Verschillende soorten materiaal / merken / kwaliteit


Plaats reactie
Alexander Ton
Berichten: 115
Lid geworden op: 07-03-2003 01:00
Locatie: Almere

18-04-2004 13:18

Een goede morgen iedereen.

Ik heb 2 vragen over materiaal

1: Stel je hebt 2 hengels van carbon met een curce van 2.5. En de een kost 25 euro en de ander 125 euro, waar zit dan het verschil in voor de prijs ?

2: In auto land is het heel normaal dat iedereen wat met elkaar deelt, kijk maar naar audi, VW, en Seat. Of die busjes van renault, opel en nissan.
Bestaat er ook zoiets in visland? Dat je zeg maar een zelfde soort materiaal heb maar voor een lagere of duurdere prijs alleen maar omdat er een andere naam opstaat , maar het komt toch uit dezelfde fabriek.

( zelfde gebeurt trouwen met de wortelen van HAK en Euroshopper, alleen het etiket wordt veranderd van het potje).

Ik stel deze vragen, omdat ik niet een 100% karpervisser ben en vaak ook op andere vis, vis. En zoals ik al eerder aangaf zijn mijn hengels gestolen en zoek nu wat anders.

Alvast bedankt

Alexander
Gebruikersavatar
Simon van Vegchel
Berichten: 427
Lid geworden op: 10-03-2004 14:43
Locatie: Eindhoven

20-04-2004 17:25

Alexander Ton schreef:Een goede morgen iedereen.
1: Stel je hebt 2 hengels van carbon met een curce van 2.5. En de een kost 25 euro en de ander 125 euro, waar zit dan het verschil in voor de prijs ?

2: In auto land is het heel normaal dat iedereen wat met elkaar deelt, kijk maar naar audi, VW, en Seat. Of die busjes van renault, opel en nissan.


Beste Alexander, hierbij mijn mening:

De hengel, het kan zitten in deze punten;
-Kwaliteit van het carbon (zijn verschillende blanks verkrijgbaar, het verschil tussen een fabrieksblank van ultimate of een hardyblank is bijv. al aanzienlijk!)
-Ogen, zitten er sic ogen op, zo ja welke sic ogen, zo nee wat voor een ogen dan.
-Reelhouder, veel verschillende soorten, veel verschillen in kwaliteit.
-Handvat, kurk/foam, rvs cone rings enz.
-De afwerking, denk hierbij aan bijv. de lak, kwaliteit van die lak, hoe de ogen er op zijn gezet, handmatig of machinaal, insteek-/oversteek-/pensluitingen enz.


Het deelprinciepe,
dit geld in zekere mate ook voor de sportvisserij, veel dingen komen uit bijv. China, of het dezelfde fabriek is weet ik niet maar het is gewoon zo. Over de hele wereld zijn er slechts enkele nylonfabrieken, toch zijn er honderden, zoniet duizenden soorten te koop. Deze worden allen in dezelfde fabrieken gemaakt, alleen allemaal volgens een eigen princiepe van de verkoper :D


Ik hoop dat ik je zo genoeg heb geholen.

Simon
Gebruikersavatar
Jos van Dalum
Berichten: 280
Lid geworden op: 21-01-2004 15:20

21-04-2004 14:41

interresant om te weten. :)
Johan van de Vossenberg
Berichten: 25
Lid geworden op: 28-04-2004 15:40
Contacteer:

28-04-2004 16:32

Alexander,

Ik heb me laten vertellen dat er maar een drietal fabrieken op deze aardbol staan waar ze blanks vervaardigen. Ditzelfde schijnt ook te gelden voor molens.
Natuurlijk heb je kwaliteitsverschil, maar zoals je zelf al aangaf bij je voorbeeld hak/euroshopper, denk ook ik dat je dik voor een naam moet betalen.

Groeten,
Johan
Plaats reactie