European Carp Open op Bussloo!!!!!!! Waar gaat dit heen??


Plaats reactie
Ferdi van Essen
Berichten: 149
Lid geworden op: 13-06-2002 02:00
Locatie: Nijverdal

26-06-2002 16:13

Europese Karperwedstrijd in Nederland; een primeur !!!!!!
Hoofdprijs: € 20.000 cash!

Van donderdag 3 tot en met zondag 6 oktober vindt in Nederland de eerste Internationale Karper Koppel wedstrijd plaats welke zich kan meten met de grote, belangrijke internationale wedstrijden; de European Carp Open.

Door aanwezig te zijn tijdens diverse Internationale Wedstrijden, heeft de organisatie kunnen vaststellen dat de Nederlandse vertegenwoordiging altijd zeer groot genoemd mag worden. Veelal was ons land, na Engeland, qua aantal het grootst deelnemende land. Voor ons een reden om een dergelijke wedstrijd eens in Nederland zelf te organiseren.

Op Bussloo heeft Euro Carp Group de perfecte locatie gevonden. Ruim 100 ha water, geschikt voor een deelnemersveld van maximaal 75 koppels. De verdeling van de tickets is als volgt: 25x NL, 20x UK, 10x BRD, 10x B en 10x overige landen.

Mochten na 1 juli nog enkele tickets niet verkocht zijn in het buitenland, komen deze terug naar Nederland.

De prijzentafel is uniek! Het beste koppel gaat naar huis met een cheque ter waarde van maar liefst € 20.000,00 !!!. Daarnaast zijn er prijzen met een waarde van € 20.000,00 te verdelen over de overige winnaars.

Het parcours zal bestaan uit 5 vakken. Per vak zijn er dus 15 koppels. De beste drie koppels winnen een prijs! Naast deze prijzen zijn er ook nog prijzen te winnen voor het beste team en voor de beste vrouwelijke deelneemster.

DIT IS ECHT COMPLETE WAANZIN!!!!!

Als ik wel iets erg vindt, is het wel dit soort praktijken. Beter nog: Ik walg van dit soort praktijken!!!!!!

Gaan ze eerst de regels aanscherpen, van niet meer nachtvissen enz. enz., en dan gaan ze er zoiets organiseren. Te gek voor woorden.

Waar gaat dit naar toe zeg????????

Met waarschuwende groet,

Ferdi
Arnold Haandrik

26-06-2002 16:24

Bij "vissen in Nederland"staat al een gelijksoortige topic over dit fenomeen.

groeten
Harald
Ferdi van Essen
Berichten: 149
Lid geworden op: 13-06-2002 02:00
Locatie: Nijverdal

26-06-2002 16:29

Weet ik, maar ik vind dat dit onderwerp wel wat meer aandacht mag krijgen. En het staat onder de verkeerde topic, namelijk van een jongen die info wil over Bussloo en niet over de wedstrijd, anders krijgt hij nooit een goed antwoordt op zijn vraag. Daarom vindt ik dat het onder een nieuw kopje beter staat.

Maar goed, jij je zin. Ik heb hem al weggehaald bij "vissen in Nederland"!!

Mvg,

Ferdi

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ferdi van Essen op 2002-06-26 16:31 ]</font>
Thijs de Weerd
Berichten: 252
Lid geworden op: 12-05-2002 02:00
Locatie: Eefde

26-06-2002 16:29

waar dit naar toe gaat....
knolletjuhs uitzetten en met zu'n alle enduro wedstrijden vissen lekker alles hier kapot maken net zoals in frankrijk..

jongens dit is echt ziek zo'n wedstrijd!!
LINKSOMDRAAIENDE MET RECHTS EFFECT ANDERSOMHAKENDE SIMSALABIMRIG.
Arnold Haandrik

26-06-2002 16:36

Ok Ferdi,
jij kijkt weer iets verder dan ik.
:wink:
en ik had voor die "wedstrijd"misschien iets (met nadruk op iets)meer begrip gehad als het alleen voor Nederlanders was geweest..
nee mijn zegen hebben ze niet.
ik ben er ooit geweest met een feest wat daar georganiseerd was,wel een prachtig water en omgeving!
met afkeurende groet
Harald



<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Harald Hendriks op 2002-06-26 16:41 ]</font>
Tom Boer

26-06-2002 16:45

gewoon een keer een wedstrijdje, wat is daar mis mee? witvissers, roofvissers, zeevissers, vliegvissers, stekelbaarsjesvissers, ijsvissers mogen het wel, waarom karpervissers niet?
waarom wordt je hier ziek van? ik zie geen enkel argument van jouw tegen zo n wedstrijd.

als het eenmalig is en er worden geen knollen uitgezet zie ik er geen enkel bezwaar in. vele locale hsv'en houden ook wedstrijden.

wel lijkt het me belangrijk om zoals eerder gezegd niet knollen te gaan uitzetten voor wedstrijden en men moet proberen zo n evenement zeer positief uit te dragen voor de karpervisserij.

groeten tom
Ferdi van Essen
Berichten: 149
Lid geworden op: 13-06-2002 02:00
Locatie: Nijverdal

26-06-2002 16:51

Harald,

Het zijn wel 75 koppels wat daar gaat vissen, dat is 150 MAN.
NEE, ik vindt dit echt complete waanzin!!

En ik hoop, dat we met z'n allen ertegen zijn en door hier onze stem te laten horen, dat ze dit idiote evenement NOOIT meer houden in Nederland. Maar ja, het lijkt tegenwoordig allemaal wel te kunnen, als er maar GELD op tafel komt!!!!

Als dit soort praktijken eenmaal aan het rollen komen, is er geen houden meer aan en moet je binnen een paar jaar geen 40 euro betalen voor een vergunning, maar 400 euro!!

Maar als dat is wat we willen, dan heb ik nog wel een complete karperuitrusting te koop!!!

Met zeer verontrustende groet,

Ferdi
Ferdi van Essen
Berichten: 149
Lid geworden op: 13-06-2002 02:00
Locatie: Nijverdal

26-06-2002 16:56

Tom,

Denk je nu werkelijk dat dit bij 1 keer blijft??

Kijk eens naar Frankrijk!!!

Mvg,

Ferdi
Ferdi van Essen
Berichten: 149
Lid geworden op: 13-06-2002 02:00
Locatie: Nijverdal

26-06-2002 16:57

Sorry Raymond,

Ik had daar nog niet gekeken. Anders had ik mijn menig daar wel laten horen.

Met verontschuldigende groet,

Ferdi

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ferdi van Essen op 2002-06-26 16:57 ]</font>
Rik Schaap

27-06-2002 09:29

AHA...

Even een dikke vette filtstift pakken ....mooi...hebbes....en nou dit water even doorkrassen op mijn lijst van mooie karperwateren.

Nu pak ik even een pennetje...zooo...hebbes...even invullen: Bussloo...op mijn lijst van 'totaal vernaggelde karperwateren door onzinnige en sportvernaggelende idiote karperwedstrijden'.

Zo....we hebben het in dit mooie landje weer voor elkaar. Als we zo doorgaan kunnen we er dit jaar nog een paar aan toevoegen.

Jezus mensen! Kappen met dit soort idioterie! Rot op met dit soort wedstrijden!
Ferdi van Essen
Berichten: 149
Lid geworden op: 13-06-2002 02:00
Locatie: Nijverdal

27-06-2002 09:40

Dag Erik,

Dat bedoel ik nu!!!

Hier moet gewoon zo snel mogelijk een einde aan komen!!!!!

Anders zijn er binnen een paar jaar geen mooie wateren meer over.

Maar als dat is wat we tegenwoordig willen, ga gerust verder dan. Ik hoop, dat je er vrede mee kunt hebben, dat er over een paar jaar alleen nog maar karpers zwemmen met kapotte bekken en bijna geen schub meer op hun lijf. Oh maar dat is geen probleem, dan zetten we toch gewoon weer een paar duizend van die knolletjes uit, dan blijft het leuk.

Succes ermee dan!!!!!! NOT!!!!

Groeten Ferdi
Gebruikersavatar
Stefan van der Graaf
Berichten: 280
Lid geworden op: 18-03-2002 01:00
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

27-06-2002 10:14

Hoe groot is dat water? Ik neem aan dat het niet zo groot is als Du Der, want zelfs daar zitten er geen 150 te vissen.
Veel plezier jullie met je wedstrijd. Lekker bij elkaar onder de plu, 300 lijnen door het water en de vis maar gek maken.
Have fun kerels.
Ferdi van Essen
Berichten: 149
Lid geworden op: 13-06-2002 02:00
Locatie: Nijverdal

27-06-2002 10:43

Stefan,

Dit water is geloof ik ongeveer 90-100 hectare groot.

Dat is natuurlijk best groot, maar ik denk niet dat ze over het gehele meer mogen zitten, maar dat weet ik ook niet.

Toch blijft het grote waanzin!!!

Mvg,

Ferdi
Jos de Jong

27-06-2002 11:10

Hallo,

Waarom is dit waanzin en gaat dit water kapot van een wedstrijdje? Het is juist goed dat ze het daar houden, daar kan men na die tijd niet weer heen omdat nachtvissen verboden is, dus gaat het water helemaal niet kapot.
Kom op zeg we kunnen ook overdrijven, alles wat maar met karpervissen moet zeker heilig zijn.
En gezien de weinige reacties vinden blijkbaar velen het onzin om zo te ageren tegen een wedstrijd die notabene maar een paar dagen duurt.
Komen daar gescheurde bekken en schubverlies van? Juist niet! Al de vissers die meedoen moeten onthaakmatten enz. gebruiken en als het goed is ook weerhaakloos vissen.

Ik las pas dat er ook in het Noorden des lands door NCC of zo een wedstrijd was georganiseerd en ook op het Twentekanaal zijn regelmatig wedstrijden geweest, zijn die wateren ook verkloot?

Groetjes
Jos
Jos de Jong

27-06-2002 11:58

Onzin Lorenzo, het feit al dat je er niet mag nachtvissen en dat er goed gecontroleerd wordt zorgt er al voor dat het nooit echt druk zal worden, het is er nog nooit zo rustig geweest als de laatste 2 jaar. Geen engelsen en duitsers die er zoals een paar jaar terug rustig drie weken campeerden. Ik snap dus nog steeds niet waarom een paar van jullie ertegen zijn.

Groeten,
Jos
Ronald de Vries
Berichten: 269
Lid geworden op: 29-04-2002 02:00

27-06-2002 12:14

---
Laatst gewijzigd door Ronald de Vries op 14-10-2004 00:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Tom Boer

27-06-2002 12:31

ronald gaat een water kapot van wat voer? dacht je echt dat ze hun eigen glazen ingooien. veel van de wedstrijdvissers zijn gewoon toppers in de karpervisserij waar wij heel veel van kunnen leren.
misschien hebben enkele van julliehet vbk magazine gelezen van 1 of 2 keer terug, daar ging de rl van hun over het wedstrijdvissen. geen van hen was er echt tegen meen ik mij te herinneren, alleen moet het niet overal gebeuren en moeten er op gezonde wateren geen massa s uitgezet worden ten behoeve van zo n wedstrijd. ieder zijn keus, we zeggen toch ook niet dat je perse met de pen moet vissen of perse op de rivieren?

groeten, tom
Ronald de Vries
Berichten: 269
Lid geworden op: 29-04-2002 02:00

27-06-2002 12:41

...
Laatst gewijzigd door Ronald de Vries op 14-10-2004 00:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Ferdi van Essen
Berichten: 149
Lid geworden op: 13-06-2002 02:00
Locatie: Nijverdal

27-06-2002 13:03

Precies, Hier doen 150 MAN aan mee, als er b.v. een wedstrijdje werd gehouden op het Twentekanaal deden er max. een stuk of 20 man mee. Dat is wel heel wat anders, als wat hier gaat gebeuren hoor!!!!

Het gaat zo dezelfde kant op, als wat ook in Frankrijk gebeurt (is).
Al die mooie wateren, met goed bestand aan mooie karper worden afgekocht en omgetoverd tot een luxe betaalwater, waar je voor een weekje vissen 400 euro betaald. Incl. ontbijt aan de tent en een uitgebreidt avondmaal!!! En dan mag er ook gebruik worden gemaakt van de sanitaire voorzieningen, want die mogen natuurlijk niet ontbreken!!! En denk dan maar niet dat je er s'nachts niet mag vissen hoor, die regel wordt zo snel mogelijk weer afgeschaft, zodra het water opgekocht is.

HET GELD WINT HET OP DEN DUUR VAN DE NATUUR!

Tenminste zo denk ik dat het gaat lopen, dit gaat natuurlijk wel een paar jaar duren, maar dan hou je er op den duur ook geen mooie wateren meer op over.

En daar wil ik voor waarschuwen, NIET voor een onschuldig wedstrijdje vissen op karper.
Daar is ook niets mis mee, maar in deze getalen en met zoveel landen die eraan meedoen, vrees ik het ergste voor Bussloo en andere mooie wateren.

Met waarschuwende groet,

Ferdi
Ferdi van Essen
Berichten: 149
Lid geworden op: 13-06-2002 02:00
Locatie: Nijverdal

27-06-2002 13:59

Waar sta ik in mijn eentje dan??????????

En ik denk ook niet dat ze daar boodschap aan hebben!!!

Even voor de duidelijkheid.

Ik waarschuw er alleen maar voor!!
Dit is het eerste grote evenemet. Ik denk dat het net zo gaat worden als dat er in Frankrijk is gebeurt. En daar probeer ik voor te waarschuwen.

Wie zijn taak het dan is, om er echt wat tegen te gaan doen, dat mogen ze zelf dan wel beslissen, maar zolang de grotere karperorganisaties het wel goed vinden, gebeurt er toch niets.

En ook omdat het sportvissen in Nederland al ter discussie heeft gestaan, lijkt me dit gewoon geen goed plan, om een enduro karperwedstrijd te organiseren op Bussloo en dan ook nog allemaal buitenlandse karpervissers hierheen te trekken.

Maar ja, wie ben ik?????

Met verontrustende groet,

Ferdi
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

27-06-2002 16:48

Kijk s.v.p. ook even bij de stelling van mei op dit board!
Ferdi van Essen
Berichten: 149
Lid geworden op: 13-06-2002 02:00
Locatie: Nijverdal

28-06-2002 11:29

Sorry Aart, ik wist niet, dat een gelijksoortige topic al aan de gang was.

Maar ik blijf erbij, dat dit echt complete waanzin is!!!!
En ik ben zo te zien niet de enige.

Met sportieve groet,

Ferdi
Wilko Bloem

28-06-2002 23:16

Heren en Ferdi, inderdaad is deze discussie al eens geweest, tevens ook op het andere board! Verheugend en zeer bemoedigend te constateren mijnerzijds, dat de jonge generatie karpervissers. Zich ook verdiepend ventileert in deze materie, en ook standpunten durft in te nemen "betreffende" een discutabel commercieel evenement!

Ferdi helaas, de discussie-wind zit jou hier een beetje tegen. Je had de pech, dat het niet meer zo actueel was, voor de meeste posters. Overigens ben ik het 200%. met jou stelling name en zienswijze eens, ondanks dat het nieuwtje er voor mij al af was. Hoop dat je ondanks de actualiteit verminderde interesse in deze topic.

Jou mening, en zienswijze, positief blijft ventileren c.q .het onder de aandacht "blijft" brengen. Van wat in jou visie niet acceptabel en representatief zou zijn, voor de karpervisserij. Blijf waarschuwen, en mensen er op attenderen, weet zeker dat je daar niet alleen instaat.
Met respecterende groet Wilko.
Plaats reactie