ksn meetings op zaterdag


Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

08-03-2004 19:17

Voor mij betekent een dag Leerdam veel, kom er zoveel bekende jongens tegen de dag is veel tekort. Of het op een zaterdag of zondag is maakt mij niet zoveel uit mijn vrouw wel die ziet me zondags liever thuis.

Lastig dat ons landje zo groot is!!

Mvg, Peter
Pieter de Jongh

08-03-2004 20:25

Wat mij betreft is zaterdag goed, maar het idee om het een keer op zondag te proberen, is een goed idee.
Gaan we alleen niet meer langs de chinees, he klaas!


pieter
Gebruikersavatar
luuk schenkelaars
Berichten: 1643
Lid geworden op: 17-04-2002 02:00
Locatie: Raamsdonk

08-03-2004 21:03

Ik ben voorstander van zondag!
Ook de 20e moet ik dus vrijvragen en het weekend erop voor de visma. beide voor ksn.
Ach ja, ik heb het er zeker voor over, maar mijn baas denkt daar helaas anders over... :x

een keer niet vissen op zondag lijkt mij toch niet zo'n probleem. Zo'n meeting is heeft toch ook alleen maar met vissen te maken! Dat vind ik geen reden. Ik ga juist liever naar een zo'n meeting als een keer vissen hoor! vissen ga iedere week nog! Maargoed, er zijn natuulijk ook redenen die wel een belangrijke rol spelen!
dus mijn stem zondag :wink:

Groeten,

Luuk
Karpervissen is net als..... .....vissen op karper
Gebruikersavatar
Cor Nannings
Berichten: 1248
Lid geworden op: 21-03-2002 01:00
Locatie: Hoorn

08-03-2004 21:51

Op zondag zal helaas niet lukken doen het al 30 jaar op zaterdag. CN
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

08-03-2004 22:45

Heren,

Wat wel of niet lukt, naar de chinees ga ik toch.

Alleen zal ik maandag iets later beginnen. Zo om een uur of 9 dinsdag.

MVG

Klaas
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

08-03-2004 22:51

Mannnen,

Er is meer natuurlijk he.

De meesten moeten gelukkig door de week gewoon werken.
Je probeert toch een zo goed mogelijk programma te krijgen. Stel je hebt op zondag een Belg of een N.O. Grunninger (oost fries?)

19.00 klaar. Hoe laat thuis? Zal deze veel animo heBben? Kijk op zaterdag is er in de buurt best nog een slaapplekkie te versieren.

Moeilijk.

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

08-03-2004 23:29

Klaas,
hiermee zul je ook terdege rekening dienen te houden das correct, vaak valt er qua slaapplek wel iets ter egelen zeker op de zaterdag.

Leerdam ligt voor veel provincies redelijk centraal en is op zijn max een keer 100 km rijden maar vergis je niet in afstanden als je bijvoorbeeld in noord groningen of zuid-limburg woont.

bijvoorbeeld vanaf mijn huis gerekend naar leerdam is 240km das voor mij niet naast de deur en dit word zeker mee genomen op het moment als je de keuze bepaalt om wel cq niet heen te gaan.

Wat mij betreft op de zaterdag blijven maar dit kwam in de regio noord tijdens de laatste meeting wel naar voren, wat hier alleen naar voren is gebracht is het meer centraliseren van eventuele activiteiten van de landelijke ksn.

qua afstand zal dit waarschijnlijk voor de regio noord weinig verschil maken maar goed das even irrelevant aan deze discussie :)

Groet en helaas niet tot Zaterdag de 20ste,
Peter
jan van kranenburg

09-03-2004 01:59

Veel centraler dan Leerdam lijkt bijna niet haalbaar.
Zaterdag- of Zondag?. Wissel het af, zou ik zeggen.

Krijgt iedereen de kans.

Maar vooral, decentraliseer belangrijke beslissingen naar de regio's; ieder lid kan dan zonder die 2x 240 km van b.v. Peter te hoeven afleggen, zijn stem uitbrengen.

En promoveer die landelijke meeting tot een ontmoetings-feest, zonder zware agenda.

De situatie is nu net andersom. Heb nu een aantal regio-meetingen meegemaakt. Leuk, voorlichtend en gezellig, maar geen wezenlijke inhoud v.w.b. KSN-beleid.

mvg

Jan
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

09-03-2004 07:37

Jan,

we hebben ook nog met statuten te maken, die schrijven nu eenmaal een algemene ledenvergadering voor en wel op de voorjaarsmeeeting.

Er wordt de 20e niet voor niets aan de aanwezige leden
gevraagd voor deze ene keer de algemene ledenvergadering te verschuiven naar de najaarsmeeting omdat het jubileumprogramma anders in de knel dreigt te komen.
Gebruikersavatar
Pascal Rijzinga
Berichten: 661
Lid geworden op: 07-03-2002 01:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

09-03-2004 08:21

jan van kranenburg schreef:Veel centraler dan Leerdam lijkt bijna niet haalbaar......

Nou Jan, daar kunnen we nog wel eens ove rgaan discussieren. Ik ben het wat dat betreft wel met Peter eens. 240 Km is een stress eind rijden.
Ik denk dat dat ook zeker een reden is dat een aantal mensen slechts 1 keer een landelijke meeting bezoeken.

Maar misschien is het wel net als de optie zaterdag of zondag, hier ook wel mogelijk om de 2 landelijke meetings te gaan verdelen qua locatie.
Één in Leerdam en één wat noordelijker b.v. Zwolle.

Misschien dat ook hier eens over gestemt kan worden...

Pascal
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

09-03-2004 08:35

Pascal,

wat mij betreft mag hier over gestemd worden, denk wel dat we dan met de gehele regio noord moeten komen :)
als je namelijk vanaf bijvorbeeld maastricht naar zwolle moet rijden das ook weer geen doen, ook rond de 250km (leerdam ca 180)

Ik denk in die optiek dat we hier niet uit zullen komen, wel ben ik van mening dat leerdam ansich niet echt lekker op de route ligt en ik persoonlijk liever een locatie had gezien die direct aan de snelweg had gelegen.


groet,
peter
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

09-03-2004 08:40

Pascal,

Ook uit Zeeland, Belgie, Limburg is het 200 kilometer. Voor deze mensen worden het er 300?

Zoals gezegd valt allemaal echt niet mee. Mede daarom zijn er ook de regionale activiteiten.

Jan,

Stemmen dient volgens goed gebruik op een / de ALV. Wel zijn de vergaderingen met RB's en cie's om input te krijgen vanuit de regio's en of commissies.

Daarom zijn er dus ook nog steeds 2 meetings ipv 1. 1 meeting is voor een deel bestemd als ALV.

al met al is Leerdam zo rot nog niet. En zeker geen achterzaaltje :-)

Zonder echt veel problemen hebbne we 1 zaal voor 5 a 600 man. En een zaal achter de hand voor 900.

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

09-03-2004 08:48

Klaas,
kleine correctie is op zijn plaats denk ik :)
zeeland gerekend vanaf middelburg (dus diep in zeeland) 150km woon je in bijvoorbeeld zierikzee dan is het 105 km.

maakt natuurlijk wel redelijk verschil met de ca 240km die men rijden moet vanuit oost groningen dus die vlieger gaat niet helemaal op.

qua locatie ansich is er in principe weinig aan te merken, maar zoals deze gelegen is vind ik het persoonlijk niet handig.
Voor ik eerst op de snelweg zit ben ik wel een tijdje onderweg, als je ver moet rijden is het handig als je zo de snelweg op kunt schieten.

groet,
peter
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

09-03-2004 09:29

Peter,

Je hebt gelijk.

Tussen Sluis en Midwolda scheelt het een kwartier.

Ik ken maar 1 echt nadeel: de bereikbaarheid per spoor.

Maar wie met een uitgewerkt voorstel, prijs, ligging mogelijkheden etc. komt, vind altijd een gewillig oor. Wat in de buurt komt, is de zaal waar SNB haar meeting houdt, is alleen stukken duurder. Daar betalen de standhouders de zaalhuur mee. Bij ons betalen ze niets.

OK laat je die meebetalen. Toch? Alleen voor de karpervisserij zijn er zoveel beurzen, dat er op een landelijke meeting niet zo heel veel verkocht wordt. Tja als dan een standhouder de baten en de lasten tegen elkaar afzet, heb je kans dat ie zegt, nee merci.

De KSN kan de kosten niet trekken.


MVG

Klaas
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

09-03-2004 09:45

Klaas,
sluis ligt bijna in belgie niet waar ergens bij brugge en zal dus rond de 200 km zijn :D in deze moet ik en ga ik je dus gelijk geven :P
Ik denk persoonlijk dat je het mensen nooit geheel naar de zin kunt maken in deze alleen mogelijkheid tot discussie moet er zijn.

groet,
P
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

09-03-2004 10:02

Peter,

Alweer mee eens :lol:

Maar zonder dollen. Van die alternatieven zoeken is dus serieus. Nu nog niet, maar indien we 1500 leden hebben, krijgen we wel een logistiek probleem en daar wordt best al over nagedacht. Dus wie een oplossing heeft schroom dus niet.

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Pascal Rijzinga
Berichten: 661
Lid geworden op: 07-03-2002 01:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

09-03-2004 10:02

Klaas en rest,

Het is een discussie waar we toch niet makkelijk uitkomen. We kunnen zo wel plaatsen en regio's blijven opnoemen vanwaar het ver rijden is.
Wat wel een feit is, is dat Leerdam niet centraal ligt en qua openbaar vervoer vanuit elke plaats en regio moeilijk te bereiken is.

Maar wat als je een zaal hebt waar de huur wat hoger lig en de locatie wat gunstiger..misschien komen er dan op beide meetings dan ook wat meer mensen.

Nogmaals, misschien is hierover de mening vragen van de leden niet verkeerd.

Pascal
Gebruikersavatar
Bert Kruit
Berichten: 330
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Hooghalen
Contacteer:

09-03-2004 10:14

Ik ben van mening dat er sommige mensen het een ander niet gunnen om ook elke meeting te kunnen bezoeken, en dan bedoel ik niet de heren KSN. Maar er zijn een aantal mensen die maar zeggen neem dan maar vrij maar dit moet ook kunnen. Wat betreft een half jaar van te voren vrij vragen dat werkt op zich wel maar wij werken niet met een planning zodat je iemand uit kan plannen. Wij zijn afhankelijk van de mensen die op dat moment komen dus kan je vrije dag wel eens over gaan tenzij je een goede reden hebt zoals trouwerij en begrafenis e.d. Maar bedenk wel dat je werkgever ten alle tijden je vrije dag weer in kan trekken.

Misschien is het wel een optie zoals eerder beschreven om de landelijke meetings in tweeën te splitsen. Deel nederland in twee stukken en zoek daar 2 geschikte plaatsen voor de meetings

Maar goed ooit hoop ik toch een meeting te kunnen bezoeken.

MVG"BK" 8)
Laatst gewijzigd door Bert Kruit op 09-03-2004 10:26, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

09-03-2004 10:18

Pascal,
mee eens, zeker opent het de discussie en zou het best kunnen zijn dat er binnen dit kader best mensen zijn met een prima en betaalbaar alternatief qua locatie.

randvoorwaarde is dan natuurlijk wel de meerwaarde die de locatie qua bereikbaarheid (lees ook openbaar vervoer) heeft ten opzicht van de huidige.

groet,
peter

klaas:
Punt voor de agenda alv najaarsmeeting ?
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

09-03-2004 10:19

Bert,

Waaruit concludeer je dat het bezoeken van een meeting je niet gegund wordt? Ik heb alleen gelezen dat beide dagen z'n voor- en tegenstanders heeft. Nogmaals, daarom deze winter de inventarisatie in de regio's.

Het zou wel iets centraler kunnen, zeg omgeving Amersfoort of Utrecht, is qua OV ook wat beter bereikbaar. Het moet dan echter wel een zaal zijn die aan meerdere criteria voldoet. Zoals Klaas aangeeft houden we ons voor alternatieven aanbevolen.

Groeten,

Mark
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

09-03-2004 10:24

ik hoor hiet mensen opperen dat je een half jar van tevoren wel vrij zou oeten kunnen regelen, hebben deze mesne er wel bij nagedacht dat werken geld betekenet en dat niet werken ook geen geld is? zeker voor de studerenden onder ons, scheelt dit een hoop! En leerdam centraal? tjah voor bijv de noordelijke provincies niet echtdan kom je meer in de regio tussen utrecht en zwolle terecht

mvg martijn
Gebruikersavatar
bart van bezouw
Berichten: 2161
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00
Locatie: groningen
Contacteer:

09-03-2004 11:03

Ik denk dat het qua thuis activiteiten (voor mij althans) handiger is o het
op zondag te doen... Zaterdag is voor mij meestal een drukke dag en
zondag is veel rustiger. Het grootste probleem voor mij en ik denk voor
meer jeugdleden is het vervoer. het is voor mij niet mogelijk om dan die
meeting in leerdam bij te wonen wat ik erg jammer vind. Ik denk dat het idee om een van de twee meetings (meetingen ? :P) in zwolle oid te houden een erg goed pplan omdat het dan voor de noorderlingen ook wat makkelijker is om er heen te gaan. Ik ben zelf nog nooit op een meeting geweest omdat ik pas sinds kort lid ben, maar zijn er uberhaupt wel wat jeugdleden uit het noorden op zo'n landelijke meeting??
Ik ben benieuwd :D
Groeten Bart
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

09-03-2004 11:10

Bart,
als het op vervoer aankomt dan is er altijd wat te regelen.
a.s vrijdag is een mooi begin om op de regiomeeting te komen, kun je een mooie lezing van Bob v/d M over canada zien.

groet,
peter
Laatst gewijzigd door peter postema op 09-03-2004 11:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
bart van bezouw
Berichten: 2161
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00
Locatie: groningen
Contacteer:

09-03-2004 11:20

hee peter
vrijdag kan ik waarschijnlijk niet... hoe laat is het dan en vooral waar??
Ik hoor het wel jah??
Bart
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

09-03-2004 11:23

Bart,
voor meer info verwijs ik je naar:
http://www.karperstudiegroep.nl/Regios/ ... index.html

het begint om 20.00

groet,
Peter