vereniging


Plaats reactie
Gebruikersavatar
walter van de weijer
Berichten: 12
Lid geworden op: 08-06-2004 20:30
Locatie: boekel
Contacteer:

13-06-2004 13:09

ik wil bij ons op een plaatselijk karperwater waar al menig mooie karpers zijn gevangen een karpervereniging opstarten .
nu is mijn vraag hoe start ik dit op .
het is niet dat hier niemand anders dan ik met mijn collega vissers hier alleen mag vissen maardat wij er meer controle op kunnen krijgen.
want er zijn al polen gesignaleerd die de mooie karpers er af halen,
en aangezien wij geen eigen rechter mogen spelen wil ik dat er een vereniging op komt.
reacties mailen naar waltervandeweijer@wanadoo.nl
vriendelijke groet een bezorgde karpervisser.
the best things in life are carps
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

13-06-2004 13:40

Beste Walter, eerst dien je met de eigenaar van dat water te gaan overleggen over de mogelijkheid om de visrechten daar te kunnen pachten (uit je posting op te merken is dat er op dit water nu geen visrechtcontract van toepassing is, heb ik dat goed?).
Mocht echter wel een HSV al de visrechten op dit water hebben dan kun je alleen maar met deze HSV gaan overleggen over je eventuele plannen. In dit geval zou er b.v. een karpercommissie binnen de HSV opgericht kunnen worden en jullie je ook als controleur kunnen aanmelden.
Alleen een rechtspersoon kan een visrechtcontract afsluiten, dit kan zowel een privé persoon zijn maar ook een officiële vereniging die middels een notariële akte is opgericht en ook ingeschreven moet zijn/worden bij de Kamer van Koophandel.
P.S. altijd bereid om nadere informatie te verstrekken maar daarvoor moeten de achtergronden eerst duidelijk zijn.
Gebruikersavatar
walter van de weijer
Berichten: 12
Lid geworden op: 08-06-2004 20:30
Locatie: boekel
Contacteer:

13-06-2004 13:46

wat bedoel je met achter gronden en er is geen hsv op dit water
the best things in life are carps
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

13-06-2004 14:21

Walter, in dat geval is de eigenaar van het water ook de visrechthebbende en dien je dus eerst met die eigenaar te gaan overleggen omtrent de eventuele plannen. Wellicht is die eigenaar ook wel bereid zelf visvergunningen uit te gaan geven waarin een aantal voorwaarden zijn opgenomen, zoals o.a. dat een gevangen karper direct weer teruggezet dient te worden. En is die eigenaar misschien ook wel bereid jullie als controleur aan te stellen. Dan is er gericht op te treden tegen lui die karper meenemen etc. en kan ook eventueel geweigerd worden aan 'Polen' een vergunning te verstrekken.
Het oprichten van een officiële vereniging houdt nogal wat in en is niet de makkelijkste weg als de eigenaar aan je plannen wil meewerken verdient dit de voorkeur naar mijn mening.
Gebruikersavatar
walter van de weijer
Berichten: 12
Lid geworden op: 08-06-2004 20:30
Locatie: boekel
Contacteer:

13-06-2004 14:30

alvast bedankt voor het reageren op mijn vraag
the best things in life are carps
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

13-06-2004 15:28

Controle is eigenlijk zo simpel: als de eigenaar geen vergunningen afgeeft, ben je niet gerechtigd er te vissen, dus strafbaar.

MVG

Klaas
Plaats reactie