Karperbladen


Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

06-04-2004 19:07

Danny, maakt mij geen fluit uit in welk land die 10, 20, 30 kg karper gevangen is. In de loop der jaren van KW zijn alle west en sommige Oost-Europese landen uitgebreid aanbod gekomen. Je moet wel elke keer karpervissers hebben die er over willen schrijven of snap je dat niet. Als je iemand iets wilt verwijten dan zeker de redactie niet.
Zat net het verhaal in kw 34 te lezen ‘’Single Luc’’ van Herwin Kwint. De foto’s en het verhaal in een woord klasse.
Ben het met bepaalde zaken wel niet eens maar dat mag, je krijgt er wel een schat aan informatie van Jan rode Panda.

Mvg, Peter
Danny Schaltin
Berichten: 886
Lid geworden op: 20-01-2004 01:41
Locatie: Barendrecht
Contacteer:

06-04-2004 22:08

Peter,

Je hebt verwijten,en gewoon een beetje kritiek,dat zijn 2 verschillende dingen :wink: .En over die karper vissers die er over willen schrijven,die heb je ook overal...gelukkig maar!En dat heb ik graag!

Greetz Danny
Gebruikersavatar
desmond Visser
Berichten: 167
Lid geworden op: 28-11-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

07-04-2004 09:33

Peter,

in mijn bericht staat ook als je goed hebt gelezen "de laatste jaren"

Misschien valt het jou niet op dat het veel over frankrijk gaat maar volgens mij de rest van de board bezoekers wel.
Gebruikersavatar
Henk Janssen
Berichten: 1249
Lid geworden op: 02-02-2002 01:00

07-04-2004 11:34

Frank zegt:
heren

wie schrijven er voor de bladen? de mensen die dat zelf willen... waarom schrijven ze? omdat ze verhalen hebben

wie schrijven er niet voor de bladen? de mensen die lopen zeuren over diverse dingen maar zelf niet de pen pakken...

conclusie
je kan zeuren wat je wilt, maar schrijf zelf eens iets!!!

wie schrijven er voor de bladen?waarom schrijven ze?

Ik denk dat er een aantal (niet allemaal)mensen zijn die uit een (te) groot ego schrijft om zichzelf te profileren,meestal dus niet altijd zijn deze mensen gesponsoort door bedrijven.

wie schrijven niet in bladen ?

Meestal de mensen die al jaren geld,tijd en energie in een aantal stekken
steken , en hun vangsten en stekken niet aan de grote klok willen hangen omdat er in het verleden en nu nog door grote ego`s(aso`s)prachtige wateren en vissen verkloot zien worden.kan zo een aantal wateren opnoemen die al gepubliseerd zijn en verkloot.

Dus ik zie nog steeds niet in waarom een water(en) met Naam en Toenaam in een blad moet verschijnen.

artikelen met hoe en wat en stekken zonder naam prima maar geen etalages maken .
Men moet zelf zoeken en ondervinden, dat is volgens mij 1 van de dingen die het doen.
groet henk
Gebruikersavatar
desmond Visser
Berichten: 167
Lid geworden op: 28-11-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

07-04-2004 11:42

Nee maar daar waren we het wel over eens hier geloof ik dat niemand wil dat er een naam van een water +foto's worden geplaatst.
Het gaat er meer om wat nou de meerwaarde is van al die artikelen die gaan over vissen in Frankrijk terwijl we hier in nederland zitten.
Gebruikersavatar
Henk Janssen
Berichten: 1249
Lid geworden op: 02-02-2002 01:00

07-04-2004 11:50

Ik denk dan aan het spreekwoord
Het gras van de buren is altijd groener en
wat je van ver haalt is altijd lekkerder.
groet henk
Edo Beltman
Berichten: 41
Lid geworden op: 07-04-2004 13:56
Locatie: Heino
Contacteer:

07-04-2004 22:43

Ik heb zelf een abonnement op De Karperwereld, en ik vind inderdaad dat er vrij veel over Frankrijk in staat. Maar wat me wel opvalt dat dit vaak wel de kwalitatief betere verhalen zijn. Met alle respect, maar de verhalen over Nederland zijn vaak minder om te lezen. Maar dat kan ook aan de schijver liggen, ik heb enkele favorieten die over allerlei onderwerpen zeer leesbaar schrijven.

In De Karperwereld zijn dat Raymond Hakkert en Herwin Kwint. Ja okee er zijn er uiteraard wel meer, maar die twee schieten mij zo even te binnen.

De schrijver van de 2 artikelen over het bijhouden van een logboek(ik ben zijn naam even vergeten, sorry) vind ik een goede schrijver. De serie De Kurkentrekker die hij heeft geschreven, absoluut top. Zeer veel aan gehad en ook erg goed leesbaar. Maar zijn 2 artikelen in De Karperwereld vond ik toch weer lichtelijk tegenvallen. Ze zijn wel goed te lezen, maar voor mijn gevoel heb ik er toch minder aan.

Ook de rubrieken van Junge en Weijtjens lees ik altijd graag. Allebei goede schrijvers.
Ik denk wel dat het een beetje afhangt van je persoonlijke interesses wat je goede artikelen vind. Ga je 6 keer naar Frankrijk of nooit? Dat is een wereld van verschil. Ik heb nog nooit in Frankrijk gevist, en het staat ook nog niet op de planning, maarr toch vond ik de serie After Charmes erg mooi om te lezen. Het geeft voor een groot gedeelte ook de sfeer onder karpervissers weer en het bevat ook de nodige humor. Daardoor is het voor een groter publiek aantrekkelijk om te lezen.

Maar goed, misschien dat ik in de toekomst zal overwegen zelf ook wat te schrijven.

U kunt vast een voorproefje bekijken op http://www.cthmalloten.tk (mag dit eigenlijk gepost worden???) Deze site is van mij en mijn 2 vaste vismaten. Gelieve de afdeling: Lulverhalen niet al te serieus te nemen, een boel geouwehoer tijdens het nachtvissen dat we maar hebben opgeschreven om de site ook voor niet-karpervissers aantrekkelijk te houden. U kun daarentegen wel kijken bij materialen en systemen en rigs.

Groeten Edo Beltman