Gewichtstoename in korte en langere periode


Gebruikersavatar
Frank bosman
Berichten: 1607
Lid geworden op: 12-03-2002 01:00
Locatie: Varsseveld

20-10-2003 11:57

hahaha worden ze zo in de speciekuip gezet en in boerka's gewikkeld, en dan hoppa terug naar het thuiswater!
Robert de Wilt
Berichten: 422
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Capelle a/d IJssel (Zuid-Holland)
Contacteer:

20-10-2003 12:08

Jaja mensen, maar wat mij betreft krijgen de volschubs, leders, rijen en 35 plussers een generaal pardon!!!!! :wink:
Met vriendelijke groet,
Robert.
Gebruikersavatar
Eddy Norder
Berichten: 1317
Lid geworden op: 16-02-2003 01:00
Locatie: Sappemeer
Contacteer:

20-10-2003 12:24

Ja en de gasten die vissen jatten levenslang!!!!!
Als afgunst branden wou, konden we de gaskraan dicht draaien.
Robert de Wilt
Berichten: 422
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Capelle a/d IJssel (Zuid-Holland)
Contacteer:

20-10-2003 12:28

levenslang levenslang? Gewoon de strop of de stoel! Niks tbs of vervroegde vrijlating door cellentekort.... Alleen ben ik bang dat dat in ons landje niet snel zal gebeuren, de doodstraf voor overzetten van vis, helaas........
Met vriendelijke groet,
Robert.
Robert de Wilt
Berichten: 422
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Capelle a/d IJssel (Zuid-Holland)
Contacteer:

20-10-2003 12:29

ach we beginnen een beetje OFFTOPIC te raken..........
Guido Paassen
Berichten: 91
Lid geworden op: 13-05-2003 02:00
Locatie: Reeuwijk

24-10-2003 15:51

Heren

effe over jong broed.

Ergens midden jaren negentig werd het in april al dertig graden en het warme weer bleef tot eind mei aanhouden. Eind augustus van dat jaar ving ik me aan de vast stok helemaal scheel aan spiegeltjes en schubkarpertjes van nog geen 8 centimeter!! Dit water werd alleen door mij bevist doordat de plas op eigen terrein lag. Er was toendertijd dus absoluut geen sprake van uitzettingen. Er waren van nature al een paar oude vissen aanwezig.

Dit is het enige jaar dat het natuurlijke broed het overleefd heeft. Inmiddels barst het er van de kleine karper vanwege de hoge bezettingsgraad.

Het kan dus zeker wel en aangezien dit jaar ongeveer eenzelfde weertype heeft laten zien denk ik dat ook dit jaar aan het natuurlijk bestand van de karper is gewerkt.

Hoop doet leven... is dit slecht nieuws voor de OVB kwekerijen?

groeten
guido van paassen
Robert de Wilt
Berichten: 422
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Capelle a/d IJssel (Zuid-Holland)
Contacteer:

27-10-2003 09:40

Guido,
de ovb kwekerijen, en dan met name de karperkwekerijen, zullen binnenkort uit gebruik genomen worden en zijn momenteel alleen nog in gebruik voor de nog lopende overeenkomsten met bijv. spiegelkarperprojecten. In de toekomst, en ook nu al, zet de ovb meer en meer in op kwaliteit van het viswater, en wil vooral de snoek en ruischvoorn habitats zoveel mogelijk terugbrengen.
Voor wat betreft die natuurlijke voortplanting, alhoewel we een zeer hete zomer hebben gehad, was naar mijn mening april en mei niet bijzonder warm, dus ik betwijfel of dat voorjaar van ergens in de negentiger jaren is gehaald. Er zullen volgens mij zeker wel wateren zijn die deels bestaan uit natuurlijke voortplanting, maar volgens mij moet er dan een zeer slechte roofvisstand zijn, geen of weinig aalscholvers en/of futen zijn, niet te veel witvis zijn, het water goede paaiplekken hebben en het weer erg meezitten. Of een combinatie hiervan....
anders vindt ik het moeilijk voor te stellen dat een water barst van de karper die voornamelijk met natuurlijke voortplanting is gekomen..... Dat is in ieder geval hoe ik het bekijk...
Met vriendelijke groet,
Robert.