Wat een geld zeg!!


Gebruikersavatar
Dennis van den Bogaert
Berichten: 4400
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

11-05-2004 22:05

Gunther,
Zegt genoeg,lijkt me....................
http://www.dam.de/
Dennis
PROUD TO HAVE BEEN A WATERLANDER ;-)

BETER GOED 2DEHANDS DAN NIEUWE BAGGERZOOI !
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

11-05-2004 22:07

Gunther

Probeer het eens bij karperwereld.nl
kopje links en dan onder het kopje karpermerken rest.

Wat scherts je verbazing DAM

Het verdient aanbeveling ook hier even een klikje op te geven.

Succes met je " zoektocht "

Ik zie dat Dennis weer eens sneller typt dan ik. ( What's New?)
Laatst gewijzigd door Michel Hollaar op 11-05-2004 22:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Gunther van Marwijk

11-05-2004 22:08

...
Laatst gewijzigd door Gunther van Marwijk op 16-08-2004 20:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Gunther van Marwijk

11-05-2004 22:10

...
Laatst gewijzigd door Gunther van Marwijk op 16-08-2004 20:56, 1 keer totaal gewijzigd.
leon vantoorenburg
Berichten: 65
Lid geworden op: 15-12-2003 01:00

12-05-2004 00:25

Hallo allemaal
Sinds de grote hoos op karper vissen is begonnen is de
kwaliteit en prijs zijn in de hengelsport zoek
Allen de consument kan dit veranderen
zoek kwaliteit voor de prijs die het waard is
De marges zijn zeer hoog in de hengelsport .
Dit heeft ook temaken met de zeer snelle vernieuwing van producten al is deze vernieuwing vaak iets ouds in een nieuw jasje
Maar de winkelier in hengelsport heeft zeer snel verouderde producten staan die hij dus moeilijk of niet meer kan verkopen en die worden dus in de verkoop kosten weer mee berekend.
Helaas maak ik mezelf ook schuldig want ik wil ook al die nieuwe hebbe dingetjes.
Groeten Leon
jan van kranenburg

12-05-2004 02:03

Reageer in eerste instantie op posting nr.20 van Gunther.

Had even hoop dat die maatschappelijk betrokken was met de groeiende uitwassen van onze consumptie-maatschappij.

Maar, aan de kwestie "Nash" wordt luchtig voorbijgegaan, terwijl overduidelijk is geworden dat Mr. Nash vuile handen heeft gekregen door zijn Betaalwater-aktiviteiten.

Dan Gunther's "menselijkheid" opmerkingen in verband met Shimano en Fox.
Begrijp daar helemaal niks van. Je kunt in dit verband legio merknamen noemen, en zeker niet alleen in de sportvisserij.

Kees heeft dat helder uitgelegd. De consument ( dus wij allen)doet 't
allemaal zelf.
Wij kopen die produkten, en houden zodoende de merken in stand, en de merken- marketingstrategie is veelal garantie voor sukses.

Terugkomend op 't topic. Molens van boven de 600 Euro?

Het is maar hoe je je sport wilt beleven; hangt van jou af!

Voel je je prettig met een molen van zeg 100 Euro, of beleef je pas je echt je sport met die kostbare molens?

Je bepaalt 't zelf!

mvg

Jan
Niels Kleijn
Berichten: 422
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: amsterdam, alphen a/d rijn

12-05-2004 02:31

Hallo

om even met een reactie op die gigantische dure molens te beginnen. Als je veel geld kan uitgeven, bijvoorbeeld met een inkomen van 4000 euro per maand. Wat is dan 3*665, dat is een half maandloon, valt dan best mee. Als je mijn maandinkomen ziet van 400 eurotjes, waar ook het bier, eten, huur, kleine spulletjes, etc van betaald moet worden terwijl ik oa stradics heb liggen. Dan ben ik pas de echte gek, lijkt het zo. Het is dan ook best mogelijk dat als ik klaar ben met mijn studie ook met molens van 1000 euros ga zitten.

om ook even een reactie te geven op de praktijken van fox en shimano. Volgens mij zijn er weinig bedrijven die geen schandalen op hun naam hebben, noem maar een internationaal bedrijf en ik geef je een schandaal. Ethiek word dit ook wel genoemd, dit is bij bedrijven enkel te vinden als die ethiek op een of andere manier geld kan opleveren (zoals subsidies of feel good feeling van de consument) of minder kost( bijvoorbeeld door wetten zoals de Nederlandse milieuwetten waarin boetes "verdiend" kunnen worden)
Als je dat soort dingen wil veranderen dan zal het politiek geregeld moeten worden of als massa niet kopen bij de betreffende bedrijven.

Niels
Gebruikersavatar
Rogier Koopal
Berichten: 601
Lid geworden op: 06-03-2002 01:00
Locatie: Beilen
Contacteer:

12-05-2004 10:23

Hugo, een relatief goedkope hobby hahaha..... jaja, vergeleken met wat dan?? Darten, voetballen, tennisen????

Denk dat de manier hoe ik bijvoorbeeld karpervissen (en waarschijnlijk velen op de DB) beleef het een best dure hobby is vergeleken met andere.....
R.Koopal
Gebruikersavatar
Martin Nederlof
Berichten: 544
Lid geworden op: 09-08-2002 02:00
Contacteer:

12-05-2004 11:49

.......Zolang consumenten de naïeve overtuiging hebben dat exorbitant hoge prijzen samengaan met uitzonderlijke kwaliteit zal de marketing van een bedrijf daarop begrijpelijkerwijs inspelen....

Amen !!

het zal misschien best kwaliteit zijn, maar ik vind mijn usa 6500b ook PERFECTE molens ! ik vang heus niet meer of minder met andere molens, ik denk dat sommige mensen ook die duurdere spullen kopen om mee te pronken zoals dat met zoveel dingen gebeurd! 650+ euro voor een molen is natuurlijk niet normaal mee ! tenzij je ff lekker gesponsord wordt.
ik vind dat als je zoveel geld uitgeeft voor een molen je of Te veel geld hebt :P Of je hebt totaal geen sociaal leven en je werkt je heel de maand kapot voor je karperspullen !? maar dan ben je toch echt fout bezig!het is een hobby ! geen noodzaak ! vind ik ....maarja wie ben ik !?

just another carpfisher.....
Gebruikersavatar
Rogier Koopal
Berichten: 601
Lid geworden op: 06-03-2002 01:00
Locatie: Beilen
Contacteer:

12-05-2004 12:26

[quote="Martin Nederlof"]

ik vind dat als je zoveel geld uitgeeft voor een molen je of Te veel geld hebt :P Of je hebt totaal geen sociaal leven en je werkt je heel de maand kapot voor je karperspullen !? maar dan ben je toch echt fout bezig!het is een hobby ! geen noodzaak ! vind ik ....maarja wie ben ik !?

just another carpfisher.....[/quote]

Ik vind dat iemand dat lekker zelf mag bepalen.... Hiermee sugereer je ook dat als iemand veel geld uitgeeft aan bijvoorbeeld een auto omdat dat zijn droomauto is en zich daar krom voor werkt.. Een sociaal onbenul is.. Laat diegene lekker in zijn waarde en met zijn mooie spullen aan de waterkant zitten of lekker zijn rondjes rijden oin zijn droomauto....
R.Koopal
Gebruikersavatar
Bart Coppens
Berichten: 229
Lid geworden op: 22-05-2003 02:00
Locatie: Beek en Donk

12-05-2004 14:23

onvoorstelbaar weinig????
Als je het vergelijkt met f-16 vliegen wel ja, maar ik vind de aanschaf van de materialen toch niet echt aan de goedkope kant, maar dat kan aan mijnheer de studiefinancierder liggen...

Ik geef het er ook voor uit, maar dat wil niet zeggen dat ik het altijd eens ben met de prijzen....

By the way vanwaar deze verhitte diskussie, ik denk dat Rogier de spijker al heeft geraakt, iedereen besteed naar zijn portomee, is die dik dan kan je duur spul betalen...
Je moet kijken naar de prijs kwaliteit verhouding....
Hugo Bovenmars

12-05-2004 18:48

[quote="Rogier Koopal"]Hugo, een relatief goedkope hobby hahaha..... jaja, vergeleken met wat dan?? Darten, voetballen, tennisen????

Denk dat de manier hoe ik bijvoorbeeld karpervissen (en waarschijnlijk velen op de DB) beleef het een best dure hobby is vergeleken met andere.....[/quote]

- Het rijden in dure/nieuwe/grote auto's (voor veel mensen mag je een groot deel hiervan onder 'hobby' plaatsen).

- Uitgaan (persoonlijk jaarlijks zo'n 2500 euro (52 x +/- 50 euro)


Stel, je investeert jaarlijks 500 euro in duurzaam materiaal, 400 euro aan aas en 100 euro aan klein materiaal. Nou, een mooi bedrag...1000 euro. ( De meesten van jullie komen nog niet tot de helft hiervan).

Kun je zonder karpervisssen? Nee? (ik ook niet). Wat is dan 1000 euro op jaarbasis.

grzz Hugo
Gebruikersavatar
Rogier Koopal
Berichten: 601
Lid geworden op: 06-03-2002 01:00
Locatie: Beilen
Contacteer:

12-05-2004 20:14

[Quote]
Stel, je investeert jaarlijks 500 euro in duurzaam materiaal, 400 euro aan aas en 100 euro aan klein materiaal. Nou, een mooi bedrag...1000 euro. ( De meesten van jullie komen nog niet tot de helft hiervan).

Kun je zonder karpervisssen? Nee? (ik ook niet). Wat is dan 1000 euro op jaarbasis.

grzz Hugo

[/qoute]

Ik geef dus ten eerste per jaar veel meer uit, kijk wat alleen maar een Frankrijk sessie kost... Qua voer, vergunningen, camping etc etc...

Hebben we het nog niet eens over wat je in nederland kwijt bent dan zit ik al aardig op het bedrag van 1000 euro..

Heel leuk dat je een jaarlijkse investering noemt van 500 euro... Maar ehh.. kijk eens wat een basis uitrusting kost?? Alles in 3 voud.... Alleen hiervan kun je volgens mij al je hele leven voetballen... Ik bedoel dat zijn kosten die je absoluut niet noemt in je kosten plaatje maar wel het meeste op de begroting drukken..

Maar goed, dat maakt me ook niet uit, want dat heb ik en er ook voor over.... Maar een goedkope hobby..
R.Koopal
Gebruikersavatar
steve davies
Berichten: 72
Lid geworden op: 17-01-2003 01:00
Locatie: Zuid Holland

12-05-2004 20:32

gooie dag jongens weet je hoeveel geld was afgelopen jaar uitgegeven alleen aan CARP PRODUCTS in Benelux???? €580.000,000 dat is unbelievable, :o
Gebruikersavatar
Martin Nederlof
Berichten: 544
Lid geworden op: 09-08-2002 02:00
Contacteer:

13-05-2004 13:12

ik suggereer niets, ik geef slechts mijn mening!
Just another carp fisher.......
Gebruikersavatar
Bart Coppens
Berichten: 229
Lid geworden op: 22-05-2003 02:00
Locatie: Beek en Donk

13-05-2004 14:21

Nou het is wel duidelijk denk ik... Vissen vanaf €1000 per jaar, daar de aanschafkosten nog bij opgeteld...
Al met al geen goedkope hobby ook niet relatief goedkoop...
Maar ik denk dat de meeste onder ons het er dubbel en dik voor over hebben....
Gebruikersavatar
Erik Rozen
Berichten: 588
Lid geworden op: 24-11-2003 01:00

13-05-2004 15:20

Jesusmesus :o

He, je matteriaal moet niet dienen ter compensatie van hè...

Maar 't is maar net wat je lekker vind hoor, ieder zn meuk :lol:
Elk nadeel heb z'n voordeel...
Gebruikersavatar
Henk Janssen
Berichten: 1249
Lid geworden op: 02-02-2002 01:00

13-05-2004 16:25

Ik kocht een bedchair van fox koste mij indertijd 650 gulden was het toen nog.
was een hoop geld werd er gezegd.

maar dat was 12 jaar geleden ,lig er nu nog op met mijn 130 kilo.
hoezo te veel geld. :o :o :o

dus wat is er nu goedkoper een uitgave van omgerekend 300 euro in 1 keer ,
of elk jaar een ander van rond de de 100 euro?
groet
Niels Kleijn
Berichten: 422
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: amsterdam, alphen a/d rijn

13-05-2004 17:57

tja ik lig al zo een 7 jaar op de goedkoopste stretcher die er toen bij vlemmix was, hij is alleen zo zwaar....