stomme eenden ook altijd !!!!


Gebruikersavatar
Marco Meuwsen
Berichten: 558
Lid geworden op: 21-03-2003 01:00
Locatie: Didam

05-04-2004 17:32

Een goede oplossing is (zoals al eerder gezegt) ja aas de zelfde kleur geven als de bodem waar je op vist, dat werkt bij mij altijd erg goed. Heb zelf ook altijd erg veel last van meerkoeten, op het moment is het minder, omdat er ontzettend veel meeuwen bij de plas rondzwermen, die dingen zijn zo jaloers dat ze elke keer als ze een meerkoet een boilie of ander aas op zien duiken, het beest wegjagen.
ik hoop dat dit het hele seizoen zo blijft hahahahaha.
Van eenden heb ik vrij weinig last, er is wel altijd een koppeltje dat bij mijn stek rondzwemt, maar die geef ik altijd wat brood en dat heb je er geen last van, het probleem met dat die beesten tegen je hengel aan lopen is makkelijk te verhelpen door simpelweg je hengels wat hoger te zetten zodat ze er niet bij kunnen, dat ze tegen je lijn aan zwemmen heb ik ook nooit last van omdat ze de lijn altijd zien en er dan omheen zwemmen.

hoop dat je wat aan deze info hebt.

vang ze

mvg marco
tim vd veen
Berichten: 895
Lid geworden op: 11-04-2003 02:00
Locatie: Deventer

05-04-2004 17:50

ik zat laatst te vissen op een stads water, de sars kippen hadden in eerste instantie niet door dat mijn voer er lag.
maar toen ze er aan kwamen varen, hadden ze gelijk door dat mijn voer er lag... :-? ze zwommen er in eerste instantie dus gewoon overheen..mar volgens mij roken ze de boilies...hop handrem erop en in 8er uit...duiken maar... :x

dat wilde ik ff melden... :D

mit grunningse groet'n,
Tim :D
Groet'n,
Tim
basie lengemann
Berichten: 44
Lid geworden op: 25-01-2004 18:50
Locatie: Geljxd
Contacteer:

05-04-2004 18:18

vandaag had een vriend van mij nog een eend beet het arme dier vloog hem door de lijn heen waarna de pieper een hele tijd bleef gaan hij dag dat hij beet had en slaat aan en haakt de vogel in zijn vleugel gellukkig kwam het dier even later los . maar wt ik wel eens doe om de dieren bij mij uit de buurt te houden is een stuk verder op in de struiken ofzo wat oud brood gooien zo dat ze daar een tijd mee bezig zijn en het werkt best goed.
jeroen verhees
Berichten: 7
Lid geworden op: 03-04-2004 01:43
Locatie: ridderkerk

05-04-2004 18:43

albertino beunk schreef:ik zeg niks :lol:
Wat ik altijd doe is gewoon de katapult en flink gek doen dan blijven ze vanzelf wel weg prbleem opgelost!!!!!
Gebruikersavatar
Rene Velthuis
Berichten: 55
Lid geworden op: 29-01-2002 01:00

05-04-2004 20:28

als t gaat over dat water wat op je fototje staat moei niet zeuren, daar zit ja helemaal geen lastige eend. wel meerkoeten, en die kunnen inderdaad wel lastig zijn. Wat je op jou water kunt doen tegen die ene eend die er dan zwemt is gewoon je hengels zo onopvallend mogelijk neerzetten, of op een krappe stek, daar komt geen eend. tsja, en met je voor dat door de koeten opgegeten word... weinig aan te doen, misschien scheelt t als je af en toe een boilie in hun richting gooit

(ik krijg die avatar niet terecht, kan iemand me vertellen hoe ik em precies zo groot krijg dat ie in t schermpje komt zonder dat grijze eronder enzo?)
henk gerressen

05-04-2004 21:14

waarom gebruik je geen toplood
ken het water niet maar dit is toch wel een van de oplossingen tegen lijnzwemmers (eende)
en wat ik ook gezien heb is dat ze de voerboot in de buurt van de voerstek laten drijven (moet er geen wind staan) dan heb zeker weten nergens last van



suc6 ermee
leon vantoorenburg
Berichten: 65
Lid geworden op: 15-12-2003 01:00

06-04-2004 00:11

in het donker voeren als iedereen dat doet is het snel afgelopen met het op je stek duiken en het lijn zwemmen is op telossen met een toplood
groet leon
Rob van Os
Berichten: 410
Lid geworden op: 13-02-2002 01:00
Locatie: Breda

06-04-2004 00:40

Vorig jaar visste ik standaard met 20 MM boilies. En de meerkoeten vonden die dingen minstens net zo lekker als vriend karper. Maar toen kocht ik voor de gein eens knikkers die 4 MM dikker waren...
Ik viong er niet echt meeer karpers door voor mn gevoel. Maar ik moest wel lachen toen de eersyte meerkoet kwam aanzwemmen. Hij zag me voeren, vloog als een gek op de stek af en dook. na 10 seconden ofzo kwam ie boven en jawel hoor, t was meteen prijs. Maar toen kwam t mooie van het verhaal: die knikker passte niet door z'n strot :lol: :P :lol: :P :lol:
Na enkele pogingen, die lekkere knikker te verwerken gaf ie het toch maar op en liet de knikker weer vallen, en meteen daarna zwom ie weg. de knikkers liet ie voor wat ze waren. Ook zn partner vond het wel goed zo en zwom over de stek heen. Die knikkers waren dus wel duurder maar ik vond het wel degelijk de moeite waard. wellicht dat dit bij jullie ook werkt. Succes ermee in ieder geval.

Mvg Rob
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

06-04-2004 00:42

Canard a l'orange

- een eend in 8 stukken verdeeld
- het sap van 3 sinaasappelen
- schil van 1/4 sinaasappel
- 2 gesnipperde uien
- 2 stengels bleekselderij
- 1/2 winterpeen
- 2 laurierblaadjes
- 2 kruidnagelen
- 250 ml gevogelte bouillon

Bon apetit :D :D :D :D Mitsz
Gebruikersavatar
Bart Janssen
Berichten: 1354
Lid geworden op: 18-01-2002 01:00
Locatie: Tussen de Rivieren
Contacteer:

06-04-2004 01:07

Een voerboot! Dat is de oplossing.

Je legt je voerboot in de buurt van je stekken en elke keer als er gevogelte op je stek af komt vaar je er een stukje op af. Geloof mij, ze zijn gelijk weg, including de koeten! Werkt nice en smoot!

Een milieuvriendelijke vogelverschrikker te water :wink:

Groet,
Blank
Gebruikersavatar
Dennis van den Bogaert
Berichten: 4400
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

06-04-2004 01:29

Bart Janssen schreef:Een voerboot! Dat is de oplossing.

Je legt je voerboot in de buurt van je stekken en elke keer als er gevogelte op je stek af komt vaar je er een stukje op af. Geloof mij, ze zijn gelijk weg, including de koeten! Werkt nice en smoot!

Een milieuvriendelijke vogelverschrikker te water :wink:

Groet,
Blank


Bart,

Dat geldt helaas niet voor alle wateren !
Ik vis op twee wateren waar de meerkoeten gezellig meezwemmen met de voerboot,en meteen even in de bakjes loeren wat er inzit :evil:

Dennis
PROUD TO HAVE BEEN A WATERLANDER ;-)

BETER GOED 2DEHANDS DAN NIEUWE BAGGERZOOI !
Gebruikersavatar
Bart Janssen
Berichten: 1354
Lid geworden op: 18-01-2002 01:00
Locatie: Tussen de Rivieren
Contacteer:

06-04-2004 02:13

Ja maar dat zijn haagse koeten! Die hebben gewoon meer lef dan onze koeten :lol:

Nee dennis, dat hebben we hier nog niet mee gemaakt gelukkig.

groet,
Bart
Gebruikersavatar
Dennis van den Bogaert
Berichten: 4400
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

06-04-2004 12:25

Bart Janssen schreef:Ja maar dat zijn haagse koeten! Die hebben gewoon meer lef dan onze koeten :lol:
Nee dennis, dat hebben we hier nog niet mee gemaakt gelukkig.
groet,
Bart


Dat zijn Haagsche en Amsterdamse koeten.......................... :wink:

Dennis
PROUD TO HAVE BEEN A WATERLANDER ;-)

BETER GOED 2DEHANDS DAN NIEUWE BAGGERZOOI !
Martijn de Groot
Berichten: 152
Lid geworden op: 20-08-2002 02:00

07-04-2004 10:07

aas met de kleur van de bodem en dat er dan als het donker is in pleuren werkt voor mij het beste.
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

07-04-2004 22:09

Mitsz,

Gewoon in de oven?
Of vindt jij een Römertopf ook wel wat? :wink:
Groet'n Henk..

still growing Old.
Edo Beltman
Berichten: 41
Lid geworden op: 07-04-2004 13:56
Locatie: Heino
Contacteer:

07-04-2004 22:30

Ik voer altijd een hele emmer vol met grof gemengd graan( ja wel geweekt en gekookt, wees niet bang :D ) en dan voer ik erg verspreid(kleine vijver: de halve vijver dus:D) en ergens anders maak ik een minder opvallende voerplek met trouvit o.i.d. 1 hengel een meter buiten de graanvoerplek, met een donkere boilie of een pellet o.i.d. en de andere hengel met pellet bovenop de trouvit.

Laat de eenden maar lekker vreten, dan wordt de karper er ook gelijk op geattendeerd:D en ik heb nog geen runs van eenden en meerkoeten o.i.d. mogen incasseren.

Nog een tip voor de korstvissers: wacht tot het begint te schemeren. De meerkoeten zullen redelijk gauw gaan slapen(of wat ze ook uitvreten, ik zie ze in elk geval niet meer :wink: )

Dan kun je mooi relaxed met je korstje vissen, die karpers eten wel door. Owja, wat je ook kan proberen, is niet zo opvallend te voeren, bijvoorbeeld door het strak onder de kant met je hand onder water los te laten. Dat werkt bij zowel zinkend voor als voor korsten of hondebrokken

Suc6!

Groeten Edo Beltman
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

07-04-2004 22:50

Nog een tip voor de korstvissers: wacht tot het begint te schemeren. De meerkoeten zullen redelijk gauw gaan slapen(of wat ze ook uitvreten, ik zie ze in elk geval niet meer :wink: )

Suc6!

Groeten Edo Beltman
Edo,

Dat ze gaan slapen of/en dat je minder ziet zal dat niet te maken kunnen hebben met het feit dat als het gaat schemeren de invloed van licht minder wordt waardoor de koeten evenals jij weer minder kunnen waarnemen????
Groet,

J :) hn
Edo Beltman
Berichten: 41
Lid geworden op: 07-04-2004 13:56
Locatie: Heino
Contacteer:

08-04-2004 11:35

Dat zal inderdaad kunnen, maar de eenden blijven wel actief :( . Maar op mijn thuiswatertje zijn die meerkoeten irritanter als de eenden dus daar kan ik nog wel mee leven :lol:

Groeten Edo Beltman