Imago karpervissers


Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

09-04-2004 00:01

Aart,

zijn we dan ook meteen van die dubbel betaalde afdrachten( i.v.m. het aanschaffen van meerdere vergunningen ) af met die centrale registratie ??
Mark Creyghton
Berichten: 365
Lid geworden op: 28-03-2004 10:53

09-04-2004 01:38

Liever vandaag dan morgen Aart !

Probleem is alleen in een aantal gevallen dat op drukbezochte "cultuurwatertjes", in en rondom de grote steden, zich tegenwoordige dusdanige excessen voordoen (drank & drugsgebruik met als gevolg buitensporig geweld) dat zelfs een flink uit de kluiten gewassen BOA zich helaas wel drie keer bedenkt voordat ie optreed, laat staan de controleur van de plaatselijke hengelsport vereniging.

Ik vraag me dan ook een beetje af of het ontzeggen van een vergunning dit soort lui tegenhoudt om hun "kampement" op te slaan in een recreatiegebied en het "vissen" (ik heb wel eens meer dan 12 hengels voor zo'n "openlucht houseparty"geteld!) als een excuus zien om eens gezellig een nachtje buiten door te halen.

Ik weet best dat dit soort partytent, ghettoblaster en BBQ'ende "karpervissers" eerder uitondering dan regel zijn maar het probleem is wel dat het juist deze figuren zijn die door hun gedrag opvallen en er door de massa worden uitgepikt als zijnde het stereotype beeld van de moderne karpervisser.
Het is juist in de zomer bij mooi weer dat mensen's avonds een ommetje maken en dan op dit soort "vissers"stuiten ! (en de volgende ochtend als ze hetzelfde rondje met de hond maken op de resten van hun "nachtvis-sessie"!)

Ik ben dan ook van mening dat je voor dit soort misstanden beter de politie in kan schakelen om het hele zooitje te laten opheffen, (inclusief een stapel serieuze bekeuringen), dan een bekeuring van een BOA voor enkele tientallen euro's voor het niet in bezit hebben van een paar vergunningen.

Mark
Michael Bouman
Berichten: 517
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

09-04-2004 03:51

Wat ben ik blij dat ik elk jaar weer bijna 240 euro uitgeef aan vergunningen....

Wat ben ik blij dat ik elk jaar weer ieder nieuw boek koop wat over "onze" hobby gaat......

Wat ben ik blij dat ik met mijn grote vergunning en de toezegging van de rechthebbende met 3, ja 3 hengels mag vissen.....

Wat ben ik blij dat mijn vriendin vissen/varen leuk vindt en ik zo tussen het drillen door af en toe een wi............. kan maken.

Wat ben ik blij dat ik mijn eigen rotzooi altijd op moet ruimen omdat anders mijn bootje zo'n zooitje wordt....

Maar al met al, wat ben ik blij dat ik 12 jaar geleden een boot(je) heb gekocht en tijdens het vissen niet naar het oeverloos gezwam van andere vissers/pasanten hoef te luisteren...........

Met blije groet, MB
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

09-04-2004 09:39

Heren,

onze maatschappij weerspiegelt precies wat er aan karpervissers rondlopen... Je hebt de goede, je hebt de slechte... En het zijn altijd de slechte die in het nieuws komen, dat is toch ook zo bij karpervissers?
Het zijn de kleine minderheden die het verpesten, verzieken voor de gene die ieder jaar zo hun best doen voor hun hobby. Die geen troep laten liggen, die zich houden aan de regels, enz.
Die gene zijn altijd de dupe van een stel onverlaten die willen gaan housen en stoned en high willen worden aan de waterkant...

Dit zal je altijd blijven houden totdat het nachtvissen word verboden! En aangezien ik redelijk kan rekenen dan weet ik dat het nachtvissen geen lang levenmeer heeft! Er zijn al HSV's die het nachtvissen willen gaan verbieden! Het begint bij enkele 'probleemwateren' maar uiteindelijk zal er een algeheel nachtvisverbod komen... :evil:
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

09-04-2004 10:24

Marijn,

Jammer dat jij je er al bij neer hebt gelegd. De enkelingen die Klaas noemt hebben dat dus niet en zullen door blijven strijden. Hetzij met strengere regels, hetzij met een soort pasjessysteem, maar het accepteren als zij het een voldongen feit vind ik wel heel erg makkelijk.

Groeten,

Mark
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

09-04-2004 10:25

Hoe het ook kan?

Zie Busloo. Dit wordt dus de toekomst. Met dank aan....

Nee niet Aart en kornuiten, die hebben de boel nog trachten te redden.

Ik heb nu dus noooooit geen kans meer om er 's nachts te vissen.

2 strijdig he? :lol: maar ook :(

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
paul veenendaal
Berichten: 261
Lid geworden op: 05-11-2003 01:00
Locatie: lathum

09-04-2004 10:59

Beste Klaas

Je schreef hoe het ook kan (Busloo)

Busloo is ook bezig met vergunningen evntueel weer voor nachtvissen,maar hier zijn nog steeds onderhandelingen over,verder zijn ze bezig daar met het ontwikkelen van andere plannen.

We praten dan over inversteerders je moet denken aan hotel cq restaurant e.d zaken.

Verder heeft de H.S.V. in Enschede dacht ik ook een passysteem ingevoerd gekregen in overleg met politie en gemeente,dit in navolging van H.S.V. Leeuwarden.

Ik weet dat in onze eigen H.S.V ook besprekingen zijn en er wordt gelukkig ook serrieus mee omgesprongen,om te kijken of er in navolging van leeuwarden bij ons ook zoiets te realiseren valt,ik ben er gelukkig zelf bij betrokken oz dat ik weet dat er erg serieus tegenaan wordt gekeken en helaas het is nodig anders gaan een hoop wateren verloren voor nachtvissen.

En wat het ergste is ,dat is dat iedereen weet dat dit soort misstanden er zijn en het lijkt of ze alleen met vissen bezig zijn, want daar waar ze inbreng hebben (HSV) zijn ze helaas vaak afwezig,gelukkig is dat door inbreng van personen binnen onze vereniging bij ons niet meer aan de orde.

hopend voor vele karpervissers dat het nog niet te laat is zoals zo vaak al aangegeven dat het nachtvissen geen algeheel verbod krijgt,en dat het nog om te draaien is door de grote inzet van vele mensen,goed voorbeeld daarvan is de mussels in beilen.


Gr Paul Veenendaal 8)
Gebruikersavatar
Kees Vaags
Berichten: 934
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Aalten

09-04-2004 12:04

even een balletje opgooien!

hoe denken jullie erover om nachtvissen toe te staan in alle maanden, behalve juni juli en augustus?

zou zo'n maatregel excessen verminderen? tweer is meestal een stuk minder, dus aan de waterkant zitten is ineens een stuk minder interessant voor de bierzuipende, blowende en soms asociale 'visser'

ben hier zelf wel voorstander van, daar mijn visserij zich met name in voor en najaar afspeelt. in de zomer vind ik het vaak te druk en te warm. nu is die warmte zo gek nog niet, maar dan lig ik liever op mijn handdoek op het strand van mijn viswater.

om nog even terug te komen over de 3 hengel discussie, en over de mening van enkelen dat iedereen dit wel eens zou doen.
bij mij iig geen sprake van, 2 is 2 en 3 is 3! heb in groep 1 al leren tellen, en dat zit er bij mij nog steeds in.
daarnaast vind ik het op de door mij beviste wateren eerder een nadeel dan een voordeel om met 3 hengels te vissen, enerzijds omdat het er technisch erg moeilijk van wordt, en anderszijds omdat ik slechts zelden het gevoel heb met 2 hengels veel mis te lopen. m.a.w. vanaf de plek waar ik zit kan ik in het beste geval 2 goede stekken bevissen. een derde stok er dan maar ergens neerkijlen levert mij dan dusdanig weinig op, dat ik beter wat meer energie in de andere 2 kan steken
groetjes Da Fox
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

09-04-2004 12:48

Kees,

Wordt lokaal bepaald en zegt alleen maar dat jij niet de wateren bevist die ik bevis. Op een aantal van die wateren geldt namelijk dat vanaf de late herfst tot in het vroege voorjaar de karper niet te bereiken is. Je snoept daarmee even een groot deel van de vangbare vistijd af. Mijn vistijd in niet al te zomerse omstandigheden. Let wel, zomers als de afgelopen jaren zijn uitzonderingen.

Ik denk niet dat we moeten streven naar uitbreiding van de beperkingen die er al zijn. We zullen preventief excessen aan moeten pakken zodat we niet al te veel beperkingen opgelegd krijgen en kunnen werken aan zinvolle uitbreidingen.

Wat wel van mijn hart moet is dat een negatief zelfbeeld zoals ik dat op dit board vaker lijk tegen te komen niet meehelpt. Karpervissen is fantastisch en het daarom waard om je voor in te zetten! Een negatief zelfbeeld versterkt alleen maar een eventuele neerwaartse spiraal.

Groet, Kees
Gebruikersavatar
Frank Avezaat
Berichten: 2212
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

09-04-2004 13:02

jordyopthof schreef:RAAR, ik mag aannemen dat ik niet de enige karpervisser ben die met meer rommel van de waterkant weggaat dan dat ik had meegenomen na een nachtje vissen.


Precies, dat heb ik dus ook. Nu zie je overal plaatjes van 3a4 hengels... misschien (we weten nu dat het niet zo is, maar dat buiten beschouwing gelaten) is de foto wel in frankrijk genomen... en ligt er zelfs een stok te weinig op de rodpod.

Er zijn wel degelijk dingen waar we ons aan moeten houden, maar ik vind het voorbeeld van de coverfoto een beetje te ver gaan persoonlijk.

Frank
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

09-04-2004 13:05

arend

idd met 3 hengels vissen mag niet. Te hard rijden ook niet, zijn dan alle automobilsten wegpiraten? Nee denk het niet, ik durf er vergif op in te nemen dat zelfs jij wel eens te hard hebt gereden! Ik vind het vissen met drie hengels niks temaken hebben met overlast lawaai etc etc op watern waar het mogelijk heen probleem (of rijd jij midden in de nacht op een verlaten weg precies 120??)

Met 3 hengels vissende groet
Gebruikersavatar
Rick Boerboom
Berichten: 3459
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

09-04-2004 13:06

Een gesloten tijd wat betreft nachtvissen in die drie zomermaanden kan absoluut niet. Zou niet zo tof zijn voor die mensen die alleen in die maanden (grote vakantie) voldoende tijd hebben om te nachtvissen. Ook zijn dan de omstandigheden aan het water veel prettiger, afgezien van de muggen :wink: Zoals al gezegd bepaald de lokale visvereniging of gemeente in welke maanden wel en niet wordt genachtvist.

Groeten uut Wehl
Danny Schaltin
Berichten: 886
Lid geworden op: 20-01-2004 01:41
Locatie: Barendrecht
Contacteer:

09-04-2004 13:20

Al met al vind ik dit wel een prachtige duscussie! :D


greetz Danny
Arend Termorshuizen
Berichten: 260
Lid geworden op: 29-01-2002 01:00
Locatie: Nieuwerkerk a/d IJssel

09-04-2004 13:23

De gemoederen losgemaakt. De reacties werden steeds serieuzer rondom het onderwerp. Er zijn er die zich nergens druk over maken en dat het allemaal overdone is. Wel blijkt dat het onderwerp derde hengel gevoelig ligt. Men spreekt van een bonusvis, jezelf een vis gunnen. Kun je ze niet vangen met die andere twee of is het de hebberigheid die de boventoon gaat voeren. Dat is nu wat ik bedoel over de ego-mentaliteit.
Bewijs eerst maar eens de meerwaarde van die derde hengel met echte onderbouwde argumenten zoals vangstgegevens. Dus kom nu niet met het Frankrijkgedoe. Gewoon Nederland.
Ik durf te wedden dat ik minstens zoveel vang als de driehengeladepten.
Danny Schaltin
Berichten: 886
Lid geworden op: 20-01-2004 01:41
Locatie: Barendrecht
Contacteer:

09-04-2004 13:47

Ego menatliteit?hebberigheid?Dat is dan jouw mening,ben het er alleen helemaal niet mee eens.Nou arend blijf jij dan maar op jouw ding wedden,dan doe ik dat op het mijne. :wink: .Ik wil er nog wel even aan toe voegen dat ik en mijn maat elk jaar netjes onze vis akte,en de betreffende vergunnig betalen,met plezier!Wil ik ook nog even op de rommel van vissers terug komen,dat is iets wat het bloed onder mijn nagels vandaan haald.Ik kan tegenwoordig beter 2 zakken meenemen in plaats van 1!Ik heb al meerdere keeren voor een ander de troep moeten opruimen,en dan zijn het vaak van die gasten die ff bij je zijn komen kijken,en de volgende dag zitten ze op JOUW plek(nou dat kan want het water is van iedereen)maar vervolgens gooie ze de heleboel vol met ,blikjes,zakken chips,wiet zakjes en andere drug soorten,tot compleet verpakte hamburgers enzv enzv.
Tja dan ruim je het uiteraard op,en vervolgens komen de mensen uit de buurt bij jou klagen dat het er een rommel was en meer overlast!Nou probeer dan maar eens aan hun hoofd te krijgen dat jij die rommel hebt opgeruimd,en dat jij van de goeie kant van de vissers ben....


Greetz Danny
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

09-04-2004 13:51

heren,

zijn er al niet genoeg discussies geweest over de 3e hengel?
Onzin, of een kan sop een bonusvis...? Zeg het maar!

Voor iedereen persoonlijk denk ik! Wel kom je vaker een karpervisser tegen met 3 hengels op zijnj steunen dan met 2 hengels... Ik kom alleen in AMsterdam 2 hengels op een pod tegen i.v.m. strengere controles. Voor het overige ben ik nog nooit gecontroleerd, dus de gedachte voor een 3e hengel is dan niet raar...

Ik wil veronderstellen dat ik me niet neer leg bij feestende en troep makende karpervissers zoals hierboven werd geconstateerd, ik concludeer alleen dat de afspiegeling van de maatschappij ook in het karpervissen zichtbaar is, er zijn genoeg klootzakken die het verpesten voor een ander, helaas...

Maar wat kjan je er tegen doen? Pasjes in gaan voeren? Of misschien wel net zoiets als een puntenrijbewijs... maar wie gaat er dan controleren?
Er zijn te weinig blauwe pakken op straat, zullen ze dan genoeg mensen kunnen vinden die willen gaan controleren en eventueel boetes uitschrijven? Ik mag het gaan hopen! Heb er alleen niet veel vertrouwen in, zelf kan je er weinig tegen doen, behalve mensen op een gedrag proberen aan te spreken,maar velen zullen geen luisterend oor hebben en dienen niet gecorrigeerd te worden op hun gedrag...
Gebruikersavatar
Kees Vaags
Berichten: 934
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Aalten

09-04-2004 16:04

kees,

ik ben het met je eens dat we ook weer niet te negatief mogen doen over de feiten. het is een te gekke hobby, die mij af en toe haast gek maakt, maar dat terzijde.
door het hier geven van voorbeelden van excessen is het eigenlijk zo dat we de tegenstanders voorbeelden in de schoot werpen. en dan kunnen wij allemaal netjes de troep van een ander opruimen, dat zien ze dan niet meer. niet alleen het geheugen is selectief, het oog kan er ook wat van.

verder praat je over het late najaar tot het vroege voorjaar. zonder je te willen aanvallen. de zomer duurt tot 21 september, wat is dan laat najaar, eind november tot eind december.
voor wat betreft het voorjaar kan ik me beter vinden in je mening. gerijmd naar mijn situatie ben ik voorstander van een dergelijk nachtseizoen, omdat ik denk dat je er het kaf mee van het koren kunt scheiden. of je het ook zo kunt verkopen en er op kunt controleren is een 2e. zie het er iig niet zomaar van komen.

martijn,

ik denk dat iedereen wel eens een regel overtreed. je noemt zelf te hard rijden. ik denk dat het een beetje appels met peren vergelijken is. de mensen die je aankijken op het vissen met 3 hengels zijn waarschijnlijk zelf geen vissers. ligt er dan ook nog een hoop zooi, dan ben je al heel snel een boeman.
rij je echter iets te hard, dan zullen weinig automobilisten er een probleem van maken, temeer omdat ze zelf ook automobilist zijn. ga ik het nu weer vergelijken met die 3e hengel, dan is dat een toename van 50%. reken je dit om naar die snelheid, dus ook een toename van 50%. dan rij je dus 180. doe jij dit snachts op een verlaten snelweg? ik iig niet.

rick,

soms is het noodzaak om maatregelen te treffen. als het dit zou kosten om nachtvissen legaal te houden dan zeg ik graag! een geheel verbod zou betekenen dat iedereen slachtoffer is. in het geval van gesloten nachtvistijd kan in principe iedereen nog nachtvissen, al zullen er zijn die afhaken. waar een wil is, is een weg.

marijn,

je zegt dat door strengere controles de 3e hengel in amsterdam veel minder populair is geworden. wat zijn hierbij de sancties voor het vissen met 3 hengels dat het afschrikwekkend genoeg is? dan kan het blijkbaar ineens wel, om je aan de regels te houden. als we een boete krijgen van 100 euro per KM die we te hard rijden, dan doen we ook geen 130 meer waar je 120 mag
groetjes Da Fox
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

09-04-2004 16:23

Kees,

Het feit dat de kans op een controle in omgeving Amsterdam gewoon vrij groot is schrikt velen af om met een 3e hengel te vissen, niemand wil betrapt worden op 'iets' wat eigenlijk niet mag, toch? Een e hengel kost je 28 euro, dus voor het geld een 3e hengel weg te laten is het niet, ikzelf wil gewoon niet betrapt worden op zoiets.
En zo zullen er meerdere zijndie vanwege de controles een 3e hengel thuis laten!

Wat ik er wel bij wil vermelden is dat ik het heb meegemaakt dat ik werd gecontroleerd en naast mij zaten een stel 'hufters' te vissen, auto's in het park, over het gras rijden (en slippen natuurlijk), troep langs de tent een een grote bek tegen de controleur... gevolg: controleur was snel weg zonder maar naar de vergunning te kijken...

Het zou goed zijn om de controles te vergroten en te vesrsterken! Ikzelf zou ook niet graag laat in de avond karpervissers willen controleren in mijn eentje, want alleen is zo alleen... snap je.

Een klap in je nek heb je zo te pakken! Een puntensysteem is iets waar ik mijzelf goed in kan vinden, bij meerdere overtredingen krijg je geen vergunning meer en dat staat ook derhalve geregistreerd, juist dan haal je de rotte appels eruit! niet door het nachtseizoen te verlengen of te verkleinen!
Het begint allemaal bij controles, zolang de controles neit voldoende zijn, zullen er altijd onruststokers zijn die de boel verpesten, vandaar dat karpervissers een slechte naam hebben.

Hoevaak gebeurd het dat mesnen met een boog om je tent heenlopen... en dat terwijl de mensen niet eens zien wie er in de tent, of voor de plu zit...
Gebruikersavatar
jordyopthof
Berichten: 1606
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

09-04-2004 16:28

PPPFFffff een uiteenlopende discussie van meningen en stellingen. Geweldig.

Echter...is het antwoordt niet gewoon heel duidelijk.

Je vist met 3 hengels wanneer je een vergunning hiervoor hebt, en dit ook is toegestaan voor het water waarop je vist.

Heb je die vergunning niet dan hou je het simpelweg gewoon bij 1 of 2 hengels.

Doe je dit niet, dan respecteer je op de 1e plaats de wetgeving niet en op de 2e plaats respecteer je de regels niet die gelden voor het gedrag van de karpervisser. Want als iedereen maar met 3 hengels gaat vissen wordt de karpervissende tak van de hengelsport wederom afgeschilderd als uitschot in de visserij. We maken teringzooi, zorgen voor overlast en we houden ons niet aan de regels.

Rotzooi

Zoals ik al eerder omschreef kom ik veelal met meer rotzooi thuis dan dat ik mee aankwam,

Dit zijn een aantal dingen die karpervissers weleens per ongeluk laten liggen, of per ongeluk weggooien.

1 bierflesje
2 Bierdopje (scherp hoor!!!) voor een hond
3 Snoepverpakkingen
4 Blikje mais
5 het scherpe dekseltje van de mais!!!
6 achtergelaten vistouw!!!!! (vogels????)
7 menselijke uitwerpselen!!! (mensen denk even creatief AUB)
8 WC papier
9 onderlijn + haak!!!! (niet in de bossage gooien aub (hier lopen beesten)
10 Overgebleven particles, water en struiken

nou succes allen bij de keuze dit jaar of we met 2 of met 3 hengels gaan vissen. Ik hou het lekker bij 2, en ik durf ook te stellen dat ik er niet veel minder hetzij helemaal niet minder om vang. Maar het gevoel goed bezig te zijn telt voor mij velen malen meer dan dat extra hengeltje.

Oja en als we dan allemaal toch met 3 of 4 hengels willen vissen.
Neem je vrouw, vriend of kind mee naar de waterkant en schaf een vergunning voor ze aan!!!!
Laatst gewijzigd door jordyopthof op 09-04-2004 16:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Geniet van alle vissen, klein en groot. Maar, zodra de het genieten van klein verdwijnt is het wellicht tijd om te stoppen...
Gebruikersavatar
Kees Vaags
Berichten: 934
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Aalten

09-04-2004 16:29

is dat misschien een goed argument om de tent dan maar af te schaffen :P

even zonder gekheid dan maar. goede zaak dat er bij verscherpte controles dus wel degelijk resultaat behaald wordt. een dikke pluim voor de controleurs aldaar, want zij doen het maar ondanks de risico's. jammer dat er dan nog steeds de aso's zijn. kan me denk ik ook wel vinden in een pasjessysteem. al zou ik mijn 3e hengel niet thuislaten, maar opgetuigd in het foedraal laten zitten. bij lijnbreuk ben je zeer snel weer 100% actief

jordy,

vriendin mee was vorig jaar erg lachen, de controleur had zijn boekje al in de hand enw as fanatiek aan het schrijven toen ik hem vertelde dat ik niet alleen was :-D alleen jammer dat er van vissen die nacht weer iets minder terecht is gekomen :-P met de nadruk op iets, iig met 8 runs geen oog dichtgedaan
groetjes Da Fox
Gebruikersavatar
jordyopthof
Berichten: 1606
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

09-04-2004 16:41

Hoi kees,

Ik was zelf ook altijd in het bezit van 3 beetverklikkers enz enz, en mijn vriendin had een vergunning. Midden in de nacht, lekker vissen. Zij ging veelal mee in ik viste dan met 3 hengels. Wel nog in de veronderstelling dat ik veeeel meer zou vangen. Meestal diende die hengels dan als experimenteren. Maar wel keer of 6 gehad dat ik een bekeuring kreeg aangezegd. Maar hij mog van mij wel even onder de plu kijken hoor. Helaas gaat ze nu niet meer mee :(

Maar heb eerlijk gezegd nooit echt het idee gehad veel minder te vangen.
Geniet van alle vissen, klein en groot. Maar, zodra de het genieten van klein verdwijnt is het wellicht tijd om te stoppen...
Gebruikersavatar
Kees Vaags
Berichten: 934
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Aalten

09-04-2004 16:43

ik die nacht wel, maar dat was dan ook een goede stek zoals later zou blijken, zat er die nacht voor het eerst. normaal was het daar ook niet te doen om met 3 hengels te vissen, maar omdat er geen scheepvaart was ivm onderhoud aan de sluis nu wel. maar alles legaal. toen had ik er wel wat voordeel van, naar de situatie op dat moment. normaal haal ik er minder voordeel uit als ik dat zou doen, dus doe ik het niet en concntreer me op de andere 2
groetjes Da Fox
Danny Schaltin
Berichten: 886
Lid geworden op: 20-01-2004 01:41
Locatie: Barendrecht
Contacteer:

09-04-2004 16:45

Misschien niet meer vangen,maar je kan wel op die 3 heerlijke hotspots liggen.En de kans dat daar een vis gaat dineren is groot(en als de water temp. nog te koud is,is dat natuurlijk wel een gerust idee) uiteraard,vandaar verdubbelen je kansen natuurlijk wel met een aardig %tje dan op 2 hotspots.

Greetz Danny
Gebruikersavatar
Bart-Jaap Koorn
Berichten: 1639
Lid geworden op: 22-11-2003 01:00

09-04-2004 16:49

Heren het zit mij al zelfs zo hoog dat ik niet eens de puff erin heb om er over te gaan reacgeren, dit omdat ik me er zo boos over zou gaan maken en het allemaal zo graag anders zou willen zien
Wat ik hierzelf aan kan doen is niet veel behalve elke keer weer de troep van een ander opruimen
En net zoals gister avond 2 junkies weg sturen omdat ze opzoek waren naar meneer ..... die hier ook aan het water zou zitten ZE ZOUDEN EEN AFSPRAAK MET HEM HEBBEN AAN DE WATERKANT en vroegen mij waar die gene was NOOIT VAN GEHOORD overigens en vertelde hun dus ook dat ik geen idee had wie wat en waar
En dat is maar 1 voorbeeld
Aaaarg zelfs bij dit schrijven kan ik hier zo boos om worden, maar realiseer mij tegelijkertijd dat dat bijna geen nut heeft
Over die 3 hengels hou ik mn mond dat lijkt me het verstandigst omdat ik ook wel eens in overtreding ga
Bovenal een zeer intresante discussie, die mij toch zeker aan het hart gaat maar waarvan ik weet dat ik er als individu weinig aan kan veranderen, behalve mijzelf wel goed gedragen !
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

09-04-2004 21:47

Michel, Paul: Michel, ja! Paul, geen 'onderhandelingen' meer nodig, is afgerond. Alleen over het punt van het wel of niet mogen voeren is nog niet beslist, dit moet nog even afgewacht worden. Daarna het hele jaar nachtvissen toegestaan, echter alleen voor pasjeshouders. Het weer 'vrijgeven' van de nachtvisserij was geen optie, noch voor de RGV Holding (eigenaar van Bussloo), noch voor de visrechthebbende (federatie Oost-Nederland), gezien alle ellende in het verleden.
Neem van mij aan dat HSV Leeuwarden, HSV VIOS Enschede en regelingen zoals op Bussloo nog veel navolging zal krijgen waardoor steeds meer 'verziekers' van de karpervisserij op steeds meer wateren uitgesloten zullen worden m.b.t. het mogen nachtvissen.