redactie van karperwereld.nl


Plaats reactie
Niels Kleijn
Berichten: 422
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: amsterdam, alphen a/d rijn

12-05-2004 01:38

hallo allen

Ik weet dat ik misschien iets te ver ga om de redactie te bekritiseren, maar ik ben ondertussen redelijk boos aan het worden en al een tijdje teleurgesteld....
Zoals een aantal misschien wel gezien hebben, heb ik een stukje voor deze site geschreven. Tot mijn verbazing was er een stuk uit gesneden wat in mijn mening belangrijk was, zijn er een aantal mooie foto's uitgelaten (kwijt misschien?) en staan er bovendien spellingfouten in de aankondiging. Hier heb ik al eerder een stukje op dit forum (reactiebox, het seizoen van) over geschreven, maar volgens de teller is het toen nog geen 50 keer gelezen waaronder 10 keer door mij en is er geen enkele reactie op gekomen. Vandaar dat ik het via de discussiehoek probeer.
Ik citeer mijn stukje van het forum (heb een ministukje aangepast) :

beste medeschrijvers van het seizoen van

Net is weer een stukje van het seizoen van... in dit geval van mij aangekomen. Normaal gesproken weet je niet wat diegene precies heeft ingestuurd aangezien ik het nu zelf heb ingestuurd weet ik dat wel.

Het is logisch dat in alle stukken gesneden word en de taal eventueel word aangepast. Wat ik in mijn laatste stukje erg jammer vond is dat er wat is weggesneden is dat het verhaal minder maakt, het klopt hierdoor niet helemaal meer. Ik citeer:" De amnesia onderlijn blijkt gebroken.


Een verscheidenheid aan onderlijnen

Zoals ik gezegd had viste ik nu met nylon onderlijnen
"
het stukje wat hier uit geknipt is legt juist uit dat ik over gegaan ben van amnesia naar nylon omdat ik weer lijnbreuk had op amnesia op een andere stek waar ik het over had. Ook staat er ineens de zomerstek (zomerstek? in het stukje wat staat op de site vis ik eerst op het kanaal en dan patsboem heb ik het over de zomerstek (wat een totaal andere stek is, hier viste ik de geul wat erg lastig met mais te bevoeren is)

In het weggesneden stuk komt de achtergelegen moraal van mijn stuk (dat je moet doorzetten en moet doorzoeken totdat je hebt gevonden wat je zoekt) ook beter tot werking. Dit is hierdoor ook bijna uit het verhaal weg. Hierdoor zal het volgende stukje (de herfst) ook alleen maar neerkomen op simpel een vangverhaal ipv de beloning van het zoeken naar de goede stek en de goede methode.

Ook had ik volgens mij iets meer foto's opgestuurd dan er bij stonden (ook al begrijp ik best dat niet alles erbij gedaan kan worden), waaronder een prachtige rijen en een misschien nog wel mooiere volschubspiegel.

Ik weet dat het voor een redacteur erg moeilijk is aangezien ook met ruimte en dergelijken rekening gehouden moet worden, maar ik vind het erg jammer dat behalve in te korten, het verhaal (in mijn mening) minder is gemaakt en in de aankondiging twee stomme spelfouten zitten.

Mijn vraag is of dat andere schrijvers dezelfde ervaringen hebben gehad of dat dit enkel een incident is geweest.

Met vriendelijke groeten

Niels Kleijn

"
Het is nu dus een dikke week later, geen reactie en tot mijn grote ergernis zitten de spelfouten in de aankondiging er ook nog steeds in.
Misschien heb ik hoge verwachtingen, maar als ik het een en ander opstuur naar deze site ( Met het doel om de site te helpen en ik het ook gewoon leuk vond) had ik wel verwacht dat het maximum er uit gehaald word. Terwijl ik nu het idee had dat er juist een minimum mee is gedaan aangezien die Niels toch verwacht dat we zijn stukje plaatsen. Ik weet dat ik absoluut geen Alijn of Joris ben, maar ik vind dit toch erg jammer. Vooral aangezien ik dit stukje al een dik half jaar geleden had opgestuurd.

Ik hoop dat anderen deze ervaringen niet hebben, maar ik vraag het me toch af.....


Niels
jan van kranenburg

12-05-2004 02:23

Niels,

Kan je gevoelens delen.
Of je artikel wordt geplaats met evt. spellingsfouten-verbetering; of in 't geheel niet.
In welk geval je daarvan bericht met redenen omkleedt, dient te ontvangen.

Wijzigingen in een ingezonden artikel zijn ontoelaatbaar zonder toestemming van de schrijver.

mvg

Jan
Gebruikersavatar
bart van bezouw
Berichten: 2161
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00
Locatie: groningen
Contacteer:

12-05-2004 12:06

Niels
Trieste zaak
Ik spreek je de laatste tijd nog wel eens en heb in het verleden ook dingen van je gehoord, ik denk dat je nog veel meer boeiende dingen te melden hebt en het is zonde en eigenlijk erg triest dat er zo met je stukken wordt omgegaan. Ik hoop dat alles weer op zijn pootjes terechtkomt, dat het artikel er in zijn geheel nog opgezet kan worden en dat je blijft schrijven.........
sterkte :wink:
Bart
Gebruikersavatar
Frank Avezaat
Berichten: 2212
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

12-05-2004 15:51

Niels,

een eerdere topic is door mij niet opgemerkt.
Ik heb dit artikel niet zelf geplaatst maar wil er toch even op ingaan.

Een artikel wat naar ons wordt opgestuurd blijft eigenlijk altijd langer liggen, we krijgen ontzettend veel spullen aangeleverd en hebben veel te weinig vrije tijd om alles binnen no-time te plaatsen.

Dat er 2 spelfouten in de intro staan is inderdaad een jammerlijk foutje, maar zoiets kan direct worden aangepast en zal ik zo dus ook even doen.

Daarnaast...
karperwereld online is een site gemaakt door vissers, met de mogelijkheid kennis door te geven aan anderen. het is geen magazine ofzo. Stukjes die missen, het klinkt vaag maar het kan gebeuren. We zijn ook maar mensen.

Zo hebben we allemaal een e-mail adres waar je ons op kan bereiken om eventuele foutjes in de artikelen aan te geven.
Wanneer dit gebeurd dan wordt alles snel geregeld.

Jan, artikelen worden altijd geplaatst (mits deze voldoen aan de eisen). Het kan een tijd duren, maar zonder tegenbericht van de schrijver worden ze gewoon geplaatst op den duur.


Frank
Gebruikersavatar
Sjoerd Groot
Berichten: 2227
Lid geworden op: 05-06-2002 02:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

13-05-2004 15:59

Ik heb ook artikelen gezien die vorig jaar in het lijstje 'verwacht' stonden en nu niet meer... Da's wel jammer vindt ik (ook al begrijp ik dat het leven uit meer dan een website bestaat)

Niels,

Het zal altijd gebeuren dat kleine dingetjes aangepast worden, en dat vindt ik begrijpelijk, ook al was ik t er ook niet altijd mee eens :p , maar daar kan ik mee leven, maar hele alinea's... :o :D 'K ga er vanuit dat het een foutje is en misschien kun je het rechtzetten met het betreffende redactielid.

vr gr Sjoerd
Niels Kleijn
Berichten: 422
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: amsterdam, alphen a/d rijn

17-05-2004 02:13

hallo

Is het geen idee om een soort richtlijn op te stellen als redactie, want als het vaak zo gaat raak je schrijvers kwijt, en dat zou zonde zijn. Om eerlijk te zijn heb ik er nu ook niet echt zin meer in de komende tijd. Ik vind schrijven leuk, maar om zo een acht maanden te moeten wachten en dan je artikel niet helemaal naar je zin terug te zien heeft niemand zin in. Zo heb je de kans dat je veel schrijvers kwijt raakt (waarschijnlijk voornamelijk goede aangezien andere sites of eventueel tijdschriften ook wel stukjes van hun willen.) Een duidelijke richtlijn naar de schrijvers zou al heel veel zijn, hier werken tijdschriften en dergelijken immers ook mee. Gewoon een maximale tijd die het duurt voordat een artikel verschijnt en de schrijver op de hoogte stellen van hoe het artikel eventueel verandert is.


Het is maar een ideetje en zoiets zal best veel tijd kosten. Gezien het aantal moderators zal het ook niet moeilijk zijn om nog een extra geschikt redactielid te vinden, mocht dit mogelijk zijn

Vriendelijke Groet
Niels
Gebruikersavatar
Vincent Verwolf
Berichten: 118
Lid geworden op: 09-05-2003 02:00
Locatie: Utrecht
Contacteer:

17-05-2004 09:02

Wat een gezeur om niks. Zoals Frank al zegt, de redactie heeft e-mail. In plaats van modder lopen gooien via het web had je het met één simpel mailtje allang op kunnen lossen.
Niels Kleijn
Berichten: 422
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: amsterdam, alphen a/d rijn

18-05-2004 20:58

Beste Vincent

Aan de ene kant ben ik het met je eens aan de andere kant niet.

[quote="Vincent Verwolf"]Wat een gezeur om niks. Zoals Frank al zegt, de redactie heeft e-mail.
In plaats van modder lopen gooien via het web had je het met één simpel mailtje allang op kunnen lossen.[/quote]

Het probleem van het artikel had ik misschien met een mailtje op kunnen lossen, zodat mijn verhaal word aangepast. Erg stom dat ik dat niet eerder heb gedaan, mijn excuses hiervoor. Ik zal Frank dan ook gelijk een mailtje sturen aangezien hij op dit onderwerp gereageerd heeft.

Aan de andere kant ben ik het niet met je eens, mijn bedoeling is nooit geweest om met modder te gooien via het web, zo ben ik nu eenmaal niet. Als dat mijn doel was dan had ik het anders verwoord en had ik er bijvoorbeeld niet bijgezet dat ik begrijp dat het een erg moeilijke taak is voor de redactie. Ik heb enkel het beste met de site voor en vandaar dat ik een idee had weergegeven wat enkel ten goede van de site zou kunnen komen.

Mijn doel voor dit onderwerp was om uit te vinden of andere schrijvers ook wel eens problemen hebben gehad en of dat eventueel is op te lossen. Ik zie geen andere manier om dat uit te vinden dan een onderwerp op dit forum te openen. Vandaar dat ik dat dan ook heb gedaan.

Vriendelijke Groet
Niels
Gebruikersavatar
robert grootenboer
Berichten: 622
Lid geworden op: 11-10-2003 02:00
Locatie: Willemstad

18-05-2004 22:37

ja dat stuk van mij wat ik voor KERST heb gestuurt is ook zeker zomaar weg! :evil:
ik kreeg nog te horen dat het wel goed komt maar dat weet ik zo net nog nie.

robert.
Als julie me missen ben ik op het mooiste water van nederland aan het visse!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Cor Blokhof

18-05-2004 22:45

Wat zeur je nu weer over modder Vincent ?

Die jong vertelt gewoon netjes wat hem niet zint.

Hij verteld geen leugens en gebruikt nette taal

Ik zie het probleem niet
Gebruikersavatar
Sjoerd Groot
Berichten: 2227
Lid geworden op: 05-06-2002 02:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

19-05-2004 00:24

Ik heb het afgelopen jaar enkele dingetjes voor KWO geschreven, en het heeft mij veel voldoening gegeven dat ze hier geplaatst zijn. Maar als het iemand geen voldoening gegeven heeft om aan een bepaalde site een artikel in te sturen (zoals KWO) dan kan je een volgend artikel gerust naar iets of iemand anders opsturen die er mee omgaat zoals jij graag wilt (hoe dat dan ook moge zin) Laat ik het maar 'marktwerking' noemen...

Ik wil hiermee niemand aan- of afvallen, maar van een gezonde concurrentie wordt uiteindelijk iedereen beter...

vr gr Sjoerd
Plaats reactie