Penvissen in regio Amsterdam niet populair (KSN Regio Amster


Plaats reactie
John de Vries
Berichten: 192
Lid geworden op: 26-04-2002 02:00
Locatie: Heemskerk

14-12-2003 17:08

Karpervrienden,

Wanneer je een avond arganiseerd over penvissen, dan verwacht je een redelijke opkomst. Dit onderwerp penvissen kwam uit de eerste regiomeeting uit de bus, alszijnde een onderwerp waar we iets voor moesten doen. Co Sielhorst werd uitgenodigd.
Alles wat kwam ongeveer 25 man. Het meeste nog introducees. Het werd wel een knusse avond met veel interactie. Ik miste echter wel de mensen met een grote mond over het penvissen. Waar was men? Geef mij eens een beetje feedback? Waar schortte het aan? Misschien de nieuwe lokatie? Ik weet het niet en Dave ook niet. Gaarne reactie?

Groetjes,

John
Gebruikersavatar
Henk de Jonge
Berichten: 805
Lid geworden op: 12-08-2002 02:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

14-12-2003 17:34

John,
Ik begrijp je frustratie.
Zelf had ik er naar uitgekeken, Co te laten vertellen over zijn ervaringen,maar vooral het delen van zijn kennis op het gebied van het penvissen.
Door gezondheidsproblemen mijnerzijds ben ik niet geweest, ook niet op de landelijke. Het lag echt niet aan het thema,wat mij betreft!
Ik vind het,net als jullie, jammer dat zo weinig mensen op zo'n goed thema zijn afgekomen.

Misschien is inderdaad de locatie de boosdoener en zou je misschien moeten kijken naar de ledendichtheid en bereikbaarheid met OV?
Ik ben best bereid mee te denken over een misschien wat centralere ligging van de locatie,mijn meeladres heb je.

Groetjes,
Henk de Jonge
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

14-12-2003 18:22

John.

Inderdaad.

Geen fervent penvisser en Beverwijk ligt niet echt naast de deur voor een avondje aan het eind van een drukke werkweek. Dus een andere locatie of een dag in het weekend zou mij wel beter uitkomen. Niettemin was ik toch wel vast van plan te gaan naar de regioavond van nota bene mijn eigen regio. Wat belette mij dan? Tja, mijn werk strooide roet in het eten door mij naar andere oorden te sturen dat weekend. Is niet echt dagelijks, maar komt voor. Triviaal dus wat mij betreft en ik houd het nu maar op 5 maart met Sibbing.

Groet, Kees
Bas B.
Berichten: 3343
Lid geworden op: 27-07-2003 02:00

14-12-2003 18:28

Hmm, penvissen en ervaringen uitwisselen op een regioavond van de KSN. Zijn er nog wel penvissers die lid zijn van de KSN? Elke penvisser beleeft denk ik zijn eigen visserij op een zeer intense en vaak eigenwijze manier (ik wel tenminste). Na een paar jaar met vastloodmontages te hebben gevist ga ik volgend jaar weer bijna uitsluitend met een pennetje achter de (grote) vissen aan. Hier zijn denk ik vooral vaardigheden voor nodig die zich niet zo gemakkelijk onder woorden laten brengen. Vooral als er vooraf niet wordt gevoerd en de vis 'gevonden' moet worden. Hier begint het al mee, weinig gesprekstof dus. Hoe lang kun je praten over de gebruikte montages, loodverdeling en het ideale pennetje? Ook denk ik dat het vooral de penvissers zijn die alle drukte rond het karpervissen helemaal zat zijn. Het zijn denk ik juist deze mensen die niet zo uitdragen waar ze mee bezig zijn. Op zich wel jammer want het is dé manier om het karpervissen weer optimaal te beleven en met wat we geleerd hebben met het boilievissen erbij zijn de mogelijkheden weer onbeperkt. Wel jammer dat ik niet wist van deze avond, had mischien wel weer wat bij kunnen leren. Wat ik vooral wel had willen weten is waar je deze dagen nog een behoorlijk pennetje kunt kopen. Ik zie ze nergens meer en m'n voorraad is aan het slinken.


Pennende groeten,
Bas
Gebruikersavatar
Dennis van den Bogaert
Berichten: 4400
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

14-12-2003 18:33

Bas,ik denk dat je "de koe bij de horens hebt gevat"
Dat pennetjesprobleem wat jij kent heb ik eigenlijk ook :sad:
Als iemans nog een kratje Leo Besters pennen heeft liggen hoor ik het graag !
Mvrgr Dennis

_________________
BETER GOED 2DEHANDS DAN NIEUWE BAGGERZOOI !

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Dennis van den Bogaert op 2003-12-14 19:36 ]</font>
Gebruikersavatar
Henk de Jonge
Berichten: 805
Lid geworden op: 12-08-2002 02:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

14-12-2003 19:19

Jawel, Dennis, die beleving van Bas heb ik ook, de pennetjes maak ik ook zelf (als ik ze nodig heb).
Zet maar eens op papier hoe een struinsessie verloopt, is echt heel moeilijk omdat je al vissend telkens je tactiek aanpast.
Statisch 3x 24 uur is nu éénmaal statisch qua beleving dan.
Ik denk dat de geringe opkomst dus tweeërlei was, jammer voor het penvissen.
Ik geloof wel dat het penvissen onder de jeugd weer opbloeit.

Neemt allemaal niet weg dat ik voor de promotie en belangenbehartiging van het karpervissen uiteindelijk lid ben geworden van de KSN.

Leo Besters,mmm
Virtuele groet,
Henk
Frank van Amerongen
Berichten: 2768
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heinekenoord en een beetje Tilburg

14-12-2003 19:26

Jammer dat er te weinig mensen opkwamen dragen.

Is het niet een idee om 2 Regio's samen zoiets te organiseren? Lijkt mij zelf een goed idee.
Maar zoals Bas zei: het is lastig om er over te praten. penvissers Zijn toch meestal opzichzelf staande vissers...

Jammer!

Gr Frank
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

14-12-2003 20:31

Beste Bas, er zijn wel degelijk een behoorlijk aantal penvissers lid van de KSN.
En ook daarover is zoveel te vertellen dat dit als hoofdprogramma op een meeting heel goed mogelijk is.
Eenmaal per ca. 2 jaar nodigen we in de KSN regio Zwolle ook een penvisser uit om een presentatie te houden en bij ons is de opkomst dan beslist niet minder.
Wellicht heeft het aan de locatie van de regio A'dam gelegen? Ik weet het niet.
Bas B.
Berichten: 3343
Lid geworden op: 27-07-2003 02:00

14-12-2003 21:24

Aart,
Dat wist ik niet. De penvissers die ik (inderdaad) in de regio A-dam tegen kom zijn geen van allen lid van de KSN, ik zelf ook niet.
Toch leuk om te horen dat er nog penvissers zijn. Ik heb zelf jaren achteréén met vastloodmontages gevist maar ben toch altijd 'penvisser'gebleven door toch op de struinende manier te blijven vissen, het liefst vanuit een boot met uiteraard altijd een (glas)penhengel bij de hand. De twee technieken vullen elkaar perfect aan, maar volgend jaar laat ik toch de vastloodhengeltjes thuis. Uitsluitend voor het uitwisselen van penviservaringen wil ik wel lid worden van KSN. Het vastloodgedeelte van de visserij geloof ik inmiddels wel.
Jos de Wit
Berichten: 342
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heemskerk

14-12-2003 22:06

Misschien was het wel de lokatie waarom deze meeting niet druk bezocht werd. Alhoewel het niet veel moet uitmaken waar je een meeting houdt, als de regioleden iets met de regio op hebben, komen ze wel. Karpervissers zijn ook bereid om vele uren, kilometers, lange avonden en vele nachten in een vissessie te stoppen, dus waarom niet in een gezellig avondje met een aantal lotgenoten? Niet ieder programmapunt spreekt iedereen aan. En of dat dan een beletsel is om te komen??
Of heeft het te maken met hetzelfde feit wat in de meeste HSV's speelt; De karpervissers klagen over van alles en nog wat, willen van alles georganiseerd hebben en laten een ander de boontjes doppen?

Jos.
Gebruikersavatar
Sjoerd Groot
Berichten: 2227
Lid geworden op: 05-06-2002 02:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

14-12-2003 23:23

Ben ik niet helemaal met je eens Jos.

Toevallig heb ik dit vervoersprobleem ook in mijn regio.

Ik moet twee keer overstappen, en daarna nog met de bus.
Nu heb ik een OV-kaart en hoef ik daar geen kosten voor te maken, maar als je die niet hebt kan ik me voorstellen dat dat je boven de pet gaat. Ik twijfel zelf ook nog.

vr gr Sjoerd
Rene Berger
Berichten: 875
Lid geworden op: 27-01-2003 01:00

15-12-2003 09:21

Beste Mensen,

Heb ik het toch lekker mee gekregen allemaal. Ben dan niet een echte pen visser. Maar het kon me zeker boeien wat ons cootje te vertellen had.

Als er vervoers problemen zijn. Ik heb 5 stoelen in m´n auto en 2 ervan zijn al reeds bezet. Dan hou ik er toch nog 3 over Kosteloos breng ik je dan naar beverwijk hoor. Laat het me maar weten.

Met vriendelijke groet,

Rene Berger
John de Vries
Berichten: 192
Lid geworden op: 26-04-2002 02:00
Locatie: Heemskerk

15-12-2003 18:00

Karpervrienden,

De lokatie kan het niet echt zijn. Als ik het in Amsterdam houd, dan moeten er ook een boel mensen daar naar toe. Het gaat mij er om, dat, het uit de vorige meeting werd geopperd en de grootste monden waren er niet.
Vandaar. Houdt ik het in Purmerend, dan moeten er ook een boel mensen vanuit Amsterdam naar Puremerend, Heemskerk, Beverwijk etc v.v. Aan de lokatie kan het dus volgens mij niet echt liggen.

Gr. John
John de Vries
Berichten: 192
Lid geworden op: 26-04-2002 02:00
Locatie: Heemskerk

15-12-2003 18:05

"Houdt ik het" moet niet met een T.

Gr. John
Bas B.
Berichten: 3343
Lid geworden op: 27-07-2003 02:00

15-12-2003 18:09

Eikenhout wel
Plaats reactie