ethisch dilemma...


Henny Jordaan
Berichten: 92
Lid geworden op: 05-02-2002 01:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

18-06-2002 19:12

mensen ik heb nog nooit een karper gevangen die auw schreeuwde :wink:
dat hij snel weg wil als ie aan de lijn zit is nogal logisch wat zouden wij doen als er ineens een stuk touw aan onze benen vast zit ?
nee dat een vis gevoel heeft geloof ik echt niet en wat stres betreft daar twijfel ik ook aan .
maar doe er wel zo voorzichtig mogelijk mee en gebruik alle middelen om de vis zo weinig mogelijk schaden toe te brengen niet dat ie dan minder pijn heeft (heeft geen gevoel)maar dan houd je de visstand gezond en kan je hem nogeens vangen
vr groet Henny
Stephan leiga
Berichten: 29
Lid geworden op: 09-05-2002 02:00
Locatie: Gouda

19-06-2002 11:47

HE volk,

Een karper (en alle andere vissen) verliest zij drang naar vrijheid op het moment dat je hem haak. Doordat hij niet meer kan zwemmen wat ie wil zal hij een soort stress krijgen wat ervoor zorgt dat hij vecht voor zijn leven(op sommige dressuurputten kennen ze het klapen van de zweep en zullen sommige karpers geen waardige strijd meer leveren, dit echter weer wat anders). Dit resulteerd in de 'dril'. Dit en dit alleen is het enige leed wat je een vis aandoet en verder al die andere bullshit niet. Zoals velen anderen zou ik, als het tegendeel bewezen zou worden stoppen met vissen.


BO
Youri Hoogstrate
Berichten: 143
Lid geworden op: 22-06-2002 02:00

22-06-2002 18:53

Die psychologische schade zal echt wel mee vallen, wat denk je van een vis (niet voor niets genaamd Dombo) die gemiddeld iedere 2 weken wordt gevangen:???: als hij echt depressief wordt zou hij op den duur wel merken dat als hij een bonk lood ziet (bijna iedereen vist er met 90 grm korda inline troep) wegzwemmen, stel, een knolletje word achtervolgd door een snoek en schiet in de stres, dan zou het toch ook verkeerd aflopen.