onbereikbare plekken vaak hot spots?


Plaats reactie
martijn kunkels
Berichten: 10
Lid geworden op: 25-09-2003 02:00
Locatie: eindhoven

28-11-2003 16:02

valt het jullie ook vaak op dat op de plekkken waar men niet kan vissen door
bijvoorbeeld begroeing verboden gebied of gewoon te ver om te gooien of andere oorzaken dat daar wel de
karpers zich vaak ophouden? dressuur of wat anders?

bij valt dat namelijk wel op en hoe proberen jullie daar toch te vissen, waaadpak? lijnen uitvaren? of zo voeren dat je ze "'weglokt"

(en ik heb het duzz niet over vissen terwijl je dat niet mag)
rinus zoetebier
Berichten: 131
Lid geworden op: 25-10-2003 02:00
Locatie: grootebroek

28-11-2003 16:59

Wie heeft er ook zo,n leuke hotspot waar je nu vaak een visje vangt?
Ik vis zelf tegen een eiland aan onder de bomen. 20cm uit de boomrand betekend geen stootje en tegen of onder de bomen is bijna altijd raak
Jullie ook zo'n leuke plek? lijkt me wel eens leuk om te horen hoe jullie dat meemaken

rinus
Gebruikersavatar
Eddy Norder
Berichten: 1317
Lid geworden op: 16-02-2003 01:00
Locatie: Sappemeer
Contacteer:

28-11-2003 17:19

Rinus,

ik heb ook zo'n leuk plekkie, vanmorgen nog 3 mooie vissen op gepakt, tegen de struik aan die daar in het water ligt, een meter ervoor en je vangt geen schub. Na de eerste van vanmorgen moest ik 3 keer werpen eer ik hem weer op dezelfde stek had en binnen 5 minuten kwam de tweede op deze hengel.

Groet
Ed
Als afgunst branden wou, konden we de gaskraan dicht draaien.
rinus zoetebier
Berichten: 131
Lid geworden op: 25-10-2003 02:00
Locatie: grootebroek

28-11-2003 18:10

Ed,

Ik weet wat je bedoeld, twee weken geleden zat ik samen met een ander zo te vissen.En je zult het niet geloven, binnen een half uur hadden we samen 5 runs en 5 vissen op de kant. Helaas ook nog een paar keer net iets te ver werpen met als resultaat rig en lood kwijt. Heb hem gisteren dan ook maar eens flink uit de broek laten hangen en een voerboot gekocht.

rinus
Gebruikersavatar
Henk de Jonge
Berichten: 805
Lid geworden op: 12-08-2002 02:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

28-11-2003 18:11

Hoi Martijn,
Je hebt het niet over vissen waar het niet mag, maar tezelfdertijd vraag je je af of in verboden gebied meer gevangen wordt?

Slip of the keyboard denk ik.

Ja, op die plekken vind je de schuwe karper, ik ook en ervaar het als toppunt van de sport om op die moeilijke plekken een karper te verleiden.
Net als Eddy schreef, een eitje in je k... gaar koken om jouw aas precies op die plek te plaatsen, da's echt kunst.

Groetjes,
Henk
Wier in het water, blaadjes vallen traag, de karper stijgt gewichtloos.... <: )(((>>>< KSN
Gebruikersavatar
Thijs Tweebeeke
Berichten: 216
Lid geworden op: 01-08-2002 02:00

28-11-2003 19:01

Nou ik weet dat het natuurlijk wel een antrekkelijk plekje moet zijn ( plateau,rietkraag,etc)

Ga jij maar 1000 meter uit de kant in het IJselmeer vissen.te ver om te gooien....vast en zeker een hotspot :roll:
Gebruikersavatar
Bart Janssen
Berichten: 1354
Lid geworden op: 18-01-2002 01:00
Locatie: Tussen de Rivieren
Contacteer:

28-11-2003 23:58

Martijn,

Is natuurlijk een begrijpelijk iets. Die karper wordt daar in de meeste gevallen naar toe gedreven, meestal door dressuur! Het kan met stekdressuur, lijndressuur, aasdressuur, etc, te maken hebben. Ze zoeken dan plekken op waar ze zich veilig voelen. Op het moment dat ze zich ergens veilig voelen en zonder argwaan gaan azen dan kun je ze daar ook vaak makkelijker vangen.

Een langdurige voercampagne kan een optie zijn om ze uit hun gebied te krijgen.

Voerbootje is ook een uitkomst in dergelijke situaties.

Groeten,
Blank
Gebruikersavatar
sebastiaan de Roode
Berichten: 317
Lid geworden op: 09-12-2003 01:00
Locatie: Zwolle

11-12-2003 11:42

Ik heb ervaring met lelyvelden; veel mensen denken nl. dat hoe strakker ze op het lelysveld vissen hoe groter de kans op een aanbeet. Ik heb meegemaakt dat je daar idd de nodige aanbeten kan verwachten, maar wat toch even t vermelden waard is is dat je ze op -x- meter van de lely's misschien beter kunt vangen. Lelyvelden lopen nl door onder water. De blaadjes die jij op t water ziet liggen is niet het einde van het totale lelyveld, meestal loopt deze nl nog een -x- meter door met planten die t oppervlakte niet raken......dus planten die bv 0,5 meter onder de waterspiegel staan. Komt bij dat de bodem ook vaak schoner en harder is, wat is pretendeer.Dit verhaal is seizoensgebonden!probeer t eens!
Gebruikersavatar
bart van bezouw
Berichten: 2161
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00
Locatie: groningen
Contacteer:

11-12-2003 11:52

heb ook een stekkie
een eiland met overhangende bomen. Er zijn twee openingen je moet hem precies en ver genoeg in zo'n opening gooien wil je vis vangen ze trekken namelijk rond het eiland en dan echt vlak langs de kant onder de takken door. Vis er niet meer omdat het me is gaan vervelen maar ik heb daar rare dingen meegemaakt :grin:
Bart
Anne Hogenkamp

11-12-2003 14:14

gwoon de dieptevershillen opzoeken en op rivieren lijken mij opstakels als lelies e.d. zeer aantrekkelijk

groeten anne
Gebruikersavatar
Dirk Sahner
Berichten: 258
Lid geworden op: 04-05-2002 02:00
Locatie: landgraaf

11-12-2003 16:32

de mooiste vrouwen zijn vaak ook onbereikbaar zo is met de vissen ook.
wim tanghe
Berichten: 28
Lid geworden op: 10-12-2003 01:00
Locatie: Zedelgem

11-12-2003 21:42

jeeps ja ik heb ook wel zo van die ervaringen.
bijvoorbeeld op een plaatselijke vijver bij mij (plaatselijk is hier zeeeeer relatief)
in het midden van deze vijver ligt er een eiland van redelijke proporties vroeger zaten de vissen bijna altijd vlak(!!) tegen het eiland aan (onder de overhagende bomen) ofwel lagen ze te zonnen onder de "lange" bomen (bomen die tot een meter of 6 over het water hangen)
maar met voerbootjes waren ze natuurlijk ook wel weer te verschalken result:De vissen kwamen weer steeds verder van het eiland af!!
nu de voerbootjes er verboden zijn zitten de vissen weer waar ze vroeger zaten :tegen het eiland (en dit mag je vrij letterlijk nemen hoor want vrijwel nergens anders is er vis te bespeuren)
m.a.w. het is nu afgezien dat het al zo'n dressuurwater was nog veel moeiijker om er aan een vis te geraken!
let the carp spirit be with you...===>VBK JEUGDCEL (bedankt mannen!)
Plaats reactie