Derde hengel ja/nee


Voor of tegen derde hengel?

Peiling eindigde op 05-03-2004 10:53

Voor
53
41%
Tegen
23
18%
Niet voor/niet tegen
11
9%
Alleen op groot water
41
32%
 
Totaal aantal stemmen: 128
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

10-01-2004 22:25

Martijn,

De wet?

MVG

Klaas
jan van kranenburg

10-01-2004 22:30

Benny,

2 1/2 misschien :) ?

mvg

Jan
Koen Workel
Berichten: 1242
Lid geworden op: 29-04-2003 02:00
Locatie: Goor(Twente)

11-01-2004 00:38

Een spinhengel will do the job
Gebruikersavatar
Henk Bos
Berichten: 73
Lid geworden op: 31-01-2002 01:00
Locatie: siddeburen(Groningen)
Contacteer:

11-01-2004 02:20

We zijn gewoon verbonden aan de regels die de NVVS heeft gesteld.uit !Om te vissen met 1 vaste hengel was voor de sportvisser ook al geen echte uitdaging meer,dus werden het er "2".Aan deze "2" zit dus de karpervisser ook verbonden en al dat gezeur over "de 3" is dus echt van wat jezelf nodig "moet" vinden om het karpervisgebeuren,wil je dan toch met "de 3"vissen,tot tevredenheid te brengen.
Maar van het 1 komt het ander.1,2,3,4,en.............
Het is dus aan de karpervisser zelf of hij 1,2 of "de 3" gebruikt ,en diegenen die de goeie beslissing genomen hebben zijn diegenen die de normen en de waarden van deze visserij ook diegenen zijn die het ook hebben begrepen.[/u]
Hey Ho let's go,Hey Ho let's go.
Gebruikersavatar
Ray v/d Bos
Berichten: 497
Lid geworden op: 06-04-2002 02:00
Locatie: Doesburg

11-01-2004 06:00

Bij ons op de HSV vissen we nu 3 jaar met een derde hengel als je dat zou willen,

ER zijn wel een aantal regels waar je je aan moet houden.

Je moet je grote akte hebben. ( 47,50-) bij de OVB te bestellen.

Een schrijven van de HSV ( 15.- )

Een onthaakmat is verplicht ( moet eigenlijk voor heel NL.)

Je kunt er alleen mee vissen op water die in open verbinding met de IJssel staan.

Dit alles is officieel bij Min van Landbouw en visserij aangemeld , en goed gekeurd door de verpachter van het water ( Min v L en V ).


IK moet wel zeggen dat deze vergunningen alleen voor de Karpervissers zijn. ( niet voor de snoekbaarsvissers)

De vergunning word door een Bestuurslid uitgeschreven ( karpervisser) en controleert dit ook vrij streng ( regels, of je er een zooitje van maakt enz. enz.)
Gebruikersavatar
luuk schenkelaars
Berichten: 1643
Lid geworden op: 17-04-2002 02:00
Locatie: Raamsdonk

11-01-2004 12:14

Beste 3e hengel vissers,

Nu ik zo naar de statestieken kijk, vind ik dit zwaar tegenvallen.
Ik had verwacht dat op groot water er ver bovenuit zou gaan schieten.
Maar waarom nou 3?? Is 2 niet genoeg? en stel nu dat je wel met 3 stokken mag vissen, dan liggen er binnen de kortste keren 4 in.
Tuurlijk vis ik zelf ook wel eens met 3 stokken (en niet alleen op groot water) maar dan ben ik aan het experimenteren met die stok. En die ligt er echt lang niet elke sessie in. Soms gooi ik die dan single weg. Tevens is dat ook op een water waar ik eigenlijk altijd in mijn 1tje zit en dus nietmand tot last ben met die 3e stok.

Tuurlijk kun je meer vangen met zo'n 3e stok, maar als je perse met 3 stokken wilt vissen, ga dan naar belgie of frankrijk of waardan ook, en vis hier in nederland gewoon met 2. Alsof de hengeldruk in nederland nog niet hoog genoeg is!!!
En dan ook nog boos worden op zo'n controleurof politie en die boete proberen weg te lullen. Dit is er dan gewoon om vragen.

Vriendelijke groeten,

Luuk
Karpervissen is net als..... .....vissen op karper
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

11-01-2004 13:38

Jan,

Misschien? :wink: :D
Even zonder gekheid, dus niks tegen op een derde stok, maar wel wat op tegen als je er iemand door hinderd in zijn vissererij.

groetjes Benny
Gebruikersavatar
Kevin van Etten
Berichten: 1472
Lid geworden op: 05-03-2002 01:00
Locatie: Eindhoven

11-01-2004 13:41

Ik vind dat er het ergens op moet houden vangen we nie genoeg dan???
Kijk dan is het nu met 3 hengel en over een paar jaar zitten ze hier weer te zeuren over een vierde hengel! kijk zo kan je aan de gang blijven! ik vind 2 hengel meer als zat.

groetjes kevin :)
Rob van Os
Berichten: 410
Lid geworden op: 13-02-2002 01:00
Locatie: Breda

11-01-2004 15:05

Ik denk dat dat best meevalt Kevin, Er zijn er altijd die nooit genoegen kunnen nemen met wat ze hebben. Voor mij zou die drie genoeg zijn, in de meeste situaties is dit ook het maximale wat een visser aan kan, je wilt toch je hengels een beetje bij elkaar hebben staan en als je 4 hengels bij elkaar wil zetten dan gaat dit te vaak fout, je moet drie lijnen ontwijken tijdens een dril en je hebt dan teweinig ruimte. Bij drie ligt voor mij in principe de grens. Een beetje een ervaren visser weet meestal die karper wel binnen te krijgen op een normale manier zonder lijnen mee te slepen, hoewel er altijd uitzondeeingen zijn, die heb je met 2 hengels ookal. Iemand die perse 4 hengels wil gebruiken heeft geld teveel, verstand te weinig, of heel toevallig net een water waar je dit wel allemaal zonder problemen kan. In dat laatste geval heeft ie pech. Als ik alleen vis dan ga ik echt niet met 4 hengels vissen, ik weet gewoon dat de controle wegvalt bij een kleine tegenvaller, dat werkt gewoon niet, en bij 2 vissers houdt je eigenlijk gewoon het probleem, ok je vismaat kan ff bijspringen, maar wat nou als die karper heel sterk is en naar de 4 lijnen van hem wil...

Drie hengels is dus simpelweg de grens 4 is gevaarlijk, onrealistisch en onnodig. Als de limiet in principe 2 blijft, dan kies ik zelf. Als ik denk dat het kan zoals ik het wil en ik acht de pakkans in die situatie dermate klein, dan KAN het zijn dat ik de derde hengel inzet. ook dan doe ik het niet altijd, en dat zal weinig veranderen als het legaal isl. Ik zal er vaker drie inzetten, maar lang niet altijd.

Mvg Rob
Sjaak Brandsma
Berichten: 228
Lid geworden op: 18-04-2002 02:00
Locatie: Meppel

11-01-2004 15:11

toch werkt de markt dit ook wel een beetje in de hand.
kijk eens op de site van raven. karperset (ook beginners setjes) met 3 hengels! nieuwe beetverklikkers, met sounderbox, 3 stuks in een koffertje. fox swinger- en hangersetjes, 3 stuks in koffer. buzzerbars voor 3 piepers. het lijkt wel of er geen "2 hengelsetjes" van wat dan ook te koop zijn.

sjaak
Rob van Os
Berichten: 410
Lid geworden op: 13-02-2002 01:00
Locatie: Breda

11-01-2004 15:15

De markt werkt dit idd in de hand ja
En met deze aanbiedingen ben ik niet zo ontzettend blij. Ik wil niemand op zn tenen trappen, maar het merendeel van de vissers die drie hengels ook in mindere omstandigheden aankunnen koopt niet van dit soort setjes, ongetwijfeld stoot ik er nu wel en paa rtegen de schenen maar ik heb het over de meerderheid, veelel gaat het hier om relatief goedkope sets en een ervaran karpervisser is MEESTAL eerder geneigd om met duurder en vaak ook beter spul te vissen. die complete stes vind ik best een fijn initiatief maar dan voor 2 hengels en niet 3!

Mvg Rob
Sjaak Brandsma
Berichten: 228
Lid geworden op: 18-04-2002 02:00
Locatie: Meppel

11-01-2004 15:24

Rob, ik vind de fox swingers en piepers niet de minsten , voorwat betrefd de Raven/Vlemmix setjes, ik zou ze nooit kopen! ik ben ook begonnen met 2 goedkope hengels, en na een 1 1/2 jaar waren ze kapot.
toen maar wat meer gerenomeerde merken gekocht ( en dus ook wat dieper in de buidel getast) Ik vis er nog steeds mee, en heb niet het gevoel dat ik aan andere hengels toe ben. voor beginners zal het wel voldoen maar waarom er dan geen 2 hengelsetjes zijn???????????

moeten jullie zelf maar uitmaken wat een beginner is :)
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

11-01-2004 17:46

uhm klaas

het gaat er in deze discussie om of je een voor of tegenstander bent van de derde hengel ik ben een voorstander, en zoals je kan lezen in mijn reactie ben ik ook een voorstander van het aanpassenen niet van het overtreden va de wet!
Gebruikersavatar
Martijn Julien
Berichten: 1119
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Purmerend

12-01-2004 13:23

Ik heb voor komend jaar een 3e hengel vergunning besteld bij de AHV, puur als experiment. Behaal ik daadwerkelijk een hoger rendement, vang ik bonus-vissen, etc? Maar ook: hoe vaak maak ik daadwerkelijk effectief gebruik van die extra hengel.

Ten eerste is het vistechnisch niet altijd handig (ruimte op de stek, bevisbare hotspots). Maar belangrijker nog: zitten we andere karpervissers in de weg en vice versa? Mijn inziens is dat hetgeen waar deze discussie om draait.

Probleem is hierbij: wie controleert dat? De controle op de gewone akten en vergunningen is vaak al minimaal....
Gebruikersavatar
luuk schenkelaars
Berichten: 1643
Lid geworden op: 17-04-2002 02:00
Locatie: Raamsdonk

13-01-2004 16:36

Reken maar dat je daar dan altijd met 3 hengels zit hoor.
Als je eenmaal die vergunning hebt, maak je daar ook gebruik van, en gooi je die 3e stok ook in.
dat is het zelfde als naar belgië gaan en er maar 2 ingooien, Of naar france en er maar 2 of 3 ingooien (waar er dan 4 zijn toegestaan)

Groeten,

Luuk
Karpervissen is net als..... .....vissen op karper