vissen met voerboot


Plaats reactie
rinus zoetebier
Berichten: 131
Lid geworden op: 25-10-2003 02:00
Locatie: grootebroek

16-02-2004 17:22

Deze winter heb ik een putje uitgezocht waar nogal wat dressuur heerst.Mijn idee is om door middel met de voerboot de lijnen uit te varen en 10 a 15 bollen bij te voeren(dit om stekdressuur te omzeilen).
Het begon in januari veelbelovend met een 24 en 27 ponder maar daarna heb ik al 5 24 uurs sessies geblankt(twijvel, twijvel...)
Zijn er hier nog mensen die op deze manier vissen en zo ja wat zijn jullie ervaringen??
Ik geloof nog steeds in het idee en blijf dus volhouden maar ben wel benieuwd naar jullie ervaringen.

rinus
Gebruikersavatar
Eddy Norder
Berichten: 1317
Lid geworden op: 16-02-2003 01:00
Locatie: Sappemeer
Contacteer:

16-02-2004 18:56

Rinus,

om wat voor afstanden gaat het hier? Als het om een vrij gedresseerd water gaat, kan het toch zijn dat de plekken met die 10 a 15 boilies toch afschrikt. Al eens gedacht aan een single hookbait? En heb je je al eens erin verdiept hoe de rest van de karpervissers daar te werk gaat?

Als er meerdere op deze manier te werk gaan zal je denk ik toch het beste kunnen gaan afwijken van deze manier van vissen.
Denk dat als we iets meer info hebben betreffende de manieren van vissen van de rest, dat we hier een beter plan hierover kunnen trekken.

Groet
Ed
Als afgunst branden wou, konden we de gaskraan dicht draaien.
rinus zoetebier
Berichten: 131
Lid geworden op: 25-10-2003 02:00
Locatie: grootebroek

16-02-2004 19:17

Ed,

Het gaat niet echt om afstanden(die zijn niet meer dan 50m) het gaat mij erom dat ik zeer kleine voerplekjes maak. We vissen deze winter met ongeveer 5 man op deze put, de anderen voeren verspreid een aantal dagen en vangen gemiddeld veel meer dan ik maar gemiddeld kleiner, nogmaals ik blijf in mijn idee geloven maar het begint toch een beetje te knagen.
Jouw ideeen??

rinus
rinus zoetebier
Berichten: 131
Lid geworden op: 25-10-2003 02:00
Locatie: grootebroek

16-02-2004 19:19

O ja, ik vis hier met drie hengels en een heb ik altijd met een single hook bait, zonder resultaat tot nu toe.
rinus
Gebruikersavatar
Eddy Norder
Berichten: 1317
Lid geworden op: 16-02-2003 01:00
Locatie: Sappemeer
Contacteer:

16-02-2004 19:25

Rinus,

Je hebt nu dus een aantal keren een klein compact voerplekje gebruikt, en de rest voert verspreid. Dan zou ik voor de volgende keer de 2 uitersten hiervan es gaan proberen. Een single hookbait, groundbait of pop-up de keuze is aan jou. En met de andere hengel es proberen om de voerplek es iets uit te breiden, dus wat meer en ook compact, dus uit varen met de voerboot bijvoorbeeld. Ook zou ik hierbij es proberen om bv 2 of 3 dagen van te voren te voeren op dezelfde plek met de voerboot.
En mocht dit over een tijdje ook geen effect hebben, dan nog eens iets anders gaan proberen. Het misschien over een andere boeg gooien met het aas.

Over deze boeg zou ik het nu gooien, maar zoveel karpervissers, zoveel meningen. Dus heren kom eens met jullie theorieen over de brug.

Groet
Ed
Als afgunst branden wou, konden we de gaskraan dicht draaien.
rinus zoetebier
Berichten: 131
Lid geworden op: 25-10-2003 02:00
Locatie: grootebroek

16-02-2004 19:31

Ben het met je eens, ik wil aankomende sessie op een hengel wat meer body geven met mais en hennip, de tweede op de "oude"manier en de derde op een single hook bait.
We zullen zien, maar heb jij hier ervaringen mee??

rinus
Gebruikersavatar
Eddy Norder
Berichten: 1317
Lid geworden op: 16-02-2003 01:00
Locatie: Sappemeer
Contacteer:

16-02-2004 19:38

Ja, ik heb hier wel enige ervaring mee. Alleen betrof het hier in dit geval net het omgekeerde. Er werd door de rest van de vissers vrij compact gevoerd en dus ben ik verspreid gaan voeren. Wel met de voerboot uit gevaren omdat het nogal vrij moeilijk bereikbare plekken betrof. Maar dan zonder voer in het bakje en gewoon verspreid voeren met de werpstick.
De drie dagen ervoor had ik elke dag 2 kilo gevoerd verspreid over de gehele plas en dit leverde mij dan ook in de eerste sessie binnen 4 uur tijd 3 vissen op.

Succes

Groet
Ed
Als afgunst branden wou, konden we de gaskraan dicht draaien.
rinus zoetebier
Berichten: 131
Lid geworden op: 25-10-2003 02:00
Locatie: grootebroek

16-02-2004 19:45

Ed,

Hebben we het hier dan over de winteperiode of anders?
Gebruikersavatar
Lukas Linde
Berichten: 912
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: ZW Drenthe

16-02-2004 20:00

Hier net zo, ooit eens op een put waar de karpers de boillies wel goed kenden verspreid gaan voeren met tijgernoten. Er eerst vanalles bij gegooit nagelang de week om aan het eind van de voercampagne met enkel tijgers over te blijven. Grote voerplek van 7 bij bijna 50 meter. Werkte goed. Men voerde daar ook aardig compact. Gewoon iets anders proberen.
Vissie kump zo!
Gebruikersavatar
Eddy Norder
Berichten: 1317
Lid geworden op: 16-02-2003 01:00
Locatie: Sappemeer
Contacteer:

17-02-2004 07:54

Rinus,

tja kun je wel zeggen, het gaat hier om begin december/half december.

Groet
Ed
Als afgunst branden wou, konden we de gaskraan dicht draaien.
Gebruikersavatar
martijn dekker
Berichten: 383
Lid geworden op: 22-10-2003 02:00
Locatie: Geldermalsen
Contacteer:

17-02-2004 12:56

Met de voerboot kan je natuurlijk perfect bijvoeren met pellets, hele/halve biolies, particles etc. Het nadeel alleen is dat alles op 1 hoopje ligt. Op het ene water werkt het prima en bij de ander totaal niet. Zoals jij vist met 10-15 biolies erbij is de meest gangbare manier. Het is al veel vaker gezegd:

Doe het anders dan anderen!!!!
Penvissen.... met geen pen te beschrijven.
Plaats reactie