Vissessie plannen


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

15-12-2003 20:22

Ha die Hans,
Vliegtuig vanuit Finland genomen?
Eindelijk een medestander aanwezig, trouwens vlak die Marijn ook niet uit, als je kijkt wat die heeft meegenomen voor de rest van deze sessie.Zit trouwens niet ver bij je vandaan op stek 1. Ik hoorde je boilies landen in het water. Jij kan wel een aardig afstandje met die pijp overbruggen zeg.
Het word wel tijd dat die biggen hier boilies als vreten gaan zien.Ik kom morgen wel even langs met m'n "zodiacje" kunnen we meteen een gezamenlijke voerstrategie voor de Westoever bespreken.
Begin trouwens aardig trek in zo'n baquette te krijgen.
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

15-12-2003 20:38

Mannen,

De vis is er nu nog vangen.

Even terug naar mijn probleem.

Alleen overdag beet. 1 Nachtje proberen. Leverde een vis op.

Is het stom om met je maat af te spreken, om om en om een nacht op de andere stek te vissen?

Taktieken.

Ik kom tegen:
de voerbom.
1 of 2 stekken aanvoeren. en om de paar dagen bevissen.

Even heel extreem ( niet van mij zelf hoor)

Stel er zijn 16 stekken. 2 man. Van noord naar zuid genummerd. Alle 10 de stekken aanvoeren. Elke stek 1 man 24 uur vissen. Is een week zeg maar.
De stekken waar gevangen is door voeren.

Pffff caffeine mannen.

Ok Vervolgens: De meesten zijn zeg maar op stek 1 begonnen. Nu wordt er regen verwacht. De rivier zal water gaan geven. Is dit gunstig of ongunstig?

Nog een paar mogelijke problemen gaarne jullie ideeen om dit op te lossen:

1) Bij het binnendraaien, zitten we acuut vast.

2) We krijgen een aanbeet, voor de hengel opgepakt kan worden is de lijn af.

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

15-12-2003 20:57

Klaas, twijfelkont ga dan inderdaad gescheiden vissen, dus jij een stek en je maat een stek.

Alle 10 stekken aanvoeren, dan elke 24 uur een stek per visser bemannen. Kan nooit en te nimmer een eerlijke vergelijking opleveren.
Want stek 1 aanvoeren en bevissen op dag 1
Stek 10 blijvend elke dag aangevoerd???
en word dus pas bevist op dag 5.
Mijn taktiek zou zijn. Stek 1 en 2 aanvoeren en bevissen. Stekken 3 t/m 10 blijven aanvoeren en tweemaal daags observeren.

Stijgend water door regen in rivier, voordeel wellicht extra zuurstof, nadeel in deze tijd van het jaar kan een te sterke daling van de watertemperatuur zijn.

Grote polyballen, Klaas en het aas en de vis met de boot halen, zodra je bij de bal bent aangekomen zit je vrijwel direkt boven het aas en/of de vis.

M.vr.gr. Michel
Gebruikersavatar
Henk de Jonge
Berichten: 805
Lid geworden op: 12-08-2002 02:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

15-12-2003 21:30

Ja,hoor, al deze berichten horen en lezen, mijn gsm staat te bléren onder de sms’jes en mijn beltegoed mindert ook snel bij de meldingen, maar ik zit nog steeds droog te vissen.
Rob, heb de foto’s gekregen en zal ze zo meteen uploaden, werkelijk een maagdelijke karper, een beauty.

Ennuh inderdaad, Marijn is een knaap om in de gaten te houden, al dan geen stekkenpezer, ook hij had wat te melden. Of zou het toch liggen aan de instant-notenmix?!

Michel, Rob heeft jouw vraag over HEM aardig beantwoord,niet? Alleen die ZE op de foto, ik weet echt niet wie dat waren. Lijkt me echt iets voor Stefan en zijn maat,zover uit de kant waden naar de rand van het talud, jeugd enzo..

Hans, had je al wel gezien hoor,haha. Elandenbontmutsmadeinfinland op je hoofd, :grin: maar ik denk dat je er goed aan doet daar tussen 1 en 2 te gaan zitten.
In ieder geval zit je dan op de “baquette route” en kunnen we misschien een beetje bijpraten. :wink:

Klaas geeft weer nieuwe impulsen ivm een te verwachten weersomslag, maar ook het probleem van het vastraken na het indraaien.
Zelf zou ik de zodiac nemen, proberen boven de voerplek te komen en “op het handje”te vissen. Stefan is eerder ook al een zware vis kwijtgeraakt, als je er nou gewoon bovenop gaat vissen? Dus bootvissen?
Het lijkt namelijk erop of de stamoudsten van het water een eigen gebied hebben, en ik denk dat je ze daar het beste kan opzoeken en ook op die plek moet bevechten.
Om en om afwisselen van stek lijkt mij een goed idee, immers je ziet en hoort allebei misschien andere dingen? Een combi daarvan, hmm..
Nog wat, Klaas , “leverde een vis op” , die mocht er best wezen hoor!

Sjoerd, volgende week vrij? Kom jij ook nog voor een paar dagen?

De visuele update is gereed op:

http://members.ams.chello.nl/hjonge/trip.html

Nou gauw de bestellingen inpakken en met een vaartje langs de boys met hun bestellingen.
Groetjes
Henk
Gebruikersavatar
Henk de Jonge
Berichten: 805
Lid geworden op: 12-08-2002 02:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

15-12-2003 22:50

Krtsjjj,knerp,
Hé hé Daar ben ik eindelijk Hans! Ontzettend leuk je eens in het echt te zien, ik bedoel behalve meer dan Kolumbus,Oy Finland en jouw naam op het board en natuurlijk de mooie verhalen op KWO had ik weinig info over je!
Hier, tast toe, dat brood is werkelijk geweldig met een beetje van dat lekkere smeersel van René.
Klaas had niks te veel gezegd over deze stek. Tis natuurlijk wel zo dat van het maagdelijke niet veel over blijft, maar ja dat heb je nou éénmaal hier.
Finland, weliswaar kleinere karpers, maar toch, als ik jouw verhalen zo lees? Ik wil nog wel eens zien of iedereen ook zo enthousiast is over een sessie in het koude noorden!
Als je het goed vind blijf ik vannacht in jullie kampement, het is te donker om terug te gaan en Floris wil graag een plekkie voor de nacht hebben.
In de herberg heb eea al gemeld.
Misschien is er wat actie vannacht, zie ik ook nog eens wat van dichtbij?
Gebruikersavatar
Dennis van den Bogaert
Berichten: 4400
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

15-12-2003 23:23

Dit is de eerste keer dat ik deze topic lees,maar waar gaat dit in ....... over :eek:
Een of andere fantasie-sessie of zo ??
Mvrgr Dennis

_________________
BETER GOED 2DEHANDS DAN NIEUWE BAGGERZOOI !

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Carpboard op 2003-12-15 23:36 ]</font>
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

16-12-2003 07:44

Ach Dennis,

Even pagina 1 t/m 8 doorlezen, alle hyperlinks aanklikken en je bent helemaal op de hoogte.
Die TXI's van jou doen het overigens prima hier

M.vr.gr. Michel
Rene Berger
Berichten: 875
Lid geworden op: 27-01-2003 01:00

16-12-2003 08:38

Goedemorgen allemaal,

Ik heb inmiddels wat gezelschap gekregen. Onder de naam Marijn. Ik moet nog wel ff. zachtjes praten want hij heeft een lange reis achter de rug en ligt daarom nog te knorren.

Gelukkig had Marijn wat voer meegenomen en ook ik ben dus behoorlijk gaan voeren. Helaas moet ik concluderen dat het bij mij nog niet echt hard loopt. Er is wel degelijk activiteit van de vis maar bijten ho maar. We wachten maar weer af. Ik zou niet weten wat ik nog zou kunnen doen hieraan!!!! Zijn er nog tips voor deze visser?

In ieder geval een hele fijne dag en dat er maar weer een hoop vangsten op het water mogen zijn.

Met vriendelijke groet,

Rene Berger
Frank van Amerongen
Berichten: 2768
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heinekenoord en een beetje Tilburg

16-12-2003 09:28

Rene,

eventueel met je boilie spulletjes daar wat extra zoets fabriceren?
De Franse Jam werkt goed om door de mix te gooien. Evt eens wat knutselen als je toch niks te doen hebt overdag.
En probeer dat eens op de grote maisvoerplek te leggen?

Hopelijk ga je nou wel beter vangen. Maar je resultaat is niet slecht tot nu toe... in vergelijking met de andere jongens he?

Ook ik ben aan het klungelen, heb vorige dag, s'ochtends vroeg, bij zonsopgang m'n eerste vis pas kunnen vangen. gigantisch mooie spiegel karper van 10 kg. Wat een actie gaf die op de grote maisstek van de buurman die net vertrokken is. Weet zeker: er lag nog 40 kilo mais van hun. Hebben zeer weinig gevangen, afgelopen dagen hebben ze maar blijven voeren. Totdat ze 2 dagen geleden vertrokken. Mijn single pop upje ging er toen op....
Alleen de fotoos zijn wat onduidelijk door de opkomende zon.
Henk heb jij ze via je mobiel ontvangen de foto's? Handig systeem is dat!

Oke ik ga nog even een nieuwe rig proberen te maken, hij lukt nog niet helemaal... Ooit eens wat gelezen erover, nu proberen te maken maar dat lukt al niet.... denk dat de standaard knooploze knooop rig er weer aangaat ... het "oude vertrouwde"

Oke ik ga effe verder frutselen...


we bellen/emailen/sms'en of roepen nog wel!

Frank

PS... Henk kan je voor mij een flesje kronenbourg en nieuwe jam mee nemen?
Owhja, voor morgen kan je nog een 5 kilo suiker en een 100 eitjes mee nemen? Ga ik morgen een nieuwe tactiek proberen.
Spreekje je dalijk wel als je met de zodiac langs komt?


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Frank van Amerongen op 2003-12-16 09:29 ]</font>
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

16-12-2003 09:38

Goedemorgen,

Dankzij Rene uit een heerlijke diepe slaap ontwaakt, nmaar goed... nu kan ik het uitzicht mooi bekijken!
Wat een plaatje, vooral nu de dauw nog op het water staat en de zon voorzichtig probeert door te breken!

Afijn, even een korte briefing van mijn belevenissen. Zoals mijn vermoedens al zeiden... een vis van onder de boom op de noten-mix. Midden in de nacht een gierende fluiter, en inderdaad, de vissen zijn hier oersterk!
Ik mocht een vis van 9.5 kilo op de onthaakmat brengen en kon mijn geluk niet op, wat jullie waarschijnlijk kunnen begrijpen.

Toch was er deze veel activiteit te merken middels springende en rollende vis, ook op de voerstrook die ik heb aangelegd gisteravond!
Na een behoorlijk inwerkperiode moeten de boilies nu toch ook hun vruchten gaan afwerpen voor ons, maar goed, nog even wachten!

Henk, een heel goede tip die broodjes... ik ga ze straks even halen, want ik heb momenteel alleen nog kleffe broodje pindakaas die ik vanuit huis had meegenomen voor de heenreis...
In het dorp ook snel wat tentharingen aanschaffen en wat goed voedsel voor onze magen... Moet ik voor anderen nog wat meenemen uit het dorp?

De eieren gaan zo wel heel erg hard.. arme kippen :wink:
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

16-12-2003 09:48

Michel,

In elk geval iemand die met een oplossing komt.

Zijn er nog mogelijkheden mannen? Hoe kan ik ervoor zorgen, dat ik niet vast komt te zitten of mijn lijn door is bij een aanbeet?

Michel,

De stekken opbserveren kan wel maar is zeer tijdrovend. 6 stekken keer een half uur plus heen en weer varen?

Door in een week 10 stekken te bevissen "leer "je het water wel het snelst kennen.

In elk geval wel meerdere opties open houden dus?

Hoe pakken we het aan, als we echt een duidelijke nachtstek en een dagstek hebben gevonden?

Zijn we tevreden met 1 van 2?

MVG

Klaas
Frank van Amerongen
Berichten: 2768
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heinekenoord en een beetje Tilburg

16-12-2003 09:55

Klaas,

Ik denk zoals gezegd, van uit de boot gaan vissen?

Zouden de hengeltoppen recht omhoog niet werken? Of is het een te lange afstand om dat te doen?


Over de nachtstekken en dagstekken, ik weet niet of je deze stekken dicht bij elkaar gevonden hebt Klaas.
Maar omgedraaid voeren. Dus overdag vissen op de dagstek, deze snachts bevoeren. En snachts vissen op de nachtstek deze overdag bevoeren. Heel simpel :smile:

Ik ga weer boilies maken.

Gr Frank
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

16-12-2003 10:08

Frank,

Natuurlijk.

1) 2 weken uit de boot is geen optie.

De stekken liggen tever uit elkaar.

OK Jij gaat heen en weer verkassen. Wie nog meer?

Hengeltoppen omhoog. Helpt ten dele. Het "aas" halen met de boot, is ook een goede oplossing.

De vis halen met de boot is een gedeeltelijke oplossing. Immers de lijn was al af, voor de hengel gepakt was.
Wie biedt?

MVG

Klaas
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

16-12-2003 10:31

Klaas,

ik zou met Michel mee gaan, grote dikke polyballen of snoekdobbers die de lijn zoveel mogelijk van de bodem af houden, proberen echt bij de hengels te slapen, en goede afspraken maken, dus als ik een run krijg, dat de vismaat meteen naar de boot rent en klaar zal staan om achter de vis aan te gaan..

En anders, klinkt misschien heel dom, andere stekken zoeken waar ook vis zit. Kijk runs krijgen is leuk, maar niet als je iedere vis verspeeld, dat is niet leuk voor jou, maar helemaal niet leuk voor de vis.

Als we duidelijk een nachtstek en een dagstek hebben, dan zou het zonde zijn om deze wetenswaardigheden niet te benutten. Je zou kunnen opteren om die dagstek om en om te bevissen, zodat er toch constant iemand bij de hengels blijft op de nachtstek, en dan heb je niet constant dat gezeul met spullen heen en weer.

Om nou `s nachts te gaan voeren op je dagstek vind ik wat ver gezocht, je zou ook gewoon kunnen kiezen om voordat je weg gaat daar, nog even snel wat te voeren, of eerst 3 dagen voeren, en dan iedere keer als je vist, gewoon bij aankomst een paar handen/kilo's (zeg het maar?) voeren.

"Is het stom om met je maat af te spreken, om om en om een nacht op de andere stek te vissen? "

Lijkt mij niet, als je op een stuk stuit waar de vis echt los is, heb je daar beiden profijt van, omdat je dan in minder tijd hopelijk sneller erachter komt waar de vis zich ophoudt.

"Ok Vervolgens: De meesten zijn zeg maar op stek 1 begonnen. Nu wordt er regen verwacht. De rivier zal water gaan geven. Is dit gunstig of ongunstig?"

Daar heb ik eerlijk gezegd niet zoveel ervaring mee, waar ik wel ervaring mee heb is dat een waterpeil in france vrij snel kan stijgen, dus wel even de tent uit voorzorg een paar meter hoger zetten, baat het niet dan schaadt het niet (hè frank).

Misschien een idee om een stek te kiezen waar de rivier het meer in stroomt, als het hard stroomt neemt dit natuurlijk ook veel voedsel mee, en zal het ook onder water voor wat commotie gaan zorgen, misschien een stek waar we net langs de stroomnaad kunnen vissen, ik weet in ieder geval dat dat hier op de maas wel werkt, zo langs de stroomnaad, zeker het proberen waard lijkt mij.

mvg
stefan
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

16-12-2003 10:50

Klaas,
gaat inderdaad te veel tijd in het observeren zitten maar ...
Aan diegenen die willen gaan verkassen van stek naar stek wens ik veel succes hiermee.
Het gaat regenen nietwaar?!

Als ik ergens een hekel aan heb is het wel mijn spullen in de regen opzetten.En dan zal ik nu en in de regen afbreken en 500 m1 verder weer gaan opzetten.

Dan maar in m'n regenpakkie en onder m'n pluutje afromen zodat ik in ieder geval een droog basiskamp houdt.

Klaas, probleem van de brekende lijn,toppen omhoog en indien noodzakelijk i.v.m. de afstand meerdere polyballen schuivend aan je hoofdlijn bevestigen, waardoor deze nimmer de bodem kan raken. Je haakaas ligt vrijwel onder de polybal, extreem theoretisch gezien ligt allen je onderlijntje op de bodem.Je hebt vast wel een slijtvast onderlijntje bij je mag ik hopen??

M.vr.gr. Michel



<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Michel Hollaar op 2003-12-16 10:51 ]</font>
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

16-12-2003 11:43

Klaas, dag en nacht stek

Ik ben er om te vissen dus gaat het basiskamp op de nachtstek, hier kan ik dan af en toe m'n luiken sluiten en op het stoeltje onder de plu word de dagstek bevist.
Omdat het duidelijk is dat het een dag en nachtstek betreft kan je het jezelf veroorloven wat minder tijd in observaties te steken en wat meer in het wegwerken van het onvermijdelijk onstane slaaptekort.
We moeten tenslotte nog een keertje 11 uren terugrijden.

Met knikkebollende groeten, Michel
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

16-12-2003 12:52

Heren,

Blijft theorie he.Het is het mooist als je je basiskamp kan laten staan. Zal echter nooit voorkomen. Ook van een goede stek verkassen is niet altijd mogelijk, immers voor je het weet, zit de volgende er. Daarom dacht ik eraan om om en om te vissen.


Stefan,

Vandaar ook: 1 beet en kwijt. binnendraaien en vast. Uiteraard zal ik altijd opteren om er niet te vissen als er geen kans is de vis te landen. Zou ook de volgende vraag geweest zijn. Maar even nog.

Kunnen we de karper beinvloeden door bij een aanbeet zsm omhoog te komen?


Michiel,

Zeker verstandig om rekening te houden met de terugreis.


De rivier,

Ik heb geen ervaring bij wassende rivier(tjes) natuurlijk ken ik de mogelijke voordelen en nadelen. Is het water duidleijk kouder, dan zal ik er niet vissen. Misschien is er iemand die het uit ervaring weet?


MVG

Klaas
Rene Berger
Berichten: 875
Lid geworden op: 27-01-2003 01:00

16-12-2003 13:04

Goed er is een nieuw probleem. Het verspelen op de boom stronken. Het zijn vaak kombinaties van de genoemde ideeèn. Wanneer je de een dergelijk stek bevist is het zaak dat je je hengels de lucht in steek en als het kan zo ver mogelijk. Tweede plaats is nylon gebruiken. Eventueel ingevet om hem wat meer drijvend te maken. Nadeel van nylon is dat het zinkt. Waardoor je laatste meters toch op de bodem komen. Daarvoor kan je voor slag gebruiken. Gebruik zeker geen gevlochten lijnen ze zijn welliswaar sterker maar ook dunner, waardoor ze sneller door gesneden worden. Boomstronken zijn hard en bieen bescherming voor allerlei onderwater leven. Bijvoorbeeld driehoeks mosselen. En deze krengen zijn echt scherp. Gebruik ook een lange tube 50-100cm dit zal al een hele hoop ellende schelen.

Er zou nog wel een reden kunnen zijn waarom je wel gevlochten lijnen kan gebruiken. Dat is de te bevissen afstand. Alles onder de 300meter is makkelijk te doen met nylon. Daar boven gaat de rek opspelen. De eerste oplossing is het gebruik van gevlochten lijnen met al z´n voordelen en nadelen. Een andere optie is toch gebruik maken van nylon maar dan de rek eruit halen zodra je de lijn heb uitgevaren. Hoe? Dat kan je bijvoorbeeld weer doen door aan je swingers meer tegen gewich te geven. Andere oplossingen is geen weestand op het draad te geven. Rek komt er pas in als aan beide zijde getrokken wordt en niet als je aan een zijde trekt.

Mocht dit alles nog niet lukken dan is er maar een optie. De vis zal van het foerangeer gebied af moeten komen. En dat kan alleen met een goede kwaliteit bollie. 5 meter van de boom gaarde is voldoende. En maar hopen dat ze dse geur oppikken. Dit kan je eventueel weer zelf versterken.

En uiteindelijk blijft het verspelen aan houden. Dan zit er niets anders op dan verkassen. Pijnlijk maar we kunnen dit de vis niet aan doen. Zij hebben last van de gevolgen en uiteindelijk kunnen zij er zeker niets aan doen.

Met vriendelijke groet,

Rene Berger
Frank van Amerongen
Berichten: 2768
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heinekenoord en een beetje Tilburg

16-12-2003 15:00

Nu begrijp ik pas dat de dag en de nacht stek TE ver uit elkaar liggen om dat zo van uit 1 plek te bevissen...
Dan zit er niks op om zo mobiel mogelijk te blijven.
Mocht de buurt / overige vissers te vertrouwen staan. Flikker je alles de bus in. Opslot draaien, en zo mobiel mogelijk vissen.
dwz: alleen de hengels, rodpod, wrap, stretch/slaapzak, wat voer, wat eigen voedsel + drinken ... dit ook van je maat en je bootje zit vol.
Voor die tijd dat ik nu nog te gaan heb heb ik dit er voor over.
Dan maar als je thuis bent weer wat langer slapen, je zit er voor de vis, en niet om te luieren. (is mijn mening, vandaar deze keus)...

Nog meer mensen die het zo zouden doen..

Ik weet dat het zwaar e.d. is... maar nogmaals... heb het er voor over.

Owhja een tip: zet je wrap redelijk hoog .... heb er dit voorjaar van geleerd, 3 keer de wrap moeten verplaatsen doordat ik in het water stond :smile:

mvg Frank
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

16-12-2003 15:09

Collega's,
Het basiskamp kan of door jezelf of door je maat bezet worden gehouden, zodat een van jullie op pad kan naar de dag-/pen- en/of alternatieve stek.

Rene waarom is gevlochten lijn altijd dunner ?? Berkely Fireline is onder andere
tot zeker 39/00 verkrijgbaar, daar sleep je een olietanker mee naar binnen.

Ik zou zoals jezelf ook al aangeeft zowiezo niet met gevlochten lijnen bij boomstronken gaan vissen.

Maar ach we zijn in Frankrijk, huppekee ethiek overboord, en die big moet en zal eruit. Menig karper is door ondoordacht gedrag gesneuveld in de boomstronken op de Franse stuwmeren.

M.vr.gr. Michel
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

16-12-2003 15:51

Heren,

Het verspelen aan de boomstronken zal ongetwijfeld nog meerdere problemen opleveren gedurende deze sessie.
Je zou inderdaad eventueel je lijn omhoog kunnen laten laten middels een drijver, al zal de hoofdlijn dan wel over het water liggen wat natuurlijk ook niet echt bevoorderlijk is met de nu aanwakkerende wind.
Dat het gaat regenen vind ik absoluut niet erg, ik zit lekker droog en wat extra regen zorgt weer voor nieuwe zuurtstof in het water en dit kan weer leiden tot scherper aasgedrag.

Ikzelf mag er een 26 ponds schubkarper bijschrijven, inderdaad... Weer op de notenmix onder de boom!
Ook ik verspeelde er eind van de ochtend 1 aan de boomstroonken, net op het moment dat ik de vis over het talud heen wilde drillen, kwam de lijn verstrikt in een boomstronk en nam de vis een heftige run.
Ik heb gelukkig nog een rol Red Ant mee, hiervan zal ik een voorslag knopen van 15 meter, de Red Ant is erg schuurgevoelig, vandaar!

De notenmix levert mij gelukkig veel vis op, maar de noten op de voerstrook willen nog niet echt lekker lopen...

In het dorp heb ik nieuwe haringen gehaald en de tent een paar meter omhoog opgezet in verband met het dreigende weer. Als de rivieren hard gaan stromen kunnen we onze lol op, maar niet heus...
Als er teveel water uit de hemel gaat vallen wordt dit natuurlijk afgevoerd in het meer en zo'n rivier neemt altijd weer veel ellende met zich mee, net als nieuwe bossen hout en andere rommel...
Dit kan dan weer in je lijnen komen en krijg je run op run... Helaas is het dan geen vis!

heeft iemand hier een oplossing voor? We zitten dan namelijk met 2 problemen, de lijn mag niet over de bodem i.v.m. de boomstronken, maar te hoog in het water zal de lijn het vuil uit de rivier opvangen!
Bijkomend probleem kan worden dat het water erg troebel gaat worden en dat de vis dan weer minder zal gaan azen...

in afwachting van jullie antwoord!

Henk, de foto komt eraan hoor!
Gebruikersavatar
Henk de Jonge
Berichten: 805
Lid geworden op: 12-08-2002 02:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

16-12-2003 17:03

Mannen,even vlug,
Ik had het vanochtend vroeg aan Hans gemeld, maar ik moest voor controle naar het plaatselijke ziekenhuis, 50km verderop.
Bloedtests doen en die moesten weer worden doorgefaxed naar het AMC vv.
Mailbox zit vol! Ik kom jullie vanavond weer gezelschap houden.
Tot dan,
Henk
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

16-12-2003 17:46

Mannen,
vanochtend Hans een bezoekje gebracht en nadat we het eerste meegevoerde drijfvuil in het midden van het meer richting barrage zagen gaan, hebben we besloten tussen ons eigen kantje en de drijfroute stevig verspreid met uitsluiten boilies te voeren.
Tevens de hengels van Hans opnieuw beaasd en uitgevaren, Hans strooide nog enkele geheime ingredienten rondom zijn haakaas.Weer terug op stek 1, bleek mijn maat weer twee spiegeltjes te hebben geland.
Met hem de oevertaktiek van Hans besproken en de hengels dichter onder de kant ver buiten de stroming uitgelegd.Elke hengel ruim voorzien van boilies.
Op deze manier hopen wij dat het drijfvuil onze lijnen niet zal oppikken.
Omdat wij vlakbij de inkomende rivier zitten zal de stroming het grootst zijn in het midden van de oude rivierbedding.
Tevens zal het ongetwijfeld koudere water eerst tot aan de barrage stromen daarna pas gelijdelijk terug langs de oevers in noordelijke richting zijn koude invloed hebben. M.a.w. wij zullen dit koude waterfront pas als een van laatsten ondervinden en hopen dus dat de karper meer en meer in onze richting word gedreven.
Afwachten maar.
Gebruikersavatar
Dennis van den Bogaert
Berichten: 4400
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

16-12-2003 17:59

Op 2003-12-15 23:23, schreef Dennis van den Bogaert:
Dit is de eerste keer dat ik deze topic lees,maar waar gaat dit in ....... over :eek:
Een of andere fantasie-sessie of zo ??
Mvrgr Dennis

_______________
BETER GOED 2DEHANDS DAN NIEUWE BAGGERZOOI !
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Carpboard op 2003-12-15 23:36 ]</font>



Heren carpboard,ik zie nu pas dat jullie iets in mijn posting hebben veranderd !?!?
Ik vind het wel ERG sip dat het woord godsnaam verwijderd wordt !!
Ik zit hiet toch GVD niet op een of ander gereformeerd board ?
Dennis
PROUD TO HAVE BEEN A WATERLANDER ;-)

BETER GOED 2DEHANDS DAN NIEUWE BAGGERZOOI !
Hans van Moorsel
Berichten: 712
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Geldrop

16-12-2003 21:12

Gelukkig,

de eerste is binnen! Mooie slanke schub van 18 pond :smile: Dat 3 ponds brasempje dat ik gisteravond nog ving net voor het slapen gaan kon me niet echt bekoren.
Blij dat ik met Michel wat over tactiek heb kunnen discussieren. De hengel die aan de rand van de oude rivieroever op 6 meter diepte lag hebben we nu een heel stuk dichter naar de oever gelegd waar ik veel minder last van stenen heb en daardoor ook geen lood meer kwijt raak. Ook hebben we op de manier van michel en mij gevoerd en er zit een duidelijke stijgende lijn in mijn vertrouwen.

Klaas,

een optie om de vis snel naar boven te krijgen is de volgende: bij een aanbeet de hengel tot aan de molen onder water steken(hoeft niet recht naar beneden, als hij maar onder water zit) daarna geleidelijk aan stevig druk zetten. Ik hoop dat je weet wat je materiaal kan hebben want tot zover moet je druk uitoefenen. Niet sleuren of rukken maar druk zetten. Je zal zien dat je 9 van de 10 keer de vis in enkele seconden aan de oppervlakte hebt waarna je hem rustig uit kunt drillen. Probeer het maar eens.

Henk,

bedankt voor je lekkenijtjes en de foto komt er aan!

Groet,

Hans