Bekende karpervissers..., allemaal eikels??????


Piotr Schiettekatte
Berichten: 731
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Maaseik (België)

04-05-2002 19:04

Volgens mij denken de meeste zo: zolang de bekende niet op jouw water komen vissen zijn het gewoon de beste en de meest sociale mensen en als ze dan eens toevallig op jouw water gaan vissen zijn ze ineens asociaal en slecht. Zeker wanneer ze dan per ongeluk op jouw stek zitten.
Ik zeg niet dat iedereen zo denkt maar toch een hele hoop vissers.

Piotr
Gebruikersavatar
Bertil Wielink
Berichten: 1760
Lid geworden op: 27-12-2001 01:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

04-05-2002 19:35

Jammer, jammer..

Wordt er een topic geopend, geven een paar mensen ongenuanceerd een mening over personen notabene en kunnen deze personen zich niet eens verdedigen, echt jammer.

Ik ben het geheel met menno eens dat overal eikels tussen zitten, dat is zo bij bekende voetballers, autocoureurs en ook bij bekendere vissers.

Maar eigenlijk alle bekende vissers die ik ken en waar ik altijd tegenop heb gekeken blijken ook maar hele normale, zeer sympathieke personen te zijn en die doen helemaal niet moeilijk als ze je wat tips kunnen geven.

Als jij bij mij was komen kijken en ik zat op een net door mij ontdekt etang zou ik je ook niet met open armen ontvangen, zo simpel is het toch laten we niet zo schijnheilig zijn, hetzelfde geld op een voerplek, ik weet je mag niks meer claimen tegenwoodig, maar ik zou wel balen.

En dan de opmerkingen over dat er niet meer geschreven moet worden, werkelijk te zot voor woorden.. moeten we ons schamen als we dikke vissen vangen, mogen we er niet mee pronken, het meeste gezeik over zulke dingen komen van mensen die ze zelf niet vangen en zich daardoor minder voelen, terwijl dat totaal niet nodig is.

En Gino als jij de middelen had die Phil Cottenier heeft zou ik nog maar moeten zien of jij (of ik of iedereen) dezelfde resultaten zou behalen. Ik vind dat zo bagataliserend. Echt niet iedereen is een even goede visser hoor ook al heb je dezelfde middelen.
Als 2 vissers alletwee 100 kilo goede boilies krijgen en op hetzelfde water vissen, zou de betere visser echt wel meer vangen hoor!

Nou dit moest ik effe kwijt sorry!

Vr.Gr.

Bertil
Gebruikersavatar
Jelle Dries
Berichten: 235
Lid geworden op: 02-05-2002 02:00
Locatie: Zoersel
Contacteer:

04-05-2002 21:15

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Jelle Dries op 2002-05-05 21:47 ]</font>
Gebruikersavatar
Jelle Dries
Berichten: 235
Lid geworden op: 02-05-2002 02:00
Locatie: Zoersel
Contacteer:

04-05-2002 21:27

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Jelle Dries op 2002-05-05 21:48 ]</font>
Gebruikersavatar
Henk Bos
Berichten: 73
Lid geworden op: 31-01-2002 01:00
Locatie: siddeburen(Groningen)
Contacteer:

04-05-2002 21:41

Is het niet zo dat er tegenwoordig een generatie karpervissers ontstaat(-staan)is,die overal met hun smoel boven op zitten!
En dit is goed bedoeld ,maar via dit medium
is het natuurlijk te makkelijk om eventjes je commentaar te geven en omdat deze jongens toch nog wel wat respect tonen,had ik zeker ook geen namen genoemd via deze weg.
Maar nu even uit het oog van die bekende pipo's(zoals ik denk!)
Je bent al heel wat jaren aan het karpervissen en hebt je hart er aan verpand,
en er een bepaalde levensstijl aanovergehouden.Doch je ziet met ledeogen tegemoet dat je zo begeerde hobby niet meer
door jouw alleen wordt uitgeoefend en de hele karpervisserij in een wel heel grote stroomversnelling is gekomen.JA,jullie pipo's zijn niet de enigen meer!
Ach je hebt een bepaalde gedachte en reageerd dit af op de volgende generatie,zijn jullie niet degenen die dit in de hand hebben gewerkt!!!!!
Toon respect en je zal respect terugkrijgen.
Hey Ho let's go,Hey Ho let's go.
Edwin Wouters
Berichten: 286
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Noord-Holland

04-05-2002 22:39

Mensen, mannen, jongens, dames,
wat is het nut van deze topic?
Er zijn bekende karpervissers die eikels zijn? En?
Ik denk dat er veel meer onbekende (karper)vissers tot de eikels behoren.
Eikels zitten in alle lagen van sport. In alle lagen van de samenleving. Het gaat er niet om of ze wel of niet bekend zijn het is puur persoonsgebonden.
Wil je dan een topic openen noem dan een naam. Ik kom hier nu al verhalen tegen van: ik hoorde via via van over........bla,bla.
Mijn ervaringen met "bekende" vissers is alleen maar positief. Ik krijg een heleboel informatie, uitleg, tips en truken.
En dan de opmerking: met hetzelfde materiaal en sponsoring had ik het ook gekund?
Ik niet!!!!! Ik denk van mezelf dat ik het spelletje best een beetje snap maar er zijn voldoende vissers (ook hier op het board) waar ik nog zoveel van kan leren. Kleine tips, wetenswaardigheden het snel inspelen en aanpassen op de situatie (die iedere keer weer anders is). Die jongens weten iedere keer weer de situatie naar hun hand te zetten, nee, zelfs met hun spullen (waarvan ik niet eens weet of die beter zouden zijn) moet ik het (nog steeds) afleggen.
Gun die mensen hun naam en faam, velen hebben het echt verdiend. Heb je problemen met iemand ga dan eerst bij jezelf na hoe JIJ hun benaderd hebt. Weet je dat je goed zit kan je rustig de naam vermelden i.p.v "bekende karpervissers".
Met nog steeds lerende groet,
edwin
Gebruikersavatar
Henk Bos
Berichten: 73
Lid geworden op: 31-01-2002 01:00
Locatie: siddeburen(Groningen)
Contacteer:

04-05-2002 22:55

Op 2002-05-04 21:55, schreef Menno Blok:
Over generaliseren gesproken zeg!
Henk, ik denk dat wat meer respect voor de generatie waarvan jij voor het gemak maar even iedereen over 1 kam scheert ook niet bepaald zou missstaan.

gr

Menno
Menno,
Het was niet de bedoeling om maar 1 kam te gebruiken,maar ik bedoelde dat de generatie
die al wat jaartjes achter hun kiezen hebben
die kam ook wel eens zouden kunnen gebruiken.
En maar moeten accepteren dat ze niet meer alleen zijn.(een Douwe mag ook graag even jennen,maar komt dan toch wel heel respectvol terug,nait dan!)
Hey Ho let's go,Hey Ho let's go.
Raymond Hakkert
Berichten: 770
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Contacteer:

04-05-2002 23:11

karperLUI...
Ok ik ben het ermee eens dat je binnen ieder hobby of beroep of wat dan ook eikels hebt zitten, maar schuilt er niet in iedere man een eikel (uh...wat schuilt er dan in een vrouw 'een eikel' staat zo banaal ?) ik dwaal af….

Nooit DE situatie in het verkeer meegemaakt?
Er zit jou iemand flink te irriteren op de snelweg doordat ie aan het bumper-kleven is, wat doe je (of ik) dan vaak…precies je rijdt op je dooie gemakkie nog even een tiental seconde door op de linkerbaan…heeeeeerlijk is dat vooral als ze je een vinger geven dan was ie goed ‘raaak’! Maar wat gebeurt er andersom als jij achter iemand ‘hangt’ die met 88,5km p uur op de linkerbaan blijft hangen dan erger je je toch ook te pletter? Wanneer ben je nou DE EIKEL??? In mijn ogen in beide gevallen…ik ben dus een vreselijke eikel!!! Maar die ‘kl…’ achter jou of voor jou ook!
Mannen bekijk de situatie ter plekke en RELATIVEER nou eens en bedenk wat men zelf zou doen indien men 5km in iemand anders zijn schoenen zou moeten lopen!

Over schoenen gesproken; toch ben ik er ook wel wat (niet veel) tegen gekomen in het verleden waarbij ik meteen dacht: “jij mag echt je schoenen weer aan trekken” (ze lopen er dan al kilometers naast) en niet alleen omdat het hier enorm begint te meuren…en dan is het des te vervelender wanneer je zeer veel respect had voor zo’n iemand.

Gr.Raymond!
Gast

05-05-2002 09:52

Bertil schreef:

Als jij bij mij was komen kijken en ik zat op een net door mij ontdekt etang zou ik je ook niet met open armen ontvangen, zo simpel is het toch laten we niet zo schijnheilig zijn, hetzelfde geld op een voerplek, ik weet je mag niks meer claimen tegenwoodig, maar ik zou wel balen.

En dan de opmerkingen over dat er niet meer geschreven moet worden, werkelijk te zot voor woorden.. moeten we ons schamen als we dikke vissen vangen, mogen we er niet mee pronken, het meeste gezeik over zulke dingen komen van mensen die ze zelf niet vangen en zich daardoor minder voelen, terwijl dat totaal niet nodig is.

Bertil, Tuurlijk baal ik als ik weken gevoerd heb en er zit dan een ander, maar realiseer me ook dat dat het risico is. Dus ik zal het nooit in mijn kop halen om dan die visser van mij stek te jagen. En zoals jij schrijft dat je zou balen als er nieuwe vissers op n etang verschijnen, vind ik in en in triest. Dan zul jij wel erg veel balen he? Waarom zou je je eraan storen dan? Kijk twee man erbij op 15 ha so what?? Ik kan me wel voorstellen dat je baalt als er twee jojo's bijkomen die wat hun mondje er niet over kunnen houden. Tast nieuwelingen af, schat ze in en besluit dan of je ze op weg helpt of niet, maar ik vind het niet nodig om gelijk een vijandige houding aan te nemen.
Als ik in de gaten heb dat het wandelende dagbladen zijn help ik ze ook niet. Weet je waar ik wel een kotshekel aan heb. De zeg maar 'doe met de massa mee vissers'. Daar bedoel ik mee: Stel ik schrijf een verhaaltje over etang du poep ( vies he), over vele dertigers enkele 40 en vijftigers dan kun je er grift op nemen dat er binnen enkele weken een massa aan karpervissers zit.
En die massa, daar heb ik dus wel een giga hekel aan. En dan kom ik gelijk op het item schrijven en foto's:


Schrijven vind ik niet erg. Foto's ook niet. Maar is het nou nodig om waters met namen en gewichten te noemen? Want hierdoor veroorzaak je dus de massa belagingen van een water, en dat vind ik nou BALEN.En geloof me, ik zeik er niet over omdat ik ze niet vang of jaloers ben. Er zijn hier genoeg mensen die vragen naar waters wat ik ken. Enkele mensen waarvan ik denk dat ik ze kan vertrouwen krijgen van mij via prive berichten hun info. Klaar! Als ik info vraag over een water krijg ik doe goede info ook via prive berichten. Leuk toch! Maar gooi gewoon niet alles te grabbel in stukken die je schrijft. Foto's heb ik zat, en als ik zou willen pronken had ik er al wat kunnen sturen naar deze site, maar tot op de dag van vandaag staat er nog niet 1 enkele foto van deze jongen op internet, messchien binnekort wel, want ik overweeg nog steeds of ik het wel of niet doe. Ook heb ik n leuk artikel staan over 1 enkel water. Waarin het gaat om het informative verhaal en niet om de naam van het water. Ook dit verhaal staat al geruime tijd klaar maar ook hierover heb ik gewoon mijn bedenkingen om het te 'publiceren'.

Al met al begrijp ik je insteek wel Bertil. Iedereen kan hier wel kunnen kletsen hoe goed ze zijn. Maar we kennen elkaar niet. Wat is nu een makklijker medium om uit je nek te kletsen dan dit board. We kunnen alleen maar van elkaar hopen dat we niet liegen.

En dan even over dat geklets hierboven over de 1e generatie???? Inmiddels vis ik vanaf mij 4e levensjaar op karper. De eerste nog gevangen op de vaste stok met een stukje hompie smeerkaas. Vanaf mijn twaalfde vis ik echt intensief op karper. Wat ben ik dan nu?? Eerste generatie???tweede??? Vraag me alleen af wat dat boeit?? Je kunt het alleen in klasse duwen. Kijk de minder fanatieke zullen vroeg of laat hun hengels aan de wilgen hangen. Ik zal door gaan tot ik er bij neer val. En tussen de nieuwelingen zitten zeer zeker meer wannabees dan vroeger maar ook hier zullen echte fanatieke zitten,en ook zij verdienen respect, reken ze dan niet af door een generatie verschil.

Dan om af te sluiten: Bekend of niet bekend eikels zijn er zeker onder beiden. Het enige waardoor ik toch wel erg begon te twijfelen over die bekende vissers is dat ik nu 3 gevallen ken en drie maal was het een klote ervaring. 3 uit 3 dat is 100% score. Ben er van overtuigd dat er beslist ook goede tussen zitten.

Mzzl

Tim
Gebruikersavatar
marcel vanhommerig
Berichten: 148
Lid geworden op: 06-02-2002 01:00
Locatie: Bocholtz

05-05-2002 12:40

bis bis bis

goede limburgse reactie

schitterend, mooi samengevat en prachtig omschreven.

groeten van marcel
Gast

05-05-2002 17:35

Harsjtikke Bedankt vuur diene reactie. Marcel.
Gast

05-05-2002 18:51

je moet er wel rekening mee houden dat de "bekende" karpervissers wel aan hun sponsers fotos MOETEN laten zien het liefst dan met hun matriaal dus als jy als hobbyist dan effu "zyn" karper van 40 of hoger vangt kan hy zyn volgende gesponserde reisje misschien wel vergeten ,dus deze heren verdienen er uiteraard wel aardig wat mee zodat ze veel vaker kunnen vissen dan als de gewoone jan l*l en uiteraard dan meer vangen dus worden zy dan wel gesponseerd en de rest niet want die moet werken.
en als je geen namen wilt noemen schryf dan ook geen bericht zo geef je diegeen ook geen kans om zelf te reageeren want dat kunnen ze heus wel!!!!
Michiels Gino M W
Berichten: 203
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Locatie: Michiels GINO België Bredene (kust)
Contacteer:

05-05-2002 21:29

Bertil, ik bedoelde daar gewoon mee moesten wij dezelfde middelen hebben als (zoals jij als voorbeeld neemt) Phil Cottenier wij ook een zeer grotere kans hebben om meer en grotere exemplaren te vangen.Ik weet niet of dat die grote namen eikels zijn,ik ken ze niet persoonlijk,maar die grote namen worden zo opgeblazen ze zijn precies Goden.Ik ken enkele personen die regelmatig met die grote namen op sessie gaan, en die moeten niet onderdoen,maar daar wordt NOOIT over geklapt.En grote namen?????? Lees eens blz 69 van tegen de stroom in van Alijn Danau waar hij toegeeft dat hij genoeg gesponsord wordt om anderen te betalen om zijn targetvis te pakken is dat Tof amaai dan vang ik nog liever niks dan met een vis van een ander te stoefen.

Een zeer kleine Naam:Gingino
Gast

05-05-2002 23:09

Beste Danny,

Nogmaals, ik noem dus geen namen. Allererst omdat ik bijna zeker weet dat deze drie hier niet actief zijn. En mochten zij al actief zijn hier dan weten beide van het meest recente geval ook verdomd goed dat het over hun gaat. Dan kunnen ze mooi even reageren hier als ze daar intresse in hebben.

Net zoals ik hier niet met namen van wateren te koop ga lopen zal ik hier ook niet met namen van mede vissers gaan rondleuren, danwel in positieve of negatieve zin des woords.

Mzzl

Tim
Jan Van Calenberg
Berichten: 136
Lid geworden op: 09-01-2002 01:00
Locatie: Kalken (buurt van Gent in Belgie)
Contacteer:

06-05-2002 14:28

lol Gino, Alijn bedoelde dat uiteraard ironisch. Het is dus niet echt waar dat ie met andermans vissen op de foto gaat!! En het geld zal ie er ook niet voor hebben hoor. Jongens toch welke geruchten er toch de ronde doen.

Mvg,
Jan Van Calenberg
Michiels Gino M W
Berichten: 203
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Locatie: Michiels GINO België Bredene (kust)
Contacteer:

06-05-2002 20:26

Oke JVC tis goed maar waarom zet hij dat dan in zijn boek als het niet waar is.Zo is hij toch zelf de aanzet tot zulke roddels



Greets Gingino
Jan Van Calenberg
Berichten: 136
Lid geworden op: 09-01-2002 01:00
Locatie: Kalken (buurt van Gent in Belgie)
Contacteer:

07-05-2002 14:22

Hey Gino,

Net om aan te tonen hoe belachelijk al die zever en achterklap is...denk ik...

Mvg,
Jan Van Calenberg
Gebruikersavatar
Roy Spoelstra
Berichten: 243
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

07-05-2002 23:39

[quote]
Op 2002-05-04 16:20, schreef Hoedemakers Mark:
Toen Philip Cottenier het Albertkanaal wou aanpakken, hebben lokale vissers hem uit schrik en jaloezie gewoon weggepest.

Ik zou wel willen dat Phil op mijn water eens aan de slag ging.Van dit soort mensen kun je toch echt wel veel leren volgens mij.
Hans-Peter van Ee

09-05-2002 17:30

Tim

Dat er onder elke groep mensen eikels zitten dat is een ieder bekend.
Door zelf dit te gaan roepen over bekende karpervissers, zet jij jouw zelf ook neer als een eikel.
Eikels hebben vrienden, en de bevriende eikels van deze bekende eikels vinden jouw nu ook een eikel.
Begrijp jij waar ik op doel??

met onbekende groet

HPEikel
Bichem Boedhoe
Berichten: 66
Lid geworden op: 14-03-2002 01:00
Locatie: Haaksbergen

09-05-2002 21:08

Heren,
Dankzij jullie inbreng op dit forum worden jullie nog bekende karpervissers.........pas maar op dat je niet naast je schoenen gaat lopen! (geintje).
Groet,
Bichem
Tim Boelema
Berichten: 605
Lid geworden op: 21-01-2002 01:00
Locatie: Omg. Sittard

10-05-2002 17:31

Jazeker HPE!

Dat begrijp ik! Ik heb geen namen genoemd! En niet gezegd dat iedere bekende karpervisser een eikel is! Maar ja maakt ook niet uit! Niemand kent mijn gezicht dus... Voortaan heet ik Gewoon Marco Boelema

Groetjes Marco!
Raymond Hakkert
Berichten: 770
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Contacteer:

11-05-2002 16:35

Bichem,

Als iemand naast zijn schoenen gaat lopen grijp ik de kans om ze aan te trekken)))
"Wie de schoen past trekt hem aan" eens kijken hoe dat voelt om een eikel te zijn!
(zie mijn reply hierboven)

Bichem groeten van Ray...heb toen leuke discussie met je gehad over emmers in ruil voor een litho, weet je nog? Alweer aan het vissen?
Wilco van Leest
Berichten: 262
Lid geworden op: 02-01-2002 01:00
Locatie: Aan de Maas...

11-05-2002 20:38

Roy,

je hebt groot gelijk. Ik zou het ook niet erg vinden als een bekende crack op mijn thuiswater zou gaan vissen. Ben weleens benieuwd wat die daar zou gaan vangen.

Maar er lopen helaas eikels aan de waterkant rond, bekende en onbekende vissers.

Wilco
Hans-Peter van Ee

11-05-2002 21:46

Wilco

Ja, ik zou ook benieuwd zijn wat die daar zou vangen.
En of hij van de controleur mag nachtvissen?

met vriendelijke groet

HPE
Gebruikersavatar
Marco Havelaar
Berichten: 104
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Hoeksewaard
Contacteer:

12-05-2002 04:48

Overal lopen eikels rond,niet alleen langs de waterkant.En wanneer is iemand eigenlijk een eikel ????

Iemand die irritant is of iemand die meer vangt dan jij ??? Of iemand die precies daar zit waar jij wou zitten ??
Of iemand die daar rondhangt hangt of vaart terwijl jij van de rust wil genieten ??? Of iemand die naar je vergunning vraagt en verteld dat je niet met 3 latten mag vissen en ook niet snachts
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

(eigenlijk in al die gevallen he)