Katapult versus politie


Gebruikersavatar
Pascal Rijzinga
Berichten: 661
Lid geworden op: 07-03-2002 01:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

13-10-2003 13:23

Sjaak,

Ja, dat zal niet altijd via de "normale wegen" gaan denk ik een andere verklaring heb ik er niet voor.
Jou geciteerde tekst is niets anders dan een samenvatting van de Nederlandse wetgeving hierover.

Fox-katapulten komen uit Engeland, maar er is nauwelijks tot niet aan te komen. Waarom; omdat het niet door de douane komt.

Ik ben ook geen Jurist :smile:

Pascal
"everyone has the right to be stupid, but some people abuse the privilege" (Joseph Stalin)
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

13-10-2003 15:10

Pascal,

Niet waar. Is zo aan te komen. Moet alleen besteld worden.

Beta lichtjes zijn ook verboden, maar wordt wel verkocht.

Hash mag wel verkocht worden, echter door de koffieshop niet ingekocht.

Allemaal waar, echter feit blijft, dat er kan en mag geschreven worden. Ofwel: weer afhankelijk van hoe iemand zijn pet staat of... hoeveel mini's hij al geschreven heeft.

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Pascal Rijzinga
Berichten: 661
Lid geworden op: 07-03-2002 01:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

13-10-2003 15:45

Wat ik al zei: Ik ben ook geen Jurist :smile:

Pascal
John de Vries
Berichten: 192
Lid geworden op: 26-04-2002 02:00
Locatie: Heemskerk

03-11-2003 20:44

Pascal,

Goede uitleg gaf je over de WWM. Een kattepult en politie gaat best samen. Meer zeg ik niet. De kattepult is er in gekomen, omdat de kraakbeweging er in de jaren 80 met kogellagers gaatjes in onze schilden schoot. Vandaar het verbod. Een beetje laat deze posting, maar ik had problemen met de provider.

Gr. John
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

04-11-2003 09:49

John,

Alles gaat samen met politie: Ze hoeven niet te kijken?

Da's nou precies mijn probleem, je bent afhankelijk van de willekeur. Vorige avond niet van bil? Pest humeur. Klaas prent. Kater? Niet zo'n zin? Klaas geen prent.

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

04-11-2003 11:26

Hee, da's Klaas!!! PRENT!!!

Groeten,

Mark
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

04-11-2003 21:02

klaas je kan het ook zo zien....als ie wel lekker van bil is gegaan heb je gewoon geluk dat je geen prent krijgt als ie een tijd zonder is..tjah dan doet ie gewoon zijn werk en dat is het handhaven van de wet, en das nu enmaal zijn werk hij heeft de wet niet gemaakt!
jan van kranenburg

05-11-2003 01:57

Begrijpk 't goed?
Een katapult kan dus helpen om van bil te gaan?
Welk merk, mannen?

Op mijn leeftijd pak je alle kansen.
John de Vries
Berichten: 192
Lid geworden op: 26-04-2002 02:00
Locatie: Heemskerk

05-11-2003 19:28

Klaas,

Dat begrijp ik wel. Kijk het is ook weer zo van : Hoe ga je er mee om? Niet iedereen kan er mee omgaan. Ja, en niet elke smeris kijkt verder dan dat zijn neus lang is. Die denken dan van: "Fout is fout." Deze dienders komen niet ver hoor in de organisatie. Maar het is jammer, dat alles over een kam geschoren wordt. Maar goed, daar zijn wij dan weer voor om de belangen te behartigen.

Gr. John
Gebruikersavatar
Rene Boeting
Berichten: 336
Lid geworden op: 11-10-2003 02:00
Locatie: Goes

07-11-2003 22:37

John,

Mijn probleempje onstond door zo´n neuskijker. Als ik de andere dienders goed heb begrepen hadden zij mij, gezien de omstandigheden, hooguit een waarschuwing gegeven. Denk dat ik de pult niet eens kwijt zou zijn geweest. Degene die de opdracht had gekregen tot inbeslagname was notabene zelf al beschoten geweest met kogellagers.
Was opzich wel een leuk gesprek met die gast. Hij was verbaasd over mijn gebruik van dat ding en ik over het gebruik van anderen.
Blijkbaar worden er nog steeds mensen gepakt met een pult en kogellagers (in het uitgaansleven). Lekker nuttig.
Toch mooi dat zo´n gast ondanks zijn negatieve ervaring met katapults toch zo open staat voor andere mogelijkheden.
Wat dat betreft dus zeker geen slechte ervaring met politie. Laat em ook nog weten hoe het afgelopen is, was ie erg benieuwd naar omdat hij er best van baalde.
Alleen jammer van die gast die het nodig vond om in mijn auto naar mijn installatie te kijken (wist van wie en wat erin zit) en naast de woofers, waffers en tweeters een katapult zag en dacht fout is fout.
Ben benieuwd naar zijn verklaring. Wat was het dat mijn auto dusdanig verdacht maakte dat inspectie noodzakelijk was?
Omdat ie zwart is?
Wat betreft dat zulke dienders niet verder komen heb je wel gelijk, deze zit al jaren in een flitsmobiel, serieuze werkzaamheden heeft ie niet en krijgt ie ook niet. Staat hoog aangeschreven bij collega's, ook die pakt ie, want fout is fout.
Gelukkig is niet elke wout zo fout.


René.
Size doesn't always matter
John de Vries
Berichten: 192
Lid geworden op: 26-04-2002 02:00
Locatie: Heemskerk

10-11-2003 13:18

Rene,

Ben het met je eens. Weet je, door schade en schande wordt ie hopelijk nog eens wijs. Het gaat om de manier hoe je er mee omgaat. Voor jezelf de dicipline om hem niet meer in de auto te laten liggen. Als ik ga voeren, zorg ik, dat ie niet in het zicht ligt. Laten we eerlijk wezen. Als ze mij snappen ben ik de pult ook kwijt en een boete er over heen. Dat is de gok.

Gr. John
Willem Barnas

10-11-2003 21:42

Hahaa!

Katapults versus politie, dat levert nog meer blauwe plekken op...

Ajuus,
WB :razz:
dennis diederen
Berichten: 11
Lid geworden op: 04-10-2003 02:00
Locatie: doenrade

15-11-2003 15:52

Die ratten komen regelmatig bij ons aan de vijver controleren en hebben mij nog nooit met de katapult kunnen pakken.

Ik verstop dat ding altijd in de foudraal omdat ze bij een paar maartjes langskwamen voor controle op die dingen en ze moesten de tassen open maken.
Als je dan de tas niet open maakt lijkt dan ook erg verdacht.

groetjes dennis
Appie Boertien
Berichten: 34
Lid geworden op: 15-11-2003 01:00
Locatie: Brunssum
Contacteer:

15-11-2003 17:12

Gewoon lekker in de tas houden en alleen gebruiken als je niemand (van hun) ziet. Gaat tot nu toe perfect.
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

16-11-2003 00:44

Dennis, leer s.v.p. eens dat dergelijk taalgebruik (ratten) nergens op slaat.
Jos de Laat
Berichten: 28
Lid geworden op: 30-09-2003 02:00
Locatie: Rutten

15-12-2003 11:14

Hey rene

ik ben naast karpervisser ook duiker (ideaal met stekkenzoeken :smile:) daar heb je een duikersmes, die mag alleen gedragen of vervoert worden bij je duikspullen.

misschien kun je er wat mee on de "rechtzaak"?

succes he
groeten jos
!Karper is een obsessie!
John de Vries
Berichten: 192
Lid geworden op: 26-04-2002 02:00
Locatie: Heemskerk

15-12-2003 18:11

Jos,

Ik zie Rene niet een hele sessie in een duikuitrusting in de bivvy zitten.:???::-?

Gr. John
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

15-12-2003 18:31

Ik ook niet, maar ut zal wel leuk uitzien in ut foto-albumpje.... Ik, mijn target en de snorkel! whahaha, zie ut al voor me...
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
frank rouveroy
Berichten: 33
Lid geworden op: 08-08-2002 02:00
Locatie: West Friesland N-H

16-12-2003 23:44

Helaas is de katapult een verboden wapen. Het bezit daarvan is niet zomaar een overtreding maar een misdrijf.



Ik heb vorige maand nog een gesprek gehad met 2 funktionarissen van bijzondere wetten van de politie over dit onderwerp.
Ik vroeg of de katapult t.b.v. de hengelsport, bijgeschreven kon worden op een bijzonder verlof(verlof tot het voorhanden hebben van vuurwapens).

Dit was niet mogelijk.

De katapult is dus in absolute zin een verboden wapen. Anders dan b.v. een vuurwapen (te gebruiken als sportatribuut, jachtwapen, schietmasker bij het slachten of schiethamer in de bouw) die men wel met een verlof mag hebben. Overgens geldt voor schietwapens dat transport en opbergen volgens strenge regels dienen te geschieden.
Rondlopen met wapens, zelfs ongeladen in een holster is verboden. Laat staan zichtbaar in een auto laten liggen. Tijdens transport en opbergen thuis, dient dat zo te gebeuren, dat onbevoegden de wapens niet kunnen zien of erbij kunnen komen.
Ik hoef niet uit te leggen dat een vuurwapen veel gevaarlijker is dan een katapult.

Wel is het zo dat de politiefunktionarissen de indruk gaven niet een proces verbaal te willen opmaken als de katapult zonder twijfel gebruikt wordt bij het vissen. Het is natuurlijk anders als men zich opzichtig met de katapult op de openbare weg of voor publiek toegankelijke plaatsen ophoudt. Gebruik aan de waterkant uitdrukkelijk voor de visserij, uit de buurt van publiek zal waarschijnlijk geen problemen opleveren. Maar bedenk het is verboden en het bezit is een misdrijf. Dus hanteer hem "gecamoufleert", dus onopvallend. En altijd zo opbergen direkt na gebruik, dat de katapult niet meer zichtbaar is.

Overigens is het zo dat "autogebruik" vele malen meer doden en gewonden veroorzaakt dan vuurwapens of ongewenste handwapens zoals katapults en dergelijke in Nederland.


groet aan allen, Frank



_________________


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: frank rouveroy op 2003-12-16 23:50 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: frank rouveroy op 2003-12-16 23:52 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: frank rouveroy op 2003-12-21 02:11 ]</font>
peelman joris
Berichten: 28
Lid geworden op: 05-08-2003 02:00
Locatie: Oost vlaanderen

29-04-2004 15:40

In Belgie is het gebruik van een katapult wel toegestaan. Elke visser heeft er hier wel enkele in zijn bezit denk ik, en nog nooit heb ik iemand ermee misbruik zien van maken. Daarentegen heb ik wel al last gehad van een bende jongeren die me van de overkant van het water bekogelden met boilies afkomstig uit een werppijp. Is dat niet gevaarlijker, want ik dacht dat je met een werppijp toch veel meer snelheid erachter kan steken, en nog zeer nauwkeurig ook, kan werpen?

mvg joris
Gebruikersavatar
Frank Avezaat
Berichten: 2212
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

29-04-2004 16:12

heren..

verboden wapenbezit --> katapult --> euro 300,-

je weet waar je aan begint en spreek dan nooit een agent tegen

Frank
Gebruikersavatar
Bart Janssen
Berichten: 1354
Lid geworden op: 18-01-2002 01:00
Locatie: Tussen de Rivieren
Contacteer:

29-04-2004 16:20

Alle respect voor het politieapparaat maar een ambtenaar die een bekeuring uitschrijft voor in het bezit zijn van een kattapult die enkel t.b.v. de visserij gebruikt wordt is in mijn ogen een strebertje en zijn functie onwaardig!

Bart
Gebruikersavatar
Frank Avezaat
Berichten: 2212
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

29-04-2004 18:11

Bart,

dus als jij zegt dat hij voor het vissen is en je schiet 's avonds met datzelfde ding een oud wijffie voor d'r kop dan had die ambtenaar dat moeten geloven?

...
Gebruikersavatar
Bart Janssen
Berichten: 1354
Lid geworden op: 18-01-2002 01:00
Locatie: Tussen de Rivieren
Contacteer:

29-04-2004 18:27

Frank,

Nee, dat zeg ik niet. Goed lezen, een oud wijffie voor de kop schieten valt bij mij niet onder het motto, ten behoeve van de visserij!

Cheers
Gebruikersavatar
krijn passenier
Berichten: 118
Lid geworden op: 14-04-2004 22:44
Locatie: brielle

29-04-2004 18:30

ok verbied ook mijn hengel,vislijn,bankstick,buzzerbar,enz dan ook maar daarmee kan ik toch ook iemand mee dood slaan wurgen of weet ik veel wat p.s mijn bestek ga ik vanavond nog in leveren is ook best gevaarlijk.
ga er gewoon normaal mee om dan is toch niets aan de hand vind ik tenminste. :evil: