TRIEST!!:(:( [ waarom zou je ook een onthaakmet gebruiken? ]


Gijs Polman
Berichten: 62
Lid geworden op: 25-08-2003 02:00

10-10-2003 20:15

ey albert!
ja maar die jongen vist al 5 jaar op karper, dan zou hij toch wel weten dat ALS hij geen onthaakmat heeft.
het beter is om in nat mooi gras te leggen?!?!

p.s. voor allemaal, oke ik geef toe mischien ben ik te overdreven geweest!!
sorry!

mvrg, Gijs
Gebruikersavatar
Rob de Boer
Berichten: 524
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Noord Holland

10-10-2003 22:55

Het lijkt wel of sommige vissers naast het vissen ook de irritante hobby hebben om te kijken of ze andere vissers kunnen betrappen op nalatigheid, voor zo ver je dat zo kunt noemen.

Ik heb niet eens een onthaakmat. Mijn vissie blijft in het net liggen ,haakje los visje terug.

Er zitten bij ons in de stadswatertjes legio "hengelaars " met een te klein net,geen onthaakmat,geen tangetje,geen vuilniszak,enz,enz. Alleen de diehards karpervissers zijn van alle gemaken voorzien. Ik denk dat als ik getallen moet gebruiken kom ik op 1 op de 10 met een matje.

Dan zou ik zeggen , sterkte in je strijd tegen het kwaad.
Gebruikersavatar
Marck de Jongh
Berichten: 491
Lid geworden op: 28-04-2004 17:27
Locatie: Blaricum/Velp
Contacteer:

22-06-2004 20:29

Ik gebruik ook geen onthaakmat: Ik leg de vis niet in het gras, ik onthaak de vis in het water in mijn net... en maak een foto en zet de vis weer terug.. dit is denk ik veeeel beter dan de onthaakmat, omdat de karper zo geen kans loopt uit te drogen, niet in aanraking komt met gras en andere voorwerpen op de kant, en niet in een bacteriebron komt te liggen. (jij vangt karper...met karpervirus...karper is dood binnen een week...de volgende karper in een ander water die je vangt komt op de onthaakmat...krijgt ook het virus..en brengt een andere populatie in gevaar...zo denk ik erover..niet om jullie aan te vallen ;))

MvG Marck
The Carp, The Whole Carp, And Nothing But The Carp, So Help Me God...

Binnekort online, http://www.karpertotaal.nl!
PR NL: 24 pond spiegel
PR FA: 28 pond Spiegel
Frank van erp
Berichten: 74
Lid geworden op: 07-02-2004 11:42
Locatie: Veghel

22-06-2004 21:02

[quote="Martijn Bombeke"]Beste Dennis,

Allereerst gefeliciteerd met deze fraaie bijvangst. Wat mij echter bij jouw foto opvalt (naast het feit dat de vis uit z'n kieuw bloedt), is dat je je horloge omhebt.

Begrijp me niet verkeerd, ik val je hier absoluut niet op aan, maar probeer alleen duidelijk te maken dat dit een vis nog wel ernstiger kan beschadigen dan het niet gebruiken van een onthakingsmat.

Gr. Tinuzzz[/quote]

[quote]Dat van die horloge ben ik helemaal met je eens,ook ik wil niemand hierop aankijken op een iemand na die toch wel beter moet weten.
Bekijk "state of the art underwater carpfishing" maar eens goed.
Oeps iets vergeten Danny???[/quote]
Randy Willemsen
Berichten: 66
Lid geworden op: 21-06-2004 17:11
Locatie: Hoogvliet

22-06-2004 23:44

Ik gebruik zelf geen onthaak mat
Wel zorg ik er voor dat het gras waar de karper onthaakt wordt schoon is

De onthaak mat is vast en zeker een goed ding , maar een karper is een vis die op de bodem naar voedsel zoekt met alle steentjes en diverse troep die de mens er in gooit en geloof me daar ligt geen mat

het is anders als je hem op een grindpad of een zandpad onthaakt dan zeg ik "ben je helemaal **&&^%^$%^"

nu loopt iedereen maar karper dit en karper dat alles moet goed en netjes volgens de regels enz. (overigens zeg ik met NADRUK dat elk dier met respect behandelt moet worden)

maar zet die haak eens in je eigen lip ik denk dat die karper dat erger vindt dan een beetje gras
Windows is a 32 bit shell for a 16 bit extension to an 8 bit Operating System designed for a 4 bit microchip by a 2 bit company which can't stand one bit of competition.
Hugo Bovenmars

23-06-2004 00:03

Randy,

Dat vergelijk met de bodem van een water gaat natuurlijk niet op. Onder water is een karper nagenoeg gewichtloos. Eenmaal op de kant komt hij door zijn eigen gewicht onder een druk te staan die vergeleken met de druk onder water relatief gezien enorm groot is. Een onthaakmat is dus eigenlijk gewoon een must.

Maar laten we er geen woorden meer aan vuil maken. Over onthaakmatten is al genoeg gezegd.

Erg gaaf onderschrift trouwens! Maar met de komst van de nieuwe generatie processoren / OS-en mag je er zo langzamerhand een regel aan toevoegen.

groeten,
Hugo
Remco Caris
Berichten: 206
Lid geworden op: 24-08-2003 02:00
Locatie: spaubeek
Contacteer:

23-06-2004 00:09

Geen onthaakmat gebruiken is niet zo goed voor de vis. Vroeger in mijn beginjaren legde ik ook wel eens een karpertje op het gras. Nog iets: het gaat hier om een jongen die nog redelijk jong is, en hoe vaak heb ik vroeger niet moeten aanhoren van volwassenen: ''Nee, dit moet zo, dat moet zo, als je dat doet.....' en dan zag je ze zelf een karper vangen.....vaak een ramp bij die in mijn ogen toen oude zakken
Gebruikersavatar
Edwin Nagel
Berichten: 20
Lid geworden op: 20-06-2004 21:46
Locatie: Vlaardingen

23-06-2004 10:24

Ik vis tot nu toe zonder onthaakmat, en leg de vis op een zachte weegzak.
Nou zal ik wel veel commentaar krijgen, dus voor dit gebeurt, ik ben al diverse zaken afgeweest voor een mat, en ga straks weer op pad.
Echter, de vissen die ik in mijn thuiswatertje boven het water trek, zijn vaak voorzien van wondjes van de takken, fietsen enz.. die in het water liggen.
Zou mijn matje deze schade verminderen? dacht het niet.Wil ook het beste voor de karper, dus schaf er ook een aan.

Voor dat jullie weer met matten e.d. gaan smijten zouden jullie eerst de de plaatselijke verenigingen aanschrijven om te zorgen dat ze het water een beetje bijhouden.

Kijken jullie weleens Rex Hunt? afgelopen week een kleine haai op een bootje, hij laat hem voor de helft over de rand leggen, en dat beest heeft ondertussen al zijn ingewanden om zeep geholpen met spartelen op de rand.
, de haak wordt uit zijn bek gerost met een tang, dit doe ik altijd iets voorzichtiger!, hij laat de vissen met hun hele gewicht aan het haakje boven het water bengelen om de haak eruit te rossen! naderhand krijgt de kleine haai nog een zweefduik als dank, om plat met z'n snuit op het water terecht te komen.

Dus moraalridders..... stuur eerst eens een mailtje naar discovery met jullie verhaal, en dat jullie die Rex Hunt van de tv willen hebben, want ik denk dat de meeste hier naar dit programma kijken, en het nog een goed programma vinden ook.

Dus laat zo'n jongen die misschien totaal geen centjes heeft voor een matje met rust, en zorg dat je de verenigingen aanspreekt op takken en fietsen in het water, en op mongolen als Rex Hunt die al jaren een succesvol programma heeft en de vissen zweefduiken aanbiedt, en ga dan pas weer klagen over een mat, omdat er heel misschien wel een stokje onder ligt, waar het gros van de vissers toch wel eerst naar kijken voor ze het vissie neerleggen.
Gebruikersavatar
Bas de Groot
Berichten: 18
Lid geworden op: 01-06-2004 17:01
Locatie: Groningen

23-06-2004 11:39

Dit is denk ik de laatste keer dat ik hier iets op het forum post, maar ik moet het toch even kwijt. WAT ZIJN JULLIE EEN STELLETJE OUDE ZEIKWIJFEN! En maar zoeken naar iets om weer te kunnen MIEPEN over wat een ander doet wat je niet aanstaat. Ga vissen in plaats van je tijd te verdoen met of commentaar geven of een ander de grond in stampen.
Jullie lijken wel een beetje op de kinderen die ik in de klas heb, alhoewel die toch met meer respect met elkaar omgaan. Ben hier jaren niet meer op het forum geweest om dezelfde reden, maar naar een nieuwe registratie ben ik erachter gekomen dat het alleen nog maar minder geworden is. 80% is onzin gelul hier en geeft wel blijkt van de inhoudsloosheid van bepaalde type vissers. Kloppen de vooroordelen van de karpervissers toch??
Ik zou zeggen, ga lekker zo door maar mij zie je hier niet weer. Stelletje kleuters met je grote ongenuanceerde bekken (uitzonderingen nagelaten)!!
Gebruikersavatar
Martin Nederlof
Berichten: 544
Lid geworden op: 09-08-2002 02:00
Contacteer:

23-06-2004 11:57

mijn eerste karper heb ik onthaakt op een harde grond !

ik was toen een jaar of 8 en ik viste met een hengeltje van 5 gulden die ik van mijn zakgeld had gekocht !

denk je dat ik toen het besef had dat ik die karper iets aan deed ?

als je net begint en vooral op jonge leeftijd dan besef je dat soort dingen niet
Gebruikersavatar
Bart Smol
Berichten: 438
Lid geworden op: 09-01-2002 01:00

23-06-2004 17:30

een bewaarzak is goed ALS die ook goed gebruikt word.
Heb wel eens klojo`s gezien waar de mat de heledag in de zon heeft gelegen en toen ze een karper vingen, ze de mat niet nat maakten
ik zal je zeggen dat je op die mat wel een eitje kon gaan bakken.
dan kun je hem beter op het gras leggen als er niet te veel rotzooi ligt.
Gebruikersavatar
luuk schenkelaars
Berichten: 1643
Lid geworden op: 17-04-2002 02:00
Locatie: Raamsdonk

23-06-2004 17:39

[quote="Marck de Jongh"]
Ik gebruik ook geen onthaakmat: Ik leg de vis niet in het gras, ik onthaak de vis in het water in mijn net... en maak een foto en zet de vis weer terug.. dit is denk ik veeeel beter dan de onthaakmat, omdat de karper zo geen kans loopt uit te drogen, niet in aanraking komt met gras en andere voorwerpen op de kant, en niet in een bacteriebron komt te liggen. (jij vangt karper...met karpervirus...karper is dood binnen een week...de volgende karper in een ander water die je vangt komt op de onthaakmat...krijgt ook het virus..en brengt een andere populatie in gevaar...zo denk ik erover..niet om jullie aan te vallen ;))

MvG Marck
[/quote]


Marck

Over dat virus klopt niet helemaal. Ook jou net kan die bacteriën overbrengen! en ik denk haast nog wel sneller omdat dat zich snal vol met water en slijm zuigt. (hangt er ook vanaf wat voor mat je hebt)

Wat betreft het onthaken in het water.
PRIMA! geweldig, zo kun je de vis ind dniet beschadigen, maar let we wel op bij wat voor een oever jevist en uitkijken dat de vis zich niet aan jou kan verwonden.

Groeten,

luuk
Karpervissen is net als..... .....vissen op karper