Vissen op lange afstand...


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daniel Toet 21
Berichten: 28
Lid geworden op: 24-02-2003 01:00

09-08-2004 09:50

Ik vis de laatste tijd op afstanden van ongeveer 300 meter. De aanbeten gaan perfect maar tijdens de dril verspeel ik bijna alle vissen (schieten los). Wat kan ik hier aan doen, ik denk zelf dat het aan mijn lijn ligt (te veel rek) maar kan het ook ergens anders aan liggen???

begin een beetje gefrustreerd te raken...
carphunter
Rene Berger
Berichten: 875
Lid geworden op: 27-01-2003 01:00

09-08-2004 11:02

Beste Daniel,

Dril je van de kant of vanuit de boot? Ik zou zelf voor de boot kiezen. Zo´n afstand is bijna niet te doen, en zeker niet prettig voor de vis. Het kan wel maar persoonlijk zou ik kiezen voor het drillen vanuit een boot.

Hoop dat je er wat aan hebt.

Met vriendelijke groet,

Rene Berger
Gebruikersavatar
vinnie kuiper
Berichten: 861
Lid geworden op: 16-06-2004 12:06
Locatie: Den Haag
Contacteer:

09-08-2004 11:12

Hoi Daniel.

Als ik op afstanden vis welke ik niet meer kan werpen dril ik standaard vanuit de boot.

Het is me ooit eens gelukt een dikke vis van 500 meter af zonder boot te drillen (aangezien m'n maatje die al gebruikte bij zijn dril :D ) dit is geen pretje voor je armen, ook niet voor de vis, gelukkig ging het in dit geval goed maar over het algemeen schieten ze los bij soortgelijke drillen!

Bij mijn eerste Frankrijktrips ,waarbij ik op grote afstande viste, verspeelde we ook de meeste vissen op losschieters (op open water), totdat we de boot gingen gebruiken bij de dril (één man roeien en één man drillen) vanuit de boot verspeelde we nog maar één vis over de hele week.

Heeft overigens niets met nylon/dynema te maken we viste met beide lijnsoorten en merkte in losschieters geen verschil....

Dit is overigens één van de redenen dat ik nooit een afstand bestuurbaar voerbootje zal aanschaffen........

succes! en verander je naam ff (ben ik hierbij de mods voor! :lol: )

Gr Vincent
als je doet wat je deed vang je nog steeds geen reet

http://nl.youtube.com/watch?v=eG7RbQmAb0o
Gebruikersavatar
Koen de Been
Berichten: 1882
Lid geworden op: 10-02-2004 19:08
Locatie: Wosterhout

09-08-2004 19:24

300 meter??? :o 500 meter??? :o

Waarom zoveel afstand?? :roll:
Vriendelijke groet,

Koen de Been
Gebruikersavatar
Daniel Toet 21
Berichten: 28
Lid geworden op: 24-02-2003 01:00

10-08-2004 09:40

Waarom zover??? Ik vis tegen een kant aan, waar overdag heel veel witvissers en dagjesmensen zitten, gooien dus lekker veel voer en eten in het water en s'avonds / s'nachts komt onze vriend karper daar zijn diner halen.

Nou zullen jullie denken waarom ga je dan niet aan die kant zitten. Ik zal vertellen waarom. S'avonds, en tot diep in de nacht, zitten daar vaak allemaal groepen met jongeren met behoorlijk wat alcohol enz enz. Ik heb dus, zoals jullie waarschijnlijk wel begrijpen, geen zin om daar tussen te gaan zitten.

P.S. Onze vriend, de karper, heeft blijkbaar geen last van de herrie van die gasten want krijg best wel veel aanbeten tijdens de "feestjes" van die jongelui. Denk dat ik dus toch maar een leuk zodiacje ga kopen. (Vaar nu mijn lijnen uit met een klein opblaasbootje)
Plaats reactie