wel eens een karper met onderlijn + lood gevangen?


Daniel Takken
Berichten: 1009
Lid geworden op: 28-02-2004 12:02
Locatie: Fikkersdries

26-05-2004 17:06

Beste Ruud. Ik heb dit ook een tijd gedaan, maar als de stopper over de lijn gaat schuiven gaat de boel altijd enorm kinken, en dat vind ik toch wel een stuk minder fraai.
Ik vis nu gewone safety-rigs van F4E (stukken goedkoper dan de nash of korda, en werken precies hetzelfde), en hierbij heb ik geen last van kringels in de lijn, en bovendien kan ik hier heel goed een tube boven vissen.... en het is ook een veilig systeem!!

mvg. daniel
Carpunity, het nieuwste online karpermagazine. Check it out!
Gebruikersavatar
Dennis van den Bogaert
Berichten: 4400
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

26-05-2004 18:00

[quote="Ronnie braakhuis"]
Zijn haak zat vast aan een inline montage met een stuk lood van 3.5 LB.
Gr. Ronnie[/quote]

Flink loodje,Ronnie !
Jaja ik weet het,altijd wat te zeuren die D v/d B................. :wink:
PROUD TO HAVE BEEN A WATERLANDER ;-)

BETER GOED 2DEHANDS DAN NIEUWE BAGGERZOOI !
Alex Poot
Berichten: 878
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

27-05-2004 12:27

Geen enkel systeem is 100% veilig.

Of je nou met korda, Nash of een ander merk vist, veilig zullen ze nooit helemaal zijn. Maarja dat is ook het risico het kan nou eenmaal gebeuren.
Wel kan je gelukkig het zo veilig mogelijk maken, maar helaas blijkt dat het gewoon niet altijd werkt.

Mvg
ALex
jochem L van den oetelaar
Berichten: 148
Lid geworden op: 05-12-2003 01:00
Locatie: udenhout

27-05-2004 21:00

ik heb het een keer mee gemaakt.
ik kreeg s'morgens een extreem rustige run (voor een karper) toen ik aan sloeg en begon te drillen wist ik niet wat er gebeurde.
een karper kan aardige klappen aan je hengel uitdelen maar zoiets had ik nog nooit mee gemaakt.
toen ik de vis geland had, bleek de haak in zijn linker borstvin te zitten.
tot mijn verbazing keek ik nog maar eens in zijn bek om te zien of er geen wondjes of iets dergelijks te vinden was maar de bek was helemaal helder bruin en geen spatje te zien.

deze vis (11 kilo) bleek ook nog eens hangbuikzucht te hebben,
toen ik hem terug zette bleef hij nog helemaal drijven, maar dat van die haak kan ik nog steeds niet begrijpen.
kan iemand mij misschien iets meer vertellen over de ziekte die deze vis had/heeft????
ik ben namelijk nog niet echt op de hoogte qua ziektes (wat eigenlijk te erg voor woorden is)

ik dank jullie vriendelijk

jochem
Gebruikersavatar
robin weijn
Berichten: 80
Lid geworden op: 19-03-2004 18:45
Locatie: almelo
Contacteer:

04-06-2004 14:38

dat verhaal van ronnie dat klopt. want die één ne gooser was ik. 8) de vis zat met 3 snoeren in mekaar vast. het was een mooie vis van 27 pond
:wink:
ik leef aan de waterkant
Marco Zegers
Berichten: 102
Lid geworden op: 28-02-2004 00:14

05-06-2004 18:47

ik heb vorige week nog een karper gevangen die niet van mij was.. en ik merkte er niks van ... die gast was ook gewoon aan het drillen... maar hij had iets minder sterk spul als ik dus niks in te brengen in het gevecht.. later bleek dat het zijn boilie was en niet de mijne. mijn haak zat vast in de zijne... maar toen hadden we wel een probleem want ik zat naast hem en tussen hem en mij zat een grote overstekende boom waar hij vast in zat.. vis terug gezet met zijn haak en heeft zich los gezwommen.... zo kon hij hem ook vangne!!
Gebruikersavatar
dion van dongen
Berichten: 310
Lid geworden op: 02-06-2004 20:00
Contacteer:

08-06-2004 19:46

ik heb genoeg vissen gevangen die een klein haakje voor de witvis in hun bek hadden maar ook grote karperhaken.

dvd
Gebruikersavatar
Martin Nederlof
Berichten: 544
Lid geworden op: 09-08-2002 02:00
Contacteer:

08-06-2004 23:24

[quote van andere topic] ........ik heb het ooit meegemaakt , maar dat was wel heel erg vreemd !!

ik ving een karper met een onderlijn in zn bek en ik had hem gehaakt via de wartel van die onderlijn !?? dat is toch wel heel bizar ! mijn hair zat dus gehaakt aan de wartel van de hair die de karper in zn bek had !

dit was op het "hydrapad" waar vroeger nog gevist mocht worden en waar 100 karpers op een klein slootje zwommen ! en waar de grootste 20 pond net haalde. misschien dat mensen dit watertje nog wel kunnen herrinneren uit spijkenisse ?

de vis was overigens een pondje of 10............[/quote]
jan van kranenburg

09-06-2004 01:19

Heb vele malen karper gevangen met 1 of meerdere haken in zijn bek.
Is wel zo'n 20 jaar of meer geleden.

Wat me vooral opviel dat of de haken deels weggeroest waren of a.h.w. ingekapseld waren in een soort uitgroei in de karperbek zelf.
Die haken waren nog wel zichtbaar maar waren zo'n beetje geneutraliseerd door de vis.

Heb altijd de haken zo voorzichtig mogelijk verwijderd, maar die ingegroeide haken laten zitten.

Vrees dat de kwaliteit van de haken nu dusdanig is, dat roest tich en tich jaar op zich laat wachten.... if any...
En er vissen nu veel meer mensen op karper.

Geen prettig vooruitzicht.

mvg

Jan