VIOS werkt aan viskampeerkaart


Gebruikersavatar
Antoine Daemen
Berichten: 31
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Goirle

09-12-2003 20:30

Ik heb het bericht van Sjoerd (zie top van de topic) naar de NVVS gemaild en gevraagd om reactie.
Dit was het antwoord:

" Beste Antoine,
De regeling die Leeuwarden m.b.t. het nachtvissen op karper heeft, is ons bekend. Hengelsportfederaties en verenigingen zijn echter geheel autonoom en mogen binnen het kader van de wet eigen regels maken. Aangezien HSV Leeuwarden nog geen jaar bezig is met de nieuwe opzet, valt daar nu nog geen oordeel over te vellen, al ziet alles er op voorhand wel goed uit.

Of andere verenigingen dit over dienen te nemen, staat hen geheel vrij. Doordat helaas met name karpervissers hier en daar voor nogal wat overlast zorgen en zeker hebben gezorgd, is men nu eenmaal wat terughoudend met het verruimen van regels voor het karpervissen. Dat kun je verenigingen niet kwalijk nemen ! En bij het feit dat velen van mening zijn dat slapen bij een hengel géén vissen is, kunnen wij ons ook wel iets voorstellen.



Vriendelijke groet



Ed Stoop

NVVS, Voorlichting en Promotie "

Wat vinden jullie daarvan?
Vooral het stukje: " Doordat helaas met name karpervissers hier en daar voor nogal wat overlast zorgen en zeker hebben gezorgd, is men nu eenmaal wat terughoudend " baart mij zorgen!

Waarom vind ik op wateren, waar vaak gekarperd wordt, altijd dezelfde taferelen aan ?

schroeiplekken van kampvuren
lege bierblikken
veel afval
bebossing aanpassingen voor karperkampementen
etc

Geen wonder dat men sceptisch is!!!

Eigenlijk wil ik ook legalisering voor het nachtvissen en het opzetten van vistenten en zeker juig ik het pasje-systeem toe.
Maar dan moet er ook vaker gecontrolleerd worden en strenger opgetreden worden.
Zoals de misdragers (die bovenstaand wangedrag uitvoeren) accuut royeren,
vergunningen intrekken en op een "zwarte lijst"zetten.

Dat komt misschien hard en drastisch over, maar ik denk dat alleen op deze manier de toekomst van het karpervissen en met name het nachtvissen "gered" kan worden.

MVG
Antoine
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

10-12-2003 10:33

Tjah de nvvs gaat voorbij aan het feit dat deze regeling onderhand alweer 2 jaar geld hier in lwd en dat zowel de gemeente, de politie en de hsv erg tevreden zijn met het resultaat!
Helaas is het nog niet mogelijk mensen te royeren of op een zwarte lijst te zetten, daar zij op verschillende adressen hun papieren kunnen halen en het niet mogelijk is om elke dag een update te maken van de "zwarte"lijst aangezien het geheel door vrijwilligers word gedaan!
Wel is het zo dat achterop de vergunning nog een aantal gedragsregels staan, en dat er een maximaal oppervlak voor een tent geldt (zodat een bungalowtent niet meer kan) Tevens is er met de politie ook afgesproken dat eventuele overtredingen direct worden bekeurd, en hieronder valt dus ook het maken van rotzooi, verkeerd parkeren van auto's etc etc!

mvg martijn

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Martijn Nederpel op 2003-12-10 21:15 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Martijn Nederpel op 2003-12-10 21:19 ]</font>
Gebruikersavatar
Antoine Daemen
Berichten: 31
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Goirle

10-12-2003 21:29

Heel goed geregeld daar bij jullie in Lwd.
Ik kan alleen hopen dat hier (Tilburg e.o.)ook ooit zover komt.

Ik heb trouwens ook een bericht gestuurd naar HSV "De Ruischvoorn" (de grootste verening van Brabant) en gevraagd voor reactie. Tot op zover nog niets vernomen. (da's al geen goed teken)

Succes en veel plezier verder.