Kan je de karper dmv lichtelijk te voeren deze winter "actie


Plaats reactie
Frank van Amerongen
Berichten: 2768
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heinekenoord en een beetje Tilburg

07-11-2003 22:21

Heren,

Een klein vraagje.
Hoe denken jullie over of de de vis actief in de komende maanden kan houden dmv verspreid kleine hoeveelheden voer te strooien?
Ik zit hiermee in de klit.
Dan denk ik van Ja, dat moet wel.. de vis zwemt af en toe n rondje. Eet n boilie. Blijft in beweging. Dus heeft behoefte voor meer eten doordat er energie nodig zal zijn met het zoeken. Oke, hij verbruikt dan wel veel minder als in de andere maanden, maar toch.

Andere kant denk ik ook: vis zn buik zit al vol voor de winter. Dus aast passief. En is passief. Dus ik weet niet of de vis dan nog het nut erin zal zien om af en toe "een rondje te maken" om wat boilietjes die ik gestrooid heb te nuttigen.

Ik weet t niet.
T is voor mij een raadsel.. voor 1 van jullie een weet?

Ben benieuwd!

MVG
Frank
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

07-11-2003 22:32

Hey Frank,
Op de meeste wateren zal de vis echt nog wel af en toe een voerdeeltje opnemen. Ik denk niet dat ze echt veel actiever worden door nu te gaan voeren, maar ze zullen misschien wel vaker je plek bezoeken op die korte voedselrondjes.
Ik probeer meestal zo'n voercampagne in de herfst al op te bouwen, maar omdat de verhoudingen van de seizoenen dit jaar een beetje overhoop liggen is het bij mij misgegaan.
Misschien kan je nu ook nog wel wat opbouwen, maar de stekkeuze zal dan erg belangrijk zijn. Ik denk dat de vis gewoon niet meer zoveel komt op plaatsen die voor hem minder interessant zijn, een voercampagne op zo'n plek zou mi vrij zinloos zijn. Als je daar al iets van de grond krijgt duurt het erg lang. (uitzonderingen daargelaten)
Als je het water goed kent zou ik het gewoon proberen, anders zou ik er mee wachten.
groeten,
Daaf
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Frank van Amerongen
Berichten: 2768
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heinekenoord en een beetje Tilburg

07-11-2003 22:48

Hey Daaf,

Dank voor snelle reactie.
Jij heb het nu over het voeren stekgebonden?
Ik heb een lange tijd dit seizoen verspreid gevoerd....
ik ga nu denk ik als ik jou post zo lees, het beste over op stekgebonden heel klein beetje strooien....

Water ken ik a;s mijn broekzak (en die ken ik goed!!)

Tot de 22ste
Frank
Rick Derks
Berichten: 9
Lid geworden op: 05-11-2003 01:00
Locatie: Hoogeveen

07-11-2003 23:14

Frank,

Je kunt de Karpers in de winter wel op je voer krijgen, maar dan had je (denk ik ) iets eerder moeten beginnen met voeren, zodat de Karper je boilies in de winter maanden blijven herkennen.
Je hoeft natuurlijk ook niet perséé met boilies te vissen, je kunt het ook bijv. met particle's proberen, is wat kleiner en makkelijker op te zuigen (grote hoeveelheden) dan.
Nadeel kan wel zijn,dat je brasem op je particle's krijgt.
Maar zo blijf je ook in de weer.

Groeten Rick
Hou je visstek schoon en netjes !
Gebruikersavatar
ferenc van de vorstenbosc
Berichten: 3043
Lid geworden op: 17-05-2003 02:00
Locatie: lisse
Contacteer:

08-11-2003 10:10

Is het je nooit opgevallen,hoe meer mensen in de winter op een water vissen.

Hoe meer men gemiddeld vangt.

Ik vang hier op een water meer als er 10man vissen dan als ik alleen de hele winter aan de gang ben.


Ik weet zeker dat hoe meer er gevoerd wordt,hoe actiever de vis is.
Frank van Amerongen
Berichten: 2768
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heinekenoord en een beetje Tilburg

08-11-2003 13:33

Ferenc,
Wat jij zegt zit wel wat in ja.
Maar ik weet niet of t nou wel zo verstandig is om nog ff goed te voeren, ivm overzadigen door de boilie.
Als er meerdere vissers voeren (wat hier niet het geval is) heb je dus ook verschillende aassoorten neem ik aan. En lijkt mij dat de vis kieskeurig zal gaan worden en zich niet te snel zal laten verzadigen.

Och, ik zie het wel... :smile:

Bedankt
Frank
Gebruikersavatar
ferenc van de vorstenbosc
Berichten: 3043
Lid geworden op: 17-05-2003 02:00
Locatie: lisse
Contacteer:

08-11-2003 13:50

Ken je die andere vissers? :smile:

Kan je het met ze vinden?

Zo ja..... :wink:

Ga met ze praten en maak een plan.
Iedereen met dezelfde boilie.
Reken maar dat je dan leuk kan vangen :wink:
Frank van Amerongen
Berichten: 2768
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heinekenoord en een beetje Tilburg

08-11-2003 13:58

Ferenc, heb ik even geluk dat ik er alleen voor zit deze winter.
op de mooiweer vissers na :smile:
En aangezien deze winter nu al redelijk koud begint.. zal ik de komenden maanden (gelukkig) er alleen goed kan zitten.

Eens kijken....

Ajus
Frank
vdk boy
Berichten: 10
Lid geworden op: 09-11-2003 01:00
Locatie: enschede
Contacteer:

09-11-2003 22:55

mijn is geleer da je niet veel moet voeren in de winter die aasroutes worden kleiner en alles ik denk persoonlijk gewoon niet veel voeren ......
naja zo denk ik erover iemand een tip of wa ??
Kazim Arslan
Berichten: 468
Lid geworden op: 01-11-2002 01:00
Contacteer:

09-11-2003 23:15

dat is clemens wel weer hoor altijd met zijn midder voeren heb ik gelijk of nie gelijk maar ik voer altijd best wel veel om vis op plek en actief te houden en ik zal nie opgeven voordat ik een dikkuh winter karper te pakkuh heb :P :lol:
kazim
Vrienden heb je niet voor even maar Voor je hele leven.....
bart pieck
Berichten: 302
Lid geworden op: 11-04-2003 02:00
Locatie: kampen
Contacteer:

13-11-2003 20:43

kijk eens wat er normaal gevoerd wordt en kijk eens wat er in de winter in gaat dan mag er best wel wat in gaan in de winter mits je er alleen voor staat dit kan sucses hebben op een zandput met weinig voedsel :smile:
Gebruikersavatar
Bart Janssen
Berichten: 1354
Lid geworden op: 18-01-2002 01:00
Locatie: Tussen de Rivieren
Contacteer:

14-11-2003 00:34

frank,

Wij zijn ook aan testen geweest met het geen waar jij nu mee in de klit zit.

Na 3 winters kunnen we concluderen dat zolang je de vis aan het eten houd je de spijsvertering ook aan de gang houdt. Dit moet wel gepaard gaan met kleine hoeveelheden voer. Je moet de vis absoluut niet verzadigen. Overal kleine groepjes van bijv 5 boilies strooien werkt beter als een vaste stek aanleggen.

We hebben ochtenden meegemaakt van 10 20tigers, vorige week nog! Dat kun je wel een bevestiging op de theorie noemen denk ik.

Groeten,
Bart Janssen
Gebruikersavatar
bart van bezouw
Berichten: 2161
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00
Locatie: groningen
Contacteer:

14-11-2003 09:12

Ik denk dat wat bart zegt wel waar is
ik vis nu op een water en voer daar al twee weken en de vis blijft vreten. als je er een gevangen hebt dan schijten ze ook allemaal boilie pulp uit dus de vis blijft goed verteren maar zorg wel dat je niet teveel voert dan stopt de vis vaak met etenen raakt hij verzadigt. Greetz Bart
wouter mevis
Berichten: 170
Lid geworden op: 27-10-2003 01:00
Locatie: Puth (CHINA)

14-11-2003 13:09

waarom zou je nu niet kunne voeren??ik moet zeggen op de wateren waar ik vis is de temperatuur nog steeds hoog genoeg om te vangen en te voeren.
iedereen denkt als ut een keertje gevroren heeft dat ut direct is afgelopen.
niet dus...

voer ze en hou de water temp in de gaten!

vang ze!

groeten meef
easy does it!!!
vdk boy
Berichten: 10
Lid geworden op: 09-11-2003 01:00
Locatie: enschede
Contacteer:

15-11-2003 00:19

beste kazim effe voor de duidelijkheid ik ben clemens de vanger niet!!!! als je nie zeker weet wie het is please vraag het even zo min ben ik nie!! vdk is van der kolk boy ok naja bedankt voor je begrip gegroet koen is de naam
Michael Bouman
Berichten: 517
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

15-11-2003 04:36

Heren,

je kan je eventueele zomer/herftsstek uiteraard aantrekelijk houden door, door te voeren. Ik heb echter zeer mijn twijfels over in hoe verre je de vis op die stek kan vasthouden.

De karpers trekken uiteindlijk hoe dan ook naar "hun" winterverblijfplaatsen. Wat je in deze periode vooral moet doen is die plekken vinden. De fout die veel vissers maken in om de diepte op te zoeken. Een beetje zonneschijn brengt al gauw enig temperatuur verschil met zich mee op ondieper plekken, maar niet op bijv. 10 meter diepte.

Ik heb vorige week op (zeer) groot water, een ongelovelijke sessie meegemaakt. In een sessie van 23 uur met oostenwind, volle maan, buitentemp. overdag 6/nacht 0 graden, watertemp. 5 graden visen van 31 1/2, 24, 24, 23, 22, 21 en 17 pond.

Dit op een stek die de hele dag het zonnetje had, gemiddeld 1 meter diep, maar wel enige bescherming bood.

Die dag/nacht daarvoor op een van mijn vaste "doorgevoerde" plekken gezeten en 1 run gehad.

Zoeken, zoeken en zoeken, tot je met je neus in de "karper" boter valt.

Groet MB

Ps: en niet te diep..... :smile:
Plaats reactie