waarom al die negatieve reacties


vinden jullie de reacties op bepaalde topics te negatief en te kritisch

Peiling eindigde op 16-04-2004 13:53

ja
34
47%
nee
12
16%
valt wel mee
27
37%
 
Totaal aantal stemmen: 73
Mark Creyghton
Berichten: 365
Lid geworden op: 28-03-2004 10:53

07-04-2004 20:59

erwin snaaijer schreef:hoe ik het verzin nou das duidelijk ,heel veel mensen weten niet waar ze willen gaan vissen nou dan pakken ze me boek en kijke en gaan dan een keer ergens anders visse .ene op het forum zal je dan minder vragen krijgen over stekinfo omdat als het meezit die stek dan in dat boek sta.
dus je ziet het heb 2 kanten


Ik hoop serieus dat je je boek niet in het nederlands gaat proberen te schrijven.
Volgens mij kun je beter een onderwerp als "voeballe " nemen.

Bovendien lijken 1001 stekken me toch ietwat weinig in nederland, ik zou bijna gaan denken dat je gewoon de "bekende" stekken, die reeds vele malen eerder in de nederlandse karperliteratuur zijn vermeld, nog eens gaat "opsommen".
Indien je nog een greintje zelfrespect wenst over te houden is mijn advies in jou geval om er maar simpelweg niet eens aan te beginnen.

ps. aanmaakblokjes zijn voor mijn openhaard iig. een stuk goedkoper en ze branden hoogst waarschijnlijk een stuk beter.

Mark
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

07-04-2004 21:04

Sooooooooooooooooow,

Da's een flink eitje dat je hebt moeten uitbroeden Erwin. Daar is over nagedacht.
Er vanuitgaande dat je jouw thuiswater het best kent en iedereen daar een plekkie gunt staat dat water natuurlijk het duidelijkst en met naam en toenaam beschreven!
Je hebt de titel al genoemd maar hoe gaat het boek eigenlijk in het Nederlands heten? Of wordt 't alleen maar in jouw spelling op de markt gebracht en is het dus niet voor de Nederlandse markt bestemd?
Groet,

John

Ps. Ik moet volgende week in Hellevoet zijn, mocht je thuiswater daar zijn laat dan even wat per pb weten, kan ik alvast een kijkje nemen aangezien ik daar in de toekomst wat vaker zal vertoeven.
Met namehet stuk 'Gemaal Trouw' langs de Kanaaldijk lijkt me interessant.
Toedeledokie!
erwin snaaijer

07-04-2004 21:06

tja dat is het leuke ervan het zijn dus niet de stekke die zo heel erg bekend zijn .
en 1001 stekken wou je zegge dat jij er meer heb waar je vist?
laat me raden als je 10 verschilende stekke heb is het veel en dat zijn dan ook gelijk de bekenste
maar je heb dus al een oordeel over het boek zonder het gelezen te hebben knap hoor mark :wink:
erwin snaaijer

07-04-2004 21:16

oh en john dat mag hoor als je zo graag op dat bekende voornskanaal wil visse moet je doen wie weet vang je wel wat zou leuk voor je zijn


groetjes



ps ohja laat ik nou niet meer in nederland visse :wink:
Mark Creyghton
Berichten: 365
Lid geworden op: 28-03-2004 10:53

07-04-2004 21:22

erwin snaaijer schreef:tja dat is het leuke ervan het zijn dus niet de stekke die zo heel erg bekend zijn .
en 1001 stekken wou je zegge dat jij er meer heb waar je vist?
laat me raden als je 10 verschilende stekke heb is het veel en dat zijn dan ook gelijk de bekenste
maar je heb dus al een oordeel over het boek zonder het gelezen te hebben knap hoor mark :wink:


Ach Erwin, als ik een paar dagen door het westland hier ga toeren kom ik ongetwijfeld wel aan 1001 potentiele stekken.
Probleem is echter dat 999 van die stekken al door anderen ontdekt zullen zijn en misschien wel actief bevist worden.
Als ik 2 nieuwe stekken zou vinden dan zou ik ze iig. niet graag direct aan jan en alleman vrij willen geven zonder zelf de kans te hebben gehad om er eens wat werk van te maken.

Bovendien kan ik het me ook niet voorstellen dat men het mij (of in dit geval jou) in dank zou afnemen als op enkele van die andere 999 stekken 1 of 2 man al een tijdje bezig zijn en op zaterdagochtend ineens een horde "karpervissers" achter zich zien komen aanwandelen met jouw "reisgidsje" in de hand.

Maar het is jouw boekje, en in dit geval dus ook gelukkig jouw naam die op de omslag komt te staan 8)

"1001 karperstekke" door Edwin Gr(Sn)aaier.
erwin snaaijer

07-04-2004 21:39

ach mark smaken verschillen ,is maar goed ook
Gebruikersavatar
Raymond Tilmans
Berichten: 518
Lid geworden op: 31-03-2004 20:22
Locatie: Fanterland

07-04-2004 21:41

***
Laatst gewijzigd door Raymond Tilmans op 19-09-2005 21:13, 1 keer totaal gewijzigd.
erwin snaaijer

07-04-2004 21:44

je weet netzo goed als ik dat het taal gebruik anders zal zijn maar dat doe er nie toe fijn dat je het ga kopen
Edo Beltman
Berichten: 41
Lid geworden op: 07-04-2004 13:56
Locatie: Heino
Contacteer:

07-04-2004 21:55

Ik heb gestemd op: Valt wel mee.

In de regel zijn kritische reacties wel terecht, of ze ook op waarheid berusten is een 2e, zolang de poster ervan maar niet de bedoeling heeft dingen uit te lokken of op de persoon te spelen.

Die zitten er ook wel tussen, maar dat zijn toch uitzonderingen in mijn ogen. Daarom heb ik niet op "nee"gestemd.

Ik volg het forum hier al wel geruime tijd, maar heb me vandaag pas aangemeld, en hoop zodoende toch een goed antwoord te kunnen geven in dit topic.

Groet Edo Beltman
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

07-04-2004 23:41

Erwin,

Mijn boekje met alle viswateren van Nederland is inmiddels sterk verouderd. Dus doe je best, ik heb wel behoefte aan een nieuw exemplaar. Vermeld ook even wat details over het bestand bij de wateren. Scheelt me aardig wat rondrijden en voorzichtig informeren bij norse karpervissers die alleen met zichzelf bezig willen zijn. Mijn zegen heb je. En met de spelling- en grammaticacontrole kom je er wel uit voor wat betreft het ABN. Anders helpt de uitgever wel een handje.

Voor wat betreft de pol? Dit is een steeds weer terugkerende discussie waarvan ik denk dat er al heel wat verbeterd is met de jaren. Ik ben het zeker niet eens met de mensen die een negatief beeld voorhouden van het huidige gebeuren hier. Mee eens, het meeste is niet diepgravend. Maar wil je beter, begin dan zelf.

Groet, Kees
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

07-04-2004 23:48

erwin snaaijer schreef:ps ohja laat ik nou niet meer in nederland visse :wink:


:evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

Zoals ik al schreef onlangs in de topic die verdomde stekinfo....

Meest ergelijk vindt ik nog die lieden die open en bloot info geven en er direct achteraan vermelden, dat ze er zelf niet meer vissen!!!!, dus puur een water om zeep helpen om vissers die er nog wel vissen een hak te zetten.

echt ergelijk...nou erwin..jij weet wel vrienden te maken zeg!
HB
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

08-04-2004 00:04

Hans,

Gelukkig Is er tenminste nog iemand die objectief, wakker en attent is. Ik ben al zover mee in niveau gezakt dat ik het nog niet eens meer opmerk.
Erg veelzeggend!!!!!!!!!!!!!!
Sorry. Groet,

John
Ps. wellicht het spreekwoordelijke teken aan de wand?????
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

08-04-2004 00:24

Tjeemig,

Denken jullie dat het niks gaat worden met dat boekje dan? :cry:

Kees
jan van kranenburg

08-04-2004 02:09

Kiron,

Heel kort.

Bij hardstikke blij wat van je te horen.
Hopenlijk blijft 't niet bij deze keer alleen.

mvg

Jan
Michael Bouman
Berichten: 517
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

08-04-2004 04:56

Tjeemig man,

ik dacht nog wel heel leuk mijn eerste vangst van dit jaar wereldkundig te gaan maken, maar na al deze shit... tja.

Maandag dan maar weer bij mij, John. Lekker met onze Barbie en Ken een uurtje ravotten?

groetjes, Mb

PS: Kiron, na al die lange tijd....gaap! ben ik errugggg blij dat de bliksem jou nog steeds niet heeft.......... :)
Gebruikersavatar
Jelle Decock
Berichten: 11
Lid geworden op: 29-01-2004 23:34
Locatie: Belgie Ronse

08-04-2004 18:37

Kees Ouwehand schreef:Erwin,

Voor wat betreft de pol? Dit is een steeds weer terugkerende discussie waarvan ik denk dat er al heel wat verbeterd is met de jaren. Ik ben het zeker niet eens met de mensen die een negatief beeld voorhouden van het huidige gebeuren hier. Mee eens, het meeste is niet diepgravend. Maar wil je beter, begin dan zelf.

Groet, Kees


In Nederland is er duizend keer meer water dan in Belgie en is kwa opp.
ook veel groter.
Belgen zijn veel guller dan het geven van info dan nederlanders en nergens is er een overompeling of ruzie(mss op een uitzondering na)
De meeste grote vissen zijn bekend en denk je nu dat er daar in 1 keer zoveel vissers bijgekomen zijn?Ze komen er soms op af maar zijn er weer even vlug weg wegens te moeilijk of te lastig.
Bij deze wil ik ook niet zeggen dat stekinfo overal te grabbel moet worden gegeven,verre van,maar info over water en bestand kan er bij mij altijd van af,gelijk voor wie.
groeten Jelle
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

08-04-2004 19:55

Jelle,

Ik haak niet in op een discussie over uitwisseling van stekinfo maar op de oorspronkelijke pol die een algemenere strekking heeft. Met de kritiek van bijvoorbeeld Kiron kan ik niks. Na een half jaar een keertje opduiken en beweren dat vroeger alles beter was? Wat mij betreft zou ik het wel waarderen als er wat diepgaander over karpervissen werd gediscussieerd en niet alleen over de randverschijnselen. Maar dat zei ik eerder ook, en dat was toen ook al niet. Op een enkele uitzondering na dan. Heftige discussies over betaalwateren wel bijvoorbeeld, maar nimmer gebaseerd op feiten. Meer gevoelsmatig en neigend naar slimme manipulatie, maar geen discussie in de zin van het woord. Nu die feiten er overigens wel zijn en de discussie beter dan ooit gevoerd kan worden verstomd deze.

Wat betreft info over viswater in Nederland kan ik kort zijn. Is in principe geen enkel probleem. En dan bedoel ik echte info en niet waar je in een willekeurige stedelijke omgeving nou de meeste kans maakt op 30 ponders. Dat laatste is gemakzucht en dat zie ik al te vaak. En dat gemakzucht irritaties oproept van mensen die zich wel inspannen om iets uit te vinden ligt voor de hand. Nog niet gesproken over het feit dat het noemen op internet van watertjes waar specifieke grote vissen zwemmen desastreuze gevolgen kan hebben. De toestroom kunnen deze watertjes doorgaans niet aan. Grote vissen zwemmen met name ook op de grote rivieren en andere grote waterpartijen waar wel die ruimte is. Een keiharde vaak industriële omgeving waar gemakzucht snel wordt afgestraft. Maar daar zie je ze niet.

Groeten, Kees
Gebruikersavatar
Raymond Tilmans
Berichten: 518
Lid geworden op: 31-03-2004 20:22
Locatie: Fanterland

08-04-2004 20:50

***
Laatst gewijzigd door Raymond Tilmans op 19-09-2005 21:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

08-04-2004 21:18

Gut wat wordt ik weer veel geciteerd. :cry:

Niet mee eens Raymon,

Ik heb het boekje “Vissen onderweg, lijst van viswateren in Nederland ‘74/75” (ANWB).

Nu verouderd, maar indertijd toch wel wat plezier van gehad. Al was het alleen maar om inspiratie op te doen als ik de bakens weer eens wilde verzetten. Je moet het natuurlijk niet overschatten, maar ik heb met behulp van dat boekje wel mijn arsenaal aan wateren vergroot. Daarnaast gebruik ik nog steeds de waterkaarten van dezelfde ANWB. Er staan overigens geen karperstekken in het boekje. Dat hoeft ook niet, want het is moeilijker water te vinden zonder, dan water met karpers. Voor zover ben ik wel met je eens. Maar zo een boekje voorziet wel in een behoefte, al is het wat makkelijker met vergunningen dan dat het toen was.

Groet, Kees
erwin snaaijer

08-04-2004 21:39

ik heb veel vrienden en kenisen die vaak aan mij vragen of ik nog een plekkie weet om te vissen ,omdat ze mischien gemakzuchtig zijn en niet naar een water willen zoeken .dan is het alleen maar handig als je dan een boek heb met stekke om eens zomaar ergens anders te visse voor een keer .het leuke ervan is dat goed sta beschreven hoe je er kan komen of er invaliede visstijgers zijn waar jeje vergunning kan halen en of je er het gehelejaar wel of niet mag nachtvissen,ook bv of er veel verschilende karper zwemt onderande gras karper enzv ,of je er met een tent biv of schelter moet gaan zitte.
ook staan er verhalen in van gast schrijvers,mooie foto s en ook met welke rig of onderlijn het beste voor dat water kan gebruiken kortom een leuk boek niet om aan te verdiene want kost meer geld dan het opleverd.
en ja het kan gebeuren dat je zaterdags wil gaan visse en er zit iemand op je stek ,maar dat is zoiezo op bekende wateren
L.hogendijk heb ook eens zoon boek gemaakt met de hitlijst van frankrijk
en niemand hoor je klagen
geef je mening pas als het af is en in de winkel te koop is ,zal nog ff duren maar geef nie het moet wel goed zijn als je het dan wild afkraken
ga je gang maar ,maar geef nog geen ordeel als je nog niets gezien heb

groetjes erwin


ps kees bedankt voor je good will
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

08-04-2004 21:48

Erwin,

zet er wel effe bij hoe de stekken eruit zien..

Men heeft namelijk al snel ergens last van..

Drassige bodem,
Veel regen,
Veel zon,
Veel wind,
Eenden,
Stomme eenden,
Waterkippen,
Koeten,
Lijnzwemmers,
Boten,
Voerboten,
Erg schuine kanten,
Modder oevers,
Modderpoten,
Nachtvisverboden,
Uitvaarverboden,
Uitroeiverboden,
Zwemmers,
Reigers,
Aalscholvers, nog meer Aalscholvers,
Imago's,
Kapotte vinnen,
Papagaaienbekken,

enz, enz, enz enz enz

Wil je daar ook rekening mee houden asjeblief??
Groet'n Henk..

still growing Old.
erwin snaaijer

08-04-2004 21:55

ik doe me best goeie tip van je er zitte wel luchtfoto s bij ook van wateren
wat ik toch heel belangrijk vind is dat mensen die invalide zijn er ook kunne visse ivm begaan baarheid enzv
edwin siol
Berichten: 364
Lid geworden op: 03-11-2002 01:00
Locatie: Voorhout
Contacteer:

08-04-2004 21:56

ik citeer op verzoek zowat Kees Ouwenhand:

Jelle,

Ik haak niet in op een discussie over uitwisseling van stekinfo maar op de oorspronkelijke pol die een algemenere strekking heeft. Met de kritiek van bijvoorbeeld Kiron kan ik niks. Na een half jaar een keertje opduiken en beweren dat vroeger alles beter was? Wat mij betreft zou ik het wel waarderen als er wat diepgaander over karpervissen werd gediscussieerd en niet alleen over de randverschijnselen. Maar dat zei ik eerder ook, en dat was toen ook al niet. Op een enkele uitzondering na dan. Heftige discussies over betaalwateren wel bijvoorbeeld, maar nimmer gebaseerd op feiten. Meer gevoelsmatig en neigend naar slimme manipulatie, maar geen discussie in de zin van het woord. Nu die feiten er overigens wel zijn en de discussie beter dan ooit gevoerd kan worden verstomd deze.

Wat betreft info over viswater in Nederland kan ik kort zijn. Is in principe geen enkel probleem. En dan bedoel ik echte info en niet waar je in een willekeurige stedelijke omgeving nou de meeste kans maakt op 30 ponders. Dat laatste is gemakzucht en dat zie ik al te vaak. En dat gemakzucht irritaties oproept van mensen die zich wel inspannen om iets uit te vinden ligt voor de hand. Nog niet gesproken over het feit dat het noemen op internet van watertjes waar specifieke grote vissen zwemmen desastreuze gevolgen kan hebben. De toestroom kunnen deze watertjes doorgaans niet aan. Grote vissen zwemmen met name ook op de grote rivieren en andere grote waterpartijen waar wel die ruimte is. Een keiharde vaak industriële omgeving waar gemakzucht snel wordt afgestraft. Maar daar zie je ze niet.

Groeten, Kees

et voila, (citaat klaas)

moet toch duidelijk zijn me dunkt.

slaap zacht
en vergeet niet:

een beeldscherm zal nooit een vorm van communicatie inhouden
het risiko tot onbewust overtrokken zelfprofilering word er te vaak zwaar onderschat.Wat wel jammer is. Ik weet wel, dat sinds ik hier alleen nog maar lees, en bovenal nergens meer emotioneel bij betrokken ben met wat er hier op het board geplaatst wordt, zie je een duidelijk beeld. Dat beeld is geen prettig beeld zeg ik u. Gebekvecht, koffiepraat, voetbaluitslagen, een een klein brokje visserij, waarin nageaap, loze gissingen, prestatiedwang in vangsten danwel afscherming van locale terratoriums.

Het ergste zie ik echter wel de immer aanwezige verleiding door het intikken van zinnen op een loos forumgebeuren als dit, men zichzelf echt een spiegel voor de kop houd waarin ze hopen te kunnen zien dat ze nu ook werkelijk een echte karpervisser zijn, eentje net als de andere, met status, weet je wel. Je hebt hier op de honderd 99 posters die door het verstrekken van hun woorden simpelweg willen laten zien dat zij het weten. 1 op de honderd verteld het omdat hij de ander wilt helpen met zijn info. Kille wereld...

Het zal niet lang meer duren of Idols zal hier ook nog wel verslagen worden.

Een paar malloten heb je wel...
Oude garde, plank voor hun kop

Schakel eens over tot het spreken van mensen
Een gesprek is eerlijk
een posting loos

ed
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

08-04-2004 22:02

Schakel eens over tot het spreken van mensen
Een gesprek is eerlijk
een posting loos

Edwin, 'k ga je zien, binnenkort :wink:
Groet'n Henk..

still growing Old.
edwin siol
Berichten: 364
Lid geworden op: 03-11-2002 01:00
Locatie: Voorhout
Contacteer:

08-04-2004 22:03

haal je dan wel die plank voor je kop effe weg??
;o)

tot dan
ed