ervaringen kopers/verkopers meldden.


Gebruikersavatar
Dennis van den Bogaert
Berichten: 4400
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

08-01-2004 12:54

Dames/Heren,zoals bekend koop/verkoop ik nogal eens wat spullen op dit board en op andere sites.
Ik kan gelukkig zeggen dat ik heel veel tevreden klanten heb,maar het kan altijd zijn dat de klant om wat voor reden dan ook toch niet tevreden is.
Ook zijn er zoals bekend mensen die potentiele kopers/verkopers in de zeik nemen of gewoon oplichtten.
Zou het niks zijn om een topic te openen waarin mensen hun ervaringen mbt bepaalde kopers/verkopers kwijt kunnen ?
Zelf sta ik overigens te POPELEN om mijn ervaringen met een zeker persoon neer te zetten !!
Deze persoon houd mij nu al een week met wat kutsmoesjes aan het lijntje,maar ik kwam er vandaag na wat speurwerk achter dat ie me gewoon FLINK genaaid heet :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:
Zoals gezegd lijkt mij het dus een goed idee om er een topic over te openen.
Laat aub even weten wat jullie er van vinden.
Mvrgr Dennis
R.,ik hoop dat je dit leest en beseft dat je wat mij betreft aan het GAS kan gaan hangen !!!!
PROUD TO HAVE BEEN A WATERLANDER ;-)

BETER GOED 2DEHANDS DAN NIEUWE BAGGERZOOI !
Ron van Setten
Berichten: 466
Lid geworden op: 03-04-2002 02:00
Locatie: Culemborg

08-01-2004 13:01

Op zich niets op tegen, leuk wordt het als we ook foto's van de veelplegers gaan posten ;-)

O ja, voor alle duidelijkheid de R. waar Dennis het over heeft, staat niet voor Ron van Setten. Toch, Dennis?
Gebruikersavatar
Dennis van den Bogaert
Berichten: 4400
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

08-01-2004 13:05

[quote="Ron van Setten"]
O ja, voor alle duidelijkheid de R. waar Dennis het over heeft, staat niet voor Ron van Setten. Toch, Dennis?[/quote]

Ooh,ga je nu ineens doen alsof je neus bloedt ???
Geintje :D
Nee,Jij bent R. niet :wink:
Laatst gewijzigd door Dennis van den Bogaert op 08-01-2004 13:07, 1 keer totaal gewijzigd.
PROUD TO HAVE BEEN A WATERLANDER ;-)

BETER GOED 2DEHANDS DAN NIEUWE BAGGERZOOI !
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

08-01-2004 13:06

Dennis,

Als er onenigheid of een conflict is vind ik dat dat tussen die personen moet blijven, dat hoeft van mij niet in de openbaarheid. Stel dat het berust op een misverstand, wie heeft er dan gelijk? Wanneer iemand zich misdraagt kan hij gebanned worden van het Carpboard.

Groeten,

Mark
Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 1706
Lid geworden op: 31-08-2002 02:00

08-01-2004 13:48

Ik vind het een goed initiatief Dennis, zo voorkom je mischien een hoop ellende voor andere mensen die iets leuks denken te kopen.

Laat diegene maar eens uitleggen waarom een bepaalde aankoop niet door is gegaan.

Ook zal het preventief werken, mensen zullen dan 2 keer nadenken voordat ze iemand in de zeik nemen.

VRG

RC
#karperwebshop# #Freelance Angler# #PukkaBaits#
Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 1706
Lid geworden op: 31-08-2002 02:00

08-01-2004 13:49

PS. of ben ik R..........., laat het dan maar zitten :lol:

RC
#karperwebshop# #Freelance Angler# #PukkaBaits#
Gebruikersavatar
Dirk Sahner
Berichten: 258
Lid geworden op: 04-05-2002 02:00
Locatie: landgraaf

08-01-2004 14:08

Goed idee maar wat ga je eraan doen doen als iemand een slechte naam heeft gekregen en evetueel verbannen wordt hoef je toch maar een nieuwe naam te openen vanaf een andere computer.
Koen Workel
Berichten: 1242
Lid geworden op: 29-04-2003 02:00
Locatie: Goor(Twente)

08-01-2004 14:32

En dan een deal sluiten met een zak over je hoofd?
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

08-01-2004 14:37

Heb anders wel allerlei slechte dingen gehoord over ene D v/d B. Was die niet bij Peter R. de Vries vorige week wegens heling en allerlei andere gure zaakjes :)

Nee even zonder dollen, om nu zomaar een naam op het board te gooien lijkt me toch wat te ver te gaan, je zou best een pb tje naar de redactie ofzo kunnen sturen, gewoon simpelweg met de vraag of ze die gebruiker willen bannen. Of ze dat doen is een ander verhaal natuurlijk.

mvg
stefan
Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 1706
Lid geworden op: 31-08-2002 02:00

08-01-2004 14:41

Voorkomen is beter dan genezen :wink:

RC
#karperwebshop# #Freelance Angler# #PukkaBaits#
Bart Bouwens
Berichten: 383
Lid geworden op: 29-12-2001 01:00
Locatie: Lommel (B)
Contacteer:

08-01-2004 14:41

Denk heel erg goed na over de (juridische) gevolgen die dit met zich mee kan brengen. Persoonlijk zie ik zo'n persoon het liefst met foto, naam en adres op het forum verschijnen maar dit kan ZEER vervelende gevolgen hebben voor degene die het bericht heeft geplaatst maar zeker voor de beheerders van het forum.

Indien een persoon die hier openbaar wordt gemaakt als "oplichter" vraagt om het bericht te verwijderen hebben de beheerders geen andere keuze dan het verwijderen van het bericht. Omdat je (als beheerder) "geen poot" hebt om op te staan als die persoon een klacht indient.

Bart
Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 1706
Lid geworden op: 31-08-2002 02:00

08-01-2004 14:44

Je beschuldigd iemand nergens van, je vraagt om uitleg.

RC
#karperwebshop# #Freelance Angler# #PukkaBaits#
jurgen munten
Berichten: 1159
Lid geworden op: 25-09-2002 02:00
Locatie: Eygelshoven

08-01-2004 14:48

Nou, als je het hebt over zo'n gevoelig onderwerp, dan wordt dat vragen om uitleg al gauw een ware virtuele veldslag. Zou niet de eerste keer zijn hier, toch :)

Probeer in ieder geval eerst onderling het uit te praten en een verklaring te krijgen. Daarna kun je altijd nog een dergelijke stap nemen en de andere gebruikers waarschuwen.

groeten,
karperlimbo
Het is een kwestie van geduld.....
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

08-01-2004 15:01

Het lijkt mij persoonlijk geen goed idee, anderzijds kan ik de gedupeerde
best wel begrijpen!
In mijn ogen is het het beste om eerst prive contact op te nemen met de
andere persoon in kwestie. Helpt dit niet dan kun je altijd nog contact op-
nemen met de redactie van het board. Wat zij dan zullen doen dat is dan
aan hun.........! :wink:

groetjes Benny
Gebruikersavatar
Pascal Rijzinga
Berichten: 661
Lid geworden op: 07-03-2002 01:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

08-01-2004 15:23

Ik kan me vergissen, maar volgens mij valt het hier op het board reuze mee.
Uiteraard zitten er altijd mensen tussen die er een vreemde gang van zaken op na houden.
Die personen negeren lijkt mij dan ook de beste optie.
Het heeft geen zin om op het board te gaan lopen schreeuwen, dat wekt alleen maar meer frustratie op en je fokt andere mensen dr bij op.

Stuur in dat soort gevallen de moderators van de betreffende toppic gewoon een e-mail of PB waarin je het uitlegt.
Zij zullen dan de betreffende gebruiker aanspreken op zijn / haar gedrag.
In de meeste gevallen werkt dit afdoende.

Op een dergelijke toppic ben ook ik dus tegen.

Pascal
jan van kranenburg

08-01-2004 15:24

Het is voor iedereen duidelijk dat Dennis qua aantal transacties zeer ver boven het gemiddelde zit. Niks mis mee overigens; bovendien geniet Dennis een goede reputatie v.w.b. afhandeling van die transacties.

Maar Dennis loopt dus gewoon meer risico.
It's all in the game.

Ik heb vorig jaar ook heel wat verkocht en gekocht. EEN echte mispeer gehad en dat is via PB uitgepraat.
Wel teleurstellende aankopen gehad, maar dat ligt meer aan mijn eigen onkunde dan aan boos opzet bij de verkoper.

Namen op het board? Alleen als de persoon in kwestie bij herhaling, en bij diverse boarders onbetrouwbaar blijkt te zijn.
Dan mag er best iets geplaatst worden in de trant van "het is beter met
persoon X geen zaken meer te doen"

Kan dan best bij het betreffende topic dat bijna altijd dus vraag of aanbod betreft.

mvg

Jan (er zitten wel 2 R's in mijn naam????)
Ray Schra
Berichten: 1306
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00

08-01-2004 15:35

Dennis,


Mijn zegen heb je, maar dit wordt dan vast weer strontsmijtpartij van jewelste. Denk ook niet dat de admins. er op zitten te wachten.
Aangezien een heleboel mensen hier best wel bekend zijn op het bord is men geneigd die eerder te geloven. Zelfs ik geloof jou NU al, hoewel ik je pas een keer gezien heb. Iedereen hier is dus niet echt objectief.

Gr. Raymon
Gebruikersavatar
Dennis van den Bogaert
Berichten: 4400
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

08-01-2004 16:36

Heren,bedankt voor de reaktie's tot nog toe.

Mark,ik begrijp jouw mening ook wel maar ik vind dat in "schrijnende gevallen" de "dader" alleen zo gestraft kan worden.

Robert,ook jij bent R. niet :)

Dirk,helemaal waterdicht zal het idd nooit worden.

Koen,is een leuke :)

Stefan,ondanks dat mij echt een kutgeintje is geflikt vind zelfs ik bannen onnodig.
Was een spannende aflevering idd van Peter R. de vries :wink:

Bart B.,over de juridische gevolgen heb ik idd niet nagedacht en zal ook twee keer nadenken om iets te doen.

Nogmaals Robert,dat is toevallig ook wat ik in dit geval wil,een uitleg over geflikt "geintje" !

Jurgen,dat zou idd niet de eerste keer zijn :D

Benny,dat privecontact zal echt nog wel gebeuren..............

Bob,vind ik een hele goede van je !!!!
Het ratingsysteem van Ebay zou idd een goed idee zijn !
Ik moet overigens bekennen dat ik daar zelf wel een negatieve stem heb verkregen :(

Pascal,aan ruzie heb je uiteraard niets,alhoewel.........
Ook kan ik van de moderators niet verwachtten dat zij zich erin moeten mengen of zo !

Jan,gelukkig leert men normaal gesproken van fouten,dus ook met jou zal het wel goedkomen :)
In jouw naam zitten idd TWEE R-en dus misschien ben jij de uitverkorene wel..........................

Raymon,bedankt voor je steun maar ik realiseer me eigenlijk ook dat de admin's er niet op zitten te wachtten !



Voorlopige conclusie:
Ik ga de moderators/admin's niet opzadelen met mijn "probleem".

Wel vind ik het idee van Bob mbt de rating een zeer goed idee.

Het is overigens zo dat ik niet ben bestolen van geld of dat het geleverde artikel niet goed was,maar er is gewoon een heeeeeeeeeel smerig geintje geflikt !

Ik denk niet dat ik R. hier aan de schandpaal ga nagelen om verder "geouwehoer" te voorkomen.

Vind het alleen jammer dat ik zo "behandeld" ben door iemand waar ikzelf al eens mijn nek voor heb uitgestoken.

Want nogmaals probeer ik ALTIJD de mensen tevreden te stellen en alles zo goed als mogelijk te doen,en zelfs dan kan er tuurlijk altijd iets mis gaan door miscommunicatie of zo (Sorry Coen Z. :) maar daar wordt ik dan ook graag mee geconfronteerd.


Mvrgr Dennis
PS ik doe dus nog steeds NIET de groetuh aan R. :)
PROUD TO HAVE BEEN A WATERLANDER ;-)

BETER GOED 2DEHANDS DAN NIEUWE BAGGERZOOI !
Gebruikersavatar
Theo Nieuwenhuijsen
Berichten: 379
Lid geworden op: 03-10-2002 02:00

08-01-2004 17:02

Lijkt me toch lastig om hier een oplossing voor te vinden. Meest charmante is de oossing van Bob. Maar hoe kan je de waarderingen meten? Dat vind ik ook een nadeel van het systeem van E-bay. Neem de ervaringen van Jan. Hij vindt dat een aantal zaken te wijten zijn aan eigen ondeskundigheid. Het vergt nogal wat om dat in te zien. Veelal is men geneigd om dan de andere partij ook een deel van de schuld in de schoenen te schuiven. En wanneer je een maal een slechte naam hebt, dan open je een nieuwe account op een andere naam en op een andere pc.

Het idee van Jan lijkt me ook niet eenvoudig. Immers, je weet pas wanneer meer kopers slechte ervaringen hebben met verkopers (en andersom) wanneer die ervaringen openbaar zijn. En dan nog. Ik kan me een vrij recnte discussie herinneren over een boot waar van te voren de staat van de onderkant al dan niet duidelijk was vermeld. Daar waren zelfs de meningen verdeeld over de oprechtheid van de verkoper terwijl de staat van de onderkant niet meer relevant was. Toen vlogen de verwijten over en weer tussen personen die nooit bij de deal betrokken waren geweest, maar slechts op elkaars meningen reageerden.

Ik denk dat van een forum als het deze nooit de betrouwbaarheid mag worden verwacht als die van een commerciële veilingsite. Het ligt aan de instelling van de mensen zelf en de een heeft een meer rekbaar geweten dan de ander.

Voor de betrouwbaarheid heb ik elke 'r' uit mijn naam verwijderd.
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

08-01-2004 17:28

Dennis,
wat wel een optie zou kunnen zijn is de mensen die zelf geregeld spullen verkopen op het board op de hoogte brengen via een mail cq pb.

diegene kan dan zelf bepalen als hij met die persoon te maken krijgt of hij/zij hier zaken mee wil doen.

Groet,
Peter
Gebruikersavatar
Dennis van den Bogaert
Berichten: 4400
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

08-01-2004 17:30

Heb overigens momenteel een akkefietje met twee R-en,een P. en een K. :)
Alleen in het geval van de tweede R kan het zijn dat ik fout zit.
Dennis
PS Theo,klopt als je zegt dat het Ebaygebeuren ook niet 100% waterdicht is.
PROUD TO HAVE BEEN A WATERLANDER ;-)

BETER GOED 2DEHANDS DAN NIEUWE BAGGERZOOI !
Gebruikersavatar
Dennis van den Bogaert
Berichten: 4400
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

08-01-2004 17:48

Aangezien ik aardig wat mailtjes krijg van mensen die willen weten wat er is gebeurd,zal ik dat dan maar vertellen.
Ik verkoop kortgeleden iemand 3 dure hengels voor een hele leuke prijs,krijg twee weken later een telefoontje dat er eentje is gebroken tijdens het gooien :(
Hij komt langs met de hengel(s) en de breuk is een twijfelgeval.
Kan een fabrieksfout zijn of er is op gestaan.
Ik neem alle drie de hengels terug(omdat hij aan twee hengels niets heeft)en geeft hem zijn geld terug plus 20 euro benzinekosten.
Kom ik er gisteren achter via een iemand waarvan hij niet weet dat ik die ken :) ,dat ie die hengel opzettelijk heeft gebroken !
omdat ie ze wat te licht vond en wist dat ik ze toch terug zou nemen als het een fabrieksfout zou zijn,heeft ie het in scene gezet.
Dus vandaar dat ik tamelijk PISSED ben !!
Die R. is overigens de eerste letter van de achternaam :)
Dennis
PROUD TO HAVE BEEN A WATERLANDER ;-)

BETER GOED 2DEHANDS DAN NIEUWE BAGGERZOOI !
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

08-01-2004 18:51

Inderdaad niet netjes van ehhh R.
Ik zou me persoonlijk ook geel en groen (en waarschijnlijk nog wel een paar kleuren) ergeren als iemand me zoiets flikte.

Echter het zal jouw woord tegen het zijne blijven,zou me verbazen als ie het zou toegeven,dus openlijk uirvechten heeft geen zin,een goed gesprek :wink: tussen jullie 2 misschien wel.

In ieder geval succes ermee,

Wil.
Frank van Amerongen
Berichten: 2768
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heinekenoord en een beetje Tilburg

08-01-2004 19:48

Wel slim gedaan van R. Dennis..
Nee serieus, een rotstreek.
Heb je evt een telefoon nr van R? Of is er aan te komen?

Hopelijk komen jullie op een nette manier eruit.

mvg fRank ;)
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

08-01-2004 20:02

Dennis,
ik hoop dat je eruit komt want dat is verre van correct!

groet,
peter