kanaalvissen


Plaats reactie
peter van zundert
Berichten: 30
Lid geworden op: 23-09-2004 10:33
Locatie: sint willebrord...nederland
Contacteer:

23-09-2004 10:52

Veel info over karpervissen op betaalwaters liggen voor het oprapen, ik ben echter zeer benieuwd wat er op de kanalen afspeelt, het hoeft bv: geen Kempisch te zijn maar ook kleinere kanalen interreseren mij enorm. Wie kan mij wat wijzer maken op dit gebied? :roll:
karpervissen, uit gevoerd met grote passie en liefde voor de karper is dit een liefhebberij waar ik al vele jaren van geniet, en nog vele jaren hoop te beoefenen...
Camiel Driehuis
Berichten: 1242
Lid geworden op: 05-05-2004 15:37
Locatie: lelystad

23-09-2004 12:15

Wat wil je er over weten?

bij ons in de polder(flevoland) zijn het bijna alleen maar kanalen die ik bevis

ik hoor het wel
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

23-09-2004 12:27

foutje
peter van zundert
Berichten: 30
Lid geworden op: 23-09-2004 10:33
Locatie: sint willebrord...nederland
Contacteer:

23-09-2004 12:53

[quote="Camiel Driehuis"]Wat wil je er over weten?

bij ons in de polder(flevoland) zijn het bijna alleen maar kanalen die ik bevis

ik hoor het wel[/quote]

Hoi Camiel, ik heb wel eens op een kanaal gevist ( de MARK ) en een paar karpers gevangen. Maar ben daar eigenlijk nooit verder op door gegaan, nou staat er her en der wel wat info over kanalen op internet. Toch zou ik meer over kanalen willen weten zowel in binnen als buitenland, hoe je de basis legt en verdere kennis die nodig is om op met succes op kanalen te vissen. :roll:
karpervissen, uit gevoerd met grote passie en liefde voor de karper is dit een liefhebberij waar ik al vele jaren van geniet, en nog vele jaren hoop te beoefenen...
Gebruikersavatar
Frank bosman
Berichten: 1607
Lid geworden op: 12-03-2002 01:00
Locatie: Varsseveld

23-09-2004 13:15

je krijgt vaak beet wanneer je het niet verwacht, je kunt dagen zitten zonder piep of karper te zien! oeverzones scoren over het algemeen goed vooral wanneer deze ondieper zijn.
Gebruikersavatar
Raymond Tilmans
Berichten: 518
Lid geworden op: 31-03-2004 20:22
Locatie: Fanterland

23-09-2004 22:38

Peter,

Gewoon gaan vissen, veel blanken en langzaam aan leren hoe het moet. Vroeg of laat valt het kwartje door en ga je vangen...

Een water leer je kennen door te vissen en niet achter je computer.

Groet,
Raymond
De dwaas spreekt, de laffe zwijgt en de wijze luistert...
peter van zundert
Berichten: 30
Lid geworden op: 23-09-2004 10:33
Locatie: sint willebrord...nederland
Contacteer:

24-09-2004 10:10

[quote="Raymond Tilmans"]Peter,

Gewoon gaan vissen, veel blanken en langzaam aan leren hoe het moet. Vroeg of laat valt het kwartje door en ga je vangen...

Een water leer je kennen door te vissen en niet achter je computer.

Groet,
Raymond[/quote]

Klopt helemaal Raymond, bedankt voor je reactie, tight lines Peter
karpervissen, uit gevoerd met grote passie en liefde voor de karper is dit een liefhebberij waar ik al vele jaren van geniet, en nog vele jaren hoop te beoefenen...
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

24-09-2004 14:59

Peter,

Ieder kanaal heeft zo zijn eigenaardigheden en andere plan van aanpak nodig.
Mijn 'thuiskanaal' ken ik na een paar jaar lang non-stop vissen zo'n beetje op mijn duimpje.
De mosselbanken, plateuas kuilen en trekroutes zijn mij bekend.
Mijn stek ken ik tot in de details en ik weet hoe er te vissen om vis op de kantte krijgen.

Met deze ervaring ga ik het proberen op het NH-kanaal, maar de doeltreffende methode op mijn kanaal werkt hier totaal niet.... Overstappen op een andere aanpak, veel voorvoeren, vooral s' avonds als de sluizen dichtgaan voor het vrachtverkeer.

Een kanaal moet je leren is mijn ervaring, en ieder kanaal is anders, denk aan dieptes, natuurlijk voedsel, grootte, hengeldruk, enz.
Maar door veel tijd te (willen) investeren zal je uiteindelijk op een kanaal bijzondere resulktaten halen. Het is wel vaak alles of niks... de ene sessie vang je voornamelijk kleine vissen tot 12 pond, de andere sessie vang je meerdere vissen vanaf 20 pond.

Spelen met aas is heeft mij veel bonusvissen opgeleverd, een boilie creëren die de waanzin nabij is levert opeens leuke resultaten op...

Een kanaal is natuurlijk wat anders te bevissen dan een afgesloten 1 ha putje, maar zodra je de stekken leert zien op kanaal...

Succes
Gebruikersavatar
Raymond Tilmans
Berichten: 518
Lid geworden op: 31-03-2004 20:22
Locatie: Fanterland

25-09-2004 11:23

Marijn,

Perfect geformuleerd.

Gr.,
Raymond
De dwaas spreekt, de laffe zwijgt en de wijze luistert...
peter van zundert
Berichten: 30
Lid geworden op: 23-09-2004 10:33
Locatie: sint willebrord...nederland
Contacteer:

25-09-2004 11:34

Dank je voor je reactie Raymond, ik ben nog niet te oud om bij te leren.
tight-lines, Peter :wink:
karpervissen, uit gevoerd met grote passie en liefde voor de karper is dit een liefhebberij waar ik al vele jaren van geniet, en nog vele jaren hoop te beoefenen...
Plaats reactie