Vissessie plannen


Plaats reactie
Buteneers Rob
Berichten: 395
Lid geworden op: 13-01-2003 01:00
Locatie: Genk

10-12-2003 19:21

OK, Rob plat op z'n bek wat betreft het winkelen gaan... Ik zie het al zo voor me: Alles minitieus gepland, alles loopt lekker, records worden gebroken... en dan moeten oprollen omdat de batterijen leeg zijn en we niet bij een winkel raken voor eten :grin: Ook wat Rene aanhaalde over apart vissen, toch maar samen dan? Of heet iemand een haalbare oplossing? Zoals ik al zei, een minimum aan ervaring.

Voor de rest kan ik sluit ik me aan bij wat Rene schrijft in zijn reactie. Watertemperatuur is indien gewenst nog vlug gemeten. Kleine toevoeging: als er wordt gekozen om een tweede stek al aan te voeren, zou ik dat kalm aan doen. Tot, zoals Rene zegt, je een beter idee hebt van azen en vangsten. Is het zo dat de vis maar zwak aast, dan kan die uitwijkstek mss al naar de haaien zijn nog voor je erop hebt kunnen vissen.

Dan heb ik alleen nog de beste wensen voor Henk, dat ie snel terug beter mag zijn.

Mvg, Rob.
ps: voor het opladen van batterijen kan er mss een dealtje met de winkelier gemaakt worden?
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

10-12-2003 19:44

Kijk Rene,
daar kom ik met mijn 250 - 300 kg boilies en m'n 250 kg particles ( effe 150 kg bijgekocht)
Ik voer dan namelijk zoveel dat de karper mijn voer als natuurlijk gaan zien, in ieder geval makkelijker en in grotere hoeveelheden weg te vreten.

Nadat de afgelopen zomer (op groot water) op ruim aanwezig natuurlijk voedsel azende karpers werden gelokalisaard ,werd er in vier voerbeurten 250 kg particles en 25 kg boilies over een groot oppervlakte , minimaal 200 x 100 m1 = 20.000 m2 verdeeld. tijdens de 15 urige vissessies werd er nog eens 50 kg particles en 20 kg boilies bijgevoerd.
Bovenstaand diverse malen op diverse stekken
gedaan.Gemiddelde vangst 13 karpers.

Gezien de tijd , de moeite en alle overige onkosten die ik nee wij allen maken zal ik de laatste zijn die aas als sluitpost op de begroting zet voor een twee wekelijkse sessie in Frankrijk.
Zoals reeds eerder gemeld moet ik ook nog een alternatieve stek aanvoeren voor het geval ik geen schub of leder op de mat krijg op stekkeus 1.


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Michel Hollaar op 2003-12-10 19:46 ]</font>
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

10-12-2003 20:02

Winkelen elke twee dagen, genoeg ingeslagen om het vier dagen uit te kunnen zingen.
Je moet namelijk genoeg bij je hebben op de stek omdat je door onverwacht slecht weer niet altijd van je stek naar je auto kan varen.
Accus worden bij de plaatselijke garage/bar tabac/benzinestation opgeladen eventueel tegen een geringe (drinkbare?) vergoeding.
Kan je in ieder geval weer terug bij je maat komen zonder te roeien.
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

11-12-2003 00:15

Off topic:

Michiel,

350: 13= is een zeeeer bedenkelijke investering.

4 dagen eten: slim.


Rob,

minimaal 1 keer o ja! :smile:

Hou mijn ogen niet open.

Morgen verder. Zit nog te broeden, kijken of het eruit komt.

Rene en Rob krijgen in elk geval een aanbeet vannacht. Michiel, helaas: 2 vissen bezocht je stek. Heerlijk gegeten... :wink:

MVG

Klaas
Rene Berger
Berichten: 875
Lid geworden op: 27-01-2003 01:00

11-12-2003 09:41

Beste Mensen,

Wordt interesanter met de dag!!! En in ieder geval 1 `Aha erlebnis`

Michel, ik heb het nooit geprobeerd zoveel te voeren he. Werkt het beter als laten we zeggen 10-15 bollies voeren. Heb je beide geprobeerd? oftwel heel veel voeren en extreem weinig voeren? Ik ben wel benieuwd daarna. Bij mijn laatste sessie in frankrijk heb ik 54 kilo voer meegenomen voor 1 week voor twee personen. Ik had ruimschoots voldoende. De eerste dag heb ik op een stek 3 kilo gevoerd(ik vind dat al veel) na twee dagen nog geen vis er op gezien. Ik heb daarna met wat pellets een school brasems de stek laten leegvreten. En daarna ben ik 10-15 bollies gaan bijvoeren. resultaat was dat ik toen wel begon te vangen.

Er is met zoveel voeren ook nog wel een ander probleem. We praten over een redelijk maagdelijk water. En de kans bestaat dat 80% van de vissen die er zwemmen nog niet gevangen zijn. In Nederland zijn de wateren voorzichtig gegroeid tot dressuuur wateren. Ik praat dan over tientallen jaren. Als we de technieken gaan gebruiken zoals we gebruiken in Nederland. Dan kunnen we zo´n maagdelijk water binnen no time naar de knoppen helpen. Voor het behoud van het water op langere termijn lijkt het me dus ook niet handig om direkt al met dressuur doorbrekende ideeèn te komen. Maar gewoon met de standaard lijntjes te beginnen en dit in de loop der tijd te verbeteren.

Met vriendelijke groet,

Rene Berger

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Rene Berger op 2003-12-11 14:05 ]</font>
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

11-12-2003 13:08

We zitten nu op stek 2 de 2e morgen. Ok veel what if, maar je moet wat. Geen karper horen springen. Net met de boot op het water geweest. Naast de 3 visplekken, waar nu je hengels liggen heb je nog een 10 tal mogelijke plekken gevonden. Zeg over de gehele breedte en 100 met links van je. In elk geval ivm de obstakels redelijk te bevissen.
Mannen,

Stek 1 en stek 3 zag er “onder water” ook veel belovend uit. Maar je bent nog een aantal stekken tegen gekomen.

Er van uitgaand, dat je iets van 3 nachten per plek stek wil blijven zitten. Hoe wordt dan nu jullie plan van Aanpak voor de komende dagen? En voor de rest van de trip?


MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

11-12-2003 17:59

Klaas,
Even off-topic, 20,-- euro per vis is mij en mijn maat het waard,Jaja de kosten worden gedeeld , ik ben niet helemaal achterlijk. Trouwens, beter dan blanken en 50,-- euro aas gevoerd. De hoeveelheid voer lijkt veel maar is zo weg als een school windes of brasems voorbij komt.De tijd tot de volgende karperaanbeet loopt op = voer zo goed als weg. Bijvoeren en weer vangen is ons gebleken.

On topic:
Gelukkig heeft een van die twee veelvraten mijn mat kunnen bewonderen.
Resultaat valt tegen, dus vandaag op stek 2 nauwelijks gevoerd. Max 10 boilies per opnieuw beaasde hengel. Haakaas is van dezelfde versheid als het vrij aangeboden aas.( Jouw vraag beantwoord Rene ? )

De veelbelovende linkerstek word nu ook licht aangevoerd en angstvallig op karper-activiteit in de gaten gehouden.

Nadat alle hengels op de hun plaats liggen even terug naar stek 1 ( De Voerbom ) geweest. Nog steeds rustig daar, maar geduld is een schone zaak, blijven checken de komende dagen. Activiteit direct bijvoeren en terug. Vissen waar de vis zit, wachten tot de vis langskomt doen er al genoeg.

Morgen gaat mijn maat
a. alternatief water bekijken en eventueel reeds aanvoeren.
b. Observeren bij de voerbom.Hij moet nu toch varen nietwaar?
c. boodschappen doen en accu's omruilen.

Wij vissen trouwens samen op een stek, de eerste run is voor diegene wiens hengel afgaat, daarna vangst om vangst.
Gebruikersavatar
Henk de Jonge
Berichten: 805
Lid geworden op: 12-08-2002 02:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

11-12-2003 21:15

Ritsel,ritsel,knerp,knerp,

[fluistermode] Hoi, mannen

Jammer dat ik me bij Klaas moest afmelden voor deze trip, ik had me er veel van voorgesteld. Maar ja, een oud probleem gooide roet in het eten. Met antibiotica moet ik weer een week of drie aan de gang,linkerarm zo min mogelijk gebruiken, maar het gaat weer goed komen.

Hoe is het hier, in Holland hebben we een paar behoorlijk koude nachten gehad. Ik moest vaak aan jullie denken daar tussen de Frech Moutains. Genoeg aan de thermokleding gehad?
Ik kon gelukkig nog een lift krijgen met een copter van de Luchtdebiele Brigade en ze hebben me vlakbij het dorp afgezet.
Jean wachtte me op met nog een paar dorpsgenoten. Jullie staan behoorlijk in de picture daar. Positief wel te verstaan.
Met name de manier waarop jullie vissen en het schoonhouden van de stek heeft veel respect van de plaatselijke bevolking.
René, in dat ene winkeltje waar je die ochtendkrant kocht hé. Die Yvette is smoor op je!
Weten jullie nog wat ik zei over de Oostoever? Ik kwam daar net langs en bij die grote eik(of zo) die zo'n dertig meter in lengte in het water ligt hé, daar zag ik wat activiteiten. Het ondergaande zonnetje scheen over de flank van een ( ik denk) heel mooie leder.
Ik zou het morgenavond toch eens proberen.
Wat zei je Michel, was je al op zoek naar een uitwijkmogelijkheid?

O'ja ik heb nog wat te bikkecementen meegenomen uit good old Holland. Eigengemaakte kaasbolletjes, leek me gepast, en heerlijke roti's die je nu eigenlijk zou moeten eten.

Ik ga nu terug naar Chez René, de plaatselijke herberg,neem een cognacje en ga lekker pitten.
BTW PSV doet UEFA en Ajax ligt eruit :cry:

Goeie nacht en ik hoop voor jullie op veel strakke lijnen!

Groetjes
Henk
Wier in het water, blaadjes vallen traag, de karper stijgt gewichtloos.... <: )(((>>>< KSN
Buteneers Rob
Berichten: 395
Lid geworden op: 13-01-2003 01:00
Locatie: Genk

11-12-2003 21:24

Goeieavond,
meermaals ook Klaas, wees gerust.

Dus, 1 vis op de kant. Ansich mss niet bijzonder, maar:
-Volgens Jean is de afgelopen week niets gevangen
-Geen vis horen (zien) springen, dus neem ik aan dat de karpers niet bijzonder actief zijn geweest afgelopen nacht.
-het is de eerste nacht op een nieuw water.

Onder deze omstandigheden lijkt me dat we toch geen slechte zaak gedaan hebben. Wat mij betreft zal er dan ook niet verkast worden vandaag. Eventueel enkele hengels verplaatsen naar andere stekken in dit deel, 1 indien mogelijk meer in de richting van de beet, twee richting het linkerdeel van de stek. Uiteraard blijft die waar de vangst op kwam mooi liggen. Beetje bijvoeren, maar niet overdreven, ik neem aan dat er nog een groot deel van het voer op de stekken ligt. Nu kijken wat de tweede nacht brengen zal.

Ivm springende vis wou ik nog vragen; hoe is het overzicht op het water?

Verder lijken mij die stekken die je nog 'extra' gevonden hebt ook zeer interessant. Deze zijn blijkbaar of niet bekend bij de locals, want Jean zei er niets over, OFWEL net wel en heeft Jean bewust zijn mond gehouden als je weet wat ik bedoel.
Hier zou ik dan beginnen met aan te voeren.
Ook weer niet te zwaar, bijvoeren gaat altijd. En in de gaten houden natuurlijk. Een alternatief water gaan bekijken lijkt me wat voorbarig op dit moment, we zijn er nog maar net 24 uur.

Ik wou ook nog ff kwijt dat ik dezelfde ervaring heb gehad als Rene. Nadat we de eerste dagen redelijk hadden doorgevoerd, hebben we pas echt gevangen toen we niet meer als een handje bij voerden.

Als laatste had ik ook nog een praktisch vraagje: hoe vinden jullie 's nachts de stekken terug. Ik bedoel niet ongeveer maar precies? Daar hadden wij namelijk het meeste moeite mee. Ik ben ervan overtuigd dat als ons dat beter gelukt was, dat we nog enkele vissen extra hadden 'geplukt'.

Ik ga nu maar weer werken, tot morgen.
Mvg, Rob.
Rene Berger
Berichten: 875
Lid geworden op: 27-01-2003 01:00

12-12-2003 09:41

Affijn 1 vis op de kant. De activiteiten van de vis zijn nog slecht te noemen en voor de rest alles waardeloos. Wordt natuurlijk nu wel spannend wat gaan we doen? Blijven zitten wachten tot de vis aktief wordt of gaan wij aktief worden en daarmee de vissen uitlokken?

We zitten inmiddels op de tweede ochtend. En er wordt gesproken over een plan van aanpak. Vandaag in ieder geval boodschappen doen!! Dat doe ik zelf, maar dan het vissen. Onderweg naar de boodschappen ga ik naar de twee zoons van Jean en ga in ieder geval even een praatje met ze maken. Hoe hebben zij het gehad. Hebben zij nog vis gevangen en zo ja hoeveel? Of hebben zij misschien niets gevangen. Als zij niets hebben gevangen is dat niet zo gunstig voor ons. Dat betekent weinig activiteit ook aan hun kant. In het praatje wat ik met ze heb zal ik ze laten weten hoe ik aan de vis gekomen ben. Wat voor taktiek ik heb gebruikt en hoe ik voerde. En nu komt het rare.... ik zal ze proberen zover te krijgen omdat ook zo te gaan aanpakken. Met het oog op de komende dagen gaan zij ineens wel vangen met de zojuist door gesproken taktieken dan weet ik dat ik verkeerd zit. Vangen zij echter niets. Dan zal er toch weer een ander blik taktieken open getrokken worden. Voorlopig blijf ik aankomende nacht nog zitten. De op het oog minst produktieve stekken worden evntueel verlegd om toch op de trek route van de vis te komen.

Kijk door een vertrouwen op te bouwen met de zoons van Jean. Kunnen zij mij uiteindelijk gaan helpen de vis te vangen. Het is een kwestie van geduld en goede communicatieve vaardig heden. Maar iedere visser is het zelfde uiteindelijk vertellen ze toch wel hoe ze het hebben gedaan. Je zal er alleen zelf uit moeten halen wat voor jou belangrijk is. Juist door te vertellen hoe jij aan de vis ben gekomen bouw je automatisch al een vertrouwen bij de andere visser op.

Met vriendelijke groet,

Rene Berger

P.s. Rob gebruik je staafmarkers of drijvende markers? zit nogal een verschil tussen.
Gebruikersavatar
Henk de Jonge
Berichten: 805
Lid geworden op: 12-08-2002 02:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

12-12-2003 09:43

Môgge Mannen,

Ik heb intussen niet stilgezeten. Al kan ik dan niet vissen, met de camera op pad gaan kan altijd, en is eigenlijk ook een beetje vissen.
Voor het thuisfront heb ik alvast een kleine impressie op het net gezet.
Was wel een toestand met inbellen en uploaden, maar het ziet er aardig uit.

http://members.ams.chello.nl/hjonge/trip.html
Nu nog een foto met karper...
Vanavond ga ik ff bij Rob kijken,zien of hij succes heeft op de "voerbom".
Tot dan..
Groetjes,
Henk
Wier in het water, blaadjes vallen traag, de karper stijgt gewichtloos.... <: )(((>>>< KSN
Rene Berger
Berichten: 875
Lid geworden op: 27-01-2003 01:00

12-12-2003 16:12

Voor de oplettende gebruiker er zijn foto´s toegevoegd aan de site:

http://members.ams.chello.nl/hjonge/trip.html

Ik zei nog zo tegen Henk, denk je niet dat het te overdreven is!!! Maar goed het was al gebeurt. Ik mocht deze vis dus landen op 89 cm op precies 30 pond. Al met al zo slecht nog niet maar we gaan natuurlijk voor meer. Dus wie heeft nog ideeen om toch aan de vis te komen?

Met vriendelijke groet,

Rene Berger
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

12-12-2003 16:33

Henkie..

Geweldig man.


MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Henk de Jonge
Berichten: 805
Lid geworden op: 12-08-2002 02:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

12-12-2003 17:05

Mannen,

Het enige voordeel van wel aanwezig zijn, maar niet kunnen vissen,is dat je wat meer aan observatie kan doen. Vitamine R (van relatie) is ook heel belangrijk.
Vanmiddag bij de lunch zat ik aan bij een paar koddebeiers die de omgeving op hun duimpje kennen. De oudste vertelde me iets meer over het ontstaan van het stuwmeer, en wat belangrijker is, hij wist ook iets van “grote vissen”
Neen, of dat karper was, dat wist ie niet, maar de twee Hollanders hadden daar wel een paar mooie vissen geland.
Glaasje wijn,nog een glaasje en ze kwamen los.
Op één van de twee weggetjes kruist een oude spoorweg, die is indertijd aangelegd voor de bouw van de dam, hij loopt eigenlijk om het hele stuwmeer heen. Noordelijk, zeg maar 1 km na stek nummer 1 gaat ie,verscholen onder wat bomen en over een versmalling over de rivier heen naar de overkant, naar de stek van de twee zoons van Jean!
Zij gebruiken een boot om er te komen, maar lopend kan je er dus ook komen. Al met al een kilometer of drie lopen vanaf stek 1.

De zoons zijn het hele weekend bezig met het weghalen, wegzagen, van wat omgevallen bomen op de twee weggetjes die Klaas al had beschreven…
Maar ja, ongevraagd op hun stek gaan zitten? Kan ik iets voor jullie betekenen misschien.
De heren masseren, of willen jullie een paar uurtjes meekappen in ruil voor?
Misschien hun bootje?
Het is een moordstek, en gelet op jullie aanpak,materiaal enzo moeten jullie wel die zware jongens waar Jean het over had kunnen pakken.
Ze vissen overigens net over de plek van de rand van de oude rivierbedding, het is daar niet zo rotsig als je denkt. De grotere stenen liggen meer zuidelijker, het enige probleem zijn de stronken van de verzonken oude wijngaard.

Die koddebeiers lieten overigens niet het achterste van hun (blauwe) tong zien, ze weten ook nog iets over de vroegere loop van de rivier. Heeft iets te maken met de plaatsing van de dam en de ZuidZuidWest uitloop van de oude rivier…

Rob, waar zit jij vanavond? Stek 1,2 of 3? Ennuh moet ik iets meenemen uit het dorp?
René iedereen in Holland is thrilled van jouw eerste vangst, het topic groeit en groeit.

We hebben tot dusver aardig wat stekken met medewerking van velen opgebouwd, ruimte genoeg, wie vist nog meer mee?

Groetjes
Henk
Wier in het water, blaadjes vallen traag, de karper stijgt gewichtloos.... <: )(((>>>< KSN
Frank van Amerongen
Berichten: 2768
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heinekenoord en een beetje Tilburg

12-12-2003 19:04

haha die Henk!
1 grote blooper :wink:

Gaaf man!!!
Evt een overzichts tekening / schets van et water erbij doen?

TOP!
Verlangens worden versterkt, wachten op t voorjaar :smile: Dan "mag" ik weer. :razz:

Keep up the good work :wink:

Frank
Gebruikersavatar
Henk de Jonge
Berichten: 805
Lid geworden op: 12-08-2002 02:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

12-12-2003 19:20

Tja, Frank, hoores, we gaan niet alles hier op het board gooien hé.
Use your imagination!

Stuwmeer van 400 hectare ongeveer, vorm ongeveer eclips, noord-zuid ligging,dam op het zuidoosten, river runs thru op de noordkant.
Stekken gegeven door Klaas.
Pen en papier pakken, stekken aankruizen en meevissen.
Een Frankrijkganger meer is alleen maar winst. BTW weet jij waar Rob uithangt vanavond?

Henk
Wier in het water, blaadjes vallen traag, de karper stijgt gewichtloos.... <: )(((>>>< KSN
Frank van Amerongen
Berichten: 2768
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heinekenoord en een beetje Tilburg

12-12-2003 19:28

Hmm ik denk dat ze internet verbinding uit gelazerd is Henk?

Als ik me zo verveel zal ik het bloknoot eens pakken om een tekening/schets van het geheel te maken.

We mailen dan wel!

Ajus

Shit.... zie net wat vis op de stek springen. De aanpak hou ik zo effe vol. Niks veranderen. *vertrouwen stijgt*

Frank
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

12-12-2003 20:33

Haa Henk en anderen natuurlijk..

Nadat je naar dat ouwe spoorbaantje verwees ging er een lichtje branden.
Vanaf de dam is het ongeveer 1 km varen,
wanneer je het weggetje volgt zal het een 400 meter verder zijn omdat er aan de oostkant veel ruw terrein ligt om een moerassige baai.
Van die baai tot de spoorbrug zal het ongeveer 300 meter zijn, je kan daar wel zitten vissen op wat kleine strandjes.
De bodem daar ie echter enkel modder, een laag stinkende blubber van 50 - 60 cm dik en ligt juist daar omdat je daar op de Noord-Oostkant zit, vlak voor de baai.
De De wind zal alle "blaadjes" en ander materiaal in de N-O richting duwen en omdat de baai daar weer ligt zal de stroming wegallen en alles juist daar neerdwarrelen..

Onder de spoorbrug door ligt aan de linkerzijde evenwijdig aan het spoor enkele prachtige penstekken, let wel op de grote rotspartijen onder water welke erin geschoven werden bij het aanleggen van die spoorbaan.

Niet echt maagdelijk meer dit water maar door de blanks van o.a. Maddocks en Hoogendijk nooit in de bellangstelling gekomen..
Begin jaren '90 kwam Maddocks zelf met zijn Camper nadat zijn "team" er al een week voerde.
Hij zat toen tussen die baai en de spoorbrug te vissen, 180 meter uit de kant in de oude rivierbedding.
5 dagen hield hij het vol en teleurgesteld en oververmoeid (de trein liep dag en nacht door) verliet hij dit prachtige natuurwater.
Hoogendijk heeft een paar jaar later allerlei marotten uitgehaald om er te vangen maar niks hoor, njente, nada.
Zelfs tot aan z'n nek in het water geweest, daar waar zijn waadbroek al 30 cm eerder ophield...

Niet meer zo mysterieus als gedacht, doch onbekend bij het grote publiek dit water.

Eén goeie visser uit de omgeving ken ik goed, hij ving zijn pb van 19 kilo op dat water, of zit ik nu echt op het verkeerde watere te vissuh?

Sportieve groeten Henk
ps,
let it rollllll

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Henk ter Maat op 2003-12-12 20:34 ]</font>
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

12-12-2003 20:56

Heren,
Nadat mijn maat is teruggekeerd van het boodschappen doen, accu's omruilen en de stek op het alternatieve water heeft bekeken
(Voor vertrek reeds in plan van aanpak opgenomen!), overleg gevoerd.
Conclusie Stek 2 word nog twee dagen en nachten bevist, stek 1 de voerbom word s'ochtens en s'avonds op gecontroleerd op
activiteit.Als experiment hebben wij
een hengel op een van de twee aanwezige oude weilanden op ca 20 m1 diepte gelegd,
beaasd met een pop-up tijgernoot en ca. 500 gr. ruim verspreid voertijgers.
Het biertje heeft gesmaakt, ik duik m'n mandje in. Morgen vroeg op i.v.m. controle stek 1., en hopelijk een regelmatig onderbroken nachtrust doordat onze vriend
cyprinus carpio onze mat een warm welkom geeft.

Welterusten allen.
Gebruikersavatar
Henk de Jonge
Berichten: 805
Lid geworden op: 12-08-2002 02:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

12-12-2003 20:56

:lol:
Henk, laat ik nou vanmiddag na de lunch met mijn trouwe kooikerhond Floris op die spoorweg zijn gestoten!
Hij volgde een wildspoor en voíla.
Niet dat die hetzelfde is als waar almighty Maddocks heeft "gevist", maar je kon wel een heel stuk doorlopen over kreekjes en zo.
De rivier zelf heb ik (nog)niet gezien want ik had in het dorp afgesproken met Jean over het weekend.
Daarnaast heb ik wat lekkere charcuterie ingeslagen voor het geval Rob of de anderen lekkere trek hebben vanavond.

We will let the story roll :roll:
Henk

o,ja een foto staat al op het net!

http://members.ams.chello.nl/hjonge/trip.html
_________________
Wier in het water, blaadjes vallen traag, de karper stijgt gewichtloos.... <:)(((>>>< KSN

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Henk de Jonge op 2003-12-12 20:59 ]</font>
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

12-12-2003 21:11

Henk,
er ligt een (voor mij) ouwe bekende van dat water in je mailbox te spartelen.

Zie het als een aanvulling op jou /trip.html

Sportieve groeten Henk
Buteneers Rob
Berichten: 395
Lid geworden op: 13-01-2003 01:00
Locatie: Genk

12-12-2003 21:16

Henk,
ik zit nog altijd op mijn vertrouwde stek 2, net een paar vissen zien rollen. Er komt precies wat beweging in. Wie weet is het vanacht serieus prijs...
Ben net terug van die omgevallen eik (was toch net enkele van die 'onbekende' stekken gaan bevoeren), waar je gisteren die vis had zien zonnebaden. Nou bedankt voor de tip, een schilderachtig mooie rijen kon mijn korst niet weerstaan. Gewicht? Ik schat ergens tss de 25 en 30 pond, mijn weegklok lag nog in 't basiskamp. Net als de camera trouwens, maar de herinnering is er een voor het leven.
Wat betreft die voerbom, dat was bij Michel, ik hou het nog ff rustig, eerst kijken wat vannacht brengt. De zoons van Jean hadden er vast vertrouwen in voor vannacht. Trouwens leuk idee, die site.

Rene,
heb helaas enkel drijvende markers bij me, staafmarkers heb ik niet meer kunnen vinden. Heb ik in het verleden niet al te beste ervaringen mee gehad. Gebruik ze tegenwoordig een vijtiental meter over de stek, beetje afhankelijk van de afstand waarop ik vis.

Mvg, Rob.
O ja Henk, indien mogelijk graag 1 'baguette', een beetje kruidenkaas en een lekker flesje wijn?
Gebruikersavatar
Henk de Jonge
Berichten: 805
Lid geworden op: 12-08-2002 02:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

12-12-2003 21:52

Yo Rob, de struiner wint huh? Gefeliciteerd met die mooie vangst,jammer van geen camera, maar iemand had hier eens een onderschrift van "het gewicht van een foto...". De herinnering blijft,en daar gaat het toch om. Daarnaast kan je als je terug bent in Holland alles op je gemak weer teruglezen.
Ik dacht overigens dat je samen met Michel viste,vandaar die kronkel.

Pierre en Maurice moeten overigens morgenochtend vroeg hout gaan kappen, duzz
Die roze landmarker op hun stek wijst je de weg als het ware.
Is niet eerlijk,ik weet het,maar misschien kunnen jullie morgen om een uur of 10 meehelpen met kappen? Ik weet zeker dat ze dat zullen waarderen en ook dat zíj geen 14 dagen achtereen kunnen vissen. In ruil voor de stek en de boot voor een paar dagen?
Of toch maar de eigen strategie volgen? Affijn,dat hoor ik straks wel van je.

Stek 2 is wel makkelijk te bereiken vanaf het dorp. Ik krijg een lift van Yvette, ze was trouwens een beetje stil vandaag. Van Jean hoorde ik dat ze getrouwd is met Jean-Pierre en dat hij gezien had hoe ze kokketeerde met Rene...
Ik heb in ieder geval een baquette en wat saucisson met beurre de mâitre d'hotel bij me, naturellement een boetyje Beaujolais Primeur.
Ik zie je straks.

In de tussentijd hoop ik dat Michel wat leven krijgt, het is akelig stil daar. Hebben jullie al wat via de mobi gehoord? Wel in de gaten houden hoor, niet dat ie in zijn eentje met waadbroek aan is gaan driften..

Henk TM bedankt voor de foto, :lol: maar ja, niet tijdens déze sessie gevangen op dit meer, of zit je stiekem toch ergens bij ons te vissen en kijk je alle raadgevingen en ervaringen hier soms af?!

Groetjes,
Henk
Wier in het water, blaadjes vallen traag, de karper stijgt gewichtloos.... <: )(((>>>< KSN
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

12-12-2003 22:30

Dag mannen, ik spring er maar even in, ben een paar dagen druk met werk etc. geweest.

Nacht 1 is er een vis uit gekomen, schitterende spiegel, maar voor 30 pond gaan wij niet naar Frankrijk, dus we willen meer. De diepte word genoteerd, en er word snel nog even met een steekstok gekeken hoe hard de bodem is, iedere aanwijzing, teken van vis en noem het maar op, dat alles word meegenomen in de verderde sessie. Ik zie dat vanaf nu ieder een eigen aanpak heeft, mooi zo, kan ik mij uitleven :wink:

Vismaat wilde het op stek 2 proberen, ondanks de vangst van een vis. Eigenlijk heeft hij ook wel gelijk, we kunnen altijd nog terug keren naar de 1e stek en proberen daar nog vis te vangen. Omdat op groot water de lokalisatie van vis heel belangrijk is in mijn ogen, heb ik besloten om vandaag boodschappen te doen, en de vismaat doet morgen zaken die nodig zijn. Ik besluit om vannacht wakker te blijven, en morgen overdag wat uurtjes slaap te pakken. Ik hoop door de nacht wakker te blijven, vis te kunnen spotten, waarbij mijn voornaamste wapens mijn ogen en oren zijn. Zodra het donker word duikt mijn vismaat de zak in, en ik ga lekker achterover zitten op het stoeltje onder de plu. Tot een uur of 12 hoor ik niks, behalve de wind die het water zachtjes op de kant doet klotsen. En dan ineens op een half uur tijd 3x een plons, op een meter of 20 uit de kant, 50 meter links van onze stek. Dit had ik dus nooit gezien als ik aan het slapen was, en ik besluit om een extra hengel op te tuigen, hopen dat de garde de pêche vannacht niet op bezoekt komt anders ben ik de l*l. Ik gooi de hengel op goed gevoel in, en zoals het eruit ziet komt hij goed terecht. Ik had vrij verspreid gevoerd, dus het enigste wat ik bijvoer is een gevuld pva zakje met wat hele en halve boillies. Ik heb het pva zakje gedrenkt in de soak, hopend dat de springende vis het geurspoor op zal pakken en een aanbeet het gevolg zal zijn.

De stek van de in het water liggende boom blijft ook door mijn hoofd spoken, lokalisatie op zo'n groot water zegt heel veel, en waar er 1 karper zit, zitten er nog meer (hopen we). Morgen vroeg toch maar even met de boot gaan kijken daar, en eventueel een paar handjes voeren. Als de vis er toch zit, wil ik liever een paar dagen voeren, om dan kans te maken op meer vis, dan nu als een gek daarheen te gaan en de aanwezige vis te verjagen tijdens de eventuele dril van een karper. Bezint eer ge begint lijkt mij zo. Omdat ik toch wakker moet blijven, besluit ik een emmer boillies te pakken, en de boilies 1 voor 1 in 2 of meer stukjes te snijden. Met deze emmer kan ik dan mooi een paar dagen voeren op de "boomstek". Mocht er niet veel karper zitten, dan zijn de halve en kwart boillies een mooie prooi voor de witvis, het aas word sneller zacht dus ik loop minder risico om teveel te voeren, en te gaan voeren terwijl er nog voer ligt. Een meter of 10 uit de kant staat een dikke meter water, en ik besluit hier ook een handje aas te voeren. Ik kan hier mooi naar de bodem kijken, en dit kan een goede indicatie zijn of er vis, al dan niet karper, aanwezig is op de stek.

Stek 1 heeft een vis opgeleverd, stek 2 hopenlijk, en stek 3 geef ik goede kansen omdat er toch al 2 dagen gevoerd is. Klaas heeft een aantal andere mooie optionele stekken gevonden, goed bezig die gast, heeft al dat peilen overdag toch nog gewerkt. Omdat je niet alles kan, en niet teveel moet willen (ABN ?), besluiten we om ons "karpergevoel" te laten spreken, kortom, waar verwachten wij in deze weersomstandigheden, met deze watertemperatuur en deze tijd van het jaar vis ?

De 2 zoons van Jean bezoek ik zeker wel iedere dag, puur om info uit te wisselen, over vangstgegevens, en de plaatsen waar de vis gevangen word. Voor de rest heb ik ze niet meer nodig en de enigste waarde die ik hect aan deze overigens sympathieke jongens is dus puur in mijn eigen belang (erg hè). Ik ben hier om vis te vangen, niet om te horen van anderen hoe zij vis vangen namelijk.

Ok, we dwalen af, ikzelf zou gaan voor staafmarkers, gemakkelijk te demonteren, visveilig en beter te zien, ook in de nacht, dmv een breekstaafje gemonteerd op de staafmarker.
De staafmarker heb ik overigens gemaakt van pvc electra buis en koppelstukjes, makkelijk te demonteren en het kost niet veel (gamma personeelskorting 15%, alle beetjes helpen).

Rond een uur of 4 val ik van moeheid toch in slaap, nog geen beet gehad, laten we hopen dat het toch nog wat word (klaas?). In een helder moment wel de wekker gezet om 7 uur, niet voor mijk, maar voor de vismaat, toch even checken dat hij niet uitslaapt, dat kan in NL wel :wink:.

Ik val langzaam in slaap, dromende over grote karpers, volvet vlees tussen mijn in verhouding veels te kleine handen, hopende, zoals altijd, op dat ene succesje, die ene meevaller, dat ene moment ...

Sleep well :wink:

mvg
Stefan
Gebruikersavatar
Henk de Jonge
Berichten: 805
Lid geworden op: 12-08-2002 02:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

12-12-2003 23:22

[fluistermode]
hé psst rob

[fluistemode off]
HEEEEEEEEE Rooooooob,
Ja,sorry dat ik je wakker maak,maar ik had je wat belooft qua eten.
Umh, de boomstek kan je wel ff vergeten,Stef is daar neergestreken,bofkont.
Van Michel alleen wat gesnurk gehoord,maar hij leeft nog wel.
Ik ga gauw terug naar Chez René,want satelietTV en dus Rayman laat...
Zie je morgen
Henk
Plaats reactie