drijvend met de korst


Plaats reactie
Frank de Vries
Berichten: 19
Lid geworden op: 15-04-2002 02:00
Locatie: Deventer

01-05-2002 18:31

Euhm... dat zijn Meerkoeten... :)
Gebruikersavatar
Bas Bakker
Berichten: 1598
Lid geworden op: 08-04-2002 02:00
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

01-05-2002 23:35

Nou de eenden duiken bij mij ook al naar beneden om aan mijn boilies te azen. Dus maar brood strooien en boilies te gelijk, dan is het probleem opgelost.

Met korst vissen is op elk water anders, je moet het gewoon proberen. Sommige wateren zijn nog nooit bevist met korst en sommige weer wel. Dat is echt wat je zelf moet uittesten.. Minder diepere wateren zijn sneller opgewarmt en karper zullen sneller naar het opp. komen, maar in elk jaar getijde is goed te vertoeven met korst.
Tom de Haas
Berichten: 124
Lid geworden op: 25-05-2002 02:00
Locatie: Hoofddorp

13-08-2002 17:34

Raymond/kevin,

Wij hebben 3 andere namen voor die zwartjoekels die alles opduiken wat je in het water gooit.Meerkoeten of in de volksmond ook wel waterkippen. Een ander deel noemt ze dan weer WATERSURINAMERS. Vraag me niet waarom.

Met duikende groet,
Tom

PS je kan het hele jaar door aan de oppervlakte vissen alleen de kansen zijn in het voorjaar de zomer en de vroege herfst het beste. Ook al zijn ze niet aan de opp als je gaat voeren komen ze vanzelf een karper zal een makkelijke maaltijd niet voorbij laten gaan.
Jamie Bakkenes
Berichten: 70
Lid geworden op: 05-08-2002 02:00
Locatie: Delft

15-08-2002 13:54

Hoe maak je een zinkende korst


Groetjes:Jamie
Ray Schra
Berichten: 1306
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00

15-08-2002 22:26

Jamie,

Als je een klein stukje korst neemt, zal deze door het gewicht van de haak gaan vollopen met water, uiteindelijk zweeft ie dan zo naar onder.

Gr. Raymon
Frankie Huisman
Berichten: 3
Lid geworden op: 15-08-2002 02:00
Locatie: Appelscha

16-08-2002 08:30

Tip om meeuwen te verjagen: Klap in je handen op het moment dat de meeuwen naar je korst willen duiken (ze zijn dan zo’n drie tot zes meter bij je korst vandaan. Als je dat een paar keer hebt gedaan, gaan ze geheid weg. Bijkomend voordeel is dat het relatief hoge geluid van het handenklappen de karpers niet verstoord.

Over eenden: Ga gewoon niet met broodkorst vissen daar waar eenden kunnen zien dat je de korsten er in gooit.
Lukt dat niet en wil je er toch vissen want je krijgt slapeloze nachten van doe spiegel, volg dan die tip van de vlok onder een broodkorstmaaltijd voor eendjes: werkt goed!

Ik heb op deze site trouwens ook nog iets geschreven over korstvissen: artikelen/vistechnieken/De kurkentrekker deel 7&8.

Succes allemaal!

Frank Huisman

PS: Gisteravond nog een mooie 19 ponder met de korst gevangen op mijn Jan B. de Winter glashengel!

(vanwege problemen met mijn originele account heb ik tijdelijk een iets andere voornaam)
Gebruikersavatar
Martin Nederlof
Berichten: 544
Lid geworden op: 09-08-2002 02:00
Contacteer:

16-08-2002 18:57

als je wat verder wilt ingooien doe je een pva zakje met een steentje erin en dan kun je verder ingooien!

maar je moet het natuurlijk wel zo onopvallend mogelijk doen! dus niet het steentje op de kop van de karper gooien:)

om te zorgen dat je korst er minder snel af valt, kun je je haak door de korts doen en dan je lijn een aantal maal om de korst heen halen en dan onder de haakpunt door, op deze manier word de karper ook goed gehaakt! alleen kun je hem nu verder ingooien.

als je een groepje karpers hebt en je wilt de grootste van de groep vangen, dan moet je een voerplek maken en dan je eigen korstje zo ver mogelijk van die plek vandaan gooien, omdat de kleinere karper wat wilder en minder schuw zijn zullen hun eerder de voerplek ontdekken!
althans dat kan ik zeggen uit mijn ervaringen op mijn thuiswatertjes.

suc6
Just another carp fisher.......
dennis hooiveld
Berichten: 122
Lid geworden op: 17-01-2007 16:17
Locatie: Emmen

20-01-2007 18:27

over die zinkende korst even
ik viste altijd met een flink stuk korst aan de haak en ongeveer 1cm boven de haak deed ik een stuk of 4 loodjes zodat de korst zinkde
en ik heb er zo aardig wat visjes mee weten te vangen
deze toepassing was nodig omdat ik op een stadsvijver viste waar zon 40 watervogels zaten....
hiervoor gebruikte ikook een grote dobber zodat hij niet zinkt
Gebruikersavatar
dayo steenkist
Berichten: 1523
Lid geworden op: 21-06-2006 14:06
Locatie: haarlem

27-01-2007 22:27

:o
als je je korst wilt laten zinken?
is makkelijk gewoon in het water dippen en dan ff uitknijpen.
zodat het water er uit gaat.
dat doe je een stuk of 2 keer en je broodkorst zinkt heel langzaam.
:roll:
Gebruikersavatar
jurgen heintjes
Berichten: 682
Lid geworden op: 28-08-2006 12:53
Locatie: JRC twin skin

28-01-2007 08:47

Ja dit is een manier.

Het nadeel ervan vind ik dat de korst snel van de haak gaat...

Maar een voordeel ervan vind ik dat in de situatie dat de karpers schuw zijn en ze pakken alle gevoerde korstjes aan de oppervlakte voorzichtig, Ze jouw zinkende korst wat (sneller/met meer vertrouwen) pakken.
:wink:
Gebruikersavatar
jurgen heintjes
Berichten: 682
Lid geworden op: 28-08-2006 12:53
Locatie: JRC twin skin

28-01-2007 08:51

Heb het zelf nog nooit geprobeerd maar,

Is het niet een idee om het met een werplood te doen?
lijn straktrekken en effe zo uitpeilen dat de korst een stukie boven de bodem zweeft? :cry:

Nadeel hiervan vind ik namenlijk dat het te veel op statisch vissen gaat lijken
:P
pascal zwaan
Berichten: 3
Lid geworden op: 12-08-2003 02:00
Locatie: middelburg
Contacteer:

29-01-2007 04:46

hoi,,
hier nog een berichtje van mij vanuit zeeland vlissingen..

nou..
om als eerst te beginnen jullie kennen misschien en zijn ook misschien veel groot water gewend dan ik...

ik vis dan ook wel eens regelmatig in de veste te middelburg..
maar daar heb je dus niet zo een last van eenden
en is korstvissen dan als nog onmogelijk..

en ik vraag me eigenlijk wel af..
is er iets waar ik de karper eens meer het aandacht te laten schenken wanneer er wat brood op het water drijft en dat ze toch nog eventjes hun neus komen laten zien ?

want al die tijd dat ik er kom en geprobeert heb met korst een karper te vangen is me in die tijd nog niet 1 keer gelukt...

en dat is behoorlijk peg hebben..

de meeste vijvers in die omstreken heb al wel gehad..
en weet zo inmiddels wat er in zwemt (zwom)
vorig jaar waren er 1500 kapot gegaan vanwegens geen zuurstof meer in het water..

maar goed.. hoop dat ik er wat informatie over krijg..
dus noods mail je me even zou ik hardstikke top vinden

vele groet p.zwaan uit vlissingen..
en veel visplezier dit jaar..
Plaats reactie