Karpervissers die op Diesel rijden....


Gebruikersavatar
Bas Goorhuis
Berichten: 260
Lid geworden op: 27-10-2002 02:00
Locatie: Twente

11-07-2004 14:09

Rooie diesel? Kan ik sterk afraden!!

Het rookt volgens mij harder in een gewone auto, dus met roettest bij de apk kun je wel eens problemen krijgen. Verder blijft het altijd te zien aan de leidingen cq tank. Blijft een rooie uitslag in achter.
En de boete die erop staat is niet een bedrag per liter van je tank inhoud, maar een gemiddelde genomen wat men ongeveer per jaar rijdt. En dat rekenen ze dan terug vanaf het moment dat de auto op je naam staat...
Kan dus heel flink oplopen!!
Gebruikersavatar
Lukas Linde
Berichten: 912
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: ZW Drenthe

11-07-2004 16:10

Juist, en het is dus echt niet met 2 keer tanken uit je tank weg. Ze kunnen nog heel lang erna nog zien dat er rode diesel in heeft gezeten.

Voor de motor is het overigens niet schadelijk. Die kan er goed tegen.
Vissie kump zo!
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

11-07-2004 16:22

Nog 1.5 week en ik ga ook dieselen.
Niet op rode diesel !!!!

Bij een APK keuring wordt er ook verplicht gekeken naar evt rode diesel resten in een tank. De boetes kon ik niet terug vinden zo snel, maar zijn enorm EN met terugwerkende kracht ! Dus niet aan de hand vd tankinhoud maar ook hoe lang de auto al op naam staat.

De kwaliteit is inderdaad hetzelfde, alleen kost het een heel beetje minder !!!

Bij verkeerscontroles, APK controles etc KUNNEN ze een monster uit je tank nemen en ben je direct de l*l. Als je op diesel rijdt, kan je toch maar beter het volle pond betalen, je rijdt toch ook al veel goedkoper als benzine ? !. Met benzine rijdt je bijv 1:10 a 1,15, met diesel 1:15 a 0.85 !
CarpeR Diem