naam van ras karper


Robert de Wilt
Berichten: 422
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Capelle a/d IJssel (Zuid-Holland)
Contacteer:

31-10-2003 09:43

Aart,
dat wij heden ten dage (spiegel)karper in in onze wateren hebben is ook deels te danken aan het nut van karper als consumptievis, dat begrijp ik ook. En als de visjes massaal in ecosystemen worden gegooid is dat ook slecht.
Dat kippen, varkens, koeien etc. ook massaal wordem gekweekt vindt ik minder zonde dan karper, want in de nederlandse natuur komen deze dieren naar mijn mening niet tot nauwelijks tot hun recht, ook al is de karper in feite de uitheemse soort....
Kortom ik vind het nog steeds zonde. Het zijn en blijven natuurlijk vissen en in feite is het niet anders dan forellenkweek, maar omdat je toch meer met de karper hebt vindt ik het zonde. Ik bedenk me altijd hoe het zou zijn als een deel van die aischgrunders in de nederlandse rivieren zouden worden uitgezet, en dan niet alleen de ijssel maar heel nederland...
Misschien ben ik nu wel te veel aan het dromen....
Met vriendelijke groet,
Robert.
Gebruikersavatar
Andre Jacobs
Berichten: 1974
Lid geworden op: 29-09-2003 02:00
Locatie: Finsterwolde

31-10-2003 16:43

klaas,

(sorry boudewijn, nog even een laatste keer off topic)ik had het niet over duitse visser die hun vissen meenamen, ik had het over duitsers in boten met netten e.d. (lijkt me niet echt legaal) het heeft in de streekbladen gestaan en er wordt nu heel streng gecontroleerd maar het is (voorlopig?) verboden om nog op karper te vissen

mvg andre
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

31-10-2003 16:55

Slechts nieuwschierig, Andre.

Hoe gaat zoiets in zijn werk Andre. Wie bepaalt of je op karper of op bijvoorbeeld brasem vist. Zo ver mij bekend kun je het vissen in zijn totaliteit verbieden of het vissen met bepaalde aassoorten, maar op zich niet het vissen op een soort vis.

Kees