Dieptes op een put


Plaats reactie
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

25-06-2004 09:53

Stel je voor dat je vist op een put van zo'n 2 a 2,5 ha..

Er ligt aan de rechterkant een plateau dat helemaal rechts 60 cm diep is en meer naar links afloopt naar 2,5 meter. Het plateau is zo'n 80 meter breed en bedekt dus een aardig deel van het water.

Verder is er nog sprake van een eilandje dat op 2 meter van de kant staat. Dit eilandje ligt mee rlinks in het water en tegen de overkant aan. Een van de oevers van dit eilandje loopt zeer geleidelijk af en is vergeleken met de rest ook vrij ondiep. Hier is het bijvoorbeeld maar 3 meter.

De rest van het water is vrij diep (5 tot 7 meter) met een dieper stuk van 9 meter. Ook is er helemaal rechts van het water (op 10 meter van het plateau) een rietkraag te vinden waar het voor zo'n 3 tot 4 meter diep is.

Stel je nu ook nog eens voor dat het water heel erg druk bevist is. Er heel zwaar word gevoerd en vrijwel iedereen op het plateau vist.

Jij gaat er echter instant vissen en je zal het moeten hebben van 7 uur 's ochtends tot 2 uur 's middags. Dat terwijl er vooral 's nachts wordt gevangen. Wat zal je gaan doen? :wink:
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 1706
Lid geworden op: 31-08-2002 02:00

25-06-2004 10:12

Heel mobiel met een single hookbait aan de gang :wink:

RC
#karperwebshop# #Freelance Angler# #PukkaBaits#
jannick werckx
Berichten: 257
Lid geworden op: 02-11-2003 01:00
Locatie: Neerpelt

25-06-2004 10:18

ik zou dan vooral anders gaan doen !
vis eens aan de rietkraag bij warmere dagen , of zijn er overhangende bomen of struiken in het water ? daar zou ik het zeker proberen op warmere dagen !!
voer ook niet te veel ( bijna niks ) en zoek een goed instant haakaas uit.
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

25-06-2004 10:18

Robert,

Als de zon goed schijnt is er vrij veel vis aan de oppervlakte te zien. Alleen is het daar wel 7 meter diep... Misschien een ziggie?

Verder is er eigenlijk vrij weinig activiteit te zien tijdens die uren... Maar 's avonds springen ze echt veel. Elke tien minuten is er zeker een vis te zien.

Verder is het bestand zeer leuk te noemen. 20 pond stelt er niks voor en enkele 30-ers zwemmen er ook rond.
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 1706
Lid geworden op: 31-08-2002 02:00

25-06-2004 10:26

Je haalt de woorden uit mijn mond :wink: yep, ziggi!

RC
#karperwebshop# #Freelance Angler# #PukkaBaits#
Gebruikersavatar
vinnie kuiper
Berichten: 861
Lid geworden op: 16-06-2004 12:06
Locatie: Den Haag
Contacteer:

25-06-2004 10:57

Klinkt in mijn oren als een hele mooie mogenlijkheid om er een berg Karper van het oppervlakte af te halen, tenzij dit al teveel gedaan is uiteraard.

Probeer eens op het diepe stuk te vissen met hondebrokken (het diepe stuk ja!) liefs ver uit de kant. Nu met een goede controller (bv drennan) er op vissen.

Vooral op gedresseerde wateren met diepe stukken vang ik de laatste jaren erg leuk karper op deze methode, juist de dieptes blijken essentieel te zijn. (veel vis tussen water en wind)

gr Vincent
als je doet wat je deed vang je nog steeds geen reet

http://nl.youtube.com/watch?v=eG7RbQmAb0o
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

25-06-2004 11:38

Kevin,

Wat dacht je van een schuivend loodje en dan op de oppervlakte vissen met een korst of een hondebrok?
Dan kan je een andere hjengels neerleggen met een fluor pop-up, of een pop-up van de source... Lekker single hook-bait vissen en vooral erg actief blijven vissen!

Om het half uur inwerpen en op zoek gaan naar de vis!

Het plateau zou je kunnen proberen, zoek het ondiepste stuk op, de vis zal er zeker in de zon liggen!
De springende vis moet je probern te laten 'stijgen' middels een oppervlakte aas campagne, brood of hondebrokken!
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

25-06-2004 11:39

Kevin,

Wat dacht je van een schuivend loodje en dan op de oppervlakte vissen met een korst of een hondebrok?
Dan kan je een andere hjengels neerleggen met een fluor pop-up, of een pop-up van de source... Lekker single hook-bait vissen en vooral erg actief blijven vissen!

Om het half uur inwerpen en op zoek gaan naar de vis!

Het plateau zou je kunnen proberen, zoek het ondiepste stuk op, de vis zal er zeker in de zon liggen!
De springende vis moet je probern te laten 'stijgen' middels een oppervlakte aas campagne, brood of hondebrokken!
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

25-06-2004 11:45

Aan de oppervlakte vissen is er verboden. Jurgen Munten is er dit jaar zelfs zijn vergunning door kwijtgeraakt. Maar hij ving er toen wel elke 2 uur een vis...

Maar een ziggie... oftewel zig-rig. Ongeveer een metertje onder de oppervlakte.

Dus gewoon een schuivend lood, onderlijn van een meter en een buldo die de onderlijn met pop-up naar boven trekt. :wink:
En dan de andere hengel vissen met de net gedraaide, super zoete, chocolade-achtige bollen vissen. Maar waar? Als het warm is kunnen ze misschien ook in het koelere diepe liggen.
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

25-06-2004 13:46

Kevin,

Ik zou toch voor het ondiepe stuk kiezen, dit omdat veel vis vaak in de zon wil liggen, op de warmere delen zullen ze zich wel bevinden.

Eventueel een olie toevoegen aan je knikker!

Zou geen zig-rig inzetten, maar een schuiflood en je aas een halve meter onder de oppervlakte laten liggen! Zorg ervoor dat de vis attent word gemaakt dat er voedsel aan de oppervlakte (of eronder) ligt.

hengel liever in de hand hopuden, maar kan ook op de steunen, zodra de lijn voorzichtig gaat lopen.... Hangen!
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

25-06-2004 15:18

Ik zal eens gaan brainstormen. Maandag en Dinsdag eerst een de net gedraaide knikkers testen op een redelijk makkelijk water. Maybe dat ik daar wel blijf hangen... Maar dan zal het echt gek moeten lopen he.
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
Gebruikersavatar
Koen de Been
Berichten: 1882
Lid geworden op: 10-02-2004 19:08
Locatie: Wosterhout

25-06-2004 15:48

1 hengel op t plateau met schuivendlood en standaard rig(dyneema met maatje 8 haak) en daar zo'n kilotje hennep en tijgernootjes erop spodden en aan je andere hengel een boilie van 14mm op en die strak tegen een rustig kantje aan leggen....verkruimel die boillie's die je boevoert paar boillie's erop en klaar! :wink:

Dit is een pure schatting want ik moet het water eerst "voelen" natuurlijk voordat je succes wilt boeken! :-?
Ik kan van een lap tekst geen planning maken(zijn er maar heeeeeeel weinig die dat wel kunnen en gelijk de eerste keer succes boeken!)
Meestal is het dan keihard op je bek gaan maar da is vrij logisch als je een nieuw water gaat bevissen!

In ieders geval succes Kevin! :)
Vriendelijke groet,

Koen de Been
Gebruikersavatar
Raymond Tilmans
Berichten: 518
Lid geworden op: 31-03-2004 20:22
Locatie: Fanterland

27-06-2004 13:59

Kevin,

Hoe wordt er voornamelijk gevist???
Dit is heel belangrijk om te weten. Je moet op een zwaarbevist water vooral flink afwijken van de meest toegepaste vismethoden en meest beviste plaatsen.

Ik zou als ik jou was eens helemaal niet met boilies gaan vissen.

Zoek een kant op het noordoostelijk deel van het water. Hier staat negen van de tien keer de wind.
Flink voeren met hennep en vissen met een gekookt aardappeltje met behulp van een pen. En dan niet te ver uit kant op een niet te diepe plek.

Als niemand dit doet denk ik dat je iedereen eruit vist.

Succes.

Gr.,
Raymond
Gebruikersavatar
Raymond Tilmans
Berichten: 518
Lid geworden op: 31-03-2004 20:22
Locatie: Fanterland

27-06-2004 14:01

En Koen heeft natuurlijk gelijk... Grote kans dat je toch eerst een tijdje moet vissen om gevoel te krijgen voor het water.

Gr.,
Raymond
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

28-06-2004 18:12

First one is in!

Gevangen op een stuk waar nauwelijks gevist word (door de diepte van 7 meter) en de karpers onder de oppervlakte aan het zwemmen waren. En ja hoor, ook nog eens op een afwijkende manier. Een zig-rig met een kleine pop-up op 30 cm onder de oppervlakte. :D I'm happy

Eens kijken wat er morgen nog uitkomt.
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
Gebruikersavatar
Marck de Jongh
Berichten: 491
Lid geworden op: 28-04-2004 17:27
Locatie: Blaricum/Velp
Contacteer:

29-06-2004 16:28

Je kan het ook een keer proberen met home-made boilies met afwijkende vorm en geur en kleurstoffen. Ik vis bijna ook alleen maar op dat soort putten, en vang er altijd wel wat. Ik gebruik op dat soort karperputten meestal mais die ik naar eigen wens heb geflavourd met de meest simpele tot de meest ingewikkelde ingredienten. Ook gebruik ik daar home-made boilies, alleen die zijn nog in de testfase. :oops: 8)

Als je meer info wilt over die mais, pm je maar.

Tight Lines March
The Carp, The Whole Carp, And Nothing But The Carp, So Help Me God...

Binnekort online, http://www.karpertotaal.nl!
PR NL: 24 pond spiegel
PR FA: 28 pond Spiegel
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

29-06-2004 17:20

Kevin,

waarschijnlijk zou ik ander water zoeken. :D

mvg Mitsz
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

29-06-2004 19:57

En ik ben ineens helemaal happy met het water. De bijna 30 uur blanken zijn nu verandert in 2 runs in de laatste 12 uur. En ook nog eens midden op dag.

Terwijl er volgens de locals nauwelijks kans is om overdag vis te vangen.
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
Corne van Huigevoort
Berichten: 62
Lid geworden op: 29-06-2004 12:30
Locatie: Tilburg

15-07-2004 13:02

Vissen op een grote plas is niet verkeerd echter zoek plekken op waar anderen niet vissen, zoek een plateau van 3,5 tot 4 meter diep, daar zul jij scoren.

Vis zelf op een put die max. 4 meter uit de kant al 7 meter diep is tot 14,5 meter vis trekt daar langs de ondieptes op een 3,5 en 4 meter en schiet dan met etenstijd naar boven echter alleen snachts, dwz dat ze overdag de dieptes opzoeken en de rust probeer het en laat weten als je wat vangt.

Ik heb het zelfde gedaan en de 1e vis was een speigel van 31 pond terwijl er van het totale bestand maar 10 spiegels opzitten.

veel succes.
p.s. probeer eens vispellets aan je hair super gewoon.
Plaats reactie