in tweestrijd


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ronald Ermes
Berichten: 388
Lid geworden op: 16-06-2003 02:00
Locatie: Schiedam

21-06-2004 15:06

Beste Collega's,

Afgelopen weekend deed zich het volgende voor:

Ik zat rustig te vissen totdat een mede-karpervisser even een praatje kwam maken, hij vertelde dat hij het iets verder zou gaan proberen. Aardige jongen maar vooral een serieuse karpervisser leek hij mij.
De jongen ging ongeveer 100m verder zitten en gooide zijn hengeltjes in.
Opeens werd ik verblind door zijn fel gele Windschrem :-? en zijn knalblauwe tent !
Ik dacht daar ga ik wat van zeggen, zeker omdat er de laatste tijd nogal een grijs gebied is ontstaan tussen wildkamperen en nachtvissen.
Met zo'n tent en windscherm... zou hij niet misstaan op een nederlandse camping.
Later bedacht ik mij ik zeg er niets van, want wie ben ik om die jongen zijn spullen af te kraken. Misschien is hij wel erg trots op zijn tent en heeft hij er hard voor gespaard?!

Wat zouden jullie doen in zo'n situatie ?

Alvast dank voor de reacties.

Vriendelijke groet, R :D N
ruud stoop
Berichten: 36
Lid geworden op: 08-01-2004 15:23
Locatie: wouw

21-06-2004 15:18

bij de meeste hengelsportverenigingen is het volgens mij al vastgelegd dat tenten en overwraps groen of camou van kleur moeten zijn..
bij de verenigingen waar ik lid van ben in ieder geval wel.
En dan kun je gewoon tegen zo'n gast zeggen dat het niet is toegestaan met een kampeertent te vissen en dat hij daar de rest van de karpervissers een slechte naam mee bezorgd want dat mensen die niet vissen door dat soort acties elke tent als wildkampeerder gaan zien.

ruud
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

21-06-2004 15:39

Ruud, staat dat in de vergunning dan? Zou ik graag willen zien. Bij veruit de meeste HSV-en is dat namelijk niet het geval. Kan ook normaal gesproken helemaal niet daar ook een HSV zich aan de WOR heeft te houden en zij helemaal niet gerechtigd is zulke bepalingen uit te vaardigen. Uitzondering: indien er na overleg met de politie of regionale politie toestemming daarvoor is gegeven en dan nog blijft het een min of meer 'grijs gebied'.
Hugo Bovenmars

21-06-2004 15:39

Ik zie het probleem eigenlijk niet. Groen, blauw, rood, geel....wat maakt het in vredesnaam uit.

Hugo
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

21-06-2004 15:46

Hugo, maakt m.i. wel degelijk wat uit. 'Wild kamperen' is verboden. Op veel plaatsen wordt een plu met overwrap, oval of vistentje (meestal groen of camou) nog gedoogd daar de meeste controlerende instanties weten dat dit met karpervissen heeft te maken.
Als er een heel 'circus' van allerlei kleuren 'tentjes' aan de waterkant zou verschijnen zal dat gedogen snel afgelopen zijn.
Lexus Cuyten
Berichten: 3083
Lid geworden op: 03-04-2003 02:00
Locatie: Barendrecht - Carnisselande

21-06-2004 15:54

Als hij op ons verenigings water zit te vissen moet ik als controleur zijnde wel wat van zeggen, het staat ook in onze vergunning. Mocht ik zo iets op een water van de federatie of een andere HSV oid meemaken, dan zeg ik er niets van.

grtn Lex
Als je er maar vertrouwen in hebt.
erwin snaaijer

23-06-2004 11:41

lex je heb een pb
Plaats reactie