nieuw water

Plaats reactie
Sjoerd Bakker

30-06-2004 17:57

ik ga over 1.5 week een nieuw water bevissen
het is een singeltje/beekje van gemiddelt zo'n 5 a 6 meter breed en 1 meter of 1.5 meter diep. het loopt helemaal door een dorp/stad heen en het splist zich een paar keer op. ik weet zeker dat er vis zit want ik heb al van mensen gehoord dat ze karpers hebben zien liggen(zonnen) dus dat is het probleem niet.
ik zit bij iemand in de achtertuin te vissen op een steiger. links daarvan is het gewoon een recht lang stuk. rechts ervan is een T-splitsing

_______________________| |***
_______________________ |***
**************x********| |***

ik zit dus bij het kruisje. ik kan naar het midden van die splitsing werpen.
de bodem is vrij drassig en er liggen hier en daar mossels. (geen banken).
ook liggen er altijd best veel van die zuurstof planten in het water. ik weet niet of die er nu al veel zijn omdat het nog niet midden in de zomer is.

hoe zouden jullie dit aanpakken? wat voor soort aas en wat voor soort aaspresentatie? en nog andere dingen waar ik op moet letten?

mvg sjoerd
Joost Bierens

30-06-2004 19:17

Lijkt mij een mooi water om een keertje drijvend of met de pen te gaan bevissen. Je zegt zelf dat mensen er al karpers hebben zien liggen, het moet dus mogelijk zijn dat jij zelf dus ook deze karpers kunt tegenkomen. Ik zou zelf het hele water aflopen en als je enige activiteit ziet er een korstje of wat brokken ingooien. Even wachten tot er wat meer beginnen en te azen en dan maar vangen. Succes ermee.
Patrick van der Molen
Contacteer:

30-06-2004 19:28

hengels schuin zetten, en afblokken
Onder eigen kant ver uitlopen!!, andere hengel(s) in midden halverwege
hengel aan eigen kant en steunen en de 3de op overkant.
Nu vis je het effectiefst en maak je de meeste kans op vis.
Goed verspreid voeren tussen de hengels.
Als er lelies of iets dergelijks liggen, gewoon je lijn eroverheen laten lopen
bij een eventuele kun je immers de vis achterna lopen.

S6
Plaats reactie