Boete 3 hengel


Gebruikersavatar
Bob van Biemen
Berichten: 503
Lid geworden op: 04-05-2002 02:00
Locatie: Loosdrecht
Contacteer:

11-08-2004 00:04

Hoi Dennis,

Het licht vrij simpel,

Grote visakte = basisdocument beroepsvisser.
De grote visakte heb je nodig om met 3 hengels te mogen vissen in wateren waarvan de vereniging een vergunning voor verleent (met toestemming van de kamer van binnenvisserij) om daar met 3 hengels te mogen vissen.
Of in water waarop jij zelf de visrechthebbende bent. (aantoonbaar)

Ook deze vergunning heb je nodig dus.

Die vergunning wordt niet overal en voor elk water en vaak maar in beperkte oplage uitgeschreven tegen forse betaling.
Er zijn nog maar heel weinig wateren waarvoor verenigingen deze toestemming verlenen en dan moet de kamer van binnenvisserij het er ook nog mee eens zijn.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
groeten Bob
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

11-08-2004 08:22

http://www.openbaarministerie.nl/?s=20&p=pg
OM Boetebase (klik hier om terug te gaan)

Binnenvisserij
Niet tonen van grote visakte
Een peur of meer dan twee hengels
Boete: €55

Als iedereen een beetje meer tijd in zijn vereniging stekt, is het legaal krijgen van het nachtvissen maar vaak ook de 3e hengelvergunning een fluitje van een cent.

MVG

Klaas
Peter Feddes
Berichten: 163
Lid geworden op: 28-05-2004 11:34
Locatie: Oosterhout N.Br.

11-08-2004 09:34

Waar gaat het nu eigenlijk over? Als je 140 rijdt op de snelweg, moet je toch ook niet gek opkijken dat je wordt geflitst en een mooie envelop thuis gestuurd krijgt met een acceptgiro erin??? Ja, als het 05:00 is en er is geen kip op de weg, dan vind ik ook dat het eigenlijk moet kunnen, maar feit blijft dat het gewoon een overtreding van de wet is. Heel simpel.

Vis gewoon met twee hengels, dan is er toch niks aan de hand? Ik zie het hele probleem niet. En als je nou echt zo graag met drie hengels wilt vissen en geen prent wil krijgen, dan moet je inderdaad (zoals meerdere mensen al meerdere keren hebben aangegeven op dit board) je hier hard voor maken en met je vereniging om de tafel gaan zitten met een paar medevissers.

Iedereen in Nederland loop altijd te zeiken over al die stomme regels hier in dit achterlijke land, maar we overtreden het wel met z'n allen op zeer grote schaal (mijzelf incluis). Verbeter de wereld dus begin bij jezelf. Stel, we doen eens gek met z'n allen, en houden ons een jaar lang aan de regels ... dan mogen we volgend jaar ineens veeeeel meer ...

Zo, genoeg normen en waarden, moraal en ethiek, ik lijk gvd het CDA wel ...
hallo, ik ben een onderschrift-virus. kopiëer mij en zet me in je onderschrift, dank je!
Gebruikersavatar
Kees Vaags
Berichten: 934
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Aalten

11-08-2004 20:57

daarvoor mis je nog een voorvoegsel peter :-P

maar je hebt wel gelijk. ik vis om eerlijk te zijn om de meeste van mijn wateren liever met 2 dan met 3 hengels, gewoon omdat die derde me meestal alleen maar in de weg ligt.
groetjes Da Fox
Gebruikersavatar
Dennis Hessels
Berichten: 162
Lid geworden op: 14-04-2004 20:07
Locatie: Zwolle
Contacteer:

12-08-2004 13:13

Bedankt voor je uitleg Bob