Bekende karpervissers..., allemaal eikels??????


Gast

01-05-2002 15:49

Hallo,

2 vrienden van me zijn verleden week eens een dagje gaan touren in Noord-Frankrijk. Nadat wij er een mooi onbekend water voor dit seizoen hadden gevonden, bleek dat er een of andere pipo een artikel over moest schrijven en publiceren in een bekend visblad. Het begon met de aanhef Maagdelijke water…. Was het dus ja.

Maar ja om even terug te komen op mij onderwerp. Wij wisten dat er in de omgeving nog genoeg wateren lagen die slechts door enkele karpervissers werden bevist. Deze wateren staan namelijk bijna allemaal bekend als goed snoekwater.

Vorige week zijn mijn vrienden naar een beoogd water gaan kijken. De keuze stond bij aankomst al vast. Ze belde binnen 5 min met de melding dat dit m ging worden voor 2002. Schitterend meer, de maas er vlak achter, bosrijk en slechts 2 karpervissers. Nadat ze er wat rondhadden gehuppeld gingen ze even informeren bij de 2 vissers.

Daar aangekomen bleken het 2 zeer bekende karpervissers te zijn. Een van de 2, ik zal geen namen noemen, schrijft zelfs vrij aardige boeken. Het praatje nam gelijk een negatieve en agressive wending. Of ze niet ergens anders konden gaan vissen?? Want zij zaten er net voor t eerst en hadden het al langer op het oog???????????!! Nadat zij beloofd hadden er niks over bekend te maken ( want zo zijn wij nu eenmaal niet) bleven ze aandringen om naar een ander water te trekken. Waarom???? Bang voor concurentie??? Bang dat een van ons met die verwachtte 40+ op de foto gaat en niet zij? Bang voor hun reputatie?? Ik weet het niet. Ik ben in het verleden 1 keer in aanraking gekomen met een bekende visser, en ik kan jullie vertellen: dat was geen fun!!!!

Vaak lees je dan van die zielige verhaaltjes, dat de normale karpervisser een dreigende houding zou nemen tegen de bekende, omdat de bekende meer en zwaardere vis zou vangen. Daardoor zou de gemiddelde visser jaloers worden. Heren dat kan allemaal best zo zijn maar ik denk dat velen van jullie bekende jongens het gewoon helemaal zelf schuld zijn. Met een instelling zoals hier boven beschreven lok je dit gewoon uit. Als ik dan lees in jullie boeken dat je een ander ook iets moet gunnen en blablablabla…, wordt ik ziek van bovenstaande ervaringen. In jullie boeken lullen jullie dus maar wat raak. Ik zal die boeken dus ook niet meer kopen en lezen, want ik krijg meer en meer het gevoel dat er wat verzinsels in staan. Kling klare onzin dus, geschreven om er zelf rijk van te worden, niets meer en niets minder. Moet zeggen dat ze vast niet allemaal zo zijn. En er zijn er enkele waarvan ik nog steeds alle boeken zal kopen. Maar van die twee hierboven lees helemaal niets meer!!!!!!!

Nog iemand van deze ervaringen met de bekende jongens gehad?? Og juist het tegenovergestelde?????

Oh ja, als een van jullie twee het bovenstaande leest, en nog steeds dezelfde houding hanteerd, kan ik jullie adviseren beter op zoek te gaan naar een ander water. Want wij komen er toch echt vissen. Wij zullen ons gedragen, we komen er om te vissen. Kunnen jullie dat niet hebben dan kun je misschien beter een putje laten graven met een hekje er om heen. Weten jullie teminste zeker dat er nooit n ander zal komen vissen.

Groetjes Tim
Edwin Otte
Berichten: 598
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: HOES
Contacteer:

01-05-2002 18:54

Hallo, ik heb ook een ervaring met een bekende karpervisser, hier gaat ie:

Ik neem het besluit om twee nachten te gaan vissen op een kanaal in Brabant. Als ik aankom bij het water zie ik dat het vrij druk is met karpervissers, en beluit een beetje vragen te gaan stellen aan een paar karpervissers. Ze vertellen mij dat er op "de punt" nog een vrije stek is. Ik ga daar dan ook maar zitten.


Als ik een uur of twee zit duikt er een persoon op uit het struikgewas. Hij kijkt me een beetje vaag aan en verteld dat hij hier al een hele maand aan het voeren is. De persoon komt mij bekent voor, maar ik kan er op dat moment ff geen naam bij verzinnen. Ik vertel hem dat ik net 200 km!!!!!heb gereden om hier te gaan vissen. (ik kom uit Zeeland) Ik kon dus nooit weten dat de beste man hier al een maand aan het voeren was. Bovendien hadden die vissers aan de overkant mij verteld dat deze stek nog vrij was.
Hij wordt best pissig en zegt tegen mij: "weet jij eigenlijk wel wie ik ben"? Ik zeg tegen hem: "al was je de koningin, ik zal toch echt blijven zitten". Het was al aan het schemeren, dus echt zin om weer te gaan inpakken had ik ook niet.

Kwaad loopt de man weg en ik kruip weer in mijn tentje, peinzend over wie dat nou eens geweest kan zijn. Als ik vervolgens bij kaarslicht een karperwereld open sla, herken ik hem gelijk. Achteraf gezien best lachen.

Groeten edwin
Erik van Uijtert
Berichten: 216
Lid geworden op: 24-03-2002 01:00

01-05-2002 19:31

Zeg Edwin van Zeeland naar NB is echt geen 200km hoor :wink: maar wie was het nou? je verteld het wel leuk allemaal, maar je maakt me erg nieuwsgierig.

Nieuwsgierige groeten,
Erik
Donald Stevens
Berichten: 425
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00

01-05-2002 19:55

kom op ik wil namen zien
of ben je nu zelf met een fantasie verhaal bezig :smile:
Gebruikersavatar
Wouter Vennekens
Berichten: 804
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: As (B)

01-05-2002 21:22

Ik wil eigenlijk ook wel namen zien. Die namen komen hier zelf toch niet kijken.
Walter de Wit
Berichten: 102
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00

01-05-2002 22:57

Ha die Edje,

Betreft het hier niet iemand van de redaktie van het betreffende blad..?

Walter.
Gebruikersavatar
Bas Bakker
Berichten: 1598
Lid geworden op: 08-04-2002 02:00
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

01-05-2002 23:17

Ja de wereld steekt raar in elkaar, we hebben 2 soorten vissers,

- vissen voor geld
- vissen voor passie

gelukkig hebben wij aartje nog op deze forum!
Mike van Zijl
Berichten: 324
Lid geworden op: 08-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam

02-05-2002 00:47

Zeg Tim.

Schrijven ze BOEKEN, 1 BOEK of schrijven ze wel eens ARTIKELEN?

Leuke quiz zo :grin:

Groetjes,


Mike
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

02-05-2002 08:46

Beste Bas, ik moet je toch corrigeren. Er is geen enkele karpervisser, welke -grote naam- dan ook, die voor het geld vist. De enige die van de karpervisserij kan leven is Terry Hearn, maar je zult het toch met mij eens zijn dat je wel erg gepassioneerd moet zijn van het karpervissen om (vrijwel) niets anders te doen. En Tim vergist zich als hij denkt dat er ook maar één rijk geworden is van het boeken schrijven over karpervissen!
Verder ben ik tegen de verhalen over anonieme personen in deze posting. Noem dan namen, dat schept tenminste enige duidelijkheid, zelf heb je toch niets te verbergen?
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

02-05-2002 11:42

en dat die bekende namen dit niet lezen is ook onzin!
ik denk dat tussen de bekende vissers net zoveel klootzakken zitten dan tussen de onbekende het zijn ook maar mensen, alleen omdat ze bekend zijn valt het op
het zal mij allemaal verder een (deeg)worst zijn

mvg martijn
Manuel Pattiruhu
Berichten: 6
Lid geworden op: 02-05-2002 02:00
Locatie: Westerland

02-05-2002 11:42

Jammer dat je water in een blad heeft gestaan Tim. Dat zou eigenlijk niet mogen, maar anders gaan mensen misschien allemaal naar betaalputten toe? alleen een schande dat mensen altijd de naam noemen waneer ze er niet meer vissen.

Over de andere reacties, aart geeft hier het goede voorbeeld -bedankt voor je nacthvissen boekje aart, mooi werk!- ga elkaar niet gek maken en koppen snellen. Anders moet je gewoon de tijdschriften niet meer kopen. Iedereen moet elkaar respecteren, alleen dat word hier ook niet gedaan. eerlijk is eerlijk! Je moet deze onderwerpen niet aanwakkeren, zeker niet als ze annoniem gebeuren. dus hoeveel boeken of artikel ze ook geschreven hebben en wie het is die tims water verknalt, mag geen quiz zijn. Dat is alleen maar oproer kraaien. Sorry maar dat is mijn mening. Wij moeten als volwassenen het goede voorbeeld geven voor de jeugd. Groeten, Pat.
Gast

02-05-2002 12:51

Namen?? Ik heb nu over 3 verschillende namen!! En ik zal ze ook niet noemen. Het maakt ik principe geen hol uit. Want ze laten zich op dit forum nooit zien. Hebt er geen baat bij om ze compleet neer te halen. Over de meest recente 2 zal ik zeker niks zeggen omdat ik toch altijd veel respect had voor die gasten. Alleen van dat respect is nu helemaal niets meer over.

Even voor Mike. Mike 1 schrijft boeken de andere veelal artikelen, bij mijn weten heeft de tweede nog geen boek uitgebracht. Doet er ook niet toe. Vroeg slechts naar jullie ervaringen, namen intresseren me niet.

Ik vraag me alleen af waarom dat die gasten(althans een aantal van hen) zich vijandig moeten opstellen, Ze zijn echt niks meer dan de rest. Alleen lijkt het erop door dit gedrag dat zij zichzelf op een of ander voetstuk plaatsen. Probleem met dit soort gedrag is dat zij zichzelf tot de HELDEN van de Karpervisserij bombaderen. Een karpervisser is een karpervisser en ik respecteer ze allemaal, zolang ze zich maar gedragen, bekend of niet bekend.

En Aart, je zult beslist gelijk hebben dat ze er niet rijk van worden. Maar beslist ook niet armer! Voorbeeld: Alijn met zijn meest recente boek. Weken tevoren werd er al over gesproken. Hartstikke popi jopi, kun je mij niet wijs maken dat ie daar niks aan verdient! Geen verwijt hoor, leuk voor m, kan ook goed schrijven, zo’n boek kost heel veel tijd en energie en daar mag zo’n jongen best wat aan verdienen.

Over die laatste gozer wat ik in mijn eerste bericht vermeldde kan ik jullie maar 1 ding zeggen: Een L*L eerste klasse.

Regelmatig kom ik hem tegen langs het water daar hij veel in mijn omgeving vist. De arrogantie straalt er vanaf. Ik mijd hem gewoon en loop het liefst met een erg grote bocht om hem heen. Van vele vissers heb ik begrepen dat ze hem kunnen afschieten. Normaliter oordeel ik niet over verhalen van anderen maar over hem geloof ik het dus wel. Destijds was ik nog jong, en hij al beduidend ouder. Ik kon niet veel tegen hem beginnen. Een ding heb ik me voor genomen: Mocht ik ooit nog een aanvaring krijgen met hem dan gaat ie te water. Snel save en simpel. Kan ie daar een mooi artikeltje over schrijven: Hoe ik met mijn arrogante bek te water ging! Zijn artikelen sla ik tegenwoordig bewust over.

En Aart, ook jij geniet enige bekendheid. Ik heb je vaker dingen gevraagd die veelal te maken hadden met biologie, en visstandbeheer. Ik heb ook altijd netjes antwoord gekregen. Zo kan het toch ook?

Kan me voorstellen dat mensen, bekend of niet bekend niks loslaten over stekken e.d. Wil ik ook niet, zoek ik wel lekker zelf uit. Maar iedereen is eens moeten beginnen, en heeft daar hulp bij nodig gehad. Dan mag je een ander toch ook wel helpen. Ik heb mijn hulp gehad. Op gegeven moment ga je te werk met je eigen idee tjes, en deed het er voor mij niet meer toe wat de ervaren mensen me vertelden. Dit heeft geresulteerd in pieken en dalen voor mij en mijn vismaat. Maar uiteindelijk resultaat is dat wij nu wel bovengemiddeld vangen. Een goede karpervisser is naar mijn idee ook erg eigenwijs.

Als er iemand aan het water komt vissen waar ik zit te vissen en hij vraagt hoe de plas aan te pakken, dieptes stekken e.d. dan zal ik hem vertellen wat ik weet. Vissen zal hij er toch. Laat die gozer dan toch ook een leuk weekend hebben, en vangt ie meer dan mij, dan doe ik toch iets verkeerd of niet? Zal nooit zomaar alles op het net gooien. Maar langs de waterkant zal ik iemand proberen te helpen.

Opmerkingen zoals mijn vrienden nu hebben gekregen zul je uit mijn mond niet horen. Vaak komen er mensen hier op karper vissen die wat er heel wat kilometertjes op hebben zitten. Als die iets vragen, moet ik dan zeggen : Jochie rij maar weer terug naar A’dam want van mij hoor je niks?? Of: Ga maar lekker blanken, want ik zat er het eerst, en dit is mijn plas, zoek maar wat anders???? Neh, ik zal dan met mijn info proberen om die gast een leuk karpervol weekend te bezorgen.

Groetjes Tim
Gebruikersavatar
Bas Bakker
Berichten: 1598
Lid geworden op: 08-04-2002 02:00
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

02-05-2002 12:59

Denk dat sommige het gevoel hebben dat ze beter zijn dan de rest en alles voor elkaar kunnen krijgen. Artikelen vertellen alleen het mooie van het mooie, maar hoevaak heb jij al een artikel gezien met daarin.

"we gingen drie nachten zitten en we blankte" ??? nooit duss...

Iedereen heeft een ideaal beeld van die bekende gasten en die gasten weten dat.
Gast

02-05-2002 13:06

Nou Bas,

Ben het niet geheel met je eens. Vaak lees je in die verhalen over vele blanks, maar ben het wel met je eens dat het meestal eindigt met een HAPPY END! Er wordt vaak begonnen met een depressief verhaal wat uiteindelijk resulteerd in een successtory. Maar ja laten we eerlijk zijn. Wat heeft het voor een zin om een verhaal te pennen waarin geen enkel visje wordt gevangen?

groetjes
Arjan van den Berg

02-05-2002 16:56

Nogal weer zo'n onzinnige posting. mensen zwart maken via dit board ronduit belachelijk!
wat maakt het nu uit of de schrijvers van artikelen blanken of vangen en hoe zo'n verhaal eindigd. leuk zou dat zijn zeg allemaal sfeer foto's in een blad en allemaal blanksessies. wat een onzin om daar iemand op af te rekenen, echt puur jaloezie volgens mij.

kijk dat ze niet blij zijn als je op hun voerstek vist, dat zou ik ook niet zijn en niemand niet en ik zou heel graag van die bekende zeer sympathieke brabander zelf horen of hij gezegd heeft: weet je wel wie ik ben ik geloof daar namelijk niks van

als je een echte vent bent bel je de persoon even op of stuurt hem een brief in plaats van dit kinderachtige geroddel

MVG

Arjan
lode lagrange
Berichten: 61
Lid geworden op: 12-03-2002 01:00
Locatie: nieuwpoort
Contacteer:

02-05-2002 18:43

ja , vindt ik ook nogal onzinnig .

het zijn niet altijd de bekenden die alles misdoen hoor , normaal zouden zij het goede voorbeeld moeten geven .

denk maar eens aan alle andere vissers die iets misdoen ! ( :smile: :smile: )


greetings , lode

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: lode lagrange op 2002-05-02 18:44 ]</font>
Gast

03-05-2002 17:33

Beste Arjan en Lode,

Als ik de intensie had om welke karpervisser dan ook zwart te maken of neer te halen, dan had ik wel namen genoemd.Zoals je hierboven al kunt lezen, zal ik never nooit geen namen noemen.

Ten tweede heb ik of mijn vrienden geen stek gepikt, neh, het betrof slechts hetzelfde water.

En het is wat je al zegt Lode: ze zouden een voorbeeld functie moeten hebben, en met het opeisen van stekken en complete waters en vijandige reacties creeer je naar mijn idee nou niet echt bepaald een voorbeeld functie.

En wat mij betreft Arjan, is bovenstaande allemaal totaal niet berust op jaloezie. Waar het mij om gaat zijn de verhalen van die gasten waarin vermeld wordt dat de gem. karpervisser ze liever zien gaan dan komen. Omdat zij beter en groter vangen???? Nou,als ze reageren als hierboven beschreven, vind je het dan gek dat ze met de nek worden aangekeken???

Tja tuurlijk onder ons lopen ze ook hoor, de eikels. Maar ik heb het hier over drie gevallen en drie keer was het geen pretje.

En of ze nu bekend zijn of niet bekend, voor dit soort lui kan ik dus totaal geen respect opbrengen!

mzzl

Tim
Gebruikersavatar
Bas Bakker
Berichten: 1598
Lid geworden op: 08-04-2002 02:00
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

03-05-2002 17:44

Misschien realiseren de bekende karpervissers met hun mooie verhalen het nog niet, maar hun maken eigenlijk de karpergekte.

Hun maken mensen zo gek over de karper om water te zoeken wat nog onbevist is. Hun maken de mensen gek dat ze dag en nacht aan het water gekluisterd zijn.

Verhalen zijn mooi gemaakt en wij vinden dat allemaal schitterend. Iets wat wel zelf ook wel willen beleven. (hierbij wil ik natuurlijk niet afwijken van de vissers die zelf alles uitzoeken). Maar iedereen leest artiekelen.



----
Ik vind het alleen raar dat de zogenaamde bekende vissers zich tot idool maken en daarna zichzelf weer afkraken. Net of ze niet willen dat er meer karpervissers bij komen, waardoor hun uit het zicht raken (misschien).

Schrijf dan dus geen boeken of artikelen en laat de vissen gewoon tot vissen zonder ROEM
Gast

03-05-2002 17:57

Artikelen en dergelijke zijn helemaal niet erg. Maar maak dan wel waar wat je schrijft!. Loop dan niet te zaniken over mensen het op weg helpen, of het in leven roepen van karpergroepen om info uit te wisselen, of schrijven dat we elkaar het licht in de ogen moeten gunnen, om dan vervolgens toch maar lekker iedereen vijandig te benaderen. Steek je boeken en mooie verhaaltjes dan maar ergens waar het licht niet schijnt.

adios
Gast

03-05-2002 19:25

Ik ben het helemaal met aart lokhorst eens.
Gewoon namen noemen dan geef je de ander ook een kans om zijn verhaal te vertellen,anders kan je wel alles beweren.gewoon zuiver blijven en vooral eerlijk.
Gebruikersavatar
Hoedemakers Mark
Berichten: 1157
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Kinrooi - België
Contacteer:

03-05-2002 21:16

Er zijn heus ook karpervissers die én een bekende kop of naam hebben, én die sociaal zijn. Je moet de hele hoop niet over dezelfde kam scheren.
Ik kan je eigenlijk ook begrijpen, ik ken er ook één die denkt dat ie bekend is, die een nek heeft van hier tot in Tokio en die zo arrogant is als de pest.

Als je het doet voor de bekendheid, dan heb je echt wel de verkeerde hobby gekozen. Een gesloten circuit zoals de karperwereld is de ideale omgeving om toffe vriendschapsbanden te maken, zonder verafgoding van enkele "David Beckhams".
Michiels Gino M W
Berichten: 203
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Locatie: Michiels GINO België Bredene (kust)
Contacteer:

04-05-2002 09:17

Bekende karpervissers!!!!zijn die beter als wij???? Geef mij hun materiaal (vis-dieptemeter,zodiac met elec.motor,enz),en hun sponsor die voor 100-den kilo's aas zorgt en ons reisjes naar het karpermekka Frankrijk en Roemenie betaald, dan kom ik ook in de boekskes hoor.Maar een gewone visser,zoals wij die op hun instinct de stekken moet zoeken,en enkel vanuit de kant kan voeren, en hun aas en materiaal zelf moet betalen.Als deze vissers een mooie vangt,die is veeeeeeeeeel meer waard dan z'n vis die wordt gevangen door een bekende, want hierbij hebben WIJ het gedaan en niet al die electronische hulp.Het is natuurlijk allemaal plezant, z'n chick materiaal iedereen wilt meer vangen.Maar als al die bekenden zonder al die luxe ook zo veel vangen, dan pas zijn het voor mij grote namen,maar neem hun luxe weg en je zult wel zien,ze zullen niet veel meer vangen dan wij, de vissers voor de sport,de vissers voor de fun.Wij zijn geen vissers die geforceerd elke maand met een 25+ vis op de cover van een boekje moeten staan om onze sponser weer eens naar voor te brengen.Wij zijn SPORTVISSERS

Greets GINGINO
Gebruikersavatar
Bart Janssen
Berichten: 1354
Lid geworden op: 18-01-2002 01:00
Locatie: Tussen de Rivieren
Contacteer:

04-05-2002 09:41

Ik vind niet dat je alles over 1 kam moet scheren. Dat er eikels tussen zitten, tuurlijk maar die hebben we overal. Daarnaast hebben de meeste bekende karpervissers hun naam verdient. Ook hun zijn klein begonnen. Dat ze gesponserd worden dat noem ik loon naar hard werken. Dat krijg je niet zo maar. En of ze nou wel of niet bekend zijn het blijven gewoon maar mensen. Bekende karpervissers kunnen het eigenlijk niet permiteren om zich te misdragen aan de waterkant, ze zijn een visitekaartje van een merk, bedrijf of groothandel en die moeten ze hoog houden. De bekende karpervissers die zich bij jou hebben misdragen zouden beter moeten weten. Bij mij waren ze echt aan het verkeerde adres geweest, ik had de namen en de misdraging op elk forum geplaatst. Dat zou bij elke "karpervisser" die zich asociaal aan de waterkant gedraagd zo moeten zijn. Net zo lang dat ze zich niet meer aan de waterkant durven te vertonen. Opruimen dat zootje wat zichzelf karpervisser durft te noemen. Het begrip karpervisser heeft al genoeg verkeerde wendingen genomen.

Bart
Gebruikersavatar
Hoedemakers Mark
Berichten: 1157
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Kinrooi - België
Contacteer:

04-05-2002 16:20

Toen Philip Cottenier het Albertkanaal wou aanpakken, hebben lokale vissers hem uit schrik en jaloezie gewoon weggepest. Ze probeerden z'n stekken om zeep te helpen en gaven z'n nummerplaat en type auto door aan de politie als hij 's avonds gesignaleerd werd.
Is Cottenier een asociale man, ik dacht het niet!

Het maakt niet uit of je bekend bent of niet. Eens een eikel, altijd een eikel...
Gebruikersavatar
Hoedemakers Mark
Berichten: 1157
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Kinrooi - België
Contacteer:

04-05-2002 16:24

Ik zal mijn antwoord wat nuanceren. Philip werd weggepest door ENKELE lokale vissers.