Verscherpte controles nachtvisserij


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tieme Santes
Berichten: 82
Lid geworden op: 29-01-2002 01:00

22-06-2004 11:09

Hallo medevissers,

Is er al iemand die kennis gemaakt heeft met de verscherpte controles? Ik vraag mij dit even af omdat ik van plan ben in de zomer een week te gaan vissen op de IJssel. Met het weer zoals de laatste dagen valt het haast niet vol te houden onder een oval met zijflappen. Als zijflappen al toegestaan zijn.....

Vriendelijke groet Tieme!
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

22-06-2004 11:29

Tieme,

als je zonder een grondzeil gebruik maakt van een karpertent (bivvy) dan zal er waarschijnlijk niemand zijn die daar moeilijk over doet, mits je geen troep van je stek maakt.

Althans, dat is de tendens omgeving Amsterdam!
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

22-06-2004 11:50

Marijn e.a.

Voor de zoveelste keer, om echt moedeloos van te worden :lol: .

Geef nou geen verkeerde adviezen. Zoals je in tig topics hebt kunnen lezen is het recreatief de nacht door brengen onder welke vorm van beschutting gewoon verboden.

Ten alle tijden is men afhankelijk van de "luim" van de controleur.
Op een aantal plaatsen hebben karpervissers zelf enige inspanning verricht en zijn er daar wat mogelijkheden om legaal de nacht door te brengen.

MVG

Klaas


Artikel 8b en c






Bijlage 5 Wet op de Openluchtrecreatie
Staatsblad 25-03-1994 , 300.
Wet van 25 maart 1994, houdende regels ten behoeve
van de openluchtrecreatie
(Wet op de Openluchtrecreatie
[Versie geldig vanaf: 01-03-1999])
Geschiedenis: Staatsblad 1997, 63; Staatsblad 1997, 510; Staatsblad 1997, 710; Staatsblad
1998, 459; Staatsblad 1998, 582; Staatsblad 1999, 30
Wij Beatrix, bij de gratie Gods, Koningin der Nederlanden, Prinses van Oranje-Nassau, enz.
enz. enz.
Allen, die deze zullen zien of horen lezen, saluut! doen te weten:
Alzo Wij in overweging genomen hebben, dat het wenselijk is, mede ter uitvoering van artikel
22, derde lid, van de Grondwet, regels te stellen ten behoeve van de openluchtrecreatie,
alsmede, in het kader van het regeringsstreven naar vermindering en vereenvoudiging van
overheidsregelingen, de wettelijke regelen inzake het kamperen te herzien;
Zo is het, dat Wij, de Raad van State gehoord, en met gemeen overleg der Staten-Generaal,
hebben goedgevonden en verstaan, gelijk Wij goedvinden en verstaan bij deze:
Zie voor de behandeling in de Staten-Generaal:
Kamerstukken II 1989/90, 1992/93, 1993/94, 21447
Handelingen II 1993/94, blz. 870-879; 915-927; 1349-1350; 1617
Kamerstukken I 1993/94, 21447 (104, 104a, 104b, 104c)
Handelingen I 1993/94, blz. 1305
HOOFDSTUK I. BEGRIPSBEPALINGEN
Artikel 1
1. In deze wet en de daarop berustende bepalingen wordt verstaan onder:
a. Onze Minister: Onze Minister van Landbouw, Natuurbeheer en Visserij;
b. kampeerterrein: terrein of plaats, geheel of gedeeltelijk ingericht, en blijkens die
inrichting bestemd, om daarop gelegenheid te geven tot het plaatsen of geplaatst houden
van kampeermiddelen ten behoeve van recreatief nachtverblijf;
c. kampeermiddel: tent, tentwagen, kampeerauto of caravan dan wel enig ander
onderkomen of enig ander voertuig of gewezen voertuig of gedeelte daarvan, voor zover
geen bouwwerk zijnde, waarvoor ingevolge artikel 40 van de Woningwet een
76
bouwvergunning vereist is; een en ander voor zover deze onderkomens of voertuigen
geheel of ten dele blijvend zijn bestemd of opgericht dan wel worden of kunnen worden
gebruikt voor recreatief nachtverblijf;
d. kampeerovereenkomst: overeenkomst tussen de houder van een kampeerterrein en
degene die een kampeermiddel plaatst of geplaatst houdt betreffende het plaatsen of
geplaatst houden daarvan;
e. jachthaven: haven met de daarbij behorende grond waar overwegend gelegenheid
wordt gegeven voor het aanleggen, afmeren of afgemeerd houden van pleziervaartuigen;
f. inspecteur: op grond van artikel 33, derde lid, aangewezen toezichthouder;
g. volkstuin: perceel grond dat zich niet in de onmiddellijke nabijheid van de woning van
de gebruiker bevindt, waarop de gebruiker gewassen teelt voor eigen gebruik;
h. volkstuincomplex: terrein met een oppervlakte van ten minste 10 are waarop zich twee
of meer volkstuinen bevinden.
2. In afwijking van het bepaalde in het eerste lid worden niet als kampeermiddelen
beschouwd vaartuigen, woonwagens in de zin van de Woningwet, tenten in gebruik voor het
houden van bijeenkomsten, tentoonstellingen of voorstellingen, en voertuigen in gebruik als
direktiekeet.
3. Ingeval een caravan is aan te merken als een bouwwerk en het plaatsen geschiedt in
overeenstemming met de bepalingen van deze wet is voor het plaatsen geen
bouwvergunning als bedoeld in artikel 40, eerste lid, van de Woningwet vereist.
HOOFDSTUK II. DE RAAD VOOR DE
OPENLUCHTRECREATIE
Artikel 2
[Vervallen.]
Artikel 3
[Vervallen.]
Artikel 4
[Vervallen.]
Artikel 5
[Vervallen.]
Artikel 6
[Vervallen.]
Artikel 7
[Vervallen.]
77
HOOFDSTUK III. BEPALINGEN BETREFFENDE HET
KAMPEREN
Titel I. Bepalingen betreffende kampeerterreinen
§ 1. Algemeen
Artikel 8
1. Het is verboden zonder vergunning van burgemeester en wethouders een kampeerterrein
te houden.
2. Van het verbod, bedoeld in het eerste lid, kunnen burgemeester en wethouders
vrijstelling of ontheffing verlenen voor:
a. het houden van de kampeerterrein voor ten hoogste tien kampeermiddelen;
b. het houden van een kampeerterrein door een organisatie met een doelstelling van
sociale, culturele, educatieve of wetenschappelijke aard ten behoeve van eigen
doeleinden of
c. het houden van een natuurkampeerterrein dat voldoet aan door Onze Minister gestelde
regelen.
3. In afwijking van het tweede lid, onderdeel a, kunnen burgemeester en wethouders voor
door hen per kalenderjaar vast te stellen korte perioden, het aantal toe te laten
kampeermiddelen verhogen tot ten hoogste vijftien.
4. De regelen, bedoeld in het tweede lid, onderdeel c, hebben in ieder geval betrekking op
het soort en het aantal toe te laten kampeermiddelen, de periode gedurende welke deze
kampeermiddelen op het terrein aanwezig mogen zijn, alsmede op de inrichting en het
gebruik van het kampeerterrein.
§ 2. Vergunning, vrijstelling of ontheffing
Artikel 9
1. Een aanvraag tot een vergunning als bedoeld in artikel 8, eerste lid, dient vergezeld te
gaan van een reglement.
2. Een reglement bevat voorwaarden met betrekking tot het gebruik van het kampeerterrein
en het verblijf daarop. Hiertoe behoren in elk geval:
a. bepalingen die een inzicht geven in de opbouw van het tarief;
b. bepalingen over de wijze van bekendmaking van de geldende prijzen;
c. de vergoeding onderscheidenlijk de berekeningswijze van de vergoeding die de houder
van de vergunning berekent onderscheidenlijk hanteert bij de in artikel 21, eerste lid,
bedoelde bemiddeling;
d. de regelen, die de houder van de vergunning in acht neemt bij het aangaan van
kampeerovereenkomsten en die in elk geval betrekking hebben op:
1°. de duur van de overeenkomst;
2°. de wijze, de termijn en de gronden van opzegging;
3°. de gevallen waarin degene die het kampeermiddel plaatst aanspraak op
verlenging van de overeenkomst kan maken en
4°. de verplichtingen die voor degene die het kampeermiddel plaatst geldelijke
gevolgen met zich meebrengen;
e. de kampeerregels en
f. bepalingen over de wijze van bekendmaking van het reglement.
3. Wijzigingen in een reglement worden toegezonden aan burgemeester en wethouders.
78
Artikel 10
1. Een vergunning als bedoeld in artikel 8, eerste lid, kan slechts worden verleend indien:
a. is voldaan of op redelijke wijze zal worden voldaan aan de regelen gesteld bij of
krachtens deze wet en
b. de aanvraag betrekking heeft op een terrein dat bij bestemmingsplan uitsluitend of
mede als kampeerterrein is aangewezen.
2. Een vrijstelling of ontheffing als bedoeld in artikel 8, tweede lid, kan slechts worden
verleend:
a. indien is voldaan of op redelijke wijze zal worden voldaan aan de regelen gesteld bij of
krachtens deze wet en
b. voor zover het bestemmingsplan zich er niet tegen verzet.
Artikel 11
1. Burgemeester en wethouders verbinden aan een vergunning als bedoeld in artikel 8,
eerste lid, of aan een vrijstelling of een ontheffing als bedoeld in artikel 8, tweede lid,
voorschriften over de soort en het aantal van de op het kampeerterrein toe te laten
kampeermiddelen. Burgemeester en wethouders kunnen deze voorschriften wijzigen of
intrekken.
2. Burgemeester en wethouders kunnen in het belang van de orde, de rust, de veiligheid, de
natuur- en landschapsbescherming, de bescherming van het milieu, de hygiëne en de
gezondheid, alsmede overige onderwerpen betreffende het kamperen aan een vergunning
als bedoeld in artikel 8, eerste lid, of aan een vrijstelling of een ontheffing als bedoeld in
artikel 8, tweede lid, beperkingen of voorschriften verbinden, dan wel deze beperkingen of
voorschriften wijzigen of intrekken.
Artikel 12
Burgemeester en wethouders kunnen een vergunning als bedoeld in artikel 8, eerste lid, of
een ontheffing als bedoeld in artikel 8, tweede lid, intrekken indien:
a. de verstrekte gegevens zodanig onjuist of onvolledig blijken dat, waren de juiste
gegevens verstrekt, een andere beslissing zou zijn genomen of
b. blijkt dat de beperkingen of de voorschriften gesteld krachtens artikel 11 dan wel de
regelen gesteld krachtens artikel 17 niet of niet behoorlijk worden nageleefd.
§ 3. Bepalingen betreffende het groepskamperen
Artikel 13
1. Onverminderd het bepaalde krachtens artikel 14 kunnen burgemeester en wethouders
ontheffing verlenen van het verbod, bedoeld in artikel 8, eerste lid, voor het gelegenheid
geven tot het plaatsen of geplaatst houden van kampeermiddelen buiten de in artikel 8,
eerste of tweede lid, bedoelde kampeerterreinen, door groepen uitgaande van een
vereniging of andere organisatie met een doelstelling van sociale, culturele, educatieve of
wetenschappelijke aard, gedurende een in de ontheffing aangegeven korte, aaneengesloten
periode.
2. Het bepaalde in de artikelen 11 en 12 is van overeenkomstige toepassing.
Artikel 14
Provinciale staten kunnen in het belang van de natuur- en landschapsbescherming een of
meer gebieden aanwijzen waarvoor geen ontheffing als bedoeld in artikel 13 kan worden
verleend gedurende een daarbij te bepalen periode of waarvoor een aantal
kampeermiddelen ten aanzien waarvan een ontheffing als bedoeld in artikel 13 kan worden
verleend op een daarbij te bepalen maximum aantal wordt gesteld gedurende een daarbij te
bepalen periode.
79
Titel II. Bepalingen betreffende het plaatsen of geplaatst
houden van kampeermiddelen
Artikel 15
1. Het is verboden ten behoeve van recreatief nachtverblijf kampeermiddelen te plaatsen of
geplaatst te houden buiten kampeerterreinen waarvoor een vergunning, vrijstelling of
ontheffing als bedoeld in artikel 8, eerste onderscheidenlijk tweede lid, of een ontheffing als
bedoeld in artikel 13 is verleend, behoudens voor zover bij verordening door de
gemeenteraad afwijking van dit verbod is toegestaan voor het plaatsen of geplaatst houden
van ten hoogste vijf kampeermiddelen gedurende korte perioden.
2. In afwijking van het eerste lid kan bij verordening het plaatsen van één kampeermiddel
voor eigen gebruik door de eigenaar van een terrein voor langere perioden dan bedoeld in
het eerste lid, worden toegestaan. Daarbij kan tevens worden bepaald dat het is toegestaan
tijdelijk bij dat kampeermiddel ten hoogste twee andere kampeermiddelen voor eigen gebruik
te plaatsen.
3. Bij verordening als bedoeld in het eerste lid, kan niet worden toegestaan het plaatsen of
geplaatst houden van kampeermiddelen ten behoeve van recreatief nachtverblijf op
terreinen aansluitend aan of behorende bij kampeerterreinen als bedoeld in het eerste lid.
Artikel 16
Provinciale staten kunnen in het belang van de natuur- en landschapsbescherming een of
meer gebieden aanwijzen waarvoor het verbod van artikel 15 onverkort geldt of waarvoor het
aantal kampeermiddelen, bedoeld in dat artikel, op een daarbij te bepalen lager aantal wordt
gesteld gedurende een daarbij te bepalen periode.
Gebruikersavatar
Tieme Santes
Berichten: 82
Lid geworden op: 29-01-2002 01:00

22-06-2004 12:00

Klaas,

Dit is allemaal bekend. Het gaat me er om of er een bepaalde tendens te ontdekken is in de controles langs de IJssel en om er achter te komen hoe de "luim" bij de meeste controleurs is. Al het andere is, bij mij tenminste, heel duidelijk.

Ik kan me voorstellen dat in het geval van Marijn, een tent zonder grondzeil minder kritisch wordt bekeken dan een met grondzeil. Als je echt recreatief aan de waterkant vertoeft, dan bedoel ik dus niet vissend, zul je eerder een tent met grondzeil opzetten. Maar ja het zal niet al te lang duren voordat er gasten zijn die dat weer door hebben en ook zo'n tent aanschaffen om te recreëren.

Maar goed als er mensen zijn met ervaring over controles langs de IJssel dan zou ik het graag horen.

mvg Tieme
Gebruikersavatar
Koen de Been
Berichten: 1882
Lid geworden op: 10-02-2004 19:08
Locatie: Wosterhout

22-06-2004 12:17

Hey Tieme,

Afgelopen weekend had ik wel controle door 2 politie-agenten....
Aangezien ik met 3 hengels lag te vissen moest ik er 1tje binnenhalen.
Geen probleem, ik kreeg mn 1e officiële waarschuwing, dus schappelijk zijn ze wel inderdaad!

Trouwens wel een goede zet van de politie om meer te gaan controleren want als ik soms eens langs mn viswater rij zie ik dingen die niet kloppen mbt vuil achterlaten, camping bouwen en zwartvissen!
Vriendelijke groet,

Koen de Been
Gebruikersavatar
Ronald Ermes
Berichten: 388
Lid geworden op: 16-06-2003 02:00
Locatie: Schiedam

22-06-2004 12:22

Beste Koen,

Dingen langs 'jouw' water die niet kloppen ? oa zwartvisserij... Jij zat toch ook met 1 hengel 'zwart' te vissen ?

gr R :D N
Gebruikersavatar
Koen de Been
Berichten: 1882
Lid geworden op: 10-02-2004 19:08
Locatie: Wosterhout

22-06-2004 12:26

Daar heb je weer helemaal gelijk in Ron! :wink:

Daarom geef ik mijn fout ook toe!
Vriendelijke groet,

Koen de Been
Guido Ven broek
Berichten: 52
Lid geworden op: 29-08-2003 02:00
Locatie: Haarlem

22-06-2004 12:27

Tieme

Ik help zo nu en dan mee bij de visvereniging en heb daar toen de discussie gevoerd met de viscontroleur voor Haarlem.

Ik denk dat klaas de spijker op zijn kop slaat door te zeggen dat het luim van de contoleur erg bepalend is. En marijn heeft gelijk om te zeggen dat als er een troep is dat dit niet in je voordeel werkt. Maar vergeet niet dat de controleur niet eens een bekeuring mag schrijven tenzij hij een Boa is, wat de meeste niet zijn. Helemaal als je een week gaat zitten moet je de troep tot een minimum beperken en laten zien dat je weliswaar een tent gebruikt maar dit doet omdat het anders gewoon echt niet gaat. Ik adviseer je dan wel om niet op een een of andere hotspot te gaan zitten omdat je dan vaak al een stempel hebt gekregen door je voorgangers die daar reeds gevist hebben.

Er zitten daar in de vereniging ook vissers die ook met een bivi vissen en die snappen ook dat het slechts gedoogd wordt.

je mag feitelijk alleen op je stoel aan het water zitten en moet ook wakker zijn. Maar de wetgeving omtrend dit onderwerp wordt denk ik overal anders gehanteerd hangt van de vissers in de omgeving af en of er al een potje van gemaakt is.

maar ik denk dat de ijssel wel moet lukken hoor. maar zou zeker geen tent met vast grondzijl nemen in mijn ogen is zo een tent ook geen vis tent en hoort die op de camping thuis.

nou succes

groeten Guido
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

22-06-2004 12:41

De tendens is je HV ervan te overtuigen, dat er 1 ) genachtvist mag worden en 2) hierbij gebruik mag gemaakt worden van een bivy.


Bijvoorbeeld

- tijdens het nachtvissen op karper is het gebruik van een klein vistentje, met een maximale afmeting van 2,55 meter breed en 3,60 meter lang in een groene, bruine of camouflagekleur toegestaan.

• geldt alleen op de plaatsen waar en in de periode waarin het nachtvissen aldaar is toegestaan
• het gebruik van een vistentje is uitdrukkelijk alleen toegestaan zolang de eigenaar ook daadwerkelijk aan het vissen is
• de betreffende visser dient in het bezit te zijn van alle ter plaatse vereiste visdocumenten


(beter goed gejat dan slecht verzonnen, niet Aart)
Gebruikersavatar
Tieme Santes
Berichten: 82
Lid geworden op: 29-01-2002 01:00

22-06-2004 15:37

De criteria die jij noemt Klaas lijken mij prima. Deze sluiten alle soorten misbruik van de term "nachtvissen" uit met uitzondering van het achterlaten van rommel. Dat zou nog een punt van aandacht kunnen zijn.

Ik ben deze topic begonnen omdat er vorige week door Aart melding werd gemaakt van intensivering van de controles langs de IJssel en ik graag het resultaat daar van wil weten.
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

22-06-2004 16:02

ff geduld nog, bijna klaar. Dat met die rommel dan

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

22-06-2004 16:53

Klaas,

Ik weet ook wel wat de regels zijn, maar wie o wie controleerd hierop?
Enige wat ik in mijn eerdere postring meegaf, was dat als je zonder grondzeil vist, en geen troep om je kamp maakt, er bijna geen BOA, politieagent, je hiervoor een boete geeft!
Een controleur mag inderdaad geen boetes schrijven, maar kan je wel waarschuwen...

Zoals je in de verdere postings kan lezen zijn de meeste het hierover eens?

Hetgeen wat ik beschreef gaat ook over de omgeving waar ik vis, omgeving Haarlem-Amsterdam, misschien is het hier eer anders geregeld dan in Friesland, of Overijssel, of waar dan ook...
Randy Willemsen
Berichten: 66
Lid geworden op: 21-06-2004 17:11
Locatie: Hoogvliet

22-06-2004 18:36

Het is eigenlijk heel simpel . lees je vergunning maar

Je mag onder geen beding een tent, bivvy of een ander AFSLUITBARE uitrusting mee nemen
Zelfs een paraplu waar je zelf een zeil over heen gooit MAG NIET

een shelter mag wel omdat deze niet afsluitbaar is MAAR!! gooi je hier een zeil overheen zodat ie aan beide kanten dicht is mag het weer niet ..

Wij hadden vorige week een oude tent bij ons model iglo
en kregen controle als eerste vielen ze over de tent (niet letterlijk) we hebben heel simpel de volledige voorkant eruit gesneden zodat ie het model shelter kreeg en toen vonden ze het best , ook de controleurs die we later die nacht kregen vonden deze opstelling ok (ze liepen al met het bonnen boekje omdat ze eerst aleen de achterkant zagen.
Windows is a 32 bit shell for a 16 bit extension to an 8 bit Operating System designed for a 4 bit microchip by a 2 bit company which can't stand one bit of competition.
Gunther van Marwijk

22-06-2004 22:22

..
Laatst gewijzigd door Gunther van Marwijk op 16-08-2004 23:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Ralf Seems
Berichten: 81
Lid geworden op: 29-09-2003 02:00
Locatie: Beegden
Contacteer:

22-06-2004 22:54

Nou ik heb verhalen gehoord dat er in regio weert flink wordt geschreven op de kanalen. maar nu is mijn vraag weet iemand hoe t zit op t kanaal in de regio heythuysen?
Gebruikersavatar
Koen de Been
Berichten: 1882
Lid geworden op: 10-02-2004 19:08
Locatie: Wosterhout

22-06-2004 23:19

[quote="Gunther van Marwijk"]Heel even.

Maar a.u.b. on topic de gestelde vraag was of er nog verscherpte controle's zijn WAARGENOMEN???
Ben zelf erg benieuwd want vorige week vrijdag is nog bekent gemaakt dat: in het weekend extra gecontroleerd zou worden.

mvg Gunther[/quote]


Jazeker Gunther!!


Excuus dat ik dat niet in m'n eerdere posting heb gezet! :oops:
Ik vis al 5 jaar op de wateren in mijn buurt en dit is pas de eerste keer dat ik controle krijg door politie, zoals er eerder is vermeld was dit ook de bedoeling om heel Nederland te gaan controleren op vissers!
Vriendelijke groet,

Koen de Been
Gunther van Marwijk

22-06-2004 23:31

..
Laatst gewijzigd door Gunther van Marwijk op 16-08-2004 23:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

22-06-2004 23:38

Voorkomen is beter dan genezen toch?

Waarom dan niet zelf actie ondernemen om problemen te voorkomen?

MVG

Klaas
Gunther van Marwijk

22-06-2004 23:42

..
Laatst gewijzigd door Gunther van Marwijk op 16-08-2004 23:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

22-06-2004 23:54

Gunther,

10 keer 1, die weer een maat meenemen..?

Zonder gekheid, het is zo jammer, dat de meest fanatieken pas fanatiek worden, als het al min of meer te laat is.

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Tieme Santes
Berichten: 82
Lid geworden op: 29-01-2002 01:00

23-06-2004 15:18

Je moet er ook tijd voor hebben Klaas. Er zijn ook mensen, waaronder ik, die naast het karpervissen een actief sociaal leven hebben (voetbal e.d.) Er kan wel gezegd worden, ga dan wat minder vissen, maar als je al relatief weinig vist is dat geen optie. Natuurlijk is er wel waardering voor de mensen die zich wel actief in willen/kunnen inzetten voor het karpervissen!

Maar om even weer on topic te gaan; Zijn er mensen die ervaring hebben met de verscherpte controles langs de IJssel en omstreken?

Iedereen die al gereageerd heeft bedankt voor de reacties.
Gebruikersavatar
Johan Colbers
Berichten: 98
Lid geworden op: 07-10-2002 02:00
Locatie: Panningen

24-06-2004 00:01

Hallo Ralf

Het kanaal richting Heythuysen??????
Ralf Seems
Berichten: 81
Lid geworden op: 29-09-2003 02:00
Locatie: Beegden
Contacteer:

24-06-2004 18:05

Hey johan,

Ik zei in de regio van de politie heythusen. En het kanaal richting wessem.
Gebruikersavatar
Johan Colbers
Berichten: 98
Lid geworden op: 07-10-2002 02:00
Locatie: Panningen

24-06-2004 23:54

hoi Ralf

Sorry foutje, maar neem maar van mij aan dat er flink wat wordt gekontroleert op het kanaal Wessem-Nederweert.
Heb het zelf nog vernomen, en dan vooral op het plaatsen van tenten paraplu's met overwrap en ook shelters.

Groetjes Johan
Plaats reactie