Gierig grabbel & graai - forum?


Plaats reactie
Daniel Takken
Berichten: 1009
Lid geworden op: 28-02-2004 12:02
Locatie: Fikkersdries

12-09-2004 17:58

Hallo beste mensen. Ik erger me de laatste tijd steeds meer aan het toenemend aantal mensen dat zich schijnbaar alleen bezig houdt met de in- en verkoop van spullen via dit forum. Hier en daar een berichtje posten zodat het niet zo opvalt dat men het grootste deel van de tijd onder 'aanbod' doorbrengt, en men kan lekker zijn spullen kwijt, zo lijkt het wel. Nergens wordt zoveel gepost als onder het onderwerp 'aanbod', en voor de rest zal de rest van het forum men een worst wezen. Nu ook weer, een topic waarin het hele hebben en houden van een karpervisser te koop aan wordt geboden, waaronder optonics zonder knopjes, tassen met scheuren op de naden enz.
Alsjeblieft, geef die spullen aan een jochie dat het geld niet heeft om die spullen nieuw te kopen, of slijt die spullen via marktplaats ofzo...
Ik weet dat de rubrieken 'aanbod' en 'vraag' een leuke manier zijn voor de vaste boarders om (onderling) spullen te (ver)kopen, maar ik vind het board zo langzamerhand meer en meer een online tweedehands-shop worden....
Graag jullie mening hierover, en evt. oplossingen?

Mvg. daniel
Carpunity, het nieuwste online karpermagazine. Check it out!
Hugo Bovenmars

12-09-2004 18:16

Ik snap het probleem niet zo. Er ontstaat gewoon wat extra aanbod. Dat is toch ook in het voordeel van geinteresseerde vaste boaders?
Gebruikersavatar
Jasper Lens
Berichten: 148
Lid geworden op: 08-08-2004 10:03
Locatie: Driebergen
Contacteer:

12-09-2004 18:33

Ik snap het ook niet, laat die mensen lekker hun spul tekoop aanbieden. Ze kunnen het ook gewoon we gooien, op deze manier maken ze nog paar mensen gelukkig en beuren der zelf ook nog een paar euro(centen) voor! :D En hier profiteer jij meschien niet van maar IK wel.

Gr Jasper Lens
Perfectie is een woord, dat zeer nauw verbonden is met succes...
Daniel Takken
Berichten: 1009
Lid geworden op: 28-02-2004 12:02
Locatie: Fikkersdries

12-09-2004 19:02

Hugo, das ook wel waar, maar ook naar de discussie van Dennis, een paar topics lager (o.a. over het verdwijnen van veel vaste, 'goede' karpervissers op het board) vond ik het toch nodig dit even op te merken.
Iedereen snapt dat als het aantal 'verkoopboarders' stijgt, terwijl het aantal mensen die echt zinvolle/leerzame dingen te brengen hebben daalt, dat dan automatisch de 'kwaliteit' op het board er niet veel beter op wordt. Het zou tenslotte ook erg spijtig zijn als bepaalde mensen genoeg krijgen van al het gezeik en niet meer op het board verschijnen. Dat zou ik erg jammer vinden, vooral omdat ik zelf nog lang niet genoeg weet ( :) ) en dus veel kan leren van dergelijke mensen.
Afijn, geeft uw mening, maar doe dit a.u.b. op een normale manier met goede argumenten! :wink:

Mvg. daniel
Carpunity, het nieuwste online karpermagazine. Check it out!
Gebruikersavatar
Tim Beeren
Berichten: 529
Lid geworden op: 29-07-2002 02:00
Locatie: Overveen (vlak bij Haarlem)
Contacteer:

12-09-2004 19:13

Maar waarom zouden er minder mensen bijkomen als de mensen bij het aanbod stijgen??? Er komen ook heus wel mensen bij die gewoon posten bij andere zaken. En waarom zou je er last van hebben. Dan kijk je toch gewoon niet bij het kopje aanbod.

Snap het probleem echt niet.
Bas Hofkens
Berichten: 2415
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Mooiste provincie van NL

12-09-2004 19:23

Ik snap werkelijk niet waar dit nu weer over gaat! Iedereen is vrij in hoe zij "zich op het board bewegen", mits er een aantal regels in acht worden genomen. Dan kun je je helemaal ergeren aan de mensen die hier wel zijn aagemeld, maar alleen topics doorlezen en zelfs dus niets inbrengen! :o
Met vriendelijke groet,

Bas Hofkens
Daniel Takken
Berichten: 1009
Lid geworden op: 28-02-2004 12:02
Locatie: Fikkersdries

12-09-2004 20:14

2o. Met particuliere aanbieders bedoelen we mensen die door henzelf gebruikte producten verkopen. De rubrieken Vraag en Aanbod zijn uitdrukkelijk niet bedoeld voor personen die andere dan door henzelf gebruikte apparatuur verkopen.

Misschien de bedoeling van deze topic ietwat verkeerd uitgelegd...
Waar ik mij aan erger, is dat als ik door de rubriek 'aanbod' blader, ik in verhouding veel meer mensen tegenkom die in totaal een berichtje of 5 geplaatst hebben, niet hun eigen naam gebruiken of 'voor een vriend' iets willen verkopen, wat dus volgens de huisregels niet eens mag!
Prima als je je hier niet aan ergert, maar dan was deze topic niet aan jou gericht! Ik wilde alleen maar proberen te bereiken dat er wat minder 'boardprofiteurtjes' zichzelf aanmelden, maar schijnbaar is dat niet in jullie belang. Prima, maar besef ook dat de moderators hun handen vol hebben aan die mensen die zonder enig besef van huisregels hun spulletjes of de spulletjes van hun vriendjes willen slijten...

P.S. als niemand het met mij eens is, dan valt er voor mij ook niets meer te discussieren, dan wordt het nl. aanvechten, en dat was niet mijn bedoeling!

Mvg. daniel
Carpunity, het nieuwste online karpermagazine. Check it out!
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

12-09-2004 20:21

2n. De rubrieken Vraag en Aanbod op Carpboard zijn alleen bestemd voor particuliere aanbieders die hiervan gratis gebruik kunnen maken om tweedehands producten aan te bieden of op te vragen, maar mogen per kwartaal niet meer dan 7 advertenties plaatsen.


Dus 7 advertenties in 3 Maanden !!!
Dit is gewoon een stok achter de deur indien er iemand misbruik maakt van het forum, zie het zelf niet zo, hoe meer aanbod, hoe meer haaltjes !
CarpeR Diem
Gebruikersavatar
Dennis Hessels
Berichten: 162
Lid geworden op: 14-04-2004 20:07
Locatie: Zwolle
Contacteer:

12-09-2004 20:36

Het viel mij ookal op dat bij Aanbod veel gepost wordt! Maar waarom niet? Daar is zo'n rubriek toch voor?

http://www.karperwereld.nl/board/search ... unanswered
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

12-09-2004 20:42

Dennis,
wat moeten we met onbeantwoorde berichten op vraag en vangsten op datum ??

Een markt is waar vraag en aanbod elkaar ontmoeten ; Marktplaats dus !
CarpeR Diem
Gebruikersavatar
Dennis Hessels
Berichten: 162
Lid geworden op: 14-04-2004 20:07
Locatie: Zwolle
Contacteer:

12-09-2004 20:43

[quote="Foos"]Dennis,
wat moeten we met onbeantwoorde berichten op vraag en vangsten op datum ??

Een markt is waar vraag en aanbod elkaar ontmoeten ; Marktplaats dus ![/quote]

Ik was niet geheel duidelijk.. maar aan de rechterkant staat een heleboel 'Aanbod', dat bedoelde ik, als je nog weet waarover we hier praten
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

12-09-2004 20:51

Vrees niet,
ik weet waar de Topic over gaat.

Over een teveel aan aangeboden goederen die niet van de Topic starter zelf zijn, of er een "handeltje" in hebben. Ook over spullen waar Daniel niets mee kan, en zich ergert aan een "vervuiling" van het board door mensen die enkel en alleen hier komen om hun waren aan te prijzen.

Dennis H, correct me if I am wrong !
CarpeR Diem
Gebruikersavatar
Dennis Hessels
Berichten: 162
Lid geworden op: 14-04-2004 20:07
Locatie: Zwolle
Contacteer:

12-09-2004 20:53

geen commentaar ik had het verkeerd begrepen
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

12-09-2004 20:56

rest my case..........
CarpeR Diem
Gebruikersavatar
Rick Boerboom
Berichten: 3459
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

13-09-2004 10:58

Sommige mensen kunnen zich ook overal om druk maken, foei foei foei. Wat een gezwam.
Gebruikersavatar
Jasper Lens
Berichten: 148
Lid geworden op: 08-08-2004 10:03
Locatie: Driebergen
Contacteer:

13-09-2004 16:00

ja precies :-?
Perfectie is een woord, dat zeer nauw verbonden is met succes...
Plaats reactie