karper gestresseerd na vangen ???


Plaats reactie
Gebruikersavatar
patrick giewald
Berichten: 56
Lid geworden op: 19-07-2004 20:09
Locatie: maasmechelen
Contacteer:

12-08-2004 17:06

vandaag kreeg ik een mooie run even drillen en een spiegel van 13 pond na 2 uur kreeg ik weer een run, de karper wilde de struiken in maar ik liet het niet toe en ik dirigeerde hem netjes naar het schepnet .toen zag ik in het schepnet weer een spiegel zag die me bekend voorkwam en wat bleek: het was dezelfde karper.
dat bewijst weer eens dat karper er geen schade aan ondervind als je hem fatsoenlijk behandelt . en het strafste was nog dat ik hem op dezelfde boilie had gevangen . ofwel was deze vis niet erg slim dat kan ook :D
sjors heldens
Berichten: 76
Lid geworden op: 10-05-2004 17:08
Locatie: Sevenum

12-08-2004 18:36

:lol:
Gebruikersavatar
frank stuiver
Berichten: 9
Lid geworden op: 13-08-2004 16:52
Locatie: den bosch
Contacteer:

19-08-2004 16:48

je zal niet de eerste zijn die 2 maal de zelfde vis op de kant weet te krijgen binnen een bepaalde tijd. het komt vaker voor, ik heb het zelf een keer meegemaakt in een sessie dat het echt te warm was om te vissen(tenminste te warm voor mij ;) later die middag koelde het af en ik had nog niets gevangen, rond een uur of 4 viel het met bakken uit de lucht. nog geen 2 minuten daarna snoeiharde run,wat resulteerde in een mooie 23 pond schub, na die gewogen te hebben en terug gezet te hebben, duurde het nog geen 5 minuten of ik had weer dezelfde vis op de kant, die zelfde dag nog heb ik 2 mooie vissen erbij weten te vangen, 27 en 27,5 pond.
misschien dat het door de warmte is kwam dat ze een beetje dol zijn geworden en alles pakken wat ze tegenkomen, ook 2 keer als ze al gehaakt zijn, haha,:) blijft leuk hé vissen.

groeten frank
the fish kisser!!!!!!!!!
Hugo Bovenmars

19-08-2004 16:53

Waarschijnlijk heeft de karper zelfs na de eerste vangst geen gevaar gezien in het aas.

Maar gestresst zal hij zeker zijn!

Hugo
Gebruikersavatar
Erik Rozen
Berichten: 588
Lid geworden op: 24-11-2003 01:00

20-08-2004 17:31

Na 's nachts een schub te hebben gevangen van 22 pond, maken we 's ochtends foto's en zetten de vis netjes terug. We visten op een stroompje van zo'n 10 meter breed. De vis geeft twee staartslagen, is weg, en 5 seconden later een volle fluiter op dezelfde stok als eerder die nacht. Na een dril van een paar minuten scheppen we de vis, en wat denk je, ons vermoeden wordt bevestigd. Dezelfde schub, blij en wel.

We hebben de lijn slap laten valen en de vis in het water onthaakt, en hem een meter of 50 verder maar weer teruggezet.....

Sommige vissen zijn nu eenmaal dommer dan anderen.... :wink:

Cheers, Erik
Gebruikersavatar
dion van dongen
Berichten: 310
Lid geworden op: 02-06-2004 20:00
Contacteer:

25-08-2004 23:01

ik heb een bepaalde vis bij ons in de buurt nou al 9 keer gevangen te gek voor woorden maar de 7e keer dat ik hem had gevangen nog geen uur daarna had iemand anders em al maar die ging zo slecht met die vis overweg ik hem hem ongeveer een jaar niet meer gezien maar dit jaar was hij er weer 2 keer.

dvd
Plaats reactie