seizoen Michiel Pilaar

Henrie de Vogel
Berichten: 212
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Gouda

04-11-2002 10:23

Hoi Michiel,

Leuk verslag van je ervaringen in " het Zeeuwsche". Wat een sensatie hè, die wilde boeren beschubde torpedo`s. Ik vis er alleen in mijn vakanties en wat mij betreft hoef ik niet zuidelijker te gaan. Helaas heb ik nooit meer tijd dan sessies van zo`n uur of 5 à 6 per keer want anders kwam ik er vaker.
Misschien kom ik je er eens tegen in augustus.

groeten,

Henrie
Gebruikersavatar
Laurens Maasland
Berichten: 827
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

04-11-2002 12:38

Hallo Pilaar,

Leuk om ook eens wat belevenissen uit die regio te lezen. Grappig opgeschreven en zeer mooie fotografie in het laatste deel!

Aan de ene kant lijkt het me jammer om niet in een big fish regio te wonen, zoals bij jou het geval is.

Maar of dit nu perse als een gemis moet worden ervaren???

Iedereen verlegt zijn grenzen, wil groter groter, groter. Iedereen kijkt naar zijn PB en zijn plafond, men wil biggen vangen. Leuk vind ik het dan om te lezen van jou dat je zo kan genieten van een lage 20 er of zelfs een 17 ponder!!!

En al lijkt het vissen in een 'goede' regio in jouw visie wellicht zaligmakend: je stelt je normen toch wel weer bij. De waardering voor een lage 20er nu zal even hoog zijn als bij een hoge 20 er dan. Geniet er maar van.

mazzel, laurens
When the going gets tough, the tough get going!!
Arnold Haandrik

04-11-2002 14:26

Michiel,
prachtig stukje,niets dan lof,
kan me heel goed vinden in jou gedachtengang over het "plezier" van het karpervissen en niet de spekrace die meer en meer opkomt.
In mn eigen artikel(en) vind ik het nu ook niet zo belangrijk of er nu een twintiger of een veertiger in staat vermeld,het gaat er meer om (vind ik dan)op de manier waarop en hoe je m gevangen hebt.
Artikelen met dikke vissen zijn er al genoeg.

Kortom,mooi werk en ga zo door.

met-eerbiedige-groet
Harald.
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

04-11-2002 17:52

Michiel, dat smaakt naar meer....!
Gebruikersavatar
Michiel Pilaar
Berichten: 962
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Kapelle
Contacteer:

04-11-2002 18:06

Henrie,

Ja groot zijn ze niet maar met de penhengel en 'n vlokje kun je heerlijke sport met de karpers 'bedrijven' :grin: !

Laurens,

Bedankt en over die fotografie: ik heb de foto's veel te donker ingescand dus dat kan nog beter. Maar ik heb nu een nieuwe camera die automatisch scherpstelt waardoor de fotograaf alleen nog maar de compositie moet regelen, en dat is soms al moeilijk genoeg! Maar goed, morgen weg voor 2 nachten... hopelijk valt er wat te fotograferen!
En verder: we hebben hier een laag 'plafond' en daar valt best mee te leven want dikke vis is ook niet alles. Zo kunnen we hier nog ongestoord voeren, worden nooit lastig gevallen door hangjeugd (behalve Wijnand :razz: ) en is de sfeer onder de vissers perfect: in 9 jaar vissen nog NOOIT 'zware' onenigheid gehad met anderen! En dat is me veel waard!

Harald,

Bedankt voor je positieve reactie! 't is altijd leuk te lezen dat men je verhaaltjes leest :smile: !

Aart,

Deel 2 wordt aan gewerkt, wel ff de foto's opnieuw inscannen dus met een aantal weken zal dat er ook op staan!

Groeten en vang ze,

Michiel

_________________
In het verleden gevangen karpers bieden géén garantie voor de toekomst!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Michiel Pilaar op 2002-11-04 18:08 ]</font>
Dominique de Vos
Berichten: 323
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Overslag

04-11-2002 18:20

Hoi

hier do uit zeeland(de kant van de biggen dan haha)!
masterlijk stukie pilaar,nooit van jou gedacht!
volgend jaar eens samen vissen ejz,kom je maar eens deze kant op!

met verbaasde groet
CC
Gebruikersavatar
Remco van Leeuwen
Berichten: 34
Lid geworden op: 15-03-2002 01:00
Locatie: Goes

04-11-2002 18:47

Jowwww Piller , beter werkje schrijf taal :grin: maar dat had k je al wel s eerder verteld, k wil alleen maar ff zeggen ga zow door !!;)



Remco
Gebruikersavatar
Michiel Pilaar
Berichten: 962
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Kapelle
Contacteer:

04-11-2002 19:14

Beetje dimmen Domo! Want als die Westerschelde tunnel er is hebt je best kans dat we je elk weekend in elkaar komen batsen! Samen met Edwin!

En Ruk, smerig stuk Remco... een beetje afspreken met meisjes met dikke ... en nog wel onder de TV toren :razz: Zaterdag naar de stad ej! Ga ik d'r es ff bij d'r doppen pakken :grin: !

Mzzl en kusjes,

Michiel :wink:
Het leven is te mooi om er niet ten volle van te genieten!
Gebruikersavatar
Remco van Leeuwen
Berichten: 34
Lid geworden op: 15-03-2002 01:00
Locatie: Goes

04-11-2002 19:19

hahahaha
Gebruikersavatar
Hoedemakers Mark
Berichten: 1157
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Kinrooi - België
Contacteer:

04-11-2002 20:08

Echt mooi neergepent man! Zo slecht heb je het daar bij de zee precies niet. Niet veel last van trofeeënjagers...

Ik kijk al uit naar het vervolg.

Gr., Mark
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

04-11-2002 21:47

Lekker leesvoer michiel ..

smaakt inderdaad naar meer !!!

keep up the good writing

mzzl

stefan
peter m hoogeveen
Berichten: 221
Lid geworden op: 25-06-2002 02:00

04-11-2002 22:03

Geweldig, dat enthousiasme! Je zou bijna naar Zeeland willen verhuizen... Blijf schrijven!

MVG
Peter
Gebruikersavatar
Michiel Pilaar
Berichten: 962
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Kapelle
Contacteer:

04-11-2002 22:37

Stefan en Peter bedankt!


Ennuh je wilt heus niet in Zeeland komen wonen hoor!:

Het leven is hier immers als in de middeleeuwen: de wegen zijn onverhard, stromend water is er enkel bij regen, stroom kun je ook wel vergeten en het ergste is dat er tegen de vrouwen wordt gezegd dat ze rein moeten blijven tot het huwelijk!

Nu stop ik met deze onzin en ga slapen! :wink:

Groeten
Het leven is te mooi om er niet ten volle van te genieten!
jasper huijsman
Berichten: 2
Lid geworden op: 04-11-2002 01:00

04-11-2002 23:03

DAMES EN HEREN !!!!
BLAUWE TRUI..RODE KRAAG!! ->> MICHIEL PILAAR !! :grin:
Dit is werkelijk een prachtig stukje visserservaring van Michiel Pilaar. Ik kan als insider melden dat hij en zijn kornuit Peter S. egte vissersfanaten zijn. Iedere dag in de klas lopen ze te vervelen en te kloten en te praten over hun visactiviteiten. Elke leraar heeft al een hekel aan ze en dat is zeker een compliment waard.
Elke dag in de trein moeten we vissersverhalen aanhoren van Onze vrienden Michiel en Peter. En vergeet "THA WINE" niet...ook hij is een toppertje in wording. Van deze vissers gaan we zeker weten nog wat horen. Is het niet mer iets in de vissport dan zal het wel iets anders zijn. (van school getrapt ofzo)
Michiel PIlaar is een voorbeeld voor de vissers en de bezoekers van deze site en hou hem dus ook in de gaten, ook de andere stukken die hij zal gaan schrijven zullen even prachtig worden als dit zojuist door u gelezen stuk. Ook Peter S. word een grote, hij heeft al de Titel LEERLING VAN DE MAAND SEPTEMBER UIT KLAS MER1C op zak. Hij is eveneens favoriet voor de TITEL LEERLING VAN DE MAAND OKTOBER.
Als Jullie maar in gedachte houden dat VIssen ALTIJD voor school gaat..dan komt eht wel goed. En zullen jullie prachtige vissers van groot kaliber worden.
We zien uit naar de cijfers van jullie tentamens en werkstukken.

Groeten MER1C (DA JASP, MAX, RIBO, DA VOICE~BN DE STEM, TJIN TJIIP, DA BERT, AKELIGE TONNY en CANCER FRENS)
Gebruikersavatar
Michiel Pilaar
Berichten: 962
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Kapelle
Contacteer:

05-11-2002 10:12

Hahahahhahahahhahahahaha écht masterlijk!

Jasper, je STINKT UIT JE LINKER OOGKAS!

Nee ik vind het echt een kicke actie! Maar hou het bij deze ene ok?!

Persoonlijk leer ik hiervan dat je nóóit aan je klasgenoten moet vertellen dat je een stukje op een site heb geplaatst en dat het mogelijk is daarop te reageren. Dit doen ze namelijk geheid...

Maarrr Jasper je begrijpt wél dat je nu kitttige batsen krijgt als we je weer zien! :wink:

Groeten,

Da Piller you know :razz:
Het leven is te mooi om er niet ten volle van te genieten!
Gebruikersavatar
Martijn Bombeke
Berichten: 136
Lid geworden op: 02-01-2002 01:00
Locatie: Schiedam

05-11-2002 15:07

Ik sluit me geheel bij de rest aan... Werkelijk 1 van de leukste artikelen die ik de laatste tijd heb gelezen. Hoe iemand nog heel blij kan zijn met vissen die de meesten tegenwoordig als knol bestempelen, echt klasse...

Doe zo voort!

Gr. Tinuz
Gebruikersavatar
Frank Avezaat
Berichten: 2212
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

06-11-2002 21:03

Jow Michiel,

eindelijk weer online en verbaasde me behoorlijk over je stukje.
Ik heb niets anders dan complimenten over je seizoensbijdrage... af en toe hard gelachen omdat je sommige dingen precies zo schrijft als je het zegt op dat moment... owjow :razz:

Ga vooral zo door en blijf van die mooie foto's maken... ik staarde mijn ogen er op uit... snak er zelf weer naar om in de pen te kruipen haha.

Misschien binnenkort dan maar weer een stukkie van mij over het eewige blanken :smile:

Ga zo door man,
Frank
miguel moens
Berichten: 206
Lid geworden op: 10-03-2002 01:00
Locatie: Zuienkerke (B)

07-11-2002 17:29

yoooo michiel ,
zoals al een paar keer eerder gezegd :
leuk stukje om te lezen

ik weet hoe je voelt inverband met die zoutwatervissers
ik woon namelijk ook aan de kust en daar is het ook vooral zoeken naar goed karperwater

MVG miguel
Gebruikersavatar
Michiel Pilaar
Berichten: 962
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Kapelle
Contacteer:

07-11-2002 21:26

Hey mannen,

Allen bedankt voor de complimenten, het schrijven zetten we zkr voort.

En Miguel ik zie dat je in Blankenberge woont maar ik ken daar toch een water waar toch wel wat leuke vis op zit...

Groeten,

Michiel
Het leven is te mooi om er niet ten volle van te genieten!
miguel moens
Berichten: 206
Lid geworden op: 10-03-2002 01:00
Locatie: Zuienkerke (B)

07-11-2002 21:59

vraagje : heb je het dan over de tink???
of een ander water
Gebruikersavatar
Michiel Pilaar
Berichten: 962
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Kapelle
Contacteer:

07-11-2002 22:02

Ik stuur je wel ff prive bericht.
Het leven is te mooi om er niet ten volle van te genieten!
Arjan van den Berg

25-11-2002 14:30

Hallo Michiel,

Ook deel 2 van je seizoen ziet er weer heel leuk uit echt een rasverteller. Ga zo door.

Heel mooi ook dat je de Betaalwateren links hebt laten liggen, klasse!

MvG

Arjan
Jos de Jong

25-11-2002 22:36

Ha michiel, leuk hoor die vakanties, ik wilde dat ik ze nog zo zorgeloos al vissend zou kunnen doorbrengen.. maar ja dank zei jouw schrijven denk ik weer aan die mooie tijd. geniet er maar van. En laat ons er van meegenieten.

mzzls jos
Tom Boer

26-11-2002 09:21

michiel, toppie ik heb er weer van genoten. lekker vrijuit schrijven ga zo door. zolang je de betaalwateren maar links laat liggen.

groeten, tom
Gebruikersavatar
Bart Janssen
Berichten: 1354
Lid geworden op: 18-01-2002 01:00
Locatie: Tussen de Rivieren
Contacteer:

01-12-2002 15:55

Ik vond het een mooi verhaal, ik kroop even in de huid van je vismaat en zag ook m'n eigen hengel door de lucht vliegen. Gewoon kei gaaf onder woorden gebracht.

Klasse!

Bart