vragen over het online bestellen in de states


Plaats reactie
Peter Nys
Berichten: 541
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Belgie (Tongeren)
Contacteer:

16-03-2004 23:46

Hallo allemaal,


Zijn er hier mensen die ervaring hebben met het bestellen van hengelspullen in de usa? Hoe lang moet je er op wachten etc...

Kan er mij ook iemand vertellen wat voor invoerkosten en verzendingskosten ik zou moeten betalen?


Mvg

Peter

Ps: als er mensen zijn die regelmatig in de usa vertoeven en eventueel wat willen meebrengen dan hoor ik dat graag !!
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

16-03-2004 23:53

Heb weleens visspullen gekocht online in de USA bij bass pro shop en Cabela''s...maar met name antieke visspullen van veilingen voor mijn verzameling.
kopen bij cabela''s en bass pro shop gaat goed...wel dien je te betalen met een creditcard...levertijd ongeveer 1 1/2 week. hoed wel rekening met relatief hoge verzendkosten daar dit bijna altijd per (dure) koerier gaat i.p.v. de normale post ...verzendkosten kun je meestal opzoeken op de betreffende site van de winkelier.

invoerrechten en belasting..........je woont in Belgie zie ik...dus de situatie op het gebied van belasting en invoerrechten verschilt waarschijnlijk nogal met Nederland, dus daar kan ik je niet mee helpen
gr
Hans
Martin Bijkerk
Berichten: 87
Lid geworden op: 04-04-2002 02:00

17-03-2004 00:05

...
Laatst gewijzigd door Martin Bijkerk op 14-12-2004 23:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Leon vd Graaf
Berichten: 192
Lid geworden op: 10-05-2002 02:00

17-03-2004 18:15

Peter,

Heb jij toevallig url's van hengelsportzaken in de USA?

Leon
Gebruikersavatar
Rene Boeting
Berichten: 336
Lid geworden op: 11-10-2003 02:00
Locatie: Goes

17-03-2004 20:14

Wat de uiteindelijke kosten zijn is een beetje vaag doordat er op verschillende producten verschillende % doaunerecht opkomt.
BTW is een vast gegeven en zul je meestal ook moeten betalen tenzij je geluk hebt en er door slipt.
Onder de 10,- douanerechten hoef je deze trouwens niet te betalen.
BTW betaal je over het geheel, dus prijs + verzendkosten.

Om het heel eenvoudig te zeggen:

Hou er rekening mee dat je circa 60% extra betaald.
Dus prijs $100,- je betaald €160,-
Kan iets minder zijn maar kan ook meer zijn.
Verzendkosten altijd vooraf naar informeren, zitten enorme verschillen in.
Heb zelf gehad dat de een $50,- vroeg en een ander $20,- voor hetzelfde artikel te versturen.
Grote zaken zijn meestal goedkoper wat dit betrefd als kleine zaken en particulieren.


Het is best leuk om zo te shoppen, je kunt enorme voordeeltjes halen.
Maar ook de mooiste katten in zak, als het kapot gaat heb je geen garantie. Of je moet er geen problemen mee hebben het dan weer terug te sturen en opnieuw in te voeren. Kost je weer verzendkosten en BTW.....


Succes ermee...


René.
Size doesn't always matter
Gebruikersavatar
Reinout Spijkerman
Berichten: 64
Lid geworden op: 16-08-2002 02:00
Locatie: Delft

18-03-2004 09:47

Peter,

Je zou eens op http://www.wackerbaits.com/ kunnen kijken... toen ik in amerika woonde/studeerde heb ik hier wel eens wat besteld... prima zaak..snel geleverd....

Succes ermee !!

Gr Reinout Spijkerman
Verpoorten clement
Berichten: 202
Lid geworden op: 22-05-2003 02:00
Locatie: lommel

18-03-2004 23:48

Hoi,de verzendkosten verschillen met de manier van verzenden,normaal 20 % indien vervoer per schip (levertijd 8 tot 12 weken).Indien vervoer per vliegtuig 40 % (levertijd 8 - 12 dagen).Bij aankomst van de goederen moet ge ook nog wat vervoerskosten betalen (ucp) en de BTW (21 % op totale prijs van de goederen (kost en vervoer) en ook nog wat invoerbelasting (kunt ge op voorhand navragen bij de douane.Denk eraan dat de meeste grote stukken (vb elektro motor) ALLEEN per vliegtuig verstuurd worden (40 %)
Plaats reactie