Wat is karpervissen?


Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

21-07-2004 09:07

Gewoon een hobby.

Althans volgens alle niet-vissende Nederlanders.

Groeten,

Mark
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

21-07-2004 10:04

in mijn geval meer iets van birdwatching :-?
Gebruikersavatar
Eddy Norder
Berichten: 1317
Lid geworden op: 16-02-2003 01:00
Locatie: Sappemeer
Contacteer:

21-07-2004 10:20

Karpervissen is...
Een stel malloten die voor dag en dauw aan de waterkant vertoeven en allemaal een klap van de molenwiek gehad hebben. En dan nog al dat geroddel, gekauw en gezeur aan de waterkant. De verhalen van wat we allemaal aan de waterkant beleeft hebben. Van de natuur genieten en ik kan denk ik zo nog wel even doorgaan.

Kortom:
Karpervissen is geweldig, maar aan de andere kant ook maar weer betrekkelijk.
Verlies de realiteit niet uit het oog!

Met vissende groet
E.
Als afgunst branden wou, konden we de gaskraan dicht draaien.
Gebruikersavatar
Daniel Toet 21
Berichten: 28
Lid geworden op: 24-02-2003 01:00

21-07-2004 11:29

Karpervissen is voor mij een verslaving, kom er ook, naar het zich laat aanzien, niet meer vanaf.
Gebruikersavatar
vinnie kuiper
Berichten: 861
Lid geworden op: 16-06-2004 12:06
Locatie: Den Haag
Contacteer:

21-07-2004 22:54

Wij zijn oorspronkelijke bewoners van een planeet die er verder niet toe doet.
Toen wij rond 300 aardse telling, om desastreuze redenen, naar aarde verhuisden dachten we dat het afgelopen was met ons leven en vermaak, iets wat hoog staat aangeschreven in onze cultuur.
Hier op aarde hebben wij lang gezocht naar een vorm van vermaak.
De uitvinding werk is op zich wel ok, het is een aardige daginvulling.
Echter, ondanks de noodzaak. Gaat het op een gegeven moment toch vervelen.
We hebben vele dingen geprobeerd maar verveelde ons letterlijk dood.
Velen van onze soort zijn verder gaan zoeken naar andere planeten, slechts een kleine honderd bleven op Aarde in de hoop op een nieuw vermaak.

Na drie generaties kwam ons toenmalige oppercreatuur thuis met een verhaal over vervloekte watervarkens en moddervreters.
Het bleek dat zijn huisdier Patrice de écrévise was opgegeten tijdens het uitlaten in het lokale meer.
Ons gehele bestand kreeg de opdracht om de boosdoener op te pakken, koste wat het kost, Patrice moest terug! Het oppercreatuur wist alleen nog te melden dat hij een hele grote vis zijn Patrice had zien pakken en krakend wegzwom.
Hierna bezweek ons oppercreatuur van verdriet om zijn kreeftje.
Ondanks het overlijden van het oppercreatuur en waarschijnlijk ook van Patrice besloten wij toch om de boosdoener te vangen. Al ware het maar uit respect voor de overledene.
Na enig onderzoek, dat vooral bestond uit observatie van het meer, bleek dat het beestje ten prooi was gevallen aan een grote Karper, een vissoort waar wij toen weinig van wisten, maar dat veranderde snel....
Ik zal verder niet te veel uitweiden over de jacht op de moordenaar van Patrice. Het duurde namelijk niet lang voor de meeste van ons hadden vergeten waarom ze karpers vingen Ze wilden echter niets anders meer.
Zonder het zelf in de gaten te hebben gehad was er eindelijk na vele jaren een vermaak gevonden die zijn weerga niet kon, er was zelfs een soort band tussen onze soort en de karper ontstaan.
En Patrice? Ik hoop dat hij lekker smaakte...

Heden ten dagen is onze soort zo vermengd geraakt met het menselijke ras dat slechts een paar nog iets van de oorsprong af weten.
Echte puurbloeden van onze soort zijn er niet meer, we zijn in verloop van tijd zo ver-menst geraakt dat je geen verschil meer ziet. Herkennen van onze bloedverwanten is echter gemakkelijk, het Karpervissen is inmiddels zo diep in de wortels van onze soort geraakt dat het er niet meer uit te krijgen valt, ook niet na duizenden kruisingen met de mensensoort.
Zo zie je ons bloed dus regelmatig met een hengel door het riet sluipen of in een tentje aan het water bivakkeren.
Als je nooit hebt begrepen wat er nu anders was aan jou, nu weet je het...

Via wegen waarvan de mensheid geneigd is ze toeval te noemen zijn een aantal van ons achter onze oorsprong gekomen. Om te zorgen dat dit niet opnieuw wordt vergeten hebben we de groep Carpe Noctem opgericht.
De betekenis hiervan is "Pluk de Nacht", iets wat verwijst naar het leven op onze oorspronkelijke Planeet, waar het altijd donker is.
Ook verwijst Carpe-Noctem naar de slapeloosheid die onze soort kent en daarmee naar onze drang om ’s nacht karpers te vangen...

carpe-Noctem!

gr Vincent
als je doet wat je deed vang je nog steeds geen reet

http://nl.youtube.com/watch?v=eG7RbQmAb0o
Gebruikersavatar
Martijn Weenink
Berichten: 151
Lid geworden op: 27-02-2003 01:00
Locatie: Hengelo

22-07-2004 12:46

:P Geweldig!!! :P
Liever 10 'kleine' vissen dan een dertiger die niet bijt.....
Robbert Spuijbroek
Berichten: 1328
Lid geworden op: 04-08-2002 02:00

22-07-2004 12:47

Spek? :cry:
Harald Bremmer

23-07-2004 07:15

och,
het wel grappig. Wat moet je anders? Ik weet t niet meer het zit er in gesleten en hoe kom je er vanaf? Ik wil er niet vanaf.

Harald