Als Ya ff w8 zal ikkuh ff reAgErEn...
Bedoelen jullie dat? Natuurlijk dat iedereen die niet scheel is hier geen makkelijk lezende zin uit weet te halen. Bren je beeldscherm naar een asielzoekerscentrum (niet discriminerend bedoelt) en laat het lezen. Zij zullen je dan nog de fouten aanwijzen. Zelf vind ik dan ook dat op dit board en ook steeds vaker op bijvoorbeeld MSN deze versie van Nijntjes-taal erg irritant aan het worden is.
Wat ik echt ook zeer irritant vind is dat ik eerst dacht van "zeurtopic nummer 679". Het blijkt echter dat ik in deze topic wel nog wat wil toevoegen. Veel jongeren als bijvoorbeeld Joeri en ene Robin posten de ene rare topic na de ander. Alsof posten makkelijker is dan even de zoekfunctie gebruiken.
En dan die vragen of grayfish(??? wat het ook mag zijn) welt vangt. Wat vangt niet? Zelfs met een condoom zonder smaakje zal het mogelijk zijn (Sorry Luc, Maar ik denk ook dat met elke ready made te vangen is), zolang je er maar vertrouwen in hebt. En hoe krijgen die jongeren dat? Juist ja, doordat Dennis, Stefan, Koen, Kevin, Sjoerd, Herwin, Roelof en de andere karper-malloten zeggen dat het vangt. Maar de vragen staan dan ineens onder aas. Terwijl ik ze, ondanks dat het over aas gaat eerder onder beginnershoek zou plaatsen. Maar het woordje Beginner willen ze niet zo snel gebruiken. Het klinkt vies en onvertrouwd. Maar iedereen is toch een beginner geweest? Daar hoef je je toch niet voor te schamen? Kijk maar naar Stefan Slechten die eens in de Beet stond. Vrolijk op de foto met een 22 ponder.... Die hij tegenwoordig niet meer zo boeiend zal vinden. En ik geloof dat er ook nog iets over een >>>NET<<< bijstond. Oei oei, en kijk eens wat er van hem terecht is gekomen.
Zelf denk ik dat de meeste beginners de hoek die er speciaal voor is gemaakt proberen te ontlopen omdat het minder Professioneel klinkt en ze niet gezien willen worden als Mr. Prutser of What so ever (hihi.. kon het niet laten)!
Maar er zijn inderdaad ook veel jongeren die niet meteen na de eerste karpersessie op het board zijn beland met vragen over conserveer-peppies van Arca en vaste stok vragen. Jongeren die serieus bezig zijn met hun hobby maar wel nog steeds bezig zijn met het ontwikkelen van hun visserij. Neem mij bijvoorbeeld als voorbeeld. Een jaar geleden zat ik nog flink achter de steunen. Het enige waar ik nu over nadenk is de actievere vorm van het karpervissen. Helaas hebben we hier dan niet zoveel van die echte boeiende penwateren en is mijn visserij de laatste tijd meer te vergelijken met het engelse "stalken". Helaas ken ik ook nog maar 1 iemand die ook vaak op deze manier vist en heb ik hier over weinig te zoeken op het board. Het valt me ook op dat ik minder vaak post (minder boeiende topics?) dan voorheen en dat sommige boeiende topics gewoon uiteenvalleen doordat er iemand vervelend gaat doen.
Maar kunnen we die mensen dan niet gewoon duidelijk maken dat we ze niet tolereren en dat ze misschien wel een verbanning van het board in de ogen kijken? Wel door middel van "gij een PB hebben ontvangen gisteren van mijne" in een boeiende topic.