commercie op dit board


Plaats reactie
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

11-07-2004 10:12

Waar ligt de dunne lijn heren??

sommige mensen kunnen ongestoord hun comerciele ding doen en andere worden direct naar de eeuwige visgronden verbannen.

HOE ZIT DIT?!
Gebruikersavatar
Dennis van den Bogaert
Berichten: 4400
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

11-07-2004 10:32

Ik vrees dat die lijn nooit meer te trekken zal zijn 8)
Er zijn hier op het board al zoveel mensen die er belang bij hebben zo nu en dan boiliemerk X of Y te noemen....................
PROUD TO HAVE BEEN A WATERLANDER ;-)

BETER GOED 2DEHANDS DAN NIEUWE BAGGERZOOI !
Jordi Schoffelen
Berichten: 294
Lid geworden op: 27-06-2004 17:00
Locatie: Hulsberg

11-07-2004 11:34

Helemaal met je eens Dennis, maar dat betekent gewoon dat je zoals zo vaak gewoon je gezonde verstand moet blijven gebruiken. Denk je dat mensen zo snel van hun eigen geloof af zullen vallen?? Ik denk van niet.. elke karpervisser heeft denk ik zijn eigen methodes, strategieen en aas em een beetje reclame daar prik je toch vij gemakkelijk doorheen, lijkt mij... Hoe kun je anders nog een karperblad lezen zonder gek te worden...

mvg, Jordi

PS ik studeer weliswaar bedrijfseconomie, maar heb geen enkel lijntje met welk bedrijf dan ook, dus wees niet bang dit berichtje is reclame-vrij :wink: :D
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

11-07-2004 15:45

Hele goede vraag !!

Als iemand vraagt om een freezerbait, en een testvisser van dat merk komt daarmee op de proppen, heb ik er geen probleem mee.

Als iemand vraagt naar de ervaringen met merk X, en er komt er eentje tussendoor die zegt; neem merk Y, dat gaat mij te ver. Is overigens al eens gebeurd. :-?

Als een testvisser van zijn "eigen" merk een Topic opent met de vraag hoe de ervaringen daar mee zijn, zit mijns inziens een stukje over de dunne lijn ( goed boek trouwens, vele malen gelezen ! ).

In je onderschrift een www url naar je eigen ( verkoop ) site is in mijn ogen ook geen probleem.

MAAR,
als je onafhankelijk advies vraagt in het algemeen, hoe kan je dan schiften wat wel en niet door ONafhankelijke boarders word geadviseerd ?
Beetje moeilijk,
er zullen best die en gene zijn die WEL een commerciele binding hebben met een specifiek merk, maar dit niet al te bekend maken op 't board, en ook zijn hun antwoorden niet doorspekt met sluikreclame !

Met niet commerciële groeten
CarpeR Diem
Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 1706
Lid geworden op: 31-08-2002 02:00

12-07-2004 08:03

Valt hier toch wel mee heren?

Als ik nu de bovenkant van de pagina bekijk :o

RC
#karperwebshop# #Freelance Angler# #PukkaBaits#
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

12-07-2004 08:51

Jordi,

Ik ben het niet met je eens...
Veel jeugdige vissers zijn wel fdegelijk te beinvloeden a;s iemand hier gaat roepen dat hij met merk X wel 10 zware vissen heeft gevangen in 2 weken tijd... Wat dat betreft wordt de lijn te vaak overschreden!

En wat dachten we van de boilieboer die regelmatig adverteerd, en die jongen die zijn DVD van de Beet wilde promoten...
Er gebeuren genoeg rare dingen op het board, sommige zijn erg doorzichtig, de andere zijn wat sluwer, maar niet minder doeltreffend...
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

12-07-2004 09:06

Kan ook anders hoor,ik zelf heb ook commerciele belangen in de karperwereld maar ik probeer wel het een en het ander gescheiden te houden.
Dit wat ik hier doe doe ik prive en niet zakelijk en als ik al eens iemand wil bereiken dan doe ik dat via een pbtje en niet openlijk op het board.

Hoewel ik wel moet toegeven dat er onder links ook een link naar mijn site staat maar of dat nu hier bedoeld word betwijfel ik.

Wil.
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

12-07-2004 09:15

Hoi Wil,

waar het mij om te doen was, is het feit dat de een ongestoord zijn waren aan kan bieden middels dit board en de ander weer verbannen wordt.

Voorbeeld is bijvoorbeeld de boilieboer die een paar weken geleden een bericht plaatste ter bevordering van zijn zaken. De hele boel stond gelijk op z'n kop en dat mocht dus niet. Er zijn andere mensen die wel gewoon hun waren(hengels etc) aan mogen bieden, terwijl dit natuurlijk geen verschil maakt, indien dat een bron van inkomsten voor iemand betekend.

dus hoe zit dit nu?

mvg Mitsz
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

12-07-2004 09:24

In principe heb je gelijk Mitsz het is dus allen of geen maar ik denk dat er ook nog eens een bepaalde fatsoensnorm is die helaas door velen met de voeten getreden word.
Ik denk(hoop) echter dat de meeste mensen wel door een reklame heen kunnen prikken maar er zal een deel blijven bestaan(Marijn gaf dit al aan)die gevoelig blijven voor dit soort praktijken.

Denk dat je vraag eerder bij de beheerders van dit forum thuis hoort maar ook zij zullen niet 123 een antwoord klaar hebben denk ik.

Wil.
Gebruikersavatar
Bob Klumper
Berichten: 158
Lid geworden op: 01-06-2004 10:01
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

12-07-2004 09:38

Dan mag de lijn dun zijn. Ik vertrouw er volledig op de de boardbeheerders uitstekend instaat zijn. In deze hun grenzen te stellen. Inmiddels door vele ervaring(en) wijs geworden.

Gr. Bob
Gebruikersavatar
Koen de Been
Berichten: 1882
Lid geworden op: 10-02-2004 19:08
Locatie: Wosterhout

12-07-2004 19:51

Vissers,


In de karperwereld valt heel veel geld te verdienen maar om het te verafschuwen vin dt ik ook weer zo wat.
In de Karperwereld en Karper staat het bol van de commercie, dus de karpervissers die lid zijn van dat blad irriteren zich aan de advertentie(lijkt mij).....Zo zie ik de commercie :wink:

Mensen die een topic openen en die vragen de ervaring van merk X en er komt een persoon die over merk Z begint te lullen vindt ik ook niet op z'n plaats :roll:

Verder vindt ik de commercie hier op t board erg meevallen.....
Vriendelijke groet,

Koen de Been
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

12-07-2004 20:14

Ik denk dat het hier meer gaat om het grijze gebied,

In bladen als de karperwereld staan advertenties, overduidelijk dat de adverteerder hier flink geld voor betaald, en iedere adverteerder vind zijn of haar produkt het best vangende.
Boven deze pagina staan ook "reclame blokken" te blinken, dat zal ook het probleem niet zijn.

Het grijze gebied bestaat eruit dat de een reclame kosten betaalt voor een reclame plek op bv dit board, en een ander biedt zijn spullen tussen de regels door aan ?

Wanneer is 't commercie ?,
Als een particulier een setje hengels aanbiedt ?
Als een fieldtester een bepaald merk aanbeveelt ?
Als iemand een Topic opent met als uiteindelijk doel het onder de aandacht brengen van zijn spullen ?

Ik DENK dat Mitsz hierop doelt en daar meer duidelijkheid over wil ?

Dit is een dunne lijn waar de een wel op kan blijven balanceren, en een ander donderd eraf ?
CarpeR Diem
Plaats reactie