Waar is BEET mee bezig.............!


Plaats reactie
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

28-09-2003 21:35

Wat zie ik tot m'n verbazing, er word een
heel artikel over nieuwkoop geplaatst! Niet
dat het opzich uitmaakt, want Nieuwkoop is
ondertussen breed schalig beschreven, maar om
steeds weer Nieuwkoop in de schijnwerpers te
zetten lijkt me niet zo'n goed idee! Als je
het steeds maar in de schijnwerpers zet, dan
zul je ook verkeerde mensen trekken, als het al niet gebeurd is! En ik kan me niet voor-
stellen dat de locals er blij mee zijn met
talloze pubilicaties!
Niet dat ik er vis hoor! :lol:
Ik stuur maar weer een mail naar ze! :wink:

groetjes Benny
Gast

28-09-2003 21:53

Het lijkt mij niet dat deze 'verkeerde' mensen (vissers?) nou even de tijd nemen om in de beet te lezen over de nieuwkoopse plassen.. wel heb je gelijk dat door z'on publicatie, wat dus al meerdere keren voorgekomen is, veel mensen er gaan vissen en misschien wel het water verpesten, in hoeverre dat nog niet gebeurd is!!
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

28-09-2003 22:07

Dennis,

Veel mensen lezen de Beet! Dus ook mensen met
verkeerde bedoelingen, zoals vis overzetters,
rotzooi makers enz. Door het steeds maar weer
te blijven te pubiliseren, zul je steeds weer
ongewenste gasten trekken!
Ik denk dat het kwaad al wel geschied is,
maar door het niet meer te pubiliseren raakt
het een beetje in een vergeethoek, zodat het
MISSCHIEN op den duur toch wel weer goed komt
of gaat!
Om eerlijk te wezen, ik word er spuug zat van
van dat gepubiliseer over wateren! :mad:

Spreken is zilver, zwijgen is goud! Onthoud
dit maar goed! :wink:

groetjes Benny
Hofman Martijn
Berichten: 50
Lid geworden op: 05-02-2003 01:00

28-09-2003 22:07

Tja,
Als je nou eens bekijkt wat we hier op internet allemaal wel niet zitten te vertellen over elke pisput waar een zware vis op zwemt .
Nu wordt er in dit geval over Nieuwkoop gepraat maar als het een ander water is gaat het net zo.
Nieuwkoop is natuurlijk al lang bekend dat er zware vissen zwemmen en ik denk dat een artikel in de Beet of waar dan ook niks uit maakt.
Artikel van Herwin Kwint in karper.. gelezen?
Als je ergens over hoort of leest ben je al te laat !

M.v.g. Martijn
Gast

28-09-2003 22:13

Jah, had er even niet bij stil gestaan over het feit dat ook verkeerde mensen wel de beet lezen! Ik vindt het triest dat er mensen zijn die onze sport willen vern**ken!! Dat kan ik dus niet uitstaan, laatst bijv. ik wou even een middagje met de feeder op de IJssel! Komt de boer bij me, jongeman zou je hier niet meer willen vissen er wordt rotzooi gemaakt! (en er lag aardig wat) nog geen 2 min. later een politiemotor! Dat bedoel ik... ze hebben het voor mij verpest op die locatie!! LEUK HOOR! Ik ben het er ook mee eens dat er veel te veel info. over het internet gaat.. ben zelf ook 'op mijn vingers getikt' door Benny voor het verspreiden van een stek! Hij heeft gewoon gelijk wat betreft die verkeerde mensen!
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

28-09-2003 22:13

Martijn,

Kan wel zijn, maar door het steeds weer te
pubiliseren zul je STEEDS WEER verkeerde gas-
ten blijven trekken!
En wat betreft het ifo vragen op het board
over wateren en z'n bestanden, ik kan alleen
maar zeggen dat ik het triest vind, het lijkt wel of men niet meer de moeite wil ne-
men om het 1 of ander zelf uit te vinden! Van Beginnelingen kan ik het nog wel iets van begrijpen, maar niet van mensen die toch
al wel wat langer mee lopen!
En tussen info en info zit verschil, wil je
iemand iets wijzer maken doe het dan prive!

groetjes Benny
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

29-09-2003 08:27

Op deze manier blijven de slechterikken komen en word een prachtig water verpest door bierdrinkende en feestmakende 'karpervissers' die op jacht zijn naar een biggetje....

Jammer hoor! Zelf koop ik de beet niet meer, maar ja... daar heb ik al genoeg over geschreven!

Groeten,

Marijn
Gebruikersavatar
luuk schenkelaars
Berichten: 1643
Lid geworden op: 17-04-2002 02:00
Locatie: Raamsdonk

29-09-2003 08:44

Indd. Benny,

zo'n water als nieuwkoop zit gewoon grote vis. maar na een tijdje is zo'n water toch wat verdwenen uit hun gedachtens omdat r winig over gesproken word. Nu dit artikel er is zien ze weer dat er grote arper zit, dus gaan ze erheen.

info en info,

Het is al snel gevraagd. Natuurlijk is het makkelijk om te weten, maar het zelf uitzoeken is net zo verstandig. Als ik ergens een mooie zandplaat op een (wat bekender) water heb gevonden, ga ik dat niet openbaar publiceren!

Groeten,

Luuk
Karpervissen is net als..... .....vissen op karper
Gebruikersavatar
Frank bosman
Berichten: 1607
Lid geworden op: 12-03-2002 01:00
Locatie: Varsseveld

29-09-2003 10:37

die verkeerde mensen zijn overal aanwezig, dus of je zo'n artikel plaatst of niet ze komen er toch wel! alleen controle kan die mensen het zwijgen opleggen, en andere vissers, zeg er wat van!
het is wel zo dat er veel over wateren wordt geschreven, dat is soms jammer. de beet houdt gewoonweg geen rekening met locals, zij zijn er voor alle vissers en willen die informeren, dat is best balen als local zijnde, als je dat ziet dat je stek ineens vol staat met allerlei mensen die je nog nooit hebt gezien.

groeten uit pochendam
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

29-09-2003 10:58

Heren,

Laat 1 ding wel duidelijk zijn, de meeste 'foute vissers' zullen hun hengels allang in de schuur of op zolder hebben opgeruimd nu de nachtelijke temperaturen weer dalen!
De echte vissers blijven nu over en de mooi-weer vissers liggen lekker in hun warme bedje terwijl nu meer ruimte krijgen om heerlijk te vissen!!
Neemt niet weg dat die gasten vanaf mei ook weer aan de waterkant zitten!

Groeten uit Velserbroek...
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

29-09-2003 12:05

sprak er pas 1, die er al jaren viste. Vorige week, vlakbij waar hij viste, werd door 5 verschillende personen op dezelfde stek gevoerd. Stek is dan ruim, want dat moest van den Luc. Allemaal in donker en iedereen zachtjes natuurlijk, dachten ze dan toch...

sukkels

MVG

Klaas
charles de beus
Berichten: 40
Lid geworden op: 14-04-2003 02:00
Locatie: den helder

29-09-2003 18:18

hallo,
jullie heben het steeds over foute vissers.
ik mag graag half nederland door toeren om eens in een andere omgeving mijn hengels uit te gooien.
alles volgens de regels die gelden aan de waterkant.
ik ben dus vaak geen local.
ben ik nu ook een foute visser?
soms kunnen artikelen zoals in beet mij helpen om een mooi watertje te vinden als ik terplaatse niet bekend ben(overegens niet voor de groote vis maar gewoon omdat het een mooie stek is).
het zou mooi zijn als in dat soort artikelen daar eens de nadruk op zou worden gelegd en niet alleen maar op gewichten e.d.
het leven is kort,begin bij het toetje!
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

30-09-2003 00:24

Charles,

zolang je je aan de ter plaatse (soms ook ongeschreven) regels houdt, is er niets aan het handje.

Vaak echter komt "men"het water wel even slachten. 3 Hengels? doe maar 4. Nachtvissen? Fuck met je verenigingsvergunning. Verenigingsregels, zoals geen karper zakken, geen gevlochten lijn gebruiken, alleen onder paraplu. Fuck ff.

voel je het verschil?

Eerst eens komen kijken. Praatje "locals". Kijken of er niet ergens gevist cq gevoerd en gevist wordt. Beetje rekening met de regels houden. Vergunninkje kopen.

Zeker als er meer mogelijkheden zijn dan wettelijk is toegestaan: lees hele jaar nachtvissen bijv. Is daar vaak jaren van werk in gaan zitten. Te vaak wordt zo'n werk door een paar man verziekt.

MVG

Klaas
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

30-09-2003 19:26

En de auteur was weer...............!
De desbetreffende auteur heeft een eigen
mening over open stek info, maar ik denk dat
ie het niet bij het juiste einde heeft! Vol-
gens mij heeft deze man niet door wat open
stek info voor gevolgen kan hebben, voor de
populatie en de omgeving en dergelijke.....!

groetjes
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

30-09-2003 19:33

Kan je eigenlijk nog wel over een water schrijven zonder de aanwezige locals op dat water in principe tegen de schenen te stampen ????

mvg
stefan
lars kern
Berichten: 697
Lid geworden op: 11-05-2003 02:00
Locatie: capelle a/d ijssel

30-09-2003 20:10

weet iemand waar ik me abbo op kan zeggen straks gaan ze nog reportage houden waar ik woon ;(
behandel een karper zo als je zelf wil worden behandelt
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

30-09-2003 21:11

Stefan,

De desbetreffende auteur neemt als excuus,
dat ie het in overleg met de locals pubili-
seerd. Maar word iedereen wel ingelicht? Ik
persoonlijk vind het maar dom om over wateren
te pubiliseren, maar dat is mijn mening!

Dat ene water ook, wat ik begrepen heb is het
naar de pubilicatie in de karperwereld steeds
drukker geworden, als dat zo is lijkt me dat
niet ideaal!
Dus mijn conclusie! STOP MET PUBILISEREN OVER
STEK INFO...........!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Zo kan er al heel wat minder verkeerd gaan!

groetjes Benny
Gebruikersavatar
Tim Sanders 3
Berichten: 116
Lid geworden op: 29-01-2003 01:00
Locatie: Didam

30-09-2003 21:40

Ik vind gewoon maf dat ze telkens over nieuwkoop schrijven.
iedereen weet toch onderhand wel dat daar de record van nederland zit.
Of niet soms????
En ik denk dat de locals er niet blij mee zijn nu komt er weer een zooi bij hoelanger ze er over blijven schrijven hoe meer erdaar naar toe gaan.
Laat uhm dan een verhaal over zijn boilie theorie schrijven.
Denk dat de meeste dan intressanter vinden of denk ik dat verkeerd.

groetjes Tim
Willem Barnas

30-09-2003 21:44

Tja,

gewoon lekker vissen volgens de 'wetten' en lekker je mondje houden als je op goud zit, simpel zat. Publiceer je dan toch, doe het dan 'gecensureerd', als je begrijpt wat ik bedoel.
Helaas lopen er altijd kuttekoppen rond die zo nodig willen laten zien wat ze allemaal wel niet vangen.

Groet uit het stille noorden,
(En nou niet gelijk de auto starten!!!)

WB :wink:
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

30-09-2003 22:12

Heren,

Vandaag nieuwkoop, volgende maand?

Komen we lekker bij jou vissen.

MVG

Klaas
edwin siol
Berichten: 364
Lid geworden op: 03-11-2002 01:00
Locatie: Voorhout
Contacteer:

30-09-2003 23:08

waarom geld eigenlijk niet voor iedereen niet publiceren?

ben benieuwd

those who forgot the past are condemt to repeat it, of hoe je condemt dan ook schrijft...

waar het op neer komt is als je je oogkleppen ophoudt voor de fouten van het verleden, zullen deze zich in den regel blijven herhalen. De smoes bijvoorbeeld dat nieuwkoop AL bekend is, kan daarmee ook geen rede zijn er alsnog dan maar over te kunnen pennen, hoe groot de vis; hoe mooi de vangst ook is. Men had der sowiso nooit over moeten publiceren. Krijg je het type karpervisser door wat hier dagelijks een keer of twee zich aanmeld alhier op het forum om te belezen waar ze moeten vissen. "Tis toch gewoon dat je het nu wel kunt vertellen?"

Boeit mij waar en hoe? nee..
Boeit mij wat voor een vangst? Ja hoor..

Helaas proberen sommige publicisten soms status te halen door te gaan verkondigen dat hij het wel allemaal al weet, of dat de publicist ook die al eens beschreven bak bakt, en dat ook hij zijn vissie pakt in nieuwkoop, het nederlandse mekka-gedoe.

l.b. (lekker belangrijk)

Heren,

de beet plaatst al jaren verwijzingen naar nieuwkoop, en maandelijks naar andere wateren waar het verwijst naar grote karpers. Het vbk magazine staat ook overvol met plattegronden naar de bakken goud.

Zoveel drukker zal het echt niet worden nu op nieuwkoop. Beet is al lang gepasseerd. Grote karpers staan elders beter beschreven. Zoals hier steeds maar weer. Zeg eens eerlijk, je bent toch een sukkel als je de Beet als leidraad gaat gebruiken stekken te zoeken?

Je kan 2 kanten op. Twee extremen. Of je gooit ALLE wateren en geheimen open..... of GEEN. Tussenweg is te vaag.

Goed of slecht laat ik in het midden.
Feit is wel dat sommige bakken goud uit diezelfde bladen nu dood zijn.

dream on. dan is er geen enkele beargumentatie meer over nog verder te gaan met dat open boek gedoe....

Maar dat is maar mijn persoonlijk meningkje

truste

ed
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

01-10-2003 08:55

Heren,


Hoe je het wendt of keert. Blijkbaar kunnen velen niet omgaan met vangsten van anderen. Al jaren vinden er vele volksverhuizingen plaats van het ene naar het andere gerucht.

Ligt dat aan de boodschapper? Als iedereen de laatste 20 jaar zijn bakkes had gehouden, zat menigeen nog steeds achter zijn hengels naar een alu folietje te staren. Verwonderd kijkend naar een collega verderop, die de ene naar de andere vangt. Ook de materiaal ontwikkeling zou ver zijn achter gebleven. Is dat erg? Daar IS geen antwoord voor mogelijk, want de situatie IS nu zo.

Wij karpervissers kunnen niet met de weelde van de "openheid" omgaan.Daarom is het m.i. het meest verstandig om geen namen meer te noemen.

Wil je op een water vissen en meer info? Is er mijn inziens maar 1 manier. Ga er naar toe en zoek het in 1e instantie zelf uit. Houd je aan de geldende regels en gebruiken en binnen een korte tijd wordt je geaccepteerd door de "locals" met als gevolg dat je alle info krijgt die je nodig zou kunnen hebben.

Goed voorbeeld van info verstrekken is het (laatste?) boekje van Aart. Kleine moeite om de : gewichten" te vermelden. Dubbel zoveel boeken voor dubbel zoveel geld kunnen verkocht worden.

Nu: je vind een water en kan kijken als je er nacht mag vissen (dan zit er dus ook karper) en proberen maar.

MVG

Klaas
Willem Barnas

02-10-2003 19:37

!!!!!!!!!

WB :wink:
Plaats reactie