Artikel viskamp in het Visblad


Gebruikersavatar
Kiron Zaal
Berichten: 700
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

23-11-2003 17:37

Van het weekend was ik weer een van de gelukkigen die het Visblad in de bus mocht ontvangen. Normaal gesproken verdwijnt dit blad regelrecht in de vuilnisbak of onderin de kattebak. Echter tot mijn verbazing en genoegen berichtte de cover over een verhaal. Een verhaal over de jeugdviskampen van de KSN. Dus voor het eerst heb ik het blad uit het plastic gehaalt en tijdens het doen van mijn behoefte de playboy omgeruild voor Het Visblad.....helaas!

Daarom nu de volgende vraag. Wie van de andere lezers, vind dat het verhaal over het viskamp negatief was voor karpervissers.... Na het lezen had ik het gevoel dat het verhaal veel vooroordelen die andere vissers (witvis, snoek enz) over ons hebben,bevestigde...

Een paar voorbeelden:

1) De foto van de bbq. Iedereen heeft zich verzameld rond de bbq. In de verte staan alle tenten opgesteld. Het lijkt mij niet onlogisch dat voor sommige hiermee de indruk wordt gewekt dat iedereen bij zijn inliggende hengels weg is. (hengels ingedraaid, ik weet het, maar weten andere dat ook?)

2) Tijdens een dril wordt er een vis verspeeld doordat iemand met de top van de hengel in een boom kwam! Onachtzaamheid, onoplettendheid, ontwetendheid, slordig omgaan met vis, waren de eerste dingen die door mijn gedachte speelde.....Foutje zit in een klein hoekje en ook ik heb weleens "blunders" gemaakt....maar hoe komt dit over op andere?

3) Vissers die niet wakker worden waardoor andere voor ze moeten aanslaan.....dezelfde gedachten als bij punt 2..

Nu weet ik dat het vaak niet is zoals iets lijkt, maar weten de witvissers en andere groepen vissers dat ook?

Ik wil hiermee niemand persoonlijk aanvallen, en ik vond de schrijfstijl zeker niet slecht, maar wordt dit geheel niet als negatief opgevat door onze "concurrenten" (helaas moet je ze tegenwoordig vaak zo zien, ze zien ons namelijk liever gaan dan komen) langs de waterkant. Ook het educatieve karakter (welke ongetwijfeld aanwezig was) kwam eigenlijk niet naar voren.

Ik hoor graag hoe jullie hierover denken, graag onderbouwd. Misschien zie ik alles wel te zwart/wit.

Groeten,
Kiron

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Kiron Zaal op 2003-11-23 17:59 ]</font>
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

23-11-2003 17:43

Kiron,

Hij die zonder zonde is werpe de eerste steen.

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Kiron Zaal
Berichten: 700
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

23-11-2003 17:47

Klaas,

Geen schuldvraag hier. Zoals reeds toegegeven ik maak ook fouten. Het gaat er mij om of dit te beschouwen valt als negatieve publiciteit.

Groet,
Kiron
Ps dank voor je onderbouwing :wink:
Gebruikersavatar
robin de ronde
Berichten: 736
Lid geworden op: 26-01-2002 01:00
Locatie: Rozenburg
Contacteer:

23-11-2003 18:46

Kiron,

Dat van die witvissers, daar werd ik schijt ziek van gingen boven op mijn stek zitten.
nadat ik duidelijk had gemaakt dat mijn haakaas daar lag bleven ze gewoon zitten.
Toen heb ik mijn hengels in gedraaid en zijn we in het water gesprongen.

Over die hengel die in de boom werd gestoken, Sjoerd -van wie de hengel was- zat pal onder een boom en het was ook nog eens `s nachts, tja dan is een foutje snel gemaakt.

De visser die niet wakker werd was ik volgens mij, was éé van de laatste dagen was doodop toen kwam er `s ochtends een plezierbootje langs, het resultaat was een beste run waar ik doorheen sliep, toen heeft daaf mijn hengel gepakt en de lijn gebroken.

En het educatieve was zeker aanwezig! en de gezelligheid ook :wink:

Robin
Piotr Schiettekatte
Berichten: 731
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Maaseik (België)

23-11-2003 18:58

Er worden jeugdkampen georganiseerd om de jeugd op weg te helpen en zodat ze uit hun fouten LEREN!

mvg
Piotr
Gebruikersavatar
Kiron Zaal
Berichten: 700
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

23-11-2003 18:59

Robin,

Ik behoef geen uitleg, daar vraag ik ook niet om in mijn posting. Ik ben zelf ook karpervisser ik weet wat er fout kan gaan.

Ik vraag me alleen af of het breed uitmeten in de "pers" een goed beeld van karpervissers geeft. Of het goed is voor het imago?

Het feit dat er witvissers op je stek gingen zitten heb ik helemaal niet belicht. Het gaat zoals reeds eerder gezegd over hoe andere vissers, bijv. witvissers tegenover ons staan, op welke wijze zij ons zien.
Gebruikersavatar
Kiron Zaal
Berichten: 700
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

23-11-2003 19:02

Mensen, lees mijn eerste posting eens goed door. Nu al twee reacties die duidelijk niet goed hebben gelezen.

Nu ook nog een keer voor Piotr. Het gaat er niet om dat ze fouten hebben gemaakt!!! Iedereen maakt weleens "fouten/blunders"... Maar is het positief voor ons vissers als deze zo worden weergegeven in het visblad. Het visblad wordt volgens mij op heel veel adressen bezorgt en niet alleen bij karpervissers........

Groet,
Kiron
Gebruikersavatar
Sjoerd Groot
Berichten: 2227
Lid geworden op: 05-06-2002 02:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

23-11-2003 19:07

Kiron, hoewel ik je kritische houding wel kan begrijpen, denk ik dat er ook niet moeilijker over gedaan hoeft te worden dan het is.

Als je vanuit een dergelijke invalshoek naar een artikel gaat kijken, kan je je in principe bij elke foto af gaan vragen of er geen onthaakmat onder lag.

Het weg lopen bij de hengels vind ik vergezocht. Natuurlijk zijn de hengels binnengedraaid! Vanuit zo'n oogpunt zou je ook aan iedereen die schrijft dat hij bijvoorbeeld een vis heeft gezakt kunnen gaan vragen of hij de vis wel diep genoeg heeft gezakt.

Over dat verspelen in een boom:

Gister kreeg ik niet helemaal de gelegenheid om dat uit te leggen. vlak naast mijn hengels was een wildtrap aanwezig. Daarboven stond ook die boom. Ik had die vis voor de kant toenhijopeens door mijn andere lijn zwom en direct daarna richting wildtrap. Ik moest dus de hengel plotseling omgooien waarbij ik ook nog niet al te stevig stond op de schuine oever; ik wankelde.

Daardoor raakte de lijn achert één klein takje,maar hoe ik ook schudde en trok, de lijn wilde niet los. Kort daarna nam de vis nog een spurt waarna de lijn brak bij het stuk dat langs het takje heen had geschuurd.

Ook jij hebt wel eens gewankeld tijdens een dril, of er toevallig een boom boven je stond weet ik niet, maar ik vind het eerlijk gezegd nogal schijnheilig overkomen.

Er zijn ergere dingen waar een karpervisser zich beter druk om kan maken, en ook ergere dingen voor een witvisser om zich druk over te maken. Je bedoelt het niet als een schuldvraag, maar die gaat hier onlosmakelijk mee gepaard natuurlijk.

Ik kan je verzekeren dat er van enige nalatigheid geen sprake is geweest Kiron.

met geërgerde doch vriendelijke groet, Sjoerd

Ps. maak je ook nog even een topic aan over de andere barbecues bij de viskampen, het artikelin de KARPER, in het KSN blad over de video van regio Brabant waar men ook fish-in's hield enz. enz. enz.?
Gebruikersavatar
Kiron Zaal
Berichten: 700
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

23-11-2003 19:34


Als je vanuit een dergelijke invalshoek naar een artikel gaat kijken, kan je je in principe bij elke foto af gaan vragen of er geen onthaakmat onder lag.
Het weg lopen bij de hengels vind ik vergezocht. Natuurlijk zijn de hengels binnengedraaid! Vanuit zo'n oogpunt zou je ook aan iedereen die schrijft dat hij bijvoorbeeld een vis heeft gezakt kunnen gaan vragen of hij de vis wel diep genoeg heeft gezakt


Het gaat hier niet om wat ik er van vind, maar de vooroordelen die veel andere vissers over karpervissers hebben.



Over dat verspelen in een boom:

Gister kreeg ik niet helemaal de gelegenheid om dat uit te leggen. vlak naast mijn hengels was een wildtrap aanwezig. Daarboven stond ook die boom. Ik had die vis voor de kant toenhijopeens door mijn andere lijn zwom en direct daarna richting wildtrap. Ik moest dus de hengel plotseling omgooien waarbij ik ook nog niet al te stevig stond op de schuine oever; ik wankelde.

Daardoor raakte de lijn achert één klein takje,maar hoe ik ook schudde en trok, de lijn wilde niet los. Kort daarna nam de vis nog een spurt waarna de lijn brak bij het stuk dat langs het takje heen had geschuurd.

Ook jij hebt wel eens gewankeld tijdens een dril, of er toevallig een boom boven je stond weet ik niet, maar ik vind het eerlijk gezegd nogal schijnheilig overkomen.


Sjoerd. Ik oordeel niet over jouw!!! Ik heb mijzelf al meerdere keren herhaald en gezegd dat ik zelf ook fouten maakt. Ik zeg dus niet dat het probleem bij jouw ligt, ik val dus overduidelijk niemand persoonlijk aan!!! Lees anders nog een keer mijn eerste posting. Nogmaals het gaat erom wat een andere groep er van vind. Hoe zij zoiets lezen, hierbij rekening houden met de vooroordelen die er al zijn.

Er zijn ergere dingen waar een karpervisser zich beter druk om kan maken, en ook ergere dingen voor een witvisser om zich druk over te maken. Je bedoelt het niet als een schuldvraag, maar die gaat hier onlosmakelijk mee gepaard natuurlijk.


Nee geen schuldvraag! die staat hier geheel los van. Jij en anderen hoeven zich helemaal niet te verantwoorden. Daar wordt ook helemaal niet om gevraagd. Ik wil niet eens weten hoe alles daar gebeurd is.

Waarom wil iedereen hier rechtpraten wat niet krom is :???:

Nogmaals, we weten allemaal dat zulke dingen bij iedereen zou kunnen overkomen. Maar waarom juist deze dingen breed uit meten tegenover een grote groep lezers die het hedendage toch al niet meer zo op de karpervissers hebben.....

Groet,
Kiron

Ps. als er reacties blijven komen van mensen die het niet zinvol vinden mijn postings te lezen dan delete ik hem wel weer. Blijkbaar behoort begrijpend lezen bij de vele niet tot de basis

_________________
As you are now, I once was. As I am now, you'll never be!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Kiron Zaal op 2003-11-23 19:36 ]</font>
Frank van Amerongen
Berichten: 2768
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heinekenoord en een beetje Tilburg

23-11-2003 19:39

Kiron,

Ik snap wat jij nu bedoeld.
De vraag is dus: hoe zouden niet karpervissende vissers de tekst interpreteren.

Ik heb het stuk zelf nog niet kunnen lezen. Maar ik denk dat niet karpervissende vissers al gauw voor oordelen hebben over ons. Hopelijk interpreteert men de tekst op zn positiefst. Zodat er zo min mogelijk misverstanden komen!

Groet
Frank
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

23-11-2003 19:41

Kiron, je ziet het inderdaad wat al te zwart-wit. Het Visblad is een uitgave van de NVVS, waar de meerderheid uit witvissers bestaat.
Zowel o.a. Marco Kraal, Onno Terlouw, Franklin Moquette en Peter Dohmen hebben dit artikel tevoren goed gelezen en voor 100% goedgekeurd.
Natuurlijk mag je van mening verschillen over allerhande zaken maar ik kan jouw 'kritiek' niet delen.
Ik ben er zelf de hele week bij geweest en zowel voor de tentjes als voor de BBQ heb ik tevoren ontheffing bij de gemeente Tynaarlo aangevraagd en gekregen. Tevens toestemming van Rijkswaterstaat om daar in de berm langs de zandweg te mogen vissen.
Tevens kan ik je verzekeren dat dit verhaal zeer positief is ontvangen bij de NVVS. Meer wil ik er niet over zeggen behalve dat je beter de positieve kanten had kunnen benadrukken i.p.v. de in jouw opvatting (niet objectief!) 'negatieve puntjes'.
Gebruikersavatar
Kiron Zaal
Berichten: 700
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

23-11-2003 19:48

Aart,

Ik bekijk het geheel zoals ik verwacht dat veel andere vissers dat doen. Mijn eigen mening heb ik zoveel mogelijk hierbuiten gelaten, aangezien ik jeugdkampen een goed initiatief vind. Ook weet ik als karpervisser hoe alles in zijn werk gaat...het binnendraaien van de hengels bij bbq en onder welke omstandigheden soms gevist moet worden. Ik benader het geheel dus wel redelijk objectief, maar dat verwacht ik juist niet van de overige vissers die al doorvoed zijn met vooroordelen.

Kijk uiteraard hoop ik dat men alles positief opvat.....ik verwacht het alleen niet. Ben bang voor de reacties zoals "zie je nou wel, zijn ze al weer aan het klooien". Opmerkingen die helaas al te vaak onterecht hoort.

Frank,
blijkbaar zijn er niet veel die er zo over denken. So be it....
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

23-11-2003 19:57

Kiron, ik weet ook wel dat jouw bedoeling goed is. Maar zoals gezegd zijn de vissers die ik in mijn vorige posting noemde (behalve Marco Kraal) allen 'andere' vissers, zoals jij het noemt. Naar mijn mening zullen er dan ook beslist geen reacties zijn of komen zoals jij die veronderstelt. Vergeet ook s.v.p. niet dat 'iets doen voor en met de jeugd' door alle soorten vissers als zeer positief wordt ervaren.
Piotr Schiettekatte
Berichten: 731
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Maaseik (België)

23-11-2003 20:15

Kiron,

ik begrijp nu wat je bedoeld. Maar zou jij persoonlijk dan zaken die "kunnen" verkeerd opgevat worden er uit laten?? Ik vind ook dat je in zo een artikeltje moet zetten wat er daadwerkelijk is gebeurt. Ik vermoed dat bijna elke visser dat zal begrijpen en ook geen misbruik hiervan zal maken. Tevens denk ik ook niet dat men zo ver gaat nadenken bij het lezen van zo een artikel. (btw, ik heb het zelf niet gelezen he)

Maar dat wil niet zeggen dat ik niet zou begrijpen waar je op doeld.

mvg
Piotr
Gebruikersavatar
Kiron Zaal
Berichten: 700
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

23-11-2003 20:28

Oke heren, laten we dan maar van het positieve uitgaan..... en hopen dat ik niet weer het gezeik van die ouwe mannetjes vastgeroest op hun steigertje moet aan horen :grin:

groet,
Kiron
Gebruikersavatar
Sjoerd Groot
Berichten: 2227
Lid geworden op: 05-06-2002 02:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

23-11-2003 20:29

Kiron,

Ik denk dat het enige dat leidt tot negatieve publiciteit, het alsmaar uitlichten van dit soort kleinigheidjes is...

Ik probeer mezelf of iemand anders niet vrij te pleiten (er valt ook niks vrij te pleiten trouwens) maar ik vind dit gewoon van een mug een olifant maken, en daarom heb ik nogmaals haarfijn uit de doeken gedaan, dat er niks is om je over op te winden.

De week is uitstekend verlopen en volgens mij zal iedereen dat eruit op maken.


Piotr, natuurlijk moet een verslag geschreven kunnen worden zoals de week daadwerkelijk verlopen is. Ook als er soms wat minder leuke dingen gebeuren. Het enige verschil is nou juist dat er niks erg gebeurd. Persoonlijk vind ik dat het enige dat een negatief imago zou kunnen, een topic zoals deze is,en niet een stukje als wat in het Visblad is verschenen. Als dat zo zou zijn, dan zou aan elke beschreven gebeurtenis hypothetisch een negatieve kant kunnen zitten.

Hier laat ik het verder bij. Ik denk dat alles over deze 'foutjes' nu wel gezegd is.

vr gr

Sjoerd
Gebruikersavatar
Sjoerd Groot
Berichten: 2227
Lid geworden op: 05-06-2002 02:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

23-11-2003 20:33

Jouw laatste reactie was nog niet te lezen tijdens het typen van mijn posting, Kiron. Ik ben blij dat je het niet al te somber (meer) inziet :smile:

vr gr Sjoerd
jan van kranenburg

23-11-2003 20:37

Gelezen hebbend de posting van Kiron inzake artikel over KSN-jeugdkamp, heb ik,
na ampele overweging, besloten in dit topic mijn kaken op elkaar te houden, omdat ik niet instaat ben een inhoudsvol antwoord te geven.
Zou ik dat WEL doen dan zou dat het einde kunnen inluiden van het verdere KSN-jeugdkamp gebeuren.
Want daarvan blijkt helemaal niks te deugen;
gigantische puinhoop, ernstige fouten; bbq misstanden en ga zo maar door. Via via hoorde ik dat alleen de pet van Aart de toets der kritiek kon doorstaan.
Neen, ik zeg niks, tenzij het PUBLIEK ook mijn zwijgen als negatief zou kunnen beschouwen. Dat van die KSN kampen is al erg genoeg.

Met kampverslindende groet,

Jan


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: jan van kranenburg op 2003-11-23 20:38 ]</font>
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

23-11-2003 20:45

Nog éénmaal Kiron, Het Visblad heeft 120.000 lezers en daarmee veruit het meest gelezen visblad. Komt ook bij de meeste HSV-en.
Mochten (nogmaals, is niet te verwachten) er reacties komen zoals jij veronderstelde dan weten we dat heel snel en zullen daar dan ook het volgende jaar rekening mee houden.
Van het NVVS bestuur en alle NVVS medewerkers (en de laatsten vissen vrijwel allemaal nogal fanatiek en hebben erg veel ervaring met publicaties, daaronder ook Ed Stoop) alleen maar positieve reacties gekregen en dat zegt mij voldoende.
Gebruikersavatar
Kiron Zaal
Berichten: 700
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

23-11-2003 21:13

Aart, jouw verklaring was me in je vorige posting al geheel duidelijk...

groet,
Kiron
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

23-11-2003 21:40

Volgens mij zijn een aantal karpervissers op overbodig negatieve wijze aan het navelstaren. De rest van de wereld weet niet eens waar het over gaat. Net zoals de rest van de wereld zich bijvoorbeeld afvraagt waarom we een karpertje niet gewoon eens lekker barbecuen. Wat dat allemaal met oudjes te maken heeft weet ik niet zo goed, alhoewel sommigen nogal wel eens wat zwaar op de nostalgische hand kunnen zijn. Tja, de tijden veranderen en ooit was alles beter, maar niet heus! Toch zijn er veel nostalgisten die de leeftijd niet eens hebben om die oude tijden bewust te hebben meegemaakt. Een soort van plaatsvervangende nostalgie aangepraat door soms al te mooi verhalende karpervissers? Het echte leven was nooit een pijp kaneel en zal dat nooit worden ook. Zo gaat er wel eens wat mis en kom je wel eens te laat. Kortom, kommer en kwel.

Leuk stukje overigens, ook in Karper (ik heb het NVVS blad niet). De jeugd heeft duidelijk de toekomst!

Groeten, Kees
Bas B.
Berichten: 3343
Lid geworden op: 27-07-2003 02:00

23-11-2003 22:07

Zo is het maar net Kees. De gouden tijd van het karpervissen is naar mijn idee het heden en het beste gaat nog komen. Geldt natuurlijk ook voor de jeugd die hier met volle teugen van mee kan genieten met een deskundige begeleiding.
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

23-11-2003 22:10

Kiron,
Aangezien ik het betreffende artikel geschreven heb zal ik ook even reageren.
Ik wil niet proberen om punten die niet fout zijn goed te praten, ik wil alleen uitleggen hoe ik denk dat anderen het ook kunnen opvatten.
Je hebt het over de bbq, Ik kan op de foto van de bbq geen tenten zien. Ik vind het overigens logisch dat zelfs witvissers wel begrijpen dat we onze hengels binnengedraaid hadden. Het lijkt mij vergezocht om er van uit te gaan dat zij er van uit gaan dat de hengels niet binnengedraaid zijn.
Jou opmerking over de dril, de witvissers verspelen soms ook wel een vis, ik denk dat zij zich ook wel kunnen bedenken dat iedereen fouten kan makenen dat ook doet.
Wat dacht je van die witvisser die door net iets te hard te trekken zijn hele tuigje kwijtraakt? De situatie tijdens deze dril had ik mischien wat duidelijker uitgelegd, ik hoorde echter ook pas later hoe de vork precies in de steel zat. Volgens mij schaamde Sjoerd zich een beetje om zijn blunder, (Sjoerd, daar is niks mis mee, ik probeer je niet voor schut te zetten, val me niet aan) hij was er niet bepaald spraakzaam over en pas nadat hij het artikel las (op de avond nadat ik het had opgestuurd) legde hij me precies uit hoe hij die vis verspeeld had.
Vissers die niet wakker worden, tja daar heb je wel een punt, ik kon hier echter niet omheen zonder de gebeurtenissen ernstig te verdraaien en een boel humor weg te laten. Dit vond ik erger dan het af en toe noemen van een incident waarbij de visser niet wakker werd. Er stond overigens als ik me niet vergis wel altijd bij dat de minder vast slapende vismaat wel wakker werd en daardoor alles goed kwam.
Ik denk juist dat dit artikel laat zien dat de KSN de jeugd op een goede maniet op weg helpt. Het laat bovendien zien dat gezelligheid in bepaalde situaties niet ten koste hoeft te gaan van het vissen zelf. Er werd bovendien geen (of zeeeeer weinig en alleen de eerste dagen) overlast veroorzaakt. We hebben later in de week nog een paar keer gesproken met onze overburen en daar kwam na een klein incidentje uit dat ze het hardstikke leuk vonden. Het enige wat jammer was was het genoemde incidentje, wat ik in het artikel achterwege heb gelaten.
Ik denk dus dat het wel mee zal vallen met het gezeik van de ouwe mannetjes. Natuurlijk, zeikende mannetjes kunnen altijd wel wat punten noemen, maar die zijn stuk voor stuk te verleggen.
Wie een hond wil slaan vindt licht een stok zullen we maar zeggen.
mvg,
Daaf Wolters
ps, wat mij betreft is het hierbij CASE CLOSED. Ik denk dat de standpunten van de meesten duidelijk zijn en ik ben niet van plan er om te gaan ruzieën.

_________________
There 's more to explore

Steun de KSN en wordt lid! Zo help je jezelf, andere karpervissers maar ook de karper.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Daaf Wolters op 2003-11-24 15:36 ]</font>
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

23-11-2003 22:38

Wie een hond wil slaan vindt licht een stok zullen we maar zeggen.
mvg,
Daaf Wolters

Voorgaande is 1 van de wijste statements op dit board van de laatste tijd.

MVG

Klaas
jan van kranenburg

24-11-2003 00:43

Daaf,

Dank voor je mmoie posting die indrukwekkender is dan je zelf misschien beseft. Lezen meer dan waard!

Heel jammer echter dat je ertoe genoopt werd door volslagen ridicule aantijgingen cq veronderstellingen.

Met KSN-jeugdkamp bewonderende groet,

Jan