wat te doen tegen geclaimde stekken


Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

01-06-2004 09:25

Mannen,

Gewoon een beetje rekening met elkaar houden. Blijf daarbij redelijk. Met de tegenwoordige drukte leent veel water zich allang niet meer voor vaste stekken. Bedenk ook eens dat je een water met een unieke boilie en dezelfde hoeveelheden ook wat breder kunt bevoeren. De karpers komen dan toch wel op jouw aas af. Ga ook niet automatisch van de veronderstelling uit dat de ander willens en wetens jouw stek bevist. Veel karpervissers avonturieren wat stekken betreft. Dan hier, dan daar. Moet ook kunnen. Maar is er ruimte en weet je waar een andere karpervisser een vaste stek heeft, ga dan niet op of pal op zijn stek zitten. Voor de rest heeft niemand het alleenrecht. Behandel elkaar dus met enig respect. Kun je dat niet, tel tot tien en loop de andere kant op. De echte loser is degene die zijn geduld verliest. Kan geen karpervisser zijn!

Groet, Kees
Niels Kleijn
Berichten: 422
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: amsterdam, alphen a/d rijn

01-06-2004 15:11

Kees,

ik denk dat dat ene woord erg belangrijk is, respect! Als je een beetje vist op een water ken je de andere karpervissers zo en na wat overleggen kom je er altijd uit, dat is dus weer een tweede belangrijk woord betreft stekken, communicatie!

Niels
Gebruikersavatar
martijn dekker
Berichten: 383
Lid geworden op: 22-10-2003 02:00
Locatie: Geldermalsen
Contacteer:

02-06-2004 11:22

Hallo Medevissers,

Het wordt druk in Nederland, dat weet iedereen. Als er iemand op "mijn" aangevoerde stek zit te vissen maak ik een praatje en geef aan dat ik hier (ook) gevoerd heb. Soms heb je geluk en gaat de visser een andere stek zoeken, soms blijven ze zitten. Ik ga dan gewoon op een andere stek zitten. Het is balen maar dat kan gebeuren.

Als er iets niet helpt is het kwaad worden en bedreigen van medevissers, hierdoor keren ze zich tegen jou. Goede tips kan je dan ook vergeten. Met welk aas ze voeren en wat het karperbestand is etc..
Heb eens gehoort dat ze bij iemand over zijn voerstek 25 kilo mais hadden gestort omdat ze hem niet mochten! TRIEST.

Nog een tip voor iedereen:

Er zijn nog zoveel stekken waar niemand komt en waar je in alle rust kan genieten van onze sport!

Groeten Martijn
Penvissen.... met geen pen te beschrijven.
Gebruikersavatar
Theo Nieuwenhuijsen
Berichten: 379
Lid geworden op: 03-10-2002 02:00

02-06-2004 11:33

Dat is nou het voordeel dat je dicht onder de kust en dus het strand woont. Mijn stek, mein Kaul. Allemaal hetzelfde en daar gebeurt ook weinig. Alleen aan het strand is het wat drukker en heb je meer kans op steun tegenover een Duitse 'stekkenclaimer'. Aan de andere kant kan ik me voorstellen dat je je laat intimideren wanneer je een stuk jonger en vooral een stuk ieler bent dan de claimer. Wanneer de stekken voor het oprapen liggen in je buurt, is het makkelijker om een andere plek te zoeken dan wanneer het viswater maar beperkt is in jouw omgeving. 't Is natuurlijk makkelijk om te zeggen dat je niet moet zwichten voor intimidatie, maar wat koop je er voor wanneer jouw spullen in het water zijn gesmeten met een paar stampen voor je kop op de koop toe dat de dader zich moet verantwoorden. We weten allemaal hoe Justitie werkt in Nederland. Dam maar eieren voor je geld.
Hé mod. Hoe kan ik hier een onderschrift plaatsen????
Peter Feddes
Berichten: 163
Lid geworden op: 28-05-2004 11:34
Locatie: Oosterhout N.Br.

02-06-2004 12:34

Dat vind ik ook Theo, eieren voor je geld kiezen. Liever verkassen dan een blauw oog, want dan krijg ik m'n lenzen niet meer zo makkelijk in. Buiten dat ben ik klein van stuk ... dusss uhhh ....

En ik vis al helemaal niet meer op m'n gemak als ik net een paar scheldkanonnen op me af heb gekregen :D Dus dan ben ik pleite !
hallo, ik ben een onderschrift-virus. kopiëer mij en zet me in je onderschrift, dank je!
Branislav Banjanin
Berichten: 23
Lid geworden op: 19-11-2003 01:00
Locatie: Mijdrecht

03-06-2004 15:56

Water is van iedereen: dat klopt!
Respect voor iedereen: dat moet kunnen! Als iemand lekker bezig is met vissen op een bepaalde stek, voorgevoerd of niet, dan kom je hem toch niet weg jagen omdat je echt die stek leuk vindt. Als iemand al manden aan het voeren is op een groot water, als er resultaten beginnen te komen na de koude nachten in het voorjaar, na het blanken en opnieuw oppeppen wetend dat je tijd komt, als er iemand zo veel voor z’n sport/hobby/obsessie over hebt dan ben je echt een eikel als je bewust op z’n stekkie gaat zitten en gewoon afromen. Voor dat soort mensen/karpervissers heb ik echt geen goed woord voor!! Het mag best wezen dat je per domme toeval op een megastek komt, mij gebeurt vorige week, twee tenten op mijn stekkie, er twee dertigers uit gekomen, geen probleem, weet ik dat die mensen er geen benul van hadden dat iemand bezig was. Riet gekapt, takken eruitgehald, overal bier blikjes, doppen…Daar kan je toch van huilen, of niet soms!! Dat is hun water niet, waarom dan netjes wezen. En ze komen er zeker weer terug zeggen ze, immers hebben ze er twee dertigers gevangen. Maar ik zal ze volgende keer zeker netjes aan gaan spreken of ze ergens anders willen gaan proberen omdat de stek al manden onderhouden is. Het kan ja en nee komen. Wat te doen, manden lang de prut ingooien, ruzie maken, vechten…..Als je weg gaat dan blijf je weg gaan. Elk stek die je maakt en begint te vangen brengt ongewenste gasten. Blijven renen, totdat je nergens meer kan of voet bij het stuk houden kosten wat kosten…
Gebruikersavatar
Martin Doelman
Berichten: 823
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00

04-06-2004 09:47

He Bane,

dit ruikt naar frustratie :wink: !

Ik kan je goed begrijpen... sommige mensen brengen veel te veel informatie naar buiten en dat heeft vaak hele nare gevolgen.... voor de locals. Die zitten met de SHIT!

Hier zijn we beide de dupe van! :evil:

Martin
Gebruikersavatar
Martin Nederlof
Berichten: 544
Lid geworden op: 09-08-2002 02:00
Contacteer:

04-06-2004 12:23

ik vind stekken claimen ook niet echt juist ! iedereen betaald voor een vergunning en mag dus vissen waar anderen ook vissen !

wat wel zo is is dat er rekening met elkaar gehouden moet worden !

ik ken bijvoorbeeld een watertje waarvan 6 sleutels per jaar worden vrijgegeven om het hek te openen, daar hebben de locals onderling wat afspraken gemaakt kwa stekken ! dan vind ik een stek claimen wel normaal omdat je er met zn allen in toe hebt gestemd.
Gebruikersavatar
robin weijn
Berichten: 80
Lid geworden op: 19-03-2004 18:45
Locatie: almelo
Contacteer:

04-06-2004 15:39

hallo ik zit hier veel op de plaatselijke vijver ieder een kent mij wel ik vang er over het algemeen wel goed als ik er dan weer is een dag heb zitten vissen en gevangen dan dan zit er die volgen de dag in een keer weer een andere karper visser ja oke het is een klijn waater maar wel heel toevallig hoor
:roll:



hallo, ik ben een onderschrift-virus. kopiëer mij en zet me in je onderschrift, dank je!
ik leef aan de waterkant