strontziek...


Plaats reactie
Mark van Dinter
Berichten: 26
Lid geworden op: 18-05-2004 00:18

22-07-2004 13:39

Gister avond ben ik vol goede moed vertrokken om lekker een nachtje te gaan vissen aan een van mijn favoriete (polder)wateren.

Op dit water heb ik en meerdere serieuze vissers al vaker 'last' gehad van polen/duitsers die zonder vergunning komen vissen met de hele familie. Misschien heb je dit ook wel eens meegemaakt: Partytent word opgezet, 15 hengels uitgegooid met voerkorven en weetikket. Bbq opgezet en elke gevangen vis gaat erop. Tot gister dacht ik zoiets van zoveel kan het voor mij niet uitmaken, die lui kunnen toch niet vissen en vangen al zeker geen karper, met een beetje geluk krijgen ze allemaal een dikke boete van de politie die langs kan komen.

Ik had een weekje lang gevoerd, de stekken gepeild, bodem gecheckt, kortom alles wat ik nodig acht om vis te vangen. Veel tijd geld en kilometers heb ik er in gestoken.
Na de hele nacht geen piepje of wat dan ook gehad te hebben, ruimde ik vanmorgen mijn spullen op en wou wegrijden over de onverharde weg. Toch wou ik nog eventjes kijken bij een stek verderop waar ik mijn mooiste vangst van dit jaar tot nu toe gedaan heb. Hier heb ik ook al een keer het duitser/polen-partytent fenomeen meegemaakt. Zie ik dus een schubbenplakaat van ongeveer 3 bij 3 meter liggen op het gras. En mensen dit waren niet alleen brasem schubben, tranen schoten me bijna in de ogen.
Ziek, strontziek word ik hiervan. Een prachtig, rustig en geweldig mooi water wordt naar de klote geholpen. Ik kom hier voorlopig maar niet meer terug want ik weet niet of ik mezelf in bedwang kan houden als ik weer een parytent zie staan.

Dit moest ik even kwijt..

mvg Mark
Gebruikersavatar
Bart van der Velden
Berichten: 242
Lid geworden op: 10-06-2003 02:00
Locatie: Venlo

22-07-2004 14:42

Zeker kut mark

Zoiets heb ik ook gehad met een water bij ons in de buurt. Aangezien dat Venlo dicht bij de grens ligt, komen ook hier veel Duitsers en Polen vissen.
Een water dat erg dicht bij mijn huis ligt is ook royaal naar de knoppen geholpen. In twee jaar tijd dat ik er heb gevist, ben ik niet een keer gecontroleerd op een vergunning, dus dat is helemaal mooi voor Duitsers en Polen. Elke vis ging mee naar huis. Je merkte dat ook duidelijk in het aantal vangsten. Het werd telkens beetje bij beetje minder. Totdat er door Polen met een boot op het water waren geweest met grote sleepnetten. En dan blijft er weinig vis over. Vanaf dat moment ben ik er ook niet meer geweest.

Zover had het helemaal niet hoeven komen. Als de "visclub" (als je al over een club mag spreken) eens beter controleerde op vergunningen en het water beter onderhoud dan krijg je dit soort problemen niet. In iedergeval loopt ut niet zo ver uit de hand.

Ut is gewoon zwaar klote. Ik vind dat er langzamerhand wel iets aan gedaan mag worden. Maja hoe pak je zoiets aan???

met trieste groet
Bart
guido polleke
Berichten: 133
Lid geworden op: 22-10-2003 02:00
Locatie: hoensbroek

22-07-2004 14:42

heel erg ja! alleen een meer uitgebreide politie controle kan hier uitkomst bieden. Dit zie ik echter nog steeds niet gebeuren. Zelf heb ik een water ook drastisch achteruit zien gaan door deze praktijken.
Om zelf maatregelen te treffen is zeker verre van zinvol natuurlijk.
Gebruikersavatar
Mike Verhoeff
Berichten: 752
Lid geworden op: 10-02-2004 12:09
Locatie: Nederland

22-07-2004 18:38

Afgelopen zondag: had een weekkie gevoerd op een niet zo moeilijk watertje. Ging er afgelopen zondag een nachtje zitten. Daar aangekomen zag ik aan de overkant van de plek waar ik gevoerd had mensen zitten, zette me spullen neer en ging maar eens een praatje maken waar hun de lijnen hadden liggen. Wat ik toen te zien kreeg had ik liever maar niet gezien en geweten, een drietal dikke Duitsers met een Barbeque en een karper erop :-? (als het nou andersom was :D ). Het ging om exemplaar van ongeveer een pondje of 10. Er lagen nog een 2 tal grotere karpers in het gras van een pondje of 18 á 20 niet te geloven gewoon. Heb geprobeerd de vereniging te bellen deze namen helaas op dat moment niet op. Heb het toen maandag nogmaals geprobeerd en heb het verhaal toen voorgelegd aan de voorzitter.

Groet Mike
Rick Nijland
Berichten: 445
Lid geworden op: 14-08-2002 02:00

22-07-2004 18:44

Laat ze in hun eigen land hun eigen karpers opeten! Ondertussen verzieken ze onze wateren. Vind het jammer dat het zo moet. Kan me trouwens ook niet voorstellen dat zo'n karper lekker is.

Groeten Rick.
Gebruikersavatar
Rene Boeting
Berichten: 336
Lid geworden op: 11-10-2003 02:00
Locatie: Goes

23-07-2004 00:07

Je kunt hier weinig tegen doen indien er geen specifiek meeneem-verbod geldt op het betreffende water.
Hooguit het hebben van geen vergunning, levert niks op en kost een hoop tijd dus niet interressant voor de politie.
Is er een meeneem-verbod dan kan ik me voorstellen dat de zaak iets anders komt te liggen. Ik kan me dan voorstellen dat de visrechthebbende in dat geval aangifte zou kunnen doen van diefstal.
Een dergelijke aangifte zal wel moeten komen van een door het bestuur gemachtigd persoon of het bestuur zelf, het bestuur beheert het visrecht en niet de vergunninghouder.
Indien ik bij ons een spiegel zou zien verdwijnen zou dit zeker mijn stap zijn, tenzij ik de slacht of het levend meenemen kan voorkomen, deze zijn aantoonbaar door de club gekocht en er geld een meeneemverbod voor alle vis dus zou dit duidelijk diefstal zijn van eigendommen.
Ik vermoed dat dit feitelijk voor alle vis geldt die in het betreffende water zit maar kan me voorstellen dat een mogelijk oorspronkelijk bestand en nakweek hiervan een grijzer gebied is.

Heb het er eens over met het betreffende bestuur..


Groeten,

René.


PS Karper schijnt verdomd lekker te zijn, mits goed bereid.
Sorry.
Size doesn't always matter
Gebruikersavatar
Daniel Toet 21
Berichten: 28
Lid geworden op: 24-02-2003 01:00

23-07-2004 09:35

Als je van zoiets op de hoogte bent waarom meld je het dan niet bij de AID????

0455-466222
Gebruikersavatar
Noud Franssen123
Berichten: 148
Lid geworden op: 07-03-2004 19:57
Locatie: Venlo
Contacteer:

23-07-2004 17:15

die stink polen en pruisen........dat ze tog daar blijven....dan verklote ze het niet meer hier...en wie weet mogen we dan weer wel n8tvissen
Gebruikersavatar
Pim Dijkgraaf
Berichten: 1182
Lid geworden op: 02-06-2004 16:48
Locatie: Lemmer, Fr
Contacteer:

23-07-2004 17:58

De duitsers doen precies hetzelde! En als je ze er dan op wijst krijg je de wind van voren, wij hebben de cops er al eens bij gehad, maar die deden niets!
Voer en vang!!!

I love BTW
Tim Verstegen
Berichten: 39
Lid geworden op: 14-06-2004 20:01
Locatie: westervoort

27-07-2004 11:36

Ik ging laast een nachtje zitten met een maat.
We waren aangekomen en niet lang daarna kwamen er al 4 duitsers aan gestrompelt. Gingen gelukkig maar 4 hengels te water maar wat er allemaal bij kwam 3 auto's, koelboxen, kookstellen en een hele kamping uitrusting. Ging een dag goed voor hun zonder controle. Volgende dag politie aan het water. Wij mochten blijven zonder problemen en die duitsers die weer gekomen waren moesten oprotten met een boete.

Hoop dat het een beetje word aangepakt anders zijn wij weer de dupe ervan.

zag laast ookal dat er polen waren die opgepakt waren omdat ze hun busje even met kilo's en kilo's en kilo's vis hadden vol geladen. Om er dan thuis soep en ander eten van te maken. Ze vingen hun vis gewoon met netten met daarin honderden haken.

Echt walgelijk gewoon.

Greetz Tim
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

27-07-2004 13:59

Ik zou nu alle gevallen die ik ken van dit soort praktijken kunnen gaan opsommen, dat doe ik maar niet, anders gaat volgens mij dit forum neer ofzo. Hier vlakbij aan het twentekanaal gaat er haast geen dag voorbij of er zitten wel van die lui. De politie doet er niks op uit, de vereniging en de AID ook niet. Gelukkig vangen die idioten normaal alleen brasem, daarvan zijn er nog steeds meer dan genoeg. Ik heb één keer de grote fout gemaakt om een paar engels sprekende polen wat stekinfo te geven, de week eop vond ik op die stek het bekende schubbenplakaat, met schubben van minimaal drie karpers ertussen.
Sindsdien geef ik ze als ze het vragen nog wel stekinfo:
nee hier vang je bijna nooit wat, maar het meeste kans maak je gewoon in het midden of onder eigen kant zonder voer erbij, de politie komt hier elke dag, je mag met maximaal 2 hengels vissen en boten en bbq's zijn verboden.
Zo af en toe zijn er een paar die erin trappen...
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Plaats reactie