Heren,
Zit weer eens met een probleem.
Wil eens wat peilwerk gaan verrichten op een snelstromende rivier hier.
Daar ik niet in het bezit van een boot ben, wil ik eens vragen hoe jullie dat aanzullen pakken.
Allen nuttige antwoorden zijn welkom!
Heb zelf ook wel een idee van hoe dit zou moeten, maar ben bang dat je hier veel loze meters mee uitpeil door die stroming.
Alvast bedankt.
Groeten,
Frank
Uitpeilen op een snelstromende rivier
-
- Michel Hollaar
- † in memoriam †
Frank,
je zou ene Michel Hollaar eens kunnen bellen, die heeft namelijk wel een zodiacje met buitenboordmotortje en twee reddingsvesten.
Kan hij varen jij peilen.
M.vr.gr.
je zou ene Michel Hollaar eens kunnen bellen, die heeft namelijk wel een zodiacje met buitenboordmotortje en twee reddingsvesten.
Kan hij varen jij peilen.
M.vr.gr.
-
Hey Michel,
Ja dat weet ik
En daar hou ik je ook aan
Maar ach, moet niet te afhankelijk worden he!
Maar dat aanbod zal ik zeker gebruiken.
Maar die momenten (meestal vrije middagjes van school) wil ik in de toekomst nuttig gaan gebruiken. Vandaar dit vraagje even
Michel, ik spreekje snel!
Groeten,
En heren.... andere oplossingen zijn zeerzeker welkom!
Frank
Ja dat weet ik

Maar ach, moet niet te afhankelijk worden he!
Maar dat aanbod zal ik zeker gebruiken.
Maar die momenten (meestal vrije middagjes van school) wil ik in de toekomst nuttig gaan gebruiken. Vandaar dit vraagje even

Michel, ik spreekje snel!
Groeten,
En heren.... andere oplossingen zijn zeerzeker welkom!
Frank
-
Vaste stok van een meter of 6-7, gecoat lood van een gram of 70-80 (ivm stroming) en een klein dobbertje zonder al te veel weerstand.
Het kost wat oefening, maar na een tijdje kan jij tot een meter of 6 uit de kant alle stukken uitpeilen. En door het gecoate lood ook meteen duidelijk of je op mossels, wier of wat dan ook aan het vissen bent
mvg
stefan
Het kost wat oefening, maar na een tijdje kan jij tot een meter of 6 uit de kant alle stukken uitpeilen. En door het gecoate lood ook meteen duidelijk of je op mossels, wier of wat dan ook aan het vissen bent
mvg
stefan