Radeloos


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Pim Dijkgraaf
Berichten: 1182
Lid geworden op: 02-06-2004 16:48
Locatie: Lemmer, Fr
Contacteer:

18-07-2004 20:00

Ik vis op een plasje dat niet zo groot is. Ik zit nu echter met een groot probleem. Van dit water is bekend dat er veel en grote karper zit, maar ze zijn niet te vangen.

Ik heb met veel boilies gevist, geen resultaat. Ik heb een stuk of 10 soorten particels gevist, ook tevergeefs. Ik heb ook vele soorten insecten geprobeerd, ook drijvend vissen met vanalles, maar ik ving niets behalve brasem en zeelt, laat staan karper.

Weet iemand voor dit probleem een andere oplossing dan een ander water zoeken? Want de karpers moeten toch iets eten. In dit water is zeker geen dressuur, want ze zijn geboren en getogen in dit water een er wordt vrijwel nooit karper gevangen, zeker gericht niet.

Nog een probleem is dat er vaak mensen met een zegen net, die de OVB ook gebruikt door maffe Friezen wordt gevist, die vis in grote emmers stopt en deze vervoerd, maar er zwemt nog karper, je ziet ze ook. Als de politie van Lemmer dan na een half uur arriveerd, en als de mannen er dan nog zijn, weten ze niet wat ze moeten doen en vragen ze om een visakte. :x

Wat kan ik nog doen?


Pim
Voer en vang!!!

I love BTW
Gebruikersavatar
Danny Pauwels
Berichten: 382
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Antw.

18-07-2004 20:09

Zit er veel natuurlij voedsel ???

Zo ja dan moet je opboksen tegen al dat lekker eten => maak boilies die natuurlijk zijn => dus kort bij het natuurlijk aas liggen (dat moet je dan wel uitzoeken)

Harde of zachte boilies het kan veel geven.

En belangrijk => maak een voerplek maar wees niet bescheiden met de hoeveelheden durf veel te voeren => het kan geen kwaad test het eens je vangt zo toch nog niet dus durf eens iets anders te doen.

een paar kilo per dag boilies en een emmertje kemp erbij ???

groetjes
Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 1706
Lid geworden op: 31-08-2002 02:00

18-07-2004 20:10

Pim

Zelf heb ik ook een tijdje een maagdelijk water met dikke vissen aangepakt.
In dit water zat zo veel natuurlijk voedsel.
Er waren een aantal mensen die het af en toe probeerde maar helaas zonder resultaat.

Ik had daar de "jack pot" door gewoon een goed voercampanje op te starten met een goeie freezerbait.

Vr.gr.

RC
#karperwebshop# #Freelance Angler# #PukkaBaits#
Gebruikersavatar
Danny Pauwels
Berichten: 382
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Antw.

18-07-2004 20:14

als jij een paar 100 gramme boilies voederd dan draait de karper zich nog niet om bij veel natuurlijk voedsel.
Waarom zou hij hé :wink:
Gebruikersavatar
Pim Dijkgraaf
Berichten: 1182
Lid geworden op: 02-06-2004 16:48
Locatie: Lemmer, Fr
Contacteer:

18-07-2004 20:28

Oke dan, bedankt allemaal, maar nog een vraag, het water zit vol kleine organismen en heel veel planten, maar wat voor ingredienten moet ik dan aan gaan denken?
Voer en vang!!!

I love BTW
Gebruikersavatar
Danny Pauwels
Berichten: 382
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Antw.

18-07-2004 20:30

met wier kan je ook boilies maken, het wier drogen en malen en verwerken of gewoon zeewier gaan kopen in een winkel waar materiaal te koop is voor duivensport hebben ze dat ook.
Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 1706
Lid geworden op: 31-08-2002 02:00

18-07-2004 20:42

[quote="Danny Pauwels"]als jij een paar 100 gramme boilies voederd dan draait de karper zich nog niet om bij veel natuurlijk voedsel.
Waarom zou hij hé :wink:[/quote]

Omdat je ze iets geeft wat ze lekker vinden.
Reden genoeg om die kop naar beneden te doen.

Vr.gr.

RC
#karperwebshop# #Freelance Angler# #PukkaBaits#
Gebruikersavatar
Pim Dijkgraaf
Berichten: 1182
Lid geworden op: 02-06-2004 16:48
Locatie: Lemmer, Fr
Contacteer:

18-07-2004 20:48

Bedankt iedereen, ik zal nog een tijdje doorgaan met expirimenteren, maar overweeg toch een ander water uit te zoeken, wat hier niet makkelijk is.
Voer en vang!!!

I love BTW
Gebruikersavatar
Bob Klumper
Berichten: 158
Lid geworden op: 01-06-2004 10:01
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

18-07-2004 21:14

Pim

Een water kan een bepaalde periode van het jaar niet productief zijn wat vangsten betreft.Terwijl in een ander jaargetijde precies het tegenovergestelde plaatvind. Dus timing juiste moment juiste plaats.
Nu is het water plantenrijk en rijk aan natuurlijk voedsel. Wordt op het moment dat er b.v een explosie is van watervlooien en of muggelarven lastiger.
Tip verken het water verder. qua diepte bodem gesteldheid. Hardheid. liefst met een (houten) stok de bodem inspecteren mosselbankje. stok gebruiken door bodem trekken kijken op aanwezigheid van muggelarven.
Hoe ziet de oeverlijn eruit staan er verschillende rietsoorten langs de waterlijn?.Waar voerageren de watervogels. (duiken).
Bevat de plas in verbinding met sloten.
En geduld is een schone zaak. Met een door kennis vergaarde strategie vallen en opstaan moet het lukken.
Karper aast soms dichter de kant dan verwacht. Dag en/of nacht.

Succes!

Bob
Gebruikersavatar
Pim Dijkgraaf
Berichten: 1182
Lid geworden op: 02-06-2004 16:48
Locatie: Lemmer, Fr
Contacteer:

18-07-2004 21:51

Bedankt voor alles,

Ik ga denk ik toch wachten tot de plantengroei afneemd, en nu op een ander water vissen, en het hiet voorlopig hoeden bij voeren, en weet iemand nog wat ik kan doen aan de karper en andere vissen-dieven, de politie weet er geen raad mee, wat kan ik er wel tegen doen?


Pim
Voer en vang!!!

I love BTW
gerrit koop

18-07-2004 23:23

ok
Laatst gewijzigd door gerrit koop op 26-08-2004 12:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

18-07-2004 23:38

Beste Pim, je verhaaltje over de mannen met netten is zo een beetje nietszeggend. Eerst dien je te weten wie de visrechthebbende (meestal een HSV) op dit water is of als de visrechten niet verhuurd zijn wie de eigenaar is. De visrechthebbende of eigenaar kan je dan in ieder geval vertellen of die mannen al of niet gerechtigd zijn om daar met een zegen te vissen. Zo ja, dan is het legaal. Indien neen, dan kun je de visrechthebbende of eigenaar deze gang van zaken vertellen en zal die wel de nodige voorzorgsmaatregelen nemen c.q. de politie of BOA's op een adequate manier hierover informeren.
Gebruikersavatar
Pim Dijkgraaf
Berichten: 1182
Lid geworden op: 02-06-2004 16:48
Locatie: Lemmer, Fr
Contacteer:

19-07-2004 11:16

Die mannen nemen alles mee naar een andere dorpsvijver, en dit is niet van een hengelsportvereniging maar van de gemeente. Ze hebben ook van die vierkante (werp)netten die ze gebruiken maar naar mijn weten zijn die dingen algemeen verboden, maar ik zal mijn fototoestel de volgende keer meenemen en het op beeld vastleggen.

Pim
Voer en vang!!!

I love BTW
Camiel Driehuis
Berichten: 1242
Lid geworden op: 05-05-2004 15:37
Locatie: lelystad

19-07-2004 11:23

karper vangen met een kruisnet?????????????/

was vroeger best fantiek met een kruisnet(was een jaar of 11)

vind het knap als het daarmee lukt.

zou gewoon een praatje met ze maken en is vragen wat ze doen, kan altijd als nog aktie ondernemen.
Gebruikersavatar
Pim Dijkgraaf
Berichten: 1182
Lid geworden op: 02-06-2004 16:48
Locatie: Lemmer, Fr
Contacteer:

19-07-2004 12:36

Werpnet is anders dan kruisnet hoor, werpnet zit een touw aan dat je aantrekt an alle vissen onder het net insluit. Maar die gasten heb ik al gesproken en ze nemen het mee naar een andere locale vijver. Maar ik zal wel proberen wat meer te weten te komen.

Pim
Voer en vang!!!

I love BTW
Plaats reactie