..


Peter Feddes
Berichten: 163
Lid geworden op: 28-05-2004 11:34
Locatie: Oosterhout N.Br.

06-06-2004 19:17

Kees, jouw laatste zin vind ik behoorlijk wat hout snijden, alhoewel de "nageaapte" fabrikant waarschijnlijk toch snel weer iets nieuws zal gaan verzinnen om zo de concurrentie weer een stap voor te zijn ..... OF z´n huidige pruduct blijft verbeteren waardoor de kwaliteit boven de rest uitsteekt! Hmmm. blijft toch een lastig vraagstuk.
Vr.gr.
Peter
hallo, ik ben een onderschrift-virus. kopiëer mij en zet me in je onderschrift, dank je!
Gebruikersavatar
Lukas Linde
Berichten: 912
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: ZW Drenthe

06-06-2004 19:50

Merkgeil? Nee

Kwalitietsbewust? Ja

Doordat ik in het begin van mijn karpervissen van alles noodgedwongen van het goedkoperen soort moest aanschaffen, ben ik er achter gekomen dat goedkoop wel vaak duurkoop is.

Swingers, had eerst imitatieswingers, leken op Fox, maar waren dat dus niet.
Lijn bleef erachter hangen bij een aanbeet als je de hengel van de steunen pakte, er ontstond roest, dus weg met die bende.
Resultaat: Ik heb nu Fox mk2, het oude type, werkt perfect.

Stretcher, Had er eerst 1 van Ultimate. Goedkoop, lag goed in eerste instantie. Door mijn bescheiden gewicht van 68 kilo heeft het ding het toch best lang volgehouden. Was er ook altijd zuinig op, gebruikte hem nooit als trampoline o.i.d. Maar op den duur begon de rug te zeuren en niets is vervelender dan 's morgens met rugpijn uit je tent kruipen.
Kon goedkoop tweedehands een Fox bivybed aanschaffen, heb het gedaan en het ding ligt perfect.

Hengels, Had eerst 2 stuks van DAM 2lb. Mooie stokjes, maar wat slap. Heb er later 2 tweedehands SPRO Prestige 2 3/4lb bijgekocht voor het zwaardere werk. De dammetjes gebruik ik voor het lichte werk en er later nog een derde SPRO erbij weten te kopen, nieuw dan wel.
Ik hoef niet zonodig CJW ofzo. Ik zie het altijd nog als een stuk gereedschap en er komen vast wel wat krasjes op, door per ongeluk stoten of iets dergelijks. Moet hij tegenkunnen, had het geen hengel moeten worden.

Molens, Had vroeger 6010 van Shimano. Maar de slip werkte niet echt geweldig en heb er USA 4500 bij gekocht, de 6010 verkocht. Kon laatst aan tweedehandse 6500 komen, heb ik gedaan, oude type.

Optonics: Eerst van die merkloze dingen uit Duitsland (Moritz). deden het wel goed, maar met regen kregen ze toch wel kuren. Heb later in 1996 Knuckelheads gekocht en vis er nog mee. Dingen doen het goed, mankeert nooit iets aan.

Rodpot: Eerst Ultimate. Een combinatie van kunstof en aluminium, na een half jaar was het al raak. Oxidatie en vastzittende schroefdraden. Je kon geen kant meer op met dat ding.
Resultaat: De rodpod van CTE toendertijd. RVS. Ik heb het model "De Schaar". Hij is zwaar, maar als hij staat staat hij als een huis. Kostte toen mij F600,-. Was een rib uit mijn lijf in die tijd. Maar ja, ik doe er nog mee.

Over het algemeen heb ik veel tweedehands spul. Zoals tassen, foudralen en dergelijke. Heb ooit eens op de beurs stuk of wat jaren geleden eens een rugzak gekocht van Vlemminx. Het ding had een merknaam die ik vergeten ben. Niet duur, maar de hengsels scheurden al af na 4 keer vissen. Hij zat wel vol, maar hij had het volume er ook naar. Ik vind als je dan een rugzak maakt van een bepaalde grootte moet je het ding ook dusdaning sterk maken dat er ook vanalles inkan, zonder scheuren. Anders werkt het niet.
Als alternatief voor die rugzak dienen nu een stuk of 3 tassen van Fox die ik stuk voor stuk allemaal tweedehands heb aangeschaft. Die kun je volgooien met bakstenen, scheuren doet hij nooit, bij wijze van spreken dan.

Wat betreft optonics zit ik er wel aan te denken om een draadloos systeem aan te schaffen. Dat gekloot met die kabels ben ik wel eens zat. Maar ik ben niet van plan om 800 euro te gaan uitkakken voor een set van Fox . Dat vertik ik, zo heel veel vis ik niet meer, in verhouding met jaren terug, dus dat ben ik niet van plan.
Vissie kump zo!
Gebruikersavatar
bart van bezouw
Berichten: 2161
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00
Locatie: groningen
Contacteer:

08-06-2004 10:00

hele leuke topic.
Ik zal jullie een rijtje me spullen van mij geven en de redenen waarom ik ze gekocht heb.
- The beast pro carp. hengels van ongeveer 8 jaar oud 2e hands gekocht omdat 1 van mijn oude hengels gebroken was, en ik graag 2 nieuwe hengels wilde.
- shimano USA 6500A Mijn oude molens (spro freeliner) begonnen kuren te vertonen, de slip werkte soms niet naar behoren en de slinger draaide raar door. Ik heb deze molens goedkoop 2e hands kunnen kopen.
- Oude sx pieper met die oranje knopjes (waar zie je die nog! :wink: ) gekocht omdat mijn vlemmix piepers runs gaven als het regende, zonder dat ik beet had. s en btw 2e hands gekocht.
- Oude kevin (C)(N)ash overwrap met dito oude plu ook allen tweede hands zo'n 6 jaar oud.
- Losse steuntjes van Ultimate en kleine stormpalen van onbekend merk.

Verder een zelf afgebouwde fietskar, maar wel veel klein merk materiaal. (haken, wartels, tube, lood) dit omdat bij ons in de viszaak bijna alleen maar fox te koop is!!!!! :o :o :evil: :evil: belachelijk.

Ik denk dat veel mensen zich gek laten maken door merken en nieuwkoop, maar wat ik wel heb gemerkt is dat goedkoop toch vaak duurkoop is. Ik spaar denk ik liever voor bewezen kwaliteit (is vaak, niet altijd, een bekend merk) dan dat ik goedkoop bijv. een molen koop waarbij de slip ineens weigert en je die kanjer verspeelt.

Bart